Skocz do zawartości

e60 xenon wklejanie nowych kloszy reflektorów


plwaw

Rekomendowane odpowiedzi

Na dniach planuję wymianę kloszy w swojej e60 na nowe

I zastanawiam się nad spoiwem jaki użyć do łączenia kloszy z obudową lampy


Mam kupioną masę uszczelniającą taki długi odcinek jak plastelina ale racze jej nie użyję, ponieważ aby ona zadziałała w 100% to masa jak i lampa i klosz muszą być mocno rozgrzane aby masa była pół płynna i ładnie wtopiła klosz w obudowę

1. Opalarka jest dobra ale ona rozgrzewa punktowo elementy a niektóre mogą być niewystarczająco rozgrzane i klosz będzie wypychany w niektórych miejscach i nieszczelny. A nagrzewanie nadmierne może wypaczyć to i będzie nadawać się na śmietnik. No i ta masa uszczelniająca bitumiczna potrafi przestać się kleić po kontakcie z alkoholem a w płynie do spryskiwaczy jest pełno alkoholu i to może być winowajca we wszystkich lampach BMW, dlaczego parują ( pomijając fakt np pęknięcia obudowy przy otworze rewizyjnym)


I tutaj zastanawiam się nad:


klej silikonowy den braven bezbarwny


Lub


Klej do szyb BOLL szybkoschnący


I zastanawiam się bardziej nad tym klejem silikonowym bezbarwnym czy nie będzie on najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Klej będzie dobry jak nie zawiera substancji czynnych żrących. Jak się dostaną takie opary do lampy w trakcie schnięcia może być problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej będzie dobry jak nie zawiera substancji czynnych żrących. Jak się dostaną takie opary do lampy w trakcie schnięcia może być problem.

 

To wiem, klej nie może zawierać żadnych rozpuszczalników (jak te dwuskładnikowe) załatwiłem tak lampkę podświetlenia kiedyś wklejając szkło na klej dwuskładnikowy i opary zmatowiły szkło.

Chyba zdecyduje się na ten klej silikonowy den braven przezroczysty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lampy Butylem na ciepło się klei, z tego zo ja się naczytałem.


Dla przykładu takie coś:

https://hidretrofit.pl/sklep/klej-butylowy-czarny/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam to kupione ale jak napisałem, nie zastosuje go z 2 powodów (1. klej musi być mocno rozgrzany a opalarką można niechcący zniszczyć albo klosz albo obudowę lampy przy mocnym nagrzewaniu. A wciskając klosz na nie w pełni rozgrzany klej po prostu klosz będzie wypychany i nie w pełni szczelny 2. Klej butylenowy w kontakcie z alkoholem nie klei się przez co łatwo może się rozszczelnić przez płyn do spryskiwaczy)

I dlatego ten klej odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak lampa się do piekatnika nie mieści, bierzesz karton odpowiednio duży, termometr kuchenny i opalatką grzejesz w karton aż się rozgrzeje równomiernie do 130' przez 10 min. Wyciągasz, dociskasz i gotowe. Po zabiegu tylko docinasz pozostałość.


Płyn do spryskiwaczy jakby miał zaszkodzić, to chyba wszyskie lampy w samochodach byłyby już dano rozklejone. Z jakiegoś powodu tylko tego butylu się używa w lampach, pewnie dlatego, że zachowuje swoje parametry niezależnie od ilości cykli cieplnych, czy warunków pogodowych na które jest wystawiony.


Bardziej bym się bał tego silikonu i jego odporności na zmiany temperatury, bo lampy przecież grzeją się od żarówek cały czas,w zimie wystawione na temperatury ujemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach planuję wymianę kloszy w swojej e60 na nowe

I zastanawiam się nad spoiwem jaki użyć do łączenia kloszy z obudową lampy


Mam kupioną masę uszczelniającą taki długi odcinek jak plastelina ale racze jej nie użyję, ponieważ aby ona zadziałała w 100% to masa jak i lampa i klosz muszą być mocno rozgrzane aby masa była pół płynna i ładnie wtopiła klosz w obudowę

1. Opalarka jest dobra ale ona rozgrzewa punktowo elementy a niektóre mogą być niewystarczająco rozgrzane i klosz będzie wypychany w niektórych miejscach i nieszczelny. A nagrzewanie nadmierne może wypaczyć to i będzie nadawać się na śmietnik. No i ta masa uszczelniająca bitumiczna potrafi przestać się kleić po kontakcie z alkoholem a w płynie do spryskiwaczy jest pełno alkoholu i to może być winowajca we wszystkich lampach BMW, dlaczego parują ( pomijając fakt np pęknięcia obudowy przy otworze rewizyjnym)


I tutaj zastanawiam się nad:


klej silikonowy den braven bezbarwny


Lub


Klej do szyb BOLL szybkoschnący


I zastanawiam się bardziej nad tym klejem silikonowym bezbarwnym czy nie będzie on najlepszym rozwiązaniem.

