Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w serwisie w Olsztynie Zdunek wciska Shell 0w30 albo 5W30

nie wiem który mniejsze zło ...


do tego 1250 zł - to też trochę przeginka za wymianę oleju

 

Mi w Olsztynie to samo powiedzieli, tylko dodali że 1250 to cena promocyjna :)

Poszukaj innego serwisu który ma normalne ceny i do niczego nie zmusza.

Opublikowano
Jaki olej polecacie do M340 ? rocznik 2021

szykuje się do pierwszej wymiany po 1000 KM


Jakiej firmy i jaki typ najlepiej ?


Znachorzy BMW radzą coś takiego :


" Olej syntetyczny Millers EE Performance C3 5W40 "

 

Ja generalnie poniżej 5W40 nie schodzę w naszych polskich warunkach z +35*C w lecie przy autach garażowanych (zima mi niestraszna). Millers EE Performance C3 5W40 - oficjalnie nie ma normy BMW LL-04 i żaden autoryzowany serwis nie powinien Ci tego wlać do silnika jak będziesz robił w ASO. Ja sam osobiście wszędzie (w benzynie) jeżdżę na Ravenolu RUP 5W40, ale to każdy ma swoje indywidualne upodobania. Diesel to inna bajka.


Oleje na PAO bardzo dobrze znoszą też mrozy i są znacznie "płynniejsze" od tych zwykłych HC o ile dobrze kojarzę (jak ktoś chce argument, że zima -20*C i 5W40 jest za gruby).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem szybkie rozeznanie w temacie wymiany oleju w rejonie Łódzkie/Dolnoślaskie. Ceny usługi z własnym materiałem w granicach ~300zł brutto.

Najniżej Tłokiński w Łodzi 250.

Na częsciach ASO 1000-1200.

Do tej pory wymieniałem samemu, wiec pewnie skonczy się tak że wymienie raz po dotarciu w ASO a potem juz co 10kkm we własnym zakresie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Będę robił drugą wymianę oleju w m340i przy 17kkm.

https://czescidobmw.pl/bmw-m-twinpower-turbo-ll-12-fe-0w-30-1l-83212469984--83212469984

Ten olej będzie ok? Czy proponujecie coś innego/lepszego?

 

Ja wybrałem innego producenta. Poszukaj czegoś lepszego z wysokiej półki np. millers, ravenol, penrite . Z racji tego że jeżdżę obecnie tylko po mieście zalałem 0w30. W przypadku użytkowania na trasach, w wysokich temp otoczenia lub agresywnej jazdy to 5w40.

Używam specyfikacji ll04. ll12fe i wyższe są to oleje poprawiające oszczędność spalania co za tym idzie zmniejszają emisje co2, a zabezpieczenie silnika tu schodzi na drugi lub trzeci plan.

Reasumując jeżeli chodzi o olej o który pytasz to na pewno zmienił bym specyfikację :wink: i producenta też :roll:

Edytowane przez woltan
Opublikowano

Podsumowujac do 2.0B (w moim przypadku 318i):

Filtr oleju BMW OE o numerze 11 42 8 575 211

Olej 6l BMW OE LL04. Brać 0w30 czy 5w30?

Aso obecnie leja 0w30.

Opublikowano
Podsumowujac do 2.0B (w moim przypadku 318i):

Filtr oleju BMW OE o numerze 11 42 8 575 211

Olej 6l BMW OE LL04. Brać 0w30 czy 5w30?

Aso obecnie leja 0w30.

 

Miedzy 0w30 w 5w30 nie ma dużej różnicy. 0w30 będzie trochę bardziej płynny przy niskich temperaturach.

Tu jest filmik który coś tam obrazuje :


Jeżeli jeździsz miasto, czyli dużo krótkich tras, częste odpalania, silnik praktycznie ciągle niedogrzany ja bym wybrał 0w30

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

wymieniłem olej po pierwszych 1500km po spokojnej jeździe. W filtrze było kilka mikro opiłków ale w normie, oleju pod kątem brokatu nie sprawdzałem. Po wymianie jeżdzę już dość dynamicznie :D i dopadła mnie taka myśl aby zrobić drugą wymianę przy 4tys km i potem już normalnie co 8-10k.

Pytanie do Was czy ktoś robił taka druga wymianę po przybliżonym przebiegu?, jak wyglądał filtr, olej? czy ta wymiana ma sens? Auto (m340i) chce zatrzymać na dłużej.

W poprzednich autach zawsze robiłem pierwszą wymianę po 1tys km, potem tylko co 10kkm i nigdy nie miałem z silnikiem problemów. Osoby, którym sprzedawałem samochody wykręcali/kręcą piękne przebiegi bez większych problemów z sinikiem.

Opublikowano
Szacun za takie chuchanie na auto. Mnie to wali i wymieniam zgodnie z tym co podaje mi komputer i... też nie miałem narzekania od nabywców ;)
Opublikowano
czegoś lepszego z wysokiej półki np. millers, ravenol, penrite

 

Zapomniałeś jeszcze o Motulu ;D W moim ASO Seata mówią że to najlepszy olej (5W30). Jednocześnie zaznaczają, że to co oni mają w beczkach od VW to "góvvno". I leją to każdemu kto przyjeżdża na wymianę oleju bez swojego oleju. Nie wiem jak tam z BMW, też się leje Motula czy są inne lepsze?

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
wymieniłem olej po pierwszych 1500km po spokojnej jeździe. W filtrze było kilka mikro opiłków ale w normie, oleju pod kątem brokatu nie sprawdzałem. Po wymianie jeżdzę już dość dynamicznie :D i dopadła mnie taka myśl aby zrobić drugą wymianę przy 4tys km i potem już normalnie co 8-10k.

