Skocz do zawartości

Akumulator AGM, a napięcie


Baain

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem podobnego tematu, w Buni mam aku AGM EXIDE 95AH, auto się normalnie usypia i nie ubywa prądu, ale po włożeniu kluczyka kiedy w ukrytym menu wchodzę w napięcie to pokazuje 12.3-12.4V, kiedy zostawię z otwartą maską i auto się uśpi to na wyjściu do ładowania jest 12.6V, wydaje mi się że to za mało jak na AGM, orientuje się ktoś jakie napięcie spoczynkowe powinien mieć dobry AGM bo nie mogę dostać nigdzie takiej informacji? Każdy mi mówi że jak jest więcej niż 12.5V to dobrze. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory źle zrozumiałem twój tekst.

Moim zdaniem masz wszystko w porządku ....


Samo ładowanie jest w porządku 14,7-14.8V, chodzi mi tylko o spoczynkowe napięcie na aku bo wydaje mi się że mam niedoładowany akumulator, na jednej stronie znalazłem że AGM powinien mieć 12.9V ale nie wiem czy to pewne źródło bo czasem nowe akumulatory ze sklepu mają po 12.5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sory źle zrozumiałem twój tekst.

Moim zdaniem masz wszystko w porządku ....


Samo ładowanie jest w porządku 14,7-14.8V, chodzi mi tylko o spoczynkowe napięcie na aku bo wydaje mi się że mam niedoładowany akumulator, na jednej stronie znalazłem że AGM powinien mieć 12.9V ale nie wiem czy to pewne źródło bo czasem nowe akumulatory ze sklepu mają po 12.5V.

 


Poszukam tej informacji....

Ale wypadałoby przynajmniej raz na 6 miesięcy podładować akumulator, oczywiście wszystko zależy od sposobu użytkowania auta.

Niektórzy uważają ,że jeździ się na akumulatorze aż nie padnie. Takie traktowanie baterii , negatywnie wpływa na jej żywotność. Nie wspomnę o alternatorze , który mocno się nagrzewa aby w jak najkrótszym czasie naładować aku.....

A jak wiadomo duży prąd to wysoka temperatura , jak wysoka temperatura to szybsze starzenie się materiału. I tak lawinowo , wszystko zaczyna padać, niestety....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat, bo miałem tak samo jak ty w poprzednim aucie.

Parametry które podajesz są całkowicie prawidłowe. Winny tym napięciom jest inteligentny system zarządzania energią.

W pełni naładowany akumulator agm powinien mieć 12.9 - 13.0V, ale jest to wartość po odłączeniu od instalacji auta.

Po podłączeniu do instalacji auta (auto uśpione) wartość spadnie o ok. 0,2 czyli do 12,7 - 12,8v ale masz "inteligentny system zarządzania energią" który nigdy nie ładuje aku na 100% tylko na ok. 70% co daje wartość wyjściową ok. 12,6v (podłączonego akumulatora do instalacji)


Testing.JPG


ja aktualnie ze względu na pandemie jeżdżę bardzo mało (home office + dziecko w domu) jedynie co po bułki do sklepu. Aku nie ma sie kiedy podładować i jak mi napięcie spada poniżej 12,5v (podłączony do instalacji) to podładowuję - aktualnie średnio raz w miesiącu.


Chcesz więcej wiedzieć o akumulatorach ładowarkach, co kupić i jak dbać, tutaj masz najlepszy polski kanał o tym: https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/videos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przerabiałem ten temat, bo miałem tak samo jak ty w poprzednim aucie.

Parametry które podajesz są całkowicie prawidłowe. Winny tym napięciom jest inteligentny system zarządzania energią.

W pełni naładowany akumulator agm powinien mieć 12.9 - 13.0V, ale jest to wartość po odłączeniu od instalacji auta.

