Skocz do zawartości

Brak zapłonu m54


maszyn0wicz

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z zapłonem. Wyszedłem do sklepu, wracam, próbuje odpalić auto i [BAD]. Kontrolki nawet się nie zapalają, auto nie kręci - po prostu nie dostaje zapłonu. To nie sprawa aku, bo światła, oświetlenie, centralne zamykanie w środku działa, podłączony na kable z innym autem nadal nie pokazuje kontrolek. Jaki może być powód? Zamykanie drzwi kluczem nie aktywuje też alarmu, więc nie działa zapłon i alarm, reszta tak. Odpiąłem klemę Ibs, sterownik pod maską styki nie są zaśniedziałe, sucho w środku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://bezpieczniki.net/bmw-seria-5-e60-e61-2003-2010-bezpieczniki-schemat/

To Ci powinno pomóc.

Interesuje nas bezpiecznik w komorze silnika F1 - zasila cewki WN przewodem czerwono -białym.

F3- zasila czujniki wałków rozrządu ,wału korbowego oraz przepływomierz

F5- zasila przekaźnik wtrysku ( zasilanie wtryskiwaczy)

Sprawdz czy na tych bezpiecznikach jest napięcie poniewaź pochodzi ono z przekaźnika sterowania silnika...

W kabinie interesuje nas bezpiecznik F8 - on daje napięcie do ww przekaźnika oraz zasila ECU

Myśle źe tu leźy problem i tego Ci źycze,skoro deska rozdzielcza nie świeci oraz rozrusznik jest martwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę bezpieczników f03 i f05 na tej stronie. A f01 jest ponoć od pompy hydraulicznej. Inaczej, z jakiegoś powodu prąd nie dochodzi do gniazda Obd i wszędzie tam, gdzie 12v jest po przekręceniu kluczyka, więc nic dziwnego, że rozrusznik nie łapie, jak na moje to nie on jest winny. Śmierdzi mi jakimś przekaznikiem czy właśnie bezpiecznikiem, który po prostu przerwał obwód (tylko z akumulatora w które miejsce?). Jedynie wiem, że gniazdo obd powinno dostawać prąd bez zapłonu, może jakoś system antykradzieżowy się uruchomił? (choć nie wiem jak on w e60 działa)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zjedz do BEZPIECZNIK W KOMORZE SILNIKA M54 w opisie są tylko przekaźniki ale racz powiększyć foto i przypatrz się dokładnie to znajdziesz lokalizację F01 -F05

Cas to Ty lepiej zostaw w spokoju,bo po,tym co tu wypisujesz widze źe to dla Ciebie zbyt gruby temat...

Na chwilę obecną nie masz komunikacji po lini CAN wiec nie rozkminiaj tak daleko tylko przywruć zasilanie na ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem podobny do mojego kolegi, który kiedyś użytkował e90 lci.


Brak reakcji na zapłon ( wszystko martwe ), brak możliwości otwierania auta za pomocą pilota.

Auto robiło właścicielowi fochy w najmniej oczekiwanych momentach.

Czasem wszystko działało normalnie, czasem przez kilka dni trzeba było otwierać grotem a co za tym idzie środek martwy.


Na początku, auto zostało odstawione jezdne do serwisu w Niemczech. Podejrzenie CAS ( testowane, usterka nie znaleziona ).


Następnie w Polsce,( odstawione jezdne do weryfikacji ww. usterki ) w serwisie na Pomorzu ( testowane, usterka nieznaleziona ).


Ostatnia opcja tzw.: Heniek z garażu ( diagnoza: nad przepalony jakiś kabel + w skrzynce bezpieczników w schowku, trafna ).

Auto jeździ do teraz u nowego właściciela bez najmniejszych problemów.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na bezpiecznikach F1-F5 w komorze silnika też sprawdziłeś?

W kabinie sprawdz jeszcze F2

Tera przechodzimy do sprawdzenia przekażników - zmierz napięcie bez zapłonu a nastepnie sprawdż z zapłonem.

Przekażnik sterowania silnika-Są tam dwa czerwono-biały,

brązowo-biały oraz cerwony

Przekażnik pompy powietrza wtórnego -pięć przewodów.

Są tam dwa czerwono-biały , brązowo-czerwony, brązowo-niebieski oraz czarno-czerwony-żółty

Przekażnik wtrysku- cztery przewody-brązowy,czerwono-żółty ,

zielono-biały, czwartego koloru nie mam ale powinien być czerwony

I jeszcze zapytam poza konkursem czy próbowałeś odpalać drugim kluczykiem oraz jeśli jest bateria w kluczyku,to czy jest sprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.