Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem to wczoraj, tylko że w F10. Kilka śrub, wszystkie są dostępne, nie potrzeba specjalnych kluczy. Najwięcej schodzi z czyszczeniem kolektora z sadzy. Wymiana banalna - klapki są na zatrzaski. Zobacz jak one wyglądają, to będziesz wiedział o co chodzi. Tam na serio nie ma co popsuć, chyba, że ktoś jest wybitnie uzdolniony.


Tu temat w dziale F10/F11:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=348858

ad®ian™
Opublikowano
nie ma adaptacji do tego. na poczatku bedzie mulowaty. sam ma sie nauczyc.

Jaki mułowaty? Skąd to wziąłeś ? Wymyśliłeś teraz czy ktoś Ci głupot nagadał?

Opublikowano
Nic nie trzeba robić kompem. Proponuje kupić kolektor z klapkami z Allegro po regeneracji i nie bawić się z czyszczeniem

Ale po co ? Klapki występują jako część zamienna pod nazwą „uszczelka kolektora” i kosztują w ASO ok 200 zł

Opublikowano
Ja płaciłem 160 zł w ASO. I radzę się spieszyć, bo ostatnio przez kilka miesięcy były niedostępne. Ogólnie mycie jest dosyć uciążliwe, ale satysfakcja na koniec gwarantowana :D U mnie żaden efekt muła nie wystąpił. W sumie to żadnych zmian nie zauważyłem poza spokojną głową. Moje przy przebiegu 200 000 km były wszystkie na miejscu, poruszały się bez oporu, ale syfu na nich i w całym kolektorze trochę wydłubałem.
ad®ian™
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co napisalem dotyczylo silnika n47 w ktorym klapki sa zespolone z kolektorem ssacym i nastawnikiem. kolektor byl wymieniony w tym aucie w aso na nowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja płaciłem 160 zł w ASO. I radzę się spieszyć, bo ostatnio przez kilka miesięcy były niedostępne. Ogólnie mycie jest dosyć uciążliwe, ale satysfakcja na koniec gwarantowana :D U mnie żaden efekt muła nie wystąpił. W sumie to żadnych zmian nie zauważyłem poza spokojną głową. Moje przy przebiegu 200 000 km były wszystkie na miejscu, poruszały się bez oporu, ale syfu na nich i w całym kolektorze trochę wydłubałem.

 


A masz jeszcze te stare klapki z uszczelką.

Zobacz jaką masz datę produkcji klapek i porównaj je do daty produkcji auta.

Ja miałem wymieniane przy przebiegu 113kkm, przez poprzedniego właściciela.

Ja osobiście wymieniłem u siebie ( ponieważ nie wiedziałem nic o wcześniejszej wymianie ) przy przebiegu 192kkm.




W silnikach N47 2.0d są klapki z uszczelką jako osoba część. Nie trzeba kupować kolektora ssącego aby wymienić klapki.....

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F31N/Europe/320d-N47N/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/


W silnikach B47 kolektor jest razem z klapkami......

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F31N/Europe/320d-B47/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/


Jeśli chodzi o efekt zamulenia auta po wymianie klapek , NIC na ten temat nie słyszałem ani tego nie doświadczyłem.

Opublikowano
Nie sprawdzałem, były brudne więc poszły do kosza. Jedyne co sprawdziłem to czy są luzy na klapkach i o dziwo nie było.
ad®ian™
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.