Skocz do zawartości

E61 - Orzeł wita z Bandziorką


orzel_man

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

ostatnio zauważyłem że coś inaczej na niskich obrotach sięjeździ...

wrażenie miałem jakbym miał zaślepki włożone do kolektora zamiast klapek..

a, że ostatnio drugi raz ściągałem kolektor jak moduł świec był wymieniany... myślę sobie... cholera może coś na wężach podciśnień pomieszałem...

no i wyszło szybko .

d7d4f8512a8a3a5fmed.jpg

nie wiem czy przy zakładaniu zapomniałem podpiąć czy się zsunął... (chociaż wątpliwe, bo siedzi ciasno) - przewód podciśnienia od zaworu do sterowania klapami


jakimś cudem po poluzowaniu miarki oleju wpiąłem go spowrotem i idzie jak zła ;) i z dołu i z góry ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No Dobra.

po ostatniej wpadce z niepodpiętym wężykiem od sterowania klapami, postanowiłem jeszcze raz tam zejść i zrobić porządek, oraz dokładnie sprawdzić podłączenie podciśnień...


standardowo kolektor out...ehh znowu

555f6c14b7e599femed.jpg

f2d0de45b84577a1med.jpg


pamiętam że kiedyś w starym M57 miałem problem z mocą... problem tkwił w filterku zaworu sterującego turbo... tutaj też zajrzałem...wymagał czyszczenia

8232775db83296f3med.jpg

Tak po czyszczeniu

9c35460c72291e21med.jpg

2b28a9e110340b9dmed.jpg

90797cef3947fb28med.jpg


filterek był wklejony więc przed włożeniem spowrotem uszczelniłem delikatnie silikonem

2bb54b9e1af1c747med.jpg


c3b2c5e2c6af1dbbmed.jpg


Schematy pod ręką ;)

a0f8f4999e9d5fddmed.jpg


i tutaj pojawił się temat. na szybko szukałem na forach ale może ktoś się z tym spotkał.

wygląda na to że na schemacie jest błąd...


Na schemacie wygląda to tak.

505bd4fe4b9d8ec2med.png

90a121237a84dd71med.png


a w rzeczywistości tak

838c8361672aae7dmed.jpg


coś mi tu nie tita... podłączyłem tak jak opis na zaworze, ale wg mnie na schemacie króćce są zamienione.

dodatkowo jest niebieski pierścień na jednym z króćców "out" - a przewód od EGR standardowo był niebieski... i to by pasiło.

oznaczyłem sobie przewody na przyszłość jakby co... bo trochę tego tam jest

bde5cd767ffc1502med.jpg

8c51a1448797b6e7med.jpg

8a6480c7bfb0664fmed.jpg

484026570e15137dmed.jpg


Czekam jeszcze na wężyk paliwa. dzisiaj będzie.

wymienie od razu przelewy i powrót do pompy - bo twarde jak cholera

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy okazji tej "zabawy"

wymieniłem przelewy i powrót do pompy...

poszliśmy że tak powiem... "na grubo" ;)


b6518a2d21397bb9.jpg

e4d21af5d67eb86d.jpg

0c963f72bebece8b.jpg


ciężko gnojki wcisnąć... ale powinny dać radę ;)


coś mi fura inaczej chodzić zaczęła na wolnych obrotach... i z tej też przyczyny zajrzałem jeszcze raz do podciśnień... ale chyba powinienem zacząć od map sensora... mam błąd i podejrzewam że go uszkodziłem podczas

ostatniej wymiany kolektora...pamiętajcie nie pchać tam śrubokręta do końca... ;)

6342a6750be932c2med.jpg

czujnik zamówiony zobaczymy czy będzie poprawa



O tak to wygląda....


coś tak czuję że od tego powinienm zacząć... a nie od kontroli podciśnień... no cóż . ale zrobione. oby to było to...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już działa,

zablokowali mi transfer bo limit miesięczny wykorzystałem.

teraz widać fotki

musiałem dopłacić ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i niestety lipa.

wymieniłem Map sensor,

ale błąd 0041AB cały czas powracał.

o dziwo pojawiał się przy gaszeniu...

zacząłem szukać dalej i takie cudo znalazłem...

