Skocz do zawartości

Bi xenon skrętny (długie słabo świecą)


Adi46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich grupowiczów, szybkie pytanko, posiadam w bawarce bi xenon skrętny, długie świecą się poprzez otwarcie przesłony w xenonie, problem jest taki że, między krótkimi a długimi prawie nie widać różnicy, długie co najwyżej rozświetlają drzewa delikatnie, krótkie świecą okej, od razu zaznaczę ze lampy rocznik 2019 aso. Da się to jakoś ustawić, albo zaprogramować aby długie były w tych środkowych odbłyśnikach? Są tam żarówki ale wgl się nie świecą, nie da ich się w żaden sposób włączyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żarniki w xenonach jakie masz ? Za moc swiecenia odpowiada sterownik, ktory reguluje zasieg swiatel i je poziomuje przy odpalaniu auta. Moze ci sterownik szwankuje. U mnie krótkie w xenonie skretnym dynamicznym swiatla sie poziomuja przy odpalaniu auta, na zywo w zaleznosci od oswietlenia na drodze moc swiatel mijania sie zmienia. Jak jade w lesie i nic nie jedzie to krotkie swieca na maximum , a jak wjade na droge gdzie jest masa aut i latarnie moje swiatla mijania zmniejszaja moc i swieca slabiej, bo czujnik wykrywa, ze jest bardzo jasno. Drogowe z zasady swieca u mnie caly czas na maximum ale to tez zalezy od sterownika, bo jak odpalam e60 i mam pokretlo swiatel na "0" to moje swiatla dlugie swieca tylko na 20% mocy pelniac funkcje swiatel dziennych DRL Daytime Running Light. Jeszcze w zadnym aucie nie widzialem tak mocnych swiatel dlugich drogowych jakie sa w e60. Masakra jest tak mocno daja 2 w nocy swiata nie widac a tu oswietlenie na dobre kilkaset metrów elegancko sie jezdzi.


Wiec albo masz zarniki od dlugich zarowki inaczej mowiac do zmiany albo cos szwankuje sterownik/modul swiatel. Mozesz sobie programami sprawdzic czy masz modul sprawny i czy w kablach idzie prawidlowo prad az do twoich reflektorow. JEsli tak znaczy, ze wystarczy zmienic zarowki.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak jade w lesie i nic nie jedzie to krotkie swieca na maximum , a jak wjade na droge gdzie jest masa aut i latarnie moje swiatla mijania zmniejszaja moc i swieca slabiej, bo czujnik wykrywa, ze jest bardzo jasno

 

Takie cuda w e60 pakowali? Coś mi się nie wydaje, bardziej to w Twojej głowie siedzi chyba. Im jaśniej na drodze, tym mniejsza różnica między światłami a tłem.


W przedlifcie są bi-xeenony + drogowe na halogenie w środku. W po-lifcie masz bi-xenon a na halogenie doświetlanie zakrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie świecą mocniej w lesie, ani słabiej w mieście, ani drogowe nie są na halogenie w środku.

Drogowe są na ksenonie i mijania są na ksenonie i przysłonie. Jest to jeden i ten sam ksenon.

Jeśli żarniki są dobrej firmy, to problem jest tylko wyłącznie w ustawieniu świateł. Są za wysoko.

Środkowe halogeny są tylko do mrygania - natomiast jak świecą z długimi to znaczy, że było coś kodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie świecą mocniej w lesie, ani słabiej w mieście, ani drogowe nie są na halogenie w środku.

Drogowe są na ksenonie i mijania są na ksenonie i przysłonie. Jest to jeden i ten sam ksenon.

Jeśli żarniki są dobrej firmy, to problem jest tylko wyłącznie w ustawieniu świateł. Są za wysoko.

Środkowe halogeny są tylko do mrygania - natomiast jak świecą z długimi to znaczy, że było coś kodowane.

Żarówka H7 bo ona słuzy jak zauważyłeś do mignięcia długimi i jak słusznie też napisałeś nie działa z drogowymi światłami. Wg mnie jedyne co można zakodować, to mignięcie ksenonenm zamiast właśnie tą żarówką.

Sygnał świateł długich prze BiXenon

LMA BI_XENON_BEI_LH - aktiv

Nic innego mi się odnośnie drogowych nie kojarzy.

Nie znam budowy reflektora, nigdy nie rozbierałem, nie analizowałem ich budowy. Na pewno przesłona działa? Auto wg opisu w podpise 2006 a reflektory 2009, ale 2009 produkcja czy z rocznika 2009? Mam na myśli że auto 2006 to przedlift a 2009 polift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ani nie świecą mocniej w lesie, ani słabiej w mieście, ani drogowe nie są na halogenie w środku.

Drogowe są na ksenonie i mijania są na ksenonie i przysłonie. Jest to jeden i ten sam ksenon.

