Skocz do zawartości

525D Ciśnienie turbosprężarki a DPF


Mkls

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,


Mam pytanie - czy problem z ciśnieniem turbiny może być spowodowany zapchanym DPFem? Czy może on powodować, że turbina nie pompuje tyle ile żąda komputer?


Sytuacja ogólnie ma się tak: miałem w aucie turbinę, która nie dmuchała jak powinna (cały czas brakowało jej 0,3-0,4 bara do oczekiwanego ciśnienia, wyrównywała ciśnienie rzeczywiste z ciśnieniem oczekiwanym w okolicach 4000rpm). Zauważyłem, że puszcza olej w dolot więc postanowiłem wymienić ją na zregenerowaną sztukę wraz z zregenerowanym nastawnikiem - zostawiłem swój zestaw a zabrałem zregenerowany (rocznik 2006, nastawnik elektroniczny). Turbina zachowuje się podobnie jak poprzednia, cały czas rzeczywiste ciśnienie jest dużo . Osiąga maksymalnie 2,350 bara w okolicach 4000rpm. Na poprzedniej turbinie nie miałem żadnych błędów odnośnie niedoładowania, po montażu zregenerowanej sztuki od razu otrzymałem błąd 4530.


Podczas jazdy z live data zauważyłem jedną rzecz - w momencie przyspieszania żądana masa powietrza to nawet 1400mg, po czym liniowo spada i wyrównuje się z rzeczywistą w okolicach 1000mg. W jednostajnej jeździe są momenty, że żądane ciśnienie turbiny to 1bar, a rzeczywiste jest 1,2-1,3bara.

W razie potrzeby mogę wrzucić filmik z live datą na youtube.


Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie doładowania limitowane jest cisnieniem wstecznym przez ecu jeśli filtr jest zapchany to może tak się dziać ale zapchany dpf fizycznie spowalnia szybkość gazów wydechowych co skutkuje niedoladowaniem

zrób test cisnienia wstecznego w btool wszystko sie wyjaśni

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie wsteczne na biegu jałowym miałem około 15.88. Wymusiłem wypalanie ista i po 15 minutach zakończył wypalanie. Po wypaleniu ciśnienie wsteczne na biegu jałowym wahało się między 10.88 a 13.88. Od wypalania minęło około 20km.


Jutro zmierzę ciśnienia na poszczególnych obrotach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie wsteczne na biegu jałowym miałem około 15.88. Wymusiłem wypalanie ista i po 15 minutach zakończył wypalanie. Po wypaleniu ciśnienie wsteczne na biegu jałowym wahało się między 10.88 a 13.88. Od wypalania minęło około 20km.


Jutro zmierzę ciśnienia na poszczególnych obrotach silnika.

dużo powinno byc w okolicach 0-5mbar po udanym wypaleniu

wymuś wypalanie jeszcze raz na trasie ok 30km przy prędkości ok 100km/h

ja np. teraz mam 150km zrobione przez ostatnie 2tygodnie tylko po miescie krótkie dystanse (dzieci szkola, sklep...) i dziś na jałowym jak sie filtr trochę rozgrzal ponok 8km przejechanych mialem 9mbar

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wypalania i nadal 13.88mbar.

Dodatkowo po wypalaniu na parkingu miałem informację w ista, że wypalanie wymuszone przez DDE.

Czyli z turbiną może być wszystko w porządku, a winowajcą zajścia będzie zatkany dpf? Mogę to potwierdzić na przykład odkręcając katalizator od turbiny i przeprowadzić air-mass test w ista?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wypalania i nadal 13.88mbar.

Dodatkowo po wypalaniu na parkingu miałem informację w ista, że wypalanie wymuszone przez DDE.

Czyli z turbiną może być wszystko w porządku, a winowajcą zajścia będzie zatkany dpf? Mogę to potwierdzić na przykład odkręcając katalizator od turbiny i przeprowadzić air-mass test w ista?

tak wygląda na to ze z turbo wszystko ok za wysokie masz ciśnienie wsyeczne... u mnie po 150km na krótkich odcinkach ( dwa razy dziennie po ok 4km) komp pokazuję ok 40g sadzy przy 12mbar cisnienia wstecznego

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wypalania i nadal 13.88mbar.