Po podłączeniu do instalacji auta (auto uśpione) wartość spadnie o ok. 0,2 czyli do 12,7 - 12,8v ale masz "inteligentny system zarządzania energią" który nigdy nie ładuje aku na 100% tylko na ok. 70% co daje wartość wyjściową ok. 12,6v (podłączonego akumulatora do instalacji)


Testing.JPG


ja aktualnie ze względu na pandemie jeżdżę bardzo mało (home office + dziecko w domu) jedynie co po bułki do sklepu. Aku nie ma sie kiedy podładować i jak mi napięcie spada poniżej 12,5v (podłączony do instalacji) to podładowuję - aktualnie średnio raz w miesiącu.


Chcesz więcej wiedzieć o akumulatorach ładowarkach, co kupić i jak dbać, tutaj masz najlepszy polski kanał o tym: https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/videos

 


Też ten kanał oglądam...

Brakuje mi informacji w jakim stanie jest akumulator po ładowaniu go po przez punkty rozruchowe?

Oraz czy można ładować akumulator bezpośrednio w systemach z odzyskiem energii???


Wielu pisze ,że nie można ładować bezpośrednio akumulatora że względu na obecność klemy IBS. Tylko nasuwa się pytanie.....czy kupujący nowy akumulator AGM w sklepie jest on tak naładowany aby spełniał warunki dla aut wyposażonych w inteligeną klemą IBS ....???...... wątpię.


Instrukcja NewTis mówi ,że należy pozostawić auto bez uruchamiania po wymianie akumulatora na nowy bądź inteligentnej klemy IBS przez 3h....


Idąc tokiem rozumowania oraz opierając się o wiedzę na temat ładowania akumulatorów AGM należało by ładować baterie bezpośrednio tak aby poprawić jej parametry ( odmłodzić ją a nie tylko podładować ) , następnie pozostawić auto bez odpalania przez 3h bądź zrobić w systemie tzw. wymianę akumulatora....???


Nie wiem...????.....może jest ktoś na tym forum co posiadł takową wiedzę i czy mógłby podzielić się nią z nami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze podładowuje akumulator przez punkty "rozruchowe" bez odłączania, potrzebna tylko dobra firmowa ładowarka.

Mam AGM i po całościowym ładowaniu bez odłączenia mam ok. 12,8v (po nocy).Jak sie przejadę to spada na 12,7 i tak się utrzymuje.

Akumulator podładowuje kilka razy w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wielu pisze ,że nie można ładować bezpośrednio akumulatora że względu na obecność klemy IBS. Tylko nasuwa się pytanie.....czy kupujący nowy akumulator AGM w sklepie jest on tak naładowany aby spełniał warunki dla aut wyposażonych w inteligeną klemą IBS ....???...... wątpię.


Instrukcja NewTis mówi ,że należy pozostawić auto bez uruchamiania po wymianie akumulatora na nowy bądź inteligentnej klemy IBS przez 3h....


Idąc tokiem rozumowania oraz opierając się o wiedzę na temat ładowania akumulatorów AGM należało by ładować baterie bezpośrednio tak aby poprawić jej parametry ( odmłodzić ją a nie tylko podładować ) , następnie pozostawić auto bez odpalania przez 3h bądź zrobić w systemie tzw. wymianę akumulatora....???


Nie wiem...????.....może jest ktoś na tym forum co posiadł takową wiedzę i czy mógłby podzielić się nią z nami?

 

Po wymianie akumulatora należy skasować adaptację w kompie.


Sam ładowałem bezpośrednio raz i nie było problemu. Ale dla pewności po radach na forum skasowałem też adaptację, po to, zeby komp nie zgłupiał, a po drugie - po to, żeby wiedzieć w jakim stanie jest aku faktycznie - można wyciągnąć statystyki dla aku, przynajmniej w carly.


p8alzm5.png



Takie info miałem po czasie. Więc uznałem, że nie ma powodów do zmatwień, skoro cały czas operuje w przedziale 70-85%.


V1C3HjB.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.