Jeśli żarniki są dobrej firmy, to problem jest tylko wyłącznie w ustawieniu świateł. Są za wysoko.

Środkowe halogeny są tylko do mrygania - natomiast jak świecą z długimi to znaczy, że było coś kodowane.

 

Kupiłem to drogowe były xenon + H7 w środku. Nie mam pojęcia czy ktoś wcześniej coś kombinował, ale mam mocne przypuszczenie, że nie, chyba, że w ASO, bo fura z drugich szwajcarskich rąk i pełna historia ASO, żadnych kombinacji nie znalazłem.

Do mrugania włączały się tylko H7 to fakt.

Jedyne co sam zakodowałem to dodanie xenonu do mrugania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani nie świecą mocniej w lesie, ani słabiej w mieście, ani drogowe nie są na halogenie w środku.

Drogowe są na ksenonie i mijania są na ksenonie i przysłonie. Jest to jeden i ten sam ksenon.

Jeśli żarniki są dobrej firmy, to problem jest tylko wyłącznie w ustawieniu świateł. Są za wysoko.

Środkowe halogeny są tylko do mrygania - natomiast jak świecą z długimi to znaczy, że było coś kodowane.

Żarówka H7 bo ona słuzy jak zauważyłeś do mignięcia długimi i jak słusznie też napisałeś nie działa z drogowymi światłami. Wg mnie jedyne co można zakodować, to mignięcie ksenonenm zamiast właśnie tą żarówką.

Sygnał świateł długich prze BiXenon

LMA BI_XENON_BEI_LH - aktiv

Nic innego mi się odnośnie drogowych nie kojarzy.

Nie znam budowy reflektora, nigdy nie rozbierałem, nie analizowałem ich budowy. Na pewno przesłona działa? Auto wg opisu w podpise 2006 a reflektory 2009, ale 2009 produkcja czy z rocznika 2009? Mam na myśli że auto 2006 to przedlift a 2009 polift.

 

Na pozycji 0 i postojowych tak dzialaja te DRL zakodowane na 20% mocy drogowych.


obraz2021_qqsrsqn.png

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dynamic xenon to po pierwsze porządnie wyreguluj te światła. Przed regulacją zresetuj ustawienia modułu adaptacji świateł. Tam moc się nie zwiększa - w ksenonie nie bardzo jest jak zwiększyć moc żarówki, to nie halogen, że obniżysz napięcie to będzie słabiej świecić.

Przyglądnij się też kodowaniu. Mam e53 z bixenonem skrętnym i powiem, że światła nieźle świecą.

W wewnętrznych reflektorach jest h7, który włącza się przy pociągnięciu dźwigni do siebie (mrugnięcie) - i to już całkiem nieźle oświetla drogę jak chcę nocą przyświecić na chwilę (zasięg tych halogenów jest całkiem niezły).

Jak popchnę dźwignię aby na stale włączyć światła drogowe to włącza się ten halogen a dodatkowo podnoszą się przesłony w bixenonach - snop światła jest na prawdę solidny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest parę możliwości naprawy tej sytuacji.

Pierwsza: jedziesz w małą uczęszczaną prostą, równą i długą drogę. Ustawiasz długie tak, aby wg ciebie świeciły dobrze i patrzysz czy jesteś w stanie zaakceptować tak niskie mijania lub wypracujesz jakiś kompromis.

Druga: lewe drogowe ustawiasz tak, aby ładnie oświetlały cały obszar drogi( jedna daje radę) a prawą ustawiasz tak, aby mijania oświetlała prawidłowo prawą część drogi i pobocze. Jedno niżej, drugie wyżej, ale działa dobrze.

Trzecia: (tu pobożne życzenia - bo takiej opcji jeszcze nie widziałem, ale się nie znam) jest możliwość obniżenia tego przez kodowanie choć wątpie.

Czwarta:

Znam budowę lampy i tu jest również możliwość naprawy czysto mechaniczna, ale osobiście nie szedłbym tą drogą.

Problem leży w tym, iż przysłona, która się podnosi podczas włączania drogowych jest za nisko. Potrzeba ją jakość podnieść. Montaż tego mechanizmu jest na tyle dokładny, iż nie ma tam żadnego pola manewru. Więc całego nie podniesiemy. Samą przysłonę możemy podnieść tylko z jednej strony, bo z drugiej ma zawias i wtedy linia odcięcia nie jest pozioma.

Jedyne sensowne mechaniczne rozwiązanie to zeszlifowanie tej przysłony. Ale... Roboty będzie przy tym masa. Rozklejenie lub rozcięcie reflektora( choć w tym roczniku lamp może da radę wyjąć przez tył) , rozczłonkowanie zespołu biksenon, piłowanie...


Wniosek.

Ustaw prawidłowo wysokość świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.