Dodatkowo po wypalaniu na parkingu miałem informację w ista, że wypalanie wymuszone przez DDE.

Czyli z turbiną może być wszystko w porządku, a winowajcą zajścia będzie zatkany dpf? Mogę to potwierdzić na przykład odkręcając katalizator od turbiny i przeprowadzić air-mass test w ista?

 

Ja mialem dpf uszkodzony to tłumił moc auta powyżej 4000 rpm byl olbrzymi huk już i brak doladowania znaczy doładowanie było ale minimalne. Zregenerowałem turbo i usunalem dpf. Auto po programie zrobilo 210 koni na 2.0d m47. Zniknął huk powyżej 4000 rpm a auto ciagnie do samego końca na maxa. Jechalem 240 km/h i bylo 2 cm do konca gazu na 6 tce :D dpf trochę komplikuje sprawę i jak ma juz x lat to wręcz moc tez redukuje i doprowadzi do zatarcia twojej turbiny dokładnie geometrii turbosprężarki.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wypalania i nadal 13.88mbar.

Dodatkowo po wypalaniu na parkingu miałem informację w ista, że wypalanie wymuszone przez DDE.

Czyli z turbiną może być wszystko w porządku, a winowajcą zajścia będzie zatkany dpf? Mogę to potwierdzić na przykład odkręcając katalizator od turbiny i przeprowadzić air-mass test w ista?

 

Ja mialem dpf uszkodzony to tłumił moc auta powyżej 4000 rpm byl olbrzymi huk już i brak doladowania znaczy doładowanie było ale minimalne. Zregenerowałem turbo i usunalem dpf. Auto po programie zrobilo 210 koni na 2.0d m47. Zniknął huk powyżej 4000 rpm a auto ciagnie do samego końca na maxa. Jechalem 240 km/h i bylo 2 cm do konca gazu na 6 tce :D dpf trochę komplikuje sprawę i jak ma juz x lat to wręcz moc tez redukuje i doprowadzi do zatarcia twojej turbiny dokładnie geometrii turbosprężarki.

 

No właśnie. W moim przypadku wyglada jakby turbina wstawała dopiero pod koniec zakresu pracy - w ogóle nie ma zadanego ciśnienia. Też mi się wydaje to logiczne, że czym więcej obrotów tym bardziej DPF powinien tłumić, a u mnie jest odwrotnie - czym więcej obrotów tym większe ciśnienie na turbinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wypalania i nadal 13.88mbar.

Dodatkowo po wypalaniu na parkingu miałem informację w ista, że wypalanie wymuszone przez DDE.

Czyli z turbiną może być wszystko w porządku, a winowajcą zajścia będzie zatkany dpf? Mogę to potwierdzić na przykład odkręcając katalizator od turbiny i przeprowadzić air-mass test w ista?

 

Ja mialem dpf uszkodzony to tłumił moc auta powyżej 4000 rpm byl olbrzymi huk już i brak doladowania znaczy doładowanie było ale minimalne. Zregenerowałem turbo i usunalem dpf. Auto po programie zrobilo 210 koni na 2.0d m47. Zniknął huk powyżej 4000 rpm a auto ciagnie do samego końca na maxa. Jechalem 240 km/h i bylo 2 cm do konca gazu na 6 tce :D dpf trochę komplikuje sprawę i jak ma juz x lat to wręcz moc tez redukuje i doprowadzi do zatarcia twojej turbiny dokładnie geometrii turbosprężarki.

 

No właśnie. W moim przypadku wyglada jakby turbina wstawała dopiero pod koniec zakresu pracy - w ogóle nie ma zadanego ciśnienia. Też mi się wydaje to logiczne, że czym więcej obrotów tym bardziej DPF powinien tłumić, a u mnie jest odwrotnie - czym więcej obrotów tym większe ciśnienie na turbinie.

 

Na twoim miejscu wyłączyłbym egr elektronicznie i zaślepił wąż z powietrzem do egra. Dpf usunąć i wyprogramowac elektronicznie procedurę wypalania. Serwis dpf ustawić za 200 000 km.


