Skocz do zawartości

2.5 - Tylny zawias


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto popala masakryczne ilosci wiec pomyslalem ze czym ja strulem tym ja ulecze wiec polecialem z kolezka poodmulac - jakos tak sie zlozylo ze wjechalismy na tor kartowy i zazelismy sobi latac boczkami.Wszystko raczej bylo cacy dopoki nie zjechalem z toru na normalna droge. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy sie okazalo ze kierownica stoi troche w prawo a na dziurach cos lupie z okolicy lewego tylnego kola!!! Po ogledzinach stwierdzilem ze lewe tylne kolo tak jakby sie minimalnie skrecilo w prawo(do wewnatrz)!! :shock:

Podnislem woz zaczalem szarpac ale wszystko niby sie ladnie trzyma ale przy Zjezdzaniu z krawezniczka slychac konkretne lupniecie no i zeby jechac prosto trzeba lekko w prawo kontrowac!!

Czy jest tam cos co sie moglo przesunac ,wygiac ??

Bo najwazniejsze jest to ze nie wypadlem z toru ani nie zachaczylem o nic a wstawianie odbywalo sie na rowniutkim asfalciku!! Naprawde czarodziejska rzecz!! Ja rozumiem ze gdybym lupnal w cos ale tak samo z siebie?? To BMW to az takie delikatne jest??

Pozdrawiam i czekam na jakies pomocne informacje!! :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Witam,

ładnie to tak swoje ukochane auto katować? :nienie:

Wracając do tematu: u mnie kiedys też cos się tłuklo i okazało się, że sprężyna nie siedziała dobrze. Poprawiłem i jest OK. Jeśli chodzi o pochylenie koła to jedź na stację diagnostyczną i jest specjalna śruba do regulacji kąta pochylenia koła. Ustawi Ci i będzie po problemie

Pozdrawiam

...tylko BMW
Opublikowano

a juz sie przerazilem ze tam taka lipa i po kilku boczkach wachacz ktorys popsulem!!

Wielkie dzieki kolego za podtrzymanie mnie na duchu. Czyli az takiej tragedii raczej nie ma?? Bo jeszcze nigdy nie mialem takiej przygody - no chyba ze lupnalem w kraweznik to wyrwalo cala belke (opel kadet) tylna ale to wiedzialem czemu!

Jeszcze raz dziekowka kolego i pozdrawiam!! :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
to jeszcze musze zlokalizowac co tak lupie!! Bo jadac po dziurkach zachowuje sie dobrze chuba ze zjezdzam z jakiegos krawezniczka czy innego uskoku to wtedy jest LUP!! Dzwiek tak jakby cala tylna polka latala albo wydech o cos walnal ale polka siedzi cacy a i wydech sztywno sobie dynda i lupnac tez raczej nie ma o co. :hand:
Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
...nie ma problemu, jesteśmy tu od tego żeby sobie pomagac i wspierać (według możliwości). Mam nadzieje, że stało Ci się to o czym napisałem. Ale na przyszłość poślizgi tak ale tylko na sniegu :8)
...tylko BMW
Opublikowano
Zerwała ci się tuleja gumowo-metalowa (silentblok) tylnego dolnego wahacza wzdłużnego z przodu pod progiem i stąd zmiana zbieżności koła. Musisz oczywiście jechać na geometrię, tak jak sugeruje ci kolega, ale najpierw nie zapomnij zahaczyć o mechanika żeby ci ten silentblok wymienił. Uprzedzam twoje pytania, najlepszy będzie Lemforder z nieprzeciętą tuleją zewnętrzną a co do szczegółów to mnóstwo o tym było na forum.
Opublikowano

tez mam taka nadzieje ale znajac moj niefart sie okaze ze jest proble z "elektrogumonapawarka i dlatego przyczplapka od bulbulatora" lupie i wykrzywia kolko a jedyny ratunek to wymiana polowy tylnego zawiasu!

Dzieki jeszcze raz kolego za info :hand:

Pozdrawiam wszystkich!!

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Zaden mechanizator!! Sam tam bede dlubal!! Szanowny Kowalu a moze jakies drobne rady w ramach "zrob to sam"? Jakis trik ktory pomoze mi to sprawnie wymienic? A i czy z drugiej manki tego profilaktycznie nie wymienic??

:hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Jest kilka sposobów wymiany ale nie będę tego pisał jeszcze raz bo mnie moderator opieprzy, bo było o tym mnóstwo na forum i musisz sobie poszukać. A jak nie chcesz żeby ciebie opieprzył to nie pisz jednego postu pod drugim tylko dodaj do poprzedniego używając funkcji "zmień".
Opublikowano

to moze jakas line rzucisz do odpowiedniego watku? A moherator mam nadzieje ze tez wykaze odrobine zrozumienia dla badz co badz poczatkujacego forumowicza. Bo ztym szukaniem to jest tak ze jak czegos potrzebujesz to nie znajdziesz!!

Obiecuje poprawe w redagowaniu moich przemyslen drogi M i dziekuje Mr.Kowal za zainteresowanie i pomoc!!

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Dobra, mnie tez się nie chce szukać, więc ci podpowiem. Można ta tuleje wymienić na trzy sposoby. Pierwszy to wyjęcie wahacza i zrobienie tego na prasie lub bez prasy. Drugi to opuszczenie przodu wahacza i zrobienie tego przy pomocy odpowiedniego przyrządu hydraulicznego i trzeci będący właściwie drugim, bardzo mało profesjonalny, to opuszczenie przodu wahacza i walenie młotem.

