Skocz do zawartości

BMW E60 525i Żory WBANE51030B978576


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę Was o opinię n/t tego egzemplarza:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-e60-ID6DGzqz.html#82e8fb9b28


Wrażenia na żywo - samochód zadbany, skrzynia pracuje poprawnie, bez szarpania.

Niestety nie posiada on Active Steering, a to jest coś co mnie urzekło w modelu E60.


Jakie powinno być spalanie oleju w przypadku tego silnika, które można jeszcze uznać za akceptowalne?


Z góry dzięki za odpowiedź.


pozdrawiam,

Dariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za 22,5 k się uda ;) Decyzji jeszcze nie podjąłem.

Wstrzymuje mnie jeszcze silnik: N52 i instalacja gazowa (jakiej klasy i jak dobrze została zamontowana). Muszę to przemyśleć ;)

 


Nie na darmo droższe są 525i z M54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg VIN to szwajcarka, w Polsce jest od 13 lat.

Jako że sprzedający nie zaznaczył opcji " bezwypadkowy" na ogłoszeniu 0T0M0T0 - więc najpierw należy sprawdzić rozmiar uszkodzeń i jakość naprawy blacharsko - lakierniczej.


Zdekodowany VIN: WBANE51030B978576

Type NE51

Model 525i

Market Europe

Development Code E60

Chassis Sedan

Steering left

Doors 4

Engine N52

Displacement 2.50 l

Power 160 kW

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission automatic

Color Titan-silber - 354

Upholstery Stoff/leder "react/oregon"/anthrazit - FBAT

Manufacturer BMW AG

Production Plant Dingolfing, Germany

Production Date 2005-11-24


Options

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

216 Servotronic Servotronic

226 Sports Suspension Settings Sportliche Fahrwerksabstimmung

261 Side Airbag For Rear Passengers Seitenairbag Fuer Fondpassagiere

320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall

415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe

416 Sunblinds Sonnenschutzrollos

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

439 Interior Trim Finishers Interieurleisten

442 Cupholder Getraenkehalter

465 Through-load System Durchladesystem

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

522 Xenon Light Xenon-licht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

588 Lt/aly Wheels/star Spoke 115 Lm Raeder Sternspeiche 115

609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional

644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts.

672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach

698 Area-code 2 Area-code 2

785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

869 Language Version Switzerland/german Sprachversion Fuer Schweiz/deutsch

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

896 Daytime Lights Function Tagfahrlichtschaltung

8SA Country Spec. Release Of Navigation Laenderspez. Navi.-freischaltung

8SP Cop Control Cop Steuerung


GuKJ9LK.jpg

CtXdpTy.jpg


www_HistoriaPojazdu_gov_pl

Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów

15.03.2021 10:58:42 Wygenerowanie raportu

RAPORT O POJEŹDZIE

BMW, 525

SAMOCHÓD OSOBOWY, KARETA (SEDAN)

2497 cm³, benzyna, gaz płynny (propan butan)

Rok produkcji: 2005

VIN: WBANE51030B978576

nr rej. SZO09T9

Polisa OC nr 920012157346 Warta SA

Badanie techniczne: aktualne

Ostatni stan drogomierza: 235 640 km

Status rejestracji: Zarejestrowany


Dane techniczne

Pojemność silnika: 2497 cm³

Moc silnika: 141 kW

Paliwo: benzyna

Paliwo alternatywne: gaz płynny (propan butan)

Liczba miejsc ogółem: 5

Liczba miejsc siedzących: 5

Masa własna pojazdu: 1570 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 2000 kg

Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2055 kg

Liczba osi: 2


Dokumenty

Data wydania aktualnego dokumentu: 31.10.2019

Typ dokumentu: Dowód rejestracyjny

Stan dokumentu: Odebrany przez właściciela/posiadacza pojazdu

Data wydania karty pojazdu: 21.01.2008



Informacje, Oś czasu

Dane zagraniczne

2005 Rok produkcji

23.12.2005 Pierwsza rejestracja za granicą


17.01.2008 Pierwszy właściciel w Polsce (pozostał właścicielem do 09.12.2015)

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: wielkopolskie


17.01.2008 Pierwsza rejestracja w Polsce


11.01.2012 Okresowe badanie techniczne (ważne do 11.01.2013)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: PO/014/P