Pojechać na strojenie twojego auta. Tam wyjdzie jakies 220 koni do 230 koni. Prace turbiny ci cala tuner ladnie ustawi dawki paliwa a mocy przybędzie kolo 50 koni i 100 niuta.


A tak bedziesz sie boksował z dpf em co zmulaa twoje auto, w końcu znowu turbina sie podda i od nowa wydatki.


W 520d jest elektroniczny nastawnik turbiny on też pada przez dpf. Regeneracja nastawnika 150 pln ale demontaż i montaż turbiny 250 pln. Nie wiem jak w 525d czy masz elektroniczny nastawnik czy zwykla gruszkę. Ja mam 06 rok i mam elektroniczny nastawnik.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Na twoim miejscu wyłączyłbym egr elektronicznie i zaślepił wąż z powietrzem do egra. Dpf usunąć i wyprogramowac elektronicznie procedurę wypalania. Serwis dpf ustawić za 200 000 km.


Pojechać na strojenie twojego auta. Tam wyjdzie jakies 220 koni do 230 koni. Prace turbiny ci cala tuner ladnie ustawi dawki paliwa a mocy przybędzie kolo 50 koni i 100 niuta.


A tak bedziesz sie boksował z dpf em co zmulaa twoje auto, w końcu znowu turbina sie podda i od nowa wydatki.


W 520d jest elektroniczny nastawnik turbiny on też pada przez dpf. Regeneracja nastawnika 150 pln ale demontaż i montaż turbiny 250 pln. Nie wiem jak w 525d czy masz elektroniczny nastawnik czy zwykla gruszkę. Ja mam 06 rok i mam elektroniczny nastawnik.

 

U siebie mam elektroniczny nastawnik.

Gryzę się z myślami odnośnie tego DPFa - wycinać czy nie. Najważniejsze pytanie to czy po wycięciu nie będzie za mną czarnej chmury przy gwałtownym przyspieszaniu? Czytałem, że po dobrym strojeniu (i przy sprawnych wtryskach) nie powinien puścić czarnej chmury, ale ile w tym prawdy to druga sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podjąć decyzję. To co napisałem tez kosztuje.

 

Zdaję sobie z tego sprawę. Cały czas mam z tyłu głowy sytuację "co jeżeli to nie przez dpf jest problemem z turbiną".

 

Ja jak regenerowalem swoja turbosprezarke w 2.0d to z firmy do mnie dzwonili i sie pytali czy regenerujemy sama turbosprezarke, czy turbosprezarke i nastawnik elektroniczny turbosprezarki , bo to juz dodatkowe koszta. Zdecydowalem sie na regeneracje jednego i drugiego i turbina pracuje poprostu super.


Ciekawi mnie czy ty nie masz czasem problemow z nastawnikiem turbiny, ktory w stosunku do zadanych parametrow pracuje nie do konca precyzyjnie i czy czasem nie jestes biorca turbiny po regeneracji ale ze starym nastawnikiem, ktory nie zostal zregenerowany. jesli tak jest bedziesz mial parametry pracy turbiny nie do konca zgodne z tym jak dodajesz gazu itd. Bedzie zadane 1.6 bara, a bedzie pompowac 1.3 bara czy 1.2. W innym przypadku moze byc zadane 1.0 bar, a nastawnik moze dac 1.4 bara co spowoduje rozbieznosci w doladowaniu silnika. Da sie z tym normalnie jezdzic ale nastawnik, ktory szwankuje w pewnym momencie psuje sie w taki sposob, ze jak zadasz mu 1.5 bara on juz nie ustawi zadanych parametrow tylko duze mniejsze i pojawia sie spadki mocy zadane bedzie 1.6 bara a bedzie dmuchac 1.2 masz 177 czy 197 koni a bedzie auto chodzic na 150 - odczujesz to podczas jazdy.


Najlepiej sprawdzic komputerem co sie dzieje, sciagnac oslony poszukac moze jakiejs nieszczelnosci - zaczac od rzeczy podstawowych, a potem dac jakiemus kumatemu gosciowi turbine do ogledzin.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podjąć decyzję. To co napisałem tez kosztuje.

 

Zdaję sobie z tego sprawę. Cały czas mam z tyłu głowy sytuację "co jeżeli to nie przez dpf jest problemem z turbiną".