289bd453807160damed.jpg

9d513f8f54298395med.jpg

39b609881643bb87med.jpg


wężyk bardzo lekko zsunał się z tego "podrobionego" króćca

czy to mogło chece powodować...

jakaś nieszczelność w tym miejscu...

narazie po uszczelnieniu silikonem błąd się nie pojawił.

zobaczymy jutro...

co do jazdy... to już sam nie wiem czy jedzie lepiej czy nie na dole do 1500 obrotów.

dla mnie cały czas coś nie tak.

chyba będę musiał tą gruszkę wymienić.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety. Cały czas błąd 0041ab.

Narazie nie mam pomysłu.

Może ktoś z Kolegów podpowie coś. ...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tak czytałem o tym na jakimś amerykańskim czy UK forum. Ponoć ten błąd AB bardzo często bierze się stamtąd.

tylko nie wiem jak go wyjąć. wtyczkę odpiąłem ale nie chcę go ukręcić. tam dość ciepło jest i z pewnością czujka jest krucha.



Nowy MAP sensor pracuje tak



więc tamten chyba też był ok... a drogi gips...


nagrałem krótki film jak auto chodzi... posłuchajcie jaka zmiana się robi przy 1500... coś jest nie halo...

posłuchajcie pracy silnika. jest taki przymulony, stłumiony i nagle głośny się robi ale nie ciągnie.




jak zmierzyć szczelność podciśnień ? mam taką pompkę do wymiany płynu hamulcowego, teoretycznie do 1 bara powinna nabić. nada się ?

gdzie ją podpiąć ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No nie daje mi cholerstwo spokoju...

zacząłem drążyć temat.

filmiki w i chyba mam jeden zawór padnięty.

kilka fotek.


f2edc4709118c31emed.jpg

4471f4eccc0223acmed.jpg

b431a7e23fea93e7med.jpg

5a3ac76fb3677406med.jpg

8223bd93f4b2eeccmed.jpg


Sprawdzałem pod względem mechanicznym czy nie puszczają.

pod kolektorem cała strona trzymała podciśnienie.

ale jak poszedłem od zbiorniczka w strone zaworów turbo...zaczęło delikatnie uciekać...

i doszedłem że to puszcza zawór który jest podpięty do tej dużej gruszki

Element nr 2 na schemacie


022732d51c722fbemed.png


będzie do wymiany ale czy wg Was może chece z dołem powodować...

wg mnie to gubi podciśnienie w całym układzie

tak puszcza

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

już pomału głupieje... ale cóż jest tych podciśnień trochę.

powiedzcie, jak to jest w 3,5d...

jak powinna zaochwywać się gruszka turbo przy odpaleniu...

powinien być jakiś ruch czy nie... bo już nie wiem

u mnie obie stoją przy odpalaniu.

i na tej dużej na przewodzie jest podciśnienie...chyba na wolnych obrotach nie powinno być. ?

ktoś coś podpowie może...


dodatkowo ogarnąłem czujnik temp. ale źle nie wyglądał wg mnie.

wyczyściłem z oleju.

i dałem nowy o-ring

2a3e5195509d4b9dmed.jpg

93cfc237490cf560med.jpg

a3234110bd787ee6med.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Małe sprostowanie...

właśnie "przetrzepałem wszystkie gruchy"... w aucie ;)

każda sztanga chodzi swobodnie i wg mnie w pełnym zakresie ruchu.

po odpaleniu ta główna od klapy przesuwa się do samej góry.

na wężu jest podciśnienie.


niech mi tylko ktoś powie czy tak ma być na wolnych obrotach ? a zawór jak dostaje impuls elektryczny to przymyka podciśnienie co powoduje otworzenie klapy ?

lub w skrócie, czy na zgaszonym silniku klapa jest otwarta.