Można też zrobić to przy pomocy śruby i odpowiednich podkładek, ale trzeba się trochę pobawic.

Opublikowano

Znaczy tak: Podosze maszyne - zdejmuje kolo - odkrecam wachacz ten duzy tylko z przodu (tam gdzie jest ta tuleja) i z wachacza mam wycisnac to cudenko tak? Jaka skala trudnosci operacji tak od 1-10?

(W e34 zeby wymienic dolny wachacz z przodu to metoda na mlot okazala sie malo skuteczna , trzeba bylo wykrecic go z niepamietam czym i dopiero na stole po dwoch chwilach bylo juz cacy. )

Dam rade bez kanalu? Tylko na lewarku(oczywiscie podloze sobie jakis klocuszek pod gumke na budzie) czy to nie tak hop i potrzeba troche wiekszej przestrzeni?

Z gory przepraszam za moja natarczywosc ale wole sie o wszystko porzadnie wypytac niz potem sobie zawieche "wyreperowac" bo jakies czynnosci na odwrot wykonam i bedzie klopocik. A jak juz zdazylem sie zorientowac to na wiele roznych przypadlosci sa rozne "patenciki" po zastosowaniu ktorych wszystko idzie gladko.

Wielkie dzieki mr.Kowal :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Jednak widzę że trzeba po kolei.

1. upewnij się że to właśnie ta tuleja

2. auto ustaw na czymś stabilnym, np na koziołku

3. odkręć trzy śruby od progu i opuść przód wahacza

4. wykręć śrubę mocująca z środka tulei

5. wymień tuleję jednym z wyżej podanych sposobów

6. przykręć mocowanie do wahacza w takiej pozycji, aby tuleja nie była skręcona w pozycji gdy auto stoi na kołach- bardzo ważne- od tego zależy trwałość nowej tulei

7. złóż wszystko w kolejności odwrotnej

8. jedź na geometrię zawieszenia

 

Trudno mi ocenić jaka to będzie skala trudności dla ciebie, ale mimo wszystko polecam wyjęcie wahacza i zrobienie tego na prasie. Aha, kanał bardzo by pomógł, ale bez niego tez zrobisz.

Opublikowano

Dobra to drukuje sobie twoj ostatni post i ide zobaczyc co i jak tam wyglada i czy to rzeczywiscie to mi padlo bo instrukcje mam konkretna a tu sie okaze ze to nie to. Dobra breszka w lape i ogien.

Jeszcze raz wielkie Dzieki za pomoc i wyrozumialosc dla "lajkonika"

Mr.Kowal :cool2: :hand: i Pozdrawiam zarowno wszystkich Userow jak i Moderatorow !! :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

Mial pan racje panie Kowal. To ta guma padla - wlasnie dzwonilem do Foty i moga mi na jutro zalatwic takie. Maja Febi a Lemfordera moga zamowic wiec idac za panskimi instrukjcami zamowilem Lemfordera. Cos mi tam jeszcze o jakichs "plywajacych " opowiadal ale poprosilem o zwykle wg instrukcji!!

:modlitwa: Mr Kowal

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano

wlasnie wrocilem ze sklepu i niestety ale Lemfordera mi z jakiegos powodu nie moga sprowadzic wiec wzialem Febi ale to co wyjalem z wahacza to byla sama guma a tu jest metalowy kolnierz!? Zaraz ide montowac bo musze dzisiaj kanal zwolnic. A tak wogole to maja jakis blad w komputerze bo mi na rano jakas taka malutka naszykowali.

Kowal co pan sadzisz o tym Febi? Chyba porzadna firma.

Dzieki za pomoc! :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Zewnętrzna tuleja została ci w wahaczu i możesz ją przeciąć brzeszczotem i wyjąc. Coż, kupiłeś już febi to montuj a nie pytaj po fakcie. Nie jest to Lemforder ale też nie jakiś jakiś szajs.
Opublikowano

Do 23.30 walczylem zeby sie uporac z tym wahaczykiem ale sie udalo.

Juz nie puka ,nie stuka jeszcze tylko amorki z przodu wymienie bo kupilem B4 i lece na zbieznosc.

Takze o "sekrety" bezproblemowej wymiany amorkow juz wkrrotce bede atakowal a tymczasem jeszcze raz WIELKIE DZIEKI Mr Kowal

Zebys pan mieszkal gdzies blizej to bym mial okazje sie odwdzieczyc... ale moze kiedys?

Pozdrowionka dla wszystkich :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
Zerwała ci się tuleja gumowo-metalowa (silentblok) tylnego dolnego wahacza wzdłużnego z przodu pod progiem i stąd zmiana zbieżności koła. Musisz oczywiście jechać na geometrię, tak jak sugeruje ci kolega, ale najpierw nie zapomnij zahaczyć o mechanika żeby ci ten silentblok wymienił. Uprzedzam twoje pytania, najlepszy będzie Lemforder z nieprzeciętą tuleją zewnętrzną a co do szczegółów to mnóstwo o tym było na forum.

To do jakich modeli powinno się montować tuleje przeciętę? Nie sa one pełne a ta tuleja przenosi całą siłę napędową lub hamowania z koła na nadwozie. Wnioskuję, że do słabszych silnikowo modeli (M40, M43)

Opublikowano
Nieprzecięte stosują na pierwszy montaż a przecięte są później sprzedawane w aso jako część zamienna. W zamiennikach spotkałem oba rodzaje tak że można wybierać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.