 

Ja jak regenerowalem swoja turbosprezarke w 2.0d to z firmy do mnie dzwonili i sie pytali czy regenerujemy sama turbosprezarke, czy turbosprezarke i nastawnik elektroniczny turbosprezarki , bo to juz dodatkowe koszta. Zdecydowalem sie na regeneracje jednego i drugiego i turbina pracuje poprostu super.


Ciekawi mnie czy ty nie masz czasem problemow z nastawnikiem turbiny, ktory w stosunku do zadanych parametrow pracuje nie do konca precyzyjnie i czy czasem nie jestes biorca turbiny po regeneracji ale ze starym nastawnikiem, ktory nie zostal zregenerowany. jesli tak jest bedziesz mial parametry pracy turbiny nie do konca zgodne z tym jak dodajesz gazu itd. Bedzie zadane 1.6 bara, a bedzie pompowac 1.3 bara czy 1.2. W innym przypadku moze byc zadane 1.0 bar, a nastawnik moze dac 1.4 bara co spowoduje rozbieznosci w doladowaniu silnika. Da sie z tym normalnie jezdzic ale nastawnik, ktory szwankuje w pewnym momencie psuje sie w taki sposob, ze jak zadasz mu 1.5 bara on juz nie ustawi zadanych parametrow tylko duze mniejsze i pojawia sie spadki mocy zadane bedzie 1.6 bara a bedzie dmuchac 1.2 masz 177 czy 197 koni a bedzie auto chodzic na 150 - odczujesz to podczas jazdy.


Najlepiej sprawdzic komputerem co sie dzieje, sciagnac oslony poszukac moze jakiejs nieszczelnosci - zaczac od rzeczy podstawowych, a potem dac jakiemus kumatemu gosciowi turbine do ogledzin.

 

To była wymiana - zostawiłem swoją turbinę z nastawnikiem a zabrałem drugi zestaw, który był "zapieczętowany". Dopytałem będąc na miejscu czy nastawnik jest również zregenerowany - otrzymałem odpowiedź twierdzącą.

Planuję pojechać na sprawdzenie turbiny z nastawnikiem na gwarancji, a mając cały wydech na wierzchu, zlecę wypranie DPFa i kata (jeżeli będzie taka potrzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dali 12 miesięcy gwarancji po regeneracji.


500 regenarcja turbosprężarki. 150 regenarcja nastawnika. 250 montaż demontaż z auta.


900 razem. Daj znać czy dpf był winowajcą albo katalizator choć na moje turbina szwankuje.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie turbiny.

W między czasie pojeździłem trochę z odpalonym logowaniem.

Poniżej link do pełnego logu (plik jest dosyć duży, ponad 6 minut logów, strona potrzebuje chwili, aby się załadować).

https://log.tunezilla.com/s/z0ZAyPDj

Jedna rzecz mnie zastanawia - pozycja "Turbo wysterowanie". Czy nie jest to pozycja cięgna/nastawnika turbiny ? Z logu wynika, że najniższy % otwarcia nastawnika to okolice 42%, a najwyższy 152% (błąd pomiaru :?: :?: ).

Inną rzeczą która mnie zaciekawiła to przepływka - na wykresach widać, że wstaje dosyć liniowo (nie ma skoku z 400 na 1000, tylko po drodze złapie jeszcze 600 i 800), jakby "ospale" - czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie turbiny.

W między czasie pojeździłem trochę z odpalonym logowaniem.

Poniżej link do pełnego logu (plik jest dosyć duży, ponad 6 minut logów, strona potrzebuje chwili, aby się załadować).

https://log.tunezilla.com/s/z0ZAyPDj

Jedna rzecz mnie zastanawia - pozycja "Turbo wysterowanie". Czy nie jest to pozycja cięgna/nastawnika turbiny ? Z logu wynika, że najniższy % otwarcia nastawnika to okolice 42%, a najwyższy 152% (błąd pomiaru :?: :?: ).

Inną rzeczą która mnie zaciekawiła to przepływka - na wykresach widać, że wstaje dosyć liniowo (nie ma skoku z 400 na 1000, tylko po drodze złapie jeszcze 600 i 800), jakby "ospale" - czy tak powinno być?

z logu nic nie widac za dużo rzeczy na raz logowaleś

nie tak to sie robi

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie turbiny.