10.01.2013 Okresowe badanie techniczne (ważne do 10.01.2014)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: PO/014/P


08.01.2014 Okresowe badanie techniczne (ważne do 08.01.2015)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: PO/014/P


07.01.2015 Okresowe badanie techniczne (ważne do 07.01.2016)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: PO/014/P

Odczytany stan drogomierza: 163 051 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


09.12.2015 Zmiana właściciela (pozostał właścicielem do 14.10.2016)

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: wielkopolskie


09.12.2015 Dodanie współwłaściciela (pozostał współwłaścicielem do 18.10.2016)

Współwłaściciel: osoba fizyczna


09.01.2016 Okresowe badanie techniczne (ważne do 09.01.2017)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: PO/014/P

Odczytany stan drogomierza: 178 733 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


14.10.2016 Zmiana właściciela (pozostał właścicielem do 21.04.2018)

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie

14.10.2016 Dodanie współwłaściciela (pozostał współwłaścicielem do 04.05.2018)

Współwłaściciel: osoba fizyczna


24.01.2017 Okresowe badanie techniczne (ważne do 24.01.2018)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: DOL/001

Odczytany stan drogomierza: 189 256 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


22.01.2018 Okresowe badanie techniczne (ważne do 22.01.2019)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: DOL/004/P

Odczytany stan drogomierza: 205 114 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


21.04.2018 Zmiana właściciela (pozostał właścicielem do 27.10.2019)

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: dolnośląskie

21.04.2018 Dodanie współwłaściciela (pozostał współwłaścicielem do 04.05.2018)

Współwłaściciel: osoba fizyczna


22.01.2019 Okresowe badanie techniczne (ważne do 22.01.2020)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: DW/084/P

Odczytany stan drogomierza: 214 255 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


27.10.2019 Zmiana właściciela

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: śląskie

27.10.2019 Dodanie współwłaściciela (pozostał współwłaścicielem do 04.06.2020)

Współwłaściciel: osoba fizyczna


22.01.2020 Okresowe badanie techniczne (ważne do 22.01.2021)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: SZO/006/P

Odczytany stan drogomierza: 222 356 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


01.02.2021 Okresowe badanie techniczne (ważne do 01.02.2022)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: SZO/006/P

Odczytany stan drogomierza: 235 640 km

(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


Podsumowanie zdarzeń:

Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 5

Stan aktualny:

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: śląskie

Polisa OC: aktualna

Data ważności polisy: 18.10.2021

Badanie techniczne: aktualne

Ostatni stan drogomierza: 235 640 km

Liczba właścicieli: 1

Liczba współwłaścicieli: 0

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie brakuje ok 3 naklejek ostrzegawczych.

- na lewym wzmocnieniu, informującej o zamontowanych światłach ksenon;

- na wzmocnieniu środkowym od klimatyzacji;

- na prawym słupku B od poduszki.

Tłumik końcowy słabo leży.


O braku naklejki na schowku na klucze, informującej o infolinii nt problemów z autem wspominam tylko informacyjnie.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie brakuje ok 3 naklejek ostrzegawczych.

- na lewym wzmocnieniu, informującej o zamontowanych światłach ksenon;

- na wzmocnieniu środkowym od klimatyzacji;

- na prawym słupku B od poduszki.

Tłumik końcowy słabo leży.


O braku naklejki na schowku na klucze, informującej o infolinii nt problemów z autem wspominam tylko informacyjnie.

 

Co do tłumika - rzeczywiście, na żywo jego końcówka również jest sfatygowana.

Co do naklejek - o czym to może świadczyć? Nie bardzo rozumiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te naklejki nie odpadają sobie ot, tak... .