Dzisiaj żona jechała na zakupy, więc chciałem uszczelnić ten ułamany króciec przy zbiorniku podciśnienia i spadł mi gdziej pod silnie :kwasny: standard

więc dorobiłem swój...

żona wróciła z zakupów... przejechałem się... nosz qrła .... wygląda że jest lepiej...


więc wstępny wniosek:

dzisiaj zrobiłem 2 rzeczy i jest poprawa - uszczelniłem zbiornik podciśnienia i wyczyściłem czujnik temperatury w dolocie.

coś pomogło ale obstawiam to pierwsze.

Jutro będzie nowy zbiorniczek i mam nadzieję że sprawa podciśnienia zostanie zamknięta... :rotfl:


Edit.

Dobra. Coś już sie dowiedziałem

3:34



Ogólnie niezły filmik o badaniu sprawy podcisnien

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No ...zbiornik na miejscu. wszystko szczelne. przewody poukładane, posprawdzane szczelności, pospinane opaskami itd itd.


auto jedzie prawidłowo i nie głupieje na wolnych obrotach oraz przy zjeżdżaniu z górki... bo też coś obroty dziwnie się zachowywały.

jest dobrze.

ogarnięte....ale niestety powraca błąd ciśnienia doładowania... i mam problem... jest DPF off... możliwe że coś nie tak z programowaniem ?

można to jakoś sprawdzić czy jest wycięty DPF.

kilka fotek

8b87aa2ab1dc216bmed.jpg

ea530cb984aa6161med.jpg



Ista i inpa takie coś wywalają... pomożecie ...

b0652b9c0558f1b2med.jpg

6030bf3705f7f347med.jpg

1aac67bdd3a39617med.jpg


narazie tyle....

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kurde. Dzisiaj sztangi obserwowałem.

Przy odpaleniu po postoju wydostaje się trochę spalin w komorze silnika w okolicach turbo. Chyba tej pokrywki od waste gate.

Po 5 sekundach już spokój. Jest tam jakaś uszczelka czy coś ? Możliwe ze jak turbo robili nie założyli uszczelki czy coś ?

Noże ktoś z Was miał podobnie.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

cześć,

analizując i badając temat podciśnień... trafiłem na coś takiego,

przy uruchamianiu, przez chwilę dosłownie wydostaje się dym w komorze silnika... widać go nad zaślepką od waste gate, po prawej i lewej stronie




edit: chyba jednak jakość video za słaba i nie widać tego... w 16-19 sekundzie powinno być widoczne


dodatkowo zrobiłem logi.

wrzuciłem je w osobnym temacie. jest ok ? czy coś nie domaga wg Was...i przewrażliwony jestem.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=382805

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Walka trwa.

Ale mam jakiś trop.

Sprawdziłem. Oba zawory sterujące podciśnieniami.

Oba puszczają.

Jutro wrzucę film. Jak je testowałem.


EDIT::::>>>

Poniżej filmiki.





wg mnie to nie działają jak powinny. Delikatny pojedynczy impuls elektryczny nie powinien raczej wypuszczać całego ciśnienia.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podczas oglądania dokładnie dolotu, zauważyłem że jest delikatne zapocenie przy rurze wejściowej do intercoolera.

przyczyną często są uszczelnienia.

przy okazji wymiany oleju za dwa tygodnie jak auto będzie na podnośniku wymienione zostaną od razu uszczelnienia.

niech już będzie zrobione..."na zapas" jakby co

c72001aee3439f16med.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coraz bardziej zaczynam dochodzić do wniosku, że zawory sterujące się zawieszaja.

w tygodniu wymieniam na nowe

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wczoraj pogoda dopisała... a i temperatury już coraz lepsze...zmieniłem kapcie na lato... trochę zabawy ze śrubami było... ale ostatecznie udało się coś podobierać...

