Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Zauważyłem u siebie w w e60 530d zawilgocenie na osłonie silnika oraz widać zapocenie zaraz za termostatem głównym. Te zapocenie jest pomiędzy pompą wody a blokiem silnika na górze tuż pod głowicą.


Czy ktoś poratuje jakim momentem dokręcać pompę wody do bloku silnika ?

Oraz czy nową uszczelkę wklejać delikatnie na silikon czy sama uszczelka metalowa wystarczy w zupełności i będzie to kilka lat szczelne ?

Pompę wody zamówiłem HEPU

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja dałem trochę silikonu, ale tylko po to, żeby mi nie uciekała podczas przykręcania. Rękawiczki jakieś polecam, bo pociąłem sobie tą dziadowską uszczlką palce w 3 miejscach :mrgreen:

Jak masz odpowiedni klucz to jak kolega pisał, jak nie to ja dokręciłem do oporu + pół obrotu i jest ok.

Opublikowano

i jestem po wymianie, pompę wody posmarowałem bardzo cienką warstwa silikonu czarnego i przyłożyłem na to uszczelkę i tak pompę z uszczelką przytknąłem do bloku i przykręciłem dynamometrem.

Poszło wszystko zgodnie z planem.


Kupiłem pompę wody hepu ale ma ona metalowe koło pasowe i metalowy wirnik i jest sporo cięższa od ori pompy BMW która jest plastikowa a tylko ma metalowy odlew formy.

Stara pompa była dobra ale gdzieś podciekało mi i nie mogłem zlokalizować, jedynie na bloku pomiędzy uszczelką było widać miejsca sączenia się ale jest nowa pompa i mam nadzieje, że długo będzie sucho.

No i minus metalowego koła pompy jest taki, że się nagrzewa mocno w porównaniu do plastikowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.