W między czasie pojeździłem trochę z odpalonym logowaniem.

Poniżej link do pełnego logu (plik jest dosyć duży, ponad 6 minut logów, strona potrzebuje chwili, aby się załadować).

https://log.tunezilla.com/s/z0ZAyPDj

Jedna rzecz mnie zastanawia - pozycja "Turbo wysterowanie". Czy nie jest to pozycja cięgna/nastawnika turbiny ? Z logu wynika, że najniższy % otwarcia nastawnika to okolice 42%, a najwyższy 152% (błąd pomiaru :?: :?: ).

Inną rzeczą która mnie zaciekawiła to przepływka - na wykresach widać, że wstaje dosyć liniowo (nie ma skoku z 400 na 1000, tylko po drodze złapie jeszcze 600 i 800), jakby "ospale" - czy tak powinno być?

z logu nic nie widac za dużo rzeczy na raz logowaleś

nie tak to sie robi

Na logu wszystko widać, trzeba tylko wiedzieć jak to czytać.

Na górze strony zaznaczasz opcje które chcesz widzieć i opcje, które chcesz ukryć. Wystarczy kliknąć na napis.

Daj znać co o tym myślisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie turbiny.

W między czasie pojeździłem trochę z odpalonym logowaniem.

Poniżej link do pełnego logu (plik jest dosyć duży, ponad 6 minut logów, strona potrzebuje chwili, aby się załadować).

https://log.tunezilla.com/s/z0ZAyPDj

Jedna rzecz mnie zastanawia - pozycja "Turbo wysterowanie". Czy nie jest to pozycja cięgna/nastawnika turbiny ? Z logu wynika, że najniższy % otwarcia nastawnika to okolice 42%, a najwyższy 152% (błąd pomiaru :?: :?: ).

Inną rzeczą która mnie zaciekawiła to przepływka - na wykresach widać, że wstaje dosyć liniowo (nie ma skoku z 400 na 1000, tylko po drodze złapie jeszcze 600 i 800), jakby "ospale" - czy tak powinno być?

z logu nic nie widac za dużo rzeczy na raz logowaleś

nie tak to sie robi

Na logu wszystko widać, trzeba tylko wiedzieć jak to czytać.

Na górze strony zaznaczasz opcje które chcesz widzieć i opcje, które chcesz ukryć. Wystarczy kliknąć na napis.

Daj znać co o tym myślisz.

 

Z loga jakiego wrzuciles wynika , ze na wysokich obrotach masz "niedoladowanie turbiny" sledzilem jak powyzej 3500 rpm zachowuje sie twoja turbina i caly czas turbina u ciebie nie doladowuje wartosci zadanych. Przy okolicach 2 barow twoje turbo dmucha czasami ledwo 1.5 bara. Czym to sie objawi w realu ? Tym, ze od dolu bedzie jako tako moc, a powyzej 3500 rpm bedziesz mial slabsza dynamike i przyspieszenie.


Cos blokuje twoja turbine powyzej 3500-4000 rpm i ona nie rozwija skrzydel na maximum. Wedlug mnie DPF blokuje doladowanie to raz, a dwa masz nastawnik uszkodzony.


Wszystko widac na logach mozesz to sam przesledzic. U mnie przy 2500 zadanych doladowania pokazuje na logach 2499. U Ciebie 2500 zadane doladowanie, otrzymane 1989. Na dole obrotow ci pracuje turbina poprawnie. Problemy sie zaczynaja na duzym obciazeniu.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Z loga jakiego wrzuciles wynika , ze na wysokich obrotach masz "niedoladowanie turbiny" sledzilem jak powyzej 3500 rpm zachowuje sie twoja turbina i caly czas turbina u ciebie nie doladowuje wartosci zadanych. Przy okolicach 2 barow twoje turbo dmucha czasami ledwo 1.5 bara. Czym to sie objawi w realu ? Tym, ze od dolu bedzie jako tako moc, a powyzej 3500 rpm bedziesz mial slabsza dynamike i przyspieszenie.