7ddfbca697ea3878.jpg


setup letni

e6d9638485c6c4e7med.jpg

728ec1bc570a042dmed.jpg


...

CDN... jutro wymiana zaworów turbo.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci nawet siada ta fela z e65 do seri 5 :norty: felga doscy masywna i oko robi :wink: masz tam jeszcze zeliwny blok ? widze troche pracy wlozyles mialem wczsniej m57 i przegladam fotki i wspomnienia wracaja :wink: egr masz wyprogramowany? przydalo by sie zeby nie zawalic znowu kolektora :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz nawet nie wiem czy egr jest wyprogramowany.

Mogę to jakoś sprawdzić w inpie czy ista?

Blok żeliwo .

Co do kolektora... powiem Ci szczerze że nawet jak go.raz na dwa lata będę musiał wymienić to nie będzie to dla mnie problem . Raz myłem sam w x5. Nigdy więcej bo kocmołuch taki ze szkoda gadać;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Są I nowe zaworki u mnie...

e6039a91b4c32457med.jpg

tak powinny właśnie pracować...

Pierburg


I ori bmw (w535 występuje tylko w orginale)



Dodatkowo jakiś czas temu wymieniłem jedną z uszczelek przy EGR.

do wymiany polecą jeszcze dwie przy intercoolerze i na łączeniu rury z turbo - taki duży o-ring tam jest.

no i mam nadzieje, że będzie petarda... dzisiaj zmienię zawory.

f7a334ba6eda2b01med.jpg

ac115f22ebd645d4med.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obys sie uporal juz ziomus z tymi bledami i cieszyl sie jazda :wink: powiem ci szczerze ze nawet nie wiem czy mozna sprawdzic w inpie czy egr jest wyserwisowany raczej przy programie tuner wyserwisuje egr co tez daje wiecej zimnego powietrza w dolocie :P

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spoko będzie zrobione

Błędami nie sypie .

Ale ja wiem ze nie jest idealnie .

Zwyczajnie to już mój czwarty m57.

A dłubałem w co najmniej 3 jeszcze.

Może pierwszy biturbo.

Ale słyszę już zwyczajnie pewne rzeczy.

Jutro deszczowo więc zaworki wymienię

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dobra... jestem.

Bandziora doczekała się nowych zaworów...

pierwsze wrażenia....

1. Równiejsza / bardziej "miękka" praca na wolnych obrotach

2. Skrzynia łagodniej przerzuca - nie wiem na ile podciśnienia mają na to wpływ, ale z pewnością mają wpływ na mapę

3. M57 wydaje charakterystyczny dźwięk po odkręceniu korka oleju na wolnych obrotach... tutaj dziwiło mnie że nie było tego słychać.... teraz słychać.

4. Robi przeciąg ;););););) Jest dobrze ciągnie od ok 1000 do góry. Nie ma jakichś dziwnych zawachać, zmian pracy silnika itd itd. Nawet nie wiem czy nagram doddatkowo z Inpy jak to pracuje czy będę poprostu jeździł... chociaż... przepływka dawała dziwne wskazania i może wrócę do tematu w przyszłym miesiącu.


Poniżej kilka fotek z prac. Sama wymiana to godzinka z piwkiem. więc spoko. kwerstia narzędzi i dostania się do nakrętek... ale daliśmy radę


Pierwszy (trudniejszy) na zewnątrz

c97bb9ce1f66887dmed.jpg

8ce0240c0e36a499med.jpg


Pierwszy na swoim miejscu, drugi na wierzchu

4df4f2f05414187cmed.jpg

66af32108b8a14bfmed.jpg


oba

d160cab48088c09amed.jpg


No i porządek ...

02d1c96de8a9ef07med.jpg

eca0d635998a3bc3med.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.