 


Zdecydowanie den braven. U mnie po zimie butyl zaczyna puszczać, widocznie temperatura musi być naprawdę wysoka przy klejeniu,a ja robiłem to pierwszy raz i trochę się bałem. Boll do szyb też jest spoko jak zagruntujesz Primerem Boll, można elegancko i szczelnie wkleić tylko szczerze wątpię, aby potem były możliwe jakieś korekty :D Jak popełnisz błąd i klej złapie to raczej koniec :D Tworzy miękką, elastyczną powłokę, ale bardzo mocną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
plwaw większych bzdur dawno nie czytałem a trochę lamp skleiłem i fabrycznie też np. e9x są na butyl, inna sprawa to trzeba znać dobre miejsce do zakupu butylu bo towar towarowi nie równy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plwaw większych bzdur dawno nie czytałem a trochę lamp skleiłem i fabrycznie też np. e9x są na butyl, inna sprawa to trzeba znać dobre miejsce do zakupu butylu bo towar towarowi nie równy

Dobrze mówisz kolego i chyba ja miałem tą wątpliwą przyjemność nabyć tandetny towar :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dobry butyl klei się do ręki mocno nawet bez podgrzewania i jest miękki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze klosze sa na klej butylenowy wklejane i taki mam i jest bardzo lepki ale w kontakcie z alkoholem 0 przyczepnosci i latwo go usuwac I dlatego nie wiem czy go uzyje.


Wlasnie rozkleilem lampy, poszlo bardzo szybko bo mokre i sporo brudu bylo w rowkach pomiedzy kloszem a obudowa lampy, klosz trzymal sie na odcinkach tak slabo ze podwazajac srubokretem odchodzil bez wiekszych problemow. Najgorsze to bylo usuniecie kleju z rowkow obudowy lampy i tutaj juz bez opalarki I noza I srubokretow sie nie obylo. W 90 % klej usuniety ale obudowa lampy ma troche zmasakrowane obrzeza. Jutro postaram sie wyczyscic do konca resztki kleju I bede myslal na co je wkleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało dziś mi się wkleić klosze, zrezygnowałem z silikonu gdyż byłby on dobry do użytku po kilku dniach. Poszperałem w necie i kupiłem klej SikaLastomer-710

http://kleje.istore.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_4888510.jpg

Jest to płynny butylen, wlałem go ładnie w rowek (zamiast kłaść tą plasteliny w wałkach) i przyłożyłem klosz i z tyłu dokręciłem śruby i klosz ładnie wycisnął butylen i rozlał na około robiąc wałek. Lampy gotowe do zakładania


12479ac2c203f.jpg

ab7a46f2b3c73.jpg


A i gdyby ktoś kiedyś miał objaw drążej soczewki na postoju auta to nie wina soczewki tylko mocowania obudowy, która może być naderwana i pod wpływem pracy silnika delikatnie dra odbijając światło od soczewki dając efekt drgającej soczewki (PS soczewka nie ma prawa drgać bo jest ona bardzo sztywno zamocowania)


5bff83cb9af3e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Kosmetyka pojazdów - Regeneracja Reflektorów, Sosnowa 4, Kielcza. Tam odsyłają chłopaki z forów. W ubiegłym roku za e60 brali tysiaka z robocizną za wymianę kloszy na oryginalne regenerowane Hella. Na wykonaną usługę masz rok gwarancji. Uważam, że nie ma co szukać tylko robić u nich, sprawdzona firma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wszystko razem tysiak klosze + robota. Nie wiem czy Hella oferuje już klosze w zamienniku, ale pewnie nie więc regenerowane to moim zdanie najlepszy pomysł. Są chińczyki z brewkami na alledrogo w dobrej cenie, ale do oryginału im daleko. Dodatkowo do lamp poliftowych musisz zrobić w tych chińskich kloszach otwór od góry, aby mieć możliwość wymiany żarówki. Najlepiej dać chłopakom do roboty, bo jak nie masz doświadczenia to możesz mi wierzyć, że koszt robocizny to może być pikuś przy tym co przejdziesz podczas tego zabiegu :shock: . Ja bawiłem się z parującymi brewkami, po 10 poprawkach wiem gdzie był błąd, i teraz być może zrobiłbym to dobrze za pierwszym razem. Przeklejanie całych kloszy bym chyba sobie darował, trzeba mieć wyczucie i sprzęt, żeby zrobić to dobrze i nic nie zepsuć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem o co wam chodzi z tymi kloszami ale jeżeli chodzi o zewnętrzny wygląd/zmatowienie to moje były porysowane przez poprzedniego właściciela, który umył je chyba druciakiem do garów. Ja niestety je jeszcze bardziej "popsułem" nieudolną próbą ratowania zestawem do renowacji reflektorów /podkład i farba z utwardzaczem/ - po roku zaczęło się to łuszczyć od odprysków. W końcu ze dwa lata temu zrobiłem tak, wszystko to wyczyściłem papierami ściernymi do gołego plastiku, potem kolejno pastami polerskimi, aż wyszło lustro. Całość zabezpieczyłem powłoką kwarcową K2. O tego czasu nic z tym nie robiłem, a lampy wyglądają jak w dniu po polerowaniu. Kosztowało mnie to dwa dni roboty i ze 250zł materiał ale pasty to duże trzy tuby Menzerny więc można śmiało jeszcze używać do lakieru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi nam o to co w temacie, gdy z kloszy nie ma już co zbierać, bo sa nieszczelne i popękane. Parują, leje się woda, lub/i jest pajęczynka od kamieni na rantach do tego stopnia jak u mnie, że prawie nie widać brewki. Wtedy już nie pomoże ani odświeżenie mechaniczne, ani magiczny czajniczek tylko i wyłącznie wymiana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.