Cos blokuje twoja turbine powyzej 3500-4000 rpm i ona nie rozwija skrzydel na maximum. Wedlug mnie DPF blokuje doladowanie to raz, a dwa masz nastawnik uszkodzony.


Wszystko widac na logach mozesz to sam przesledzic. U mnie przy 2500 zadanych doladowania pokazuje na logach 2499. U Ciebie 2500 zadane doladowanie, otrzymane 1989. Na dole obrotow ci pracuje turbina poprawnie. Problemy sie zaczynaja na duzym obciazeniu.

 

Według mnie auto nie jedzie w ogóle, nawet na niskich. Nie wiem czy dobrze to rozumiem, ale np. przy obrotach 2904, pedał przyspieszenia 99%, doładowanie oczekiwane 2307 a rzeczywiste 1849 - widać niedoładowanie.

Co myślisz o przepływce? Może tutaj jest problem.

Odnośnie DPF - robiłem 3 testy ciśnienia

Test 1 - test 2 - test 3

obroty 678 rpm - 15 / 15 / 16

obroty 1833 rpm - 42 / 32 / 51

obroty 2745 rpm - 97 / 56 / 95

obroty 3852 rpm - 115 / 102 / 111

Przy czym sadza to 13g a popiół 26,5g. Myślę, że to nie przez DPF turbina nie doładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobry wieczór,


Jestem po wymianie regeneracji "zregenerowanej" turbiny. Serwis turbosprężarek stwierdził, że winnym był sterownik elektroniczny. Zlogowałem przejazd na 4tym biegu:

https://log.tunezilla.com/s/dvfv2zLY

Niestety, nie byłem w stanie dojechać do 4tys obrotów - brakło mi jezdni.

Co o tym myślicie?

W między czasie zauważyłem, że dpf zaplanował regenerację (poziom sadzy 28,3g, ciśn wsteczne na biegu jałowym 22,9hpa, ost. reg. 220km temu).

Jutro wypalę dpfa i wykonam ponownie pomiary.

Zastanawia mnie jedna rzecz - oczekiwane doładowanie jest 2439mbar, a maksymalne osiągnięte rzeczywiste to 2340mbar. Czy taka różnica jest dopuszczalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi przyspieszenia na 3cim i 4tym biegu:

https://log.tunezilla.com/s/usXaYxZo

https://log.tunezilla.com/s/usXaYxZo

https://log.tunezilla.com/s/cAQrbhQj

https://log.tunezilla.com/s/7b2jwtul

https://log.tunezilla.com/s/k4P4ILST

Widać, że czasami różnica jest około 200mbar, ale im wyższe obroty tym mniejsza różnica.

Po wypaleniu dpfa ciśnienie wsteczne na biegu jałowym oscyluje w granicy 9-10 mbar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale im wyższe obroty tym mniejsza różnica.

ponieważ im wyższe obroty , tym wyższe ciśnienie spalin.

Wymontuj katalizator i go oblukkaj,prawdopodobnie to on jest zatkany lub uszkodzony.

Jak go wymontujesz to możesz sie garnąć i zrobić loga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale im wyższe obroty tym mniejsza różnica.

ponieważ im wyższe obroty , tym wyższe ciśnienie spalin.

Wymontuj katalizator i go oblukkaj,prawdopodobnie to on jest zatkany lub uszkodzony.

Jak go wymontujesz to możesz sie garnąć i zrobić loga

 

Tylko czy w przypadku uszkodzonego katalizatora nie byłoby odwrotnie? In wyższe obroty tym mniejsze ciśnienie na turbinie i większa różnica między ciśnieniem aktualnym a oczekiwanym?

W moim przypadku im wyższe obroty tym większe ciśnienie - tak wynika z logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ylko czy w przypadku uszkodzonego katalizatora nie byłoby odwrotnie?

Nie

W moim przypadku im wyższe obroty tym większe ciśnienie - tak wynika z logów.

Z logów to wynika,że kiedy silnik potrzebuje najwięcej powietrza to go brakuje do 2100 obr , a pużniej dalej go brakuje az do końca pracy turbiny,tylko coraz mniej.Z logów też wynika że to autko jest słabiutkie i nie ma przyspieszenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.