Skocz do zawartości

Ruzrusznik nie kręci (po raz kolejny)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam problem z odpaleniem auta z kluczyka… w sumie problem z nieodpalaniem.

Właśnie miałem wracać do domu z zakupów ,wsiadam do auta przekręcam kluczyk i nic… rozrusznik nie kręci, słychać tylko było z niego jakieś ciche cykanie (naprawdę ciche). Znajomy pociągnął mnie na lince i auto bez problemu odpaliło po kilku metrach.

Gdy dojechałem do domu zdziwiłem się bo bunia bez problemu odpalała z kluczyka. Spróbowałem kilka razy, odczekałem godzinkę i też na dotyk zapaliła, jednak gdy pojechałem do znajomego znowu to samo przy próbie odpalenia ( złośliwa jest :D ).

Na forum trochę poczytałem, gdyż sporo już tego i też znajomy elektryk poradził ,że mogą to być szczotki.

Wymieniłem więc dziś szczotki, poczyściłem cały rozrusznik w środku i styki kabli poczyściłem. Zamontowałem ,przekręcam kluczyk i tylko coś tak jakby błysnęło z okolicy rozrusznika i dalej pozostaje martwy.

Zauważyłem jeszcze, że wszystkie kontrolki prócz tej od ręcznej świecą bardzo słabo. Światła zewnętrzne świecą jak zwykle, nie przygasają przy przekręcaniu kluczyka (jak poprzednio – rozrusznik nie kręci), wszystko inne działa ,a akumulator ma ok. pół roku i dotychczas palił na dotyk.

 

Macie może jakieś sugestie?

Myślałem nad elektromagnesem ale czy wtedy by po prostu nie załączał do koła zamachowego ale kręcił?

Może coś z instalacją?

Jak sprawdzić rozrusznik na krótko? Chyba najlepiej wyciągnąć i bezpośrednio do aku ale nie wiem które kable do + i - .

 

Oczywiście będę wdzięczny za każdą pomoc.

Z góry dzięki 

 

PS. Jak w podpisie E30 M40B18

Every weapon needs a master.
Opublikowano
Posprawdzałeś przewody masowe ?? A może nie udało ci sie naprawić rozrusznika ??
Opublikowano

Sugerujesz, by posprawdzać czy są "całe" w środku? Jak pisałem styki przeczyściłem.

 

No właśnie nie jestem pewien czy udało mi się go naprawic dlatego prosiłem by ktos mi napisał jak go sprawdzić na samym aku. Wiesz, ja tam tylko szczotki i to coś na czym sie trzymają wymieniłem... teraz czekam na dalsze sugestie :D

Every weapon needs a master.
Opublikowano
Kolego ja miałem podobny przypadek, mianowicie podobne cykanie i rozrusznik nie kręcił. Elektryk wymienił mi elektromagnes czy jakoś tak to sie nazywa( wybaczcie nie znam zapomniałem nazwę) i po krzyku. sprawdz moż szczotki na rozruszniku, masz brudne i stad ten problem raz zapala raz nie,nie mam inncyh pomysłów
Opublikowano

Lukas dwa razy napisałem, że nowe szczotki właśnie załozyłem ;)

Mimo to dziękuje za sugestie z elektromagnesem - mysałem o tym ( co mozna przeczytac wyżej) ale czy mogę jakoś sprawdzić czy to na pewno on?

Kolega w Ibizie jakoś kluczem odpalał gdy nim cos zwarł w okol. rozrusznika- w BMW też da sie podobnie przy elektromagnesie? Jesłi tak to prosze o konkrety :)

Every weapon needs a master.
Opublikowano

Nowe wieści:

Winą przygasających lampek kontrolnych były faktycznie zaśniedziałe styki masy silnika - poczyściłem i świecą jak głupie. Teraz też bardzo głośno i wyraźnie słychać załączający elektromagnes (takie pykanie przy w rozruszniku - to chyba to?). Tylko dalej jest kupa :( Jak kręce z kluczyka słychać właśnie TYLKO elektromagnes - sam rozrusznik stoi a co gorsza jak kilka razy zakręce to przewody masowe robia sie gorące jak jasny gwint i nawet poszedł z nich lekki dym. Nic na szczęście się nie zapaliło i wszystko działa. Wygląda na to jakby coś blokowało w rozruszniku uniemozliwiając mu kręcenie się.

Macie jakieś dalsze sugestię? Czy dalej polecacie wymiane elektromagnesu?

 

PS. Czy ta gruba plecionka która idzie z elektromagnesu do silnika rozrusznika to + czy - ? Pękła mi ta guma izolująca ją od obudowy rozr. i plecionka jej dotykała. Może to jest powodem grzania się przewodów i braku krecenia? Oczywiście jeśli to + bo jeśli - to raczej mało istotne.

Every weapon needs a master.
Opublikowano

Witam

Wyciagnij ten rozrusznik i podepnij na krotko do aku.

Plus do automatu na rozruszniku /jedno wejszie/ minus do masy,Wtedy powinien zadzialac bendiks.Potem podlacz plus na srubie autoamtu i mase na obudowe ,powinien zakrecic sam rozrusznik.

Jezeli nie,rozbierz go i zobacz czy uzwojenie stojana jest podlaczone do szczotek i czy nie ma przerwy miedzy cewkami.Mozesz tez sprawdzic ,czy sie swobodnie obraca wirnik.

W sumie sprawa dziecinnie prosta dla faceta ,nawet bez jaj :P

pozdrawiam

Opublikowano

witam belgus ma racje.najpierw sprawdz go na krotko,ale wydaje mi sie ze to bedzie wina elektromagnesu(taka puszka obok rozrusznika)a co do kabli to jest plusowy i lepiej go dobrze zaizolowac

pozdro 4all

Opublikowano

Rozrusznik już śmiga

 

Winnym był kabel plusowy idący od elektromagnesu do silniczka (taka gruba plecionka). Podczas składania lekko się wewnątrz naderwał i dotykał obudowy tworząc zwarcie. Wystarczyło dobrze zaizolować.

 

Dzięki wszystkim za pomoc :)

Every weapon needs a master.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.