Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja ostatnio kupiłem letnie michelin pilot sport 4S. W testach recenzjach niby takie super a tak naprawdę nie czuję żadnej różnicy (dynamiczna jazda) względem sporo tańszych Fulda Sport Control 2

Bo oponę też trzeba poddać odpowiendnim warunkom. Toczenie w korku 0-40 km/h, nie ma różnicy nawet czy opona jest łysa.

Nie zrozum mnie źle, ale zwykły użytkownik autostradowy zadowoli się nową gumą półki średniej i ciężko będzie mu poczuć różnicę, bo czemu jest poddawana taka opona? Jazda ekspresówką 120. Tam aby się decybele zgadzały, bo potrafią szumieć i do przodu.

PS4 to jedna z lepszych gum na jakich jeździłem, zaraz po PSS :cool2: Klei niesamowicie. Inaczej mi mieli na michałach a inaczej na jakiejś średniawce, której już nawet nie kupuję.

Oczywiście żadne run on flat.

 

Ano właśnie też naczytałem się samych pozytywów o tej oponie i jestem trochę rozczarowany, szczególnie zależało mi na klejeniu na starcie, bo przy 300km i tylnym napędzie, jak chciałem naprawdę dynamicznie ruszyć na światłach to tył mielił ASR/ESP wkraczał i wyhamowywał koła. Myślałem , że na tych oponach będzie kleiło i zdecydowanie poprawi się dynamika startu i osobiście dużej różnicy nie czuję w porównaniu do Fulda Sport Control 2

Opublikowano
To ciekawe , bo w moim przypadku to jedyne opony , które sa w stanie przenieść moc na asfalt w ponad 500KM rwd - w M4 :roll: :roll: :roll:

 

A może trzeba ja rozgrzać aby kleiła ? Jak typowe sportowe opony ? Jak twoje doświadczenia przy starcie na zimnych oponach; gaz na maksa przy starcie ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Morał z tego taki że dobra opona od bardzo dobrej, przy normalnym (nawet dynamicznym) codziennym użytkowaniu nie ma większych = wyczuwalnych różnic - Jedynie na torze przy pomiarach czasu. No i niepotrzebnie wydałem ponad 4 koła na nowe gumy :( No nic jak się zużyją to zpowrotem założę Fuldę i tyle :wink:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

po 40k km zużyły się continetale contisport 5 - trzymały dobrze

teraz na co zmienić? jako że run flat i homologacją bmw to wybór w 20 calowych jest prawie żaden - chwalicie dunlopy - huczą strasznie

czyli pozostaje

- brigstone dueler sport

lub

- pirelli P zero

lub bez homologacji bmw

- michelin latitude sport 3 (z tej trójki najdroższy)


mechanik naciskał żeby trzymać się run flatów - dlatego nie zmieniam....czy to dobry wybór?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

A co może wiedzieć mechanik o oponach, jak oni klocki tylko zmieniają, ty się pytaj kogoś kto jeździ 30k km rocznie po różnych drogach a nie mechanika w garażu co olej wymienia.

Nie chcesz to nie ładuj rft, kup normalne opony wzmacniane z homologacją BMW np.:

Pirelli P Zero

Yokohama Advan Sport V105E

Bridgestone Alenza 001

To wszystko jest dostępne bez rft.

Masz ogumienie mieszane na tych 20" więc homologacja musi być na oponie.

  • 2 lata później...
Opublikowano
W dniu 5.11.2021 o 13:38, Ponta napisał(a):

A co może wiedzieć mechanik o oponach, jak oni klocki tylko zmieniają, ty się pytaj kogoś kto jeździ 30k km rocznie po różnych drogach a nie mechanika w garażu co olej wymienia.

Nie chcesz to nie ładuj rft, kup normalne opony wzmacniane z homologacją BMW np.:

Pirelli P Zero

Yokohama Advan Sport V105E

Bridgestone Alenza 001

To wszystko jest dostępne bez rft.

Masz ogumienie mieszane na tych 20" więc homologacja musi być na oponie.

To w końcu musi być ta gwiazdką na oponach mieszanych czy nie musi?

Opublikowano

Prewencyjnie tylko zapytam - chciałbym zakupić nową parę opon letnich do mojego F15 i póki co będę nie będę szedł w RFT i zakładam,że poniższy zestaw będzie w pełni ok?


https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-275-40-r20-106-w-pz4-xl---s-c/481035477  (z homologacją BMW)

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-315-35-r20-110-y-pz4-xl-zr-nd0-s-c#479792847  (bez homologacji BMW)



 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tylne też powinny być z homologacją, masz dostępne też w oponeo jak klikniesz warianty.
można odpuścić homologację tylko jak parametry wszystkich 4 opon i felg są takie same

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

No właśnie,ale jeśli parametry są identyczne, to z tego co widzę na forach w USA np, to nie ma problemu... nawet widziałem,że wiele ludzi dostawało auto zastępcze z ASO z oponami bez homologacji 😄. Pomijam kwestie ubezpieczycieli itp, a chodzi mi wyłącznie o to,żeby nie było problemów z napędem .

Normalnie bym brał z homologacją,bo te kilkadziesiąt zł mnie nie zbawi, ale jak na złość z homologacją Pirelli jest tylko Run Flat :(...

Też pytanie, czy może być opcja, że przód nie będzie RF,a tył będzie?

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie są identyczne. Homologacji nie musi być w przypadku opon w tym samym rozmiarze, a ty masz wariant mieszany.

Jeżeli masz rft to wszystkie, jeżeli nie to też wszystkie. Nie mieszaj.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Ok, dzięki Panowie.

To chyba mam problem ze znalezieniem po prostu opony w rozmiarze 315/35 która ma homologację BMW, ale nie jest runflatem...Na oponeo wszystkie 315/35 które ją mają są ROF.
Na przód bym brał te Pirelli z linka parę postów wyżej ( homologacja i nie ROF), ale ten tył...

Czemu tak chcę omijać RF? Dla mnie wydają się zbyt twarde i zbyt głośne...

Edytowane przez G0rdon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

polecam wyciszyć nadkola, jest sporo lepiej
Pasta wygłuszająca na "włochate" części, na blachę mata bitumiczna i na to mata tłumiąca. Zrobiłem tak i jestem bardzo zadowolony. Koszt około 500zł materiały.
Wszystkie opony mieszane z homologacją są niestety ROF. Jak chcesz zwykłe to trzeba przejść na 4x taka sama felga i opona. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.