Może to świadczyć o historii napraw tego pojazdu.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaki zużycia w środku (chociaż nie są wielkie) nie martwią mnie. Gorzej może być z tymi naklejkami i ew. sporym uderzeniem (!) - miernik pokazał ~230 na drzwiach z lewej i prawej strony oraz ~300-400 na masce.


Czy raport ze strony http://www.bimmer-check.com/ może pokazać coś więcej, niż CEPIK? Czy warto wydać te 129 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak używka, która gdzieś leżała poniewierana zanim trafia do tej sztuki

 

Ale Ty masz myslenie :duh:

A to panel klimatyzacji nie ma prawa sie zepsuc?

To żarowka w lampie tez nie ma prawa sie przepalić.


 

Czy raport ze strony http://www.bimmer-check.com/ może pokazać coś więcej, niż CEPIK? Czy warto wydać te 129 zł?

 

Nigdy nie bralem z bimmercheck wiec nie powiem czy warto. Natomiast jesli chodzi o historię serwisowa z ASO bmw to wielokrotnie korzystalem z tych aukcji:


https://allegro.pl/oferta/historia-serwisowa-bmw-mini-vin-przebieg-aso-w-1h-10136589834


https://allegro.pl/oferta/bmw-mini-historia-serwisowa-po-vin-przebieg-pdf-10141818577



I to nie zadna sciema. W moim aucie raport z aso pokrywa sie przebiegiem i datami przegladow od A do Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem można taniej przecież E60/1 są ceny od 15.000 do 50.000tys zł. A co tu bronić do silników N trzeba mieć dużo cierpliwosci, odpowiednią ilosc pieniedzy i checi zeby ta kase w nie pakowac no i bardzo dobrych mechanikow a nie wymieniaczy i zgadywaczy.

Lakierowany samochód to nie odrazu wrak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nastoletnim aucie jakiegokolwiek producenta wszystko może być problematyczne :wink:

 

Dokładnie, sam nigdy nie miałem (niestety ;)) nic nowszego niż 2007 r., więc w zupełności zdaję sobie sprawę z tego.

Clou sprawy i mojego pytania to jest to, czy ten silnik jest wyjątkowo zły na tle innych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy silnik jest tak dobry jak dbali o niego poprzedni właściciele. Patrząc przez to co się pisze/mówi o najnowszych jednostkach to te uważane dziś za problematyczne za kilka lat będą rozchwytywane. Sam mam N53 uważane ze samo zło :twisted: ale tu powiedzenie "jak dbasz tak masz" sprawdza się w 100%. Ja jestem zadowolony, a M54 też miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie w tym rzecz i nie o to chodzi. Powszechną :?: praktyka jest wymiana panewek w silnikach M3, ludzie świadomi nie robią z tego wielkiego halo, można powiedzieć wymiana eksploatacyjna. :roll: Ale ktoś powie, wymieniać panewki po 100kkm? Co to za szrot te silniki. :duh: Wszystko zależy od podejścia i uświadomienia kupującego. Bezawaryjne /a właściwie bezkosztowe/ to są auta nowe lub używane na gwarancji. Cała reszta generuje koszty adekwatne do stanu lub sposobu eksploatacji/wieku. Mam narzekać na N53? Pewnie, że mogę i mam na co. Wymieniłem wtryskiwacze, NOXa i odmę ale każda z tych rzeczy to przy N53 norma szczególnie w aucie które ma jak moje 13 lat. Tyle, że analizując problemy tych jednostek każdy w końcu zrozumie, że te silniki generują określoną gamę usterek od których w używanym samochodzie się nie ucieknie. /tak jak od tych panewek w M3/ Więc nie narzekam bo wymieniłem to co było trzeba i już. Problem jest wtedy jak melepeta gołodupiec kupuje auto o którym wie tylko tyle, że jak był mały to miał mokre sny na jego temat ale kompletnie nie ma wiedzy jakie ono generuje koszty z powodu wad wrodzonych danego modelu ale liczy na to, że on trafi na taką sztukę, że nic nie będzie musiał dokładać tylko jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.