Pytanie do Was czy ktoś robił taka druga wymianę po przybliżonym przebiegu?, jak wyglądał filtr, olej? czy ta wymiana ma sens? Auto (m340i) chce zatrzymać na dłużej.

W poprzednich autach zawsze robiłem pierwszą wymianę po 1tys km, potem tylko co 10kkm i nigdy nie miałem z silnikiem problemów. Osoby, którym sprzedawałem samochody wykręcali/kręcą piękne przebiegi bez większych problemów z sinikiem.

 

Ja wymieniałem po 2kkm następnie po 8kkm i teraz wymieniam co 8kkm.

Taka druga szybsza wymiana na pewno silnikowi nie zaszkodzi.

Jeżeli chcesz dbać o silnik poszukaj dobrego oleju, dobierz odpowiednia specyfikacje do stylu i warunków jazdy (0w30, 5w30, 5w40). Ktoś może powiedzieć że przesadzam, ale jak dbasz tak masz.

Opublikowano
wymieniłem olej po pierwszych 1500km po spokojnej jeździe. W filtrze było kilka mikro opiłków ale w normie, oleju pod kątem brokatu nie sprawdzałem. Po wymianie jeżdzę już dość dynamicznie :D i dopadła mnie taka myśl aby zrobić drugą wymianę przy 4tys km i potem już normalnie co 8-10k.

Pytanie do Was czy ktoś robił taka druga wymianę po przybliżonym przebiegu?, jak wyglądał filtr, olej? czy ta wymiana ma sens? Auto (m340i) chce zatrzymać na dłużej.

W poprzednich autach zawsze robiłem pierwszą wymianę po 1tys km, potem tylko co 10kkm i nigdy nie miałem z silnikiem problemów. Osoby, którym sprzedawałem samochody wykręcali/kręcą piękne przebiegi bez większych problemów z sinikiem.

Ja mam M340i zbliżam się do 70 tys km - olej wymieniam jak zawsze co 8-10 tys. Na chwile obecną nie mam zastrzeżeń

Opublikowano

Ja wymieniam co 7500km i po 25000km wysłałem olej do analizy (auto 2 lata - ale test na razie w Mercedesie robiłem). BMW jest przyzwyczajane do Ravenola RUP 5W40 na razie ma 15tys km i 3 zmiany oleju, i pewnie teraz poleci do analizy.


I tak pierwiastki zużyciowe (w Mercedesie po 2 latach po 25tys km i chyba 6 zmianach oleju) :


Żelazo - 6ppm

Chrom - 0ppm

Nikiel - 0ppm

Glin - 0ppm

Miedź - 0ppm

Ołów, cyna, kadm, srebro, wanad - 0ppm


Auto na Ravenolu RUP 5W40 - przy jeździe 80/20 (miasto/trasa) - 7500km to taki max dla tego oleju bazując na liczbie zasadowej i kwasowej (dla mojego stylu jazdy i profilu 80/20). Ale zużycie silnika na poziomie dokładnie ZERO. Trzymał cały czas 5W40, choć widać, że olej się już pomału kończył, pewnie więcej trasy to i 10tys km by łyknął.


Olej kończył się dlatego, że kończył mu się zapas wchłaniania i neutralizacji procesów spalania. Przekroczenie tego progu oznacza - nagarowanie. Nie wiem ile by pociągnął ten olej jeszcze może z 1000km może 2000km, ale więcej nie. Max 10tys km w każdym razie.

Opublikowano
Ja wymieniam co 7500km i po 25000km wysłałem olej do analizy (auto 2 lata - ale test na razie w Mercedesie robiłem). BMW jest przyzwyczajane do Ravenola RUP 5W40 na razie ma 15tys km i 3 zmiany oleju, i pewnie teraz poleci do analizy.


I tak pierwiastki zużyciowe (w Mercedesie po 2 latach po 25tys km i chyba 6 zmianach oleju) :


Żelazo - 6ppm

Chrom - 0ppm

Nikiel - 0ppm

Glin - 0ppm

Miedź - 0ppm

Ołów, cyna, kadm, srebro, wanad - 0ppm


Auto na Ravenolu RUP 5W40 - przy jeździe 80/20 (miasto/trasa) - 7500km to taki max dla tego oleju bazując na liczbie zasadowej i kwasowej (dla mojego stylu jazdy i profilu 80/20). Ale zużycie silnika na poziomie dokładnie ZERO. Trzymał cały czas 5W40, choć widać, że olej się już pomału kończył, pewnie więcej trasy to i 10tys km by łyknął.

 

Ja jeżdżę na ravenol als 0w30 wymiany co 8kk. Zastanawiałem się nad RUP 5w40 ale u mnie 90-95% miasto i teraz zaleje REP 5w30.

Opublikowano

BMW jeździ na REP 5W30, ale to już ostatni raz, bo łatwiej mi jest mieć wszędzie ten sam olej, a że RUP ma i MB 229.51 i BMW LL-04 normę mogę go stosować i w Mercedesie i w BMW i łatwiej jest i taniej, bo 5W40 jest tańszy niż 5W30... choć to ma małe znaczenie bo dla naszego klimatu uważam, że to 5W40 ma sens a nie żadne 0W30 czy 5W30.


Baza PAO (W przypadku Ravenola RUP 5W40) do tego oznacza, że nawet przy -30*C nie ma to znaczenia (może mieć większą pompowalność niż 0W30 nie PAO), a i tak oba auta jeżdżą od garażu podziemnego do podziemnego.


Generalnie polecam zmieniać olej co max 10tys km, a jak profil miejski jest przeważający to max te 7-8tys km. Nie chodzi o to, że ten olej się nie nadaje do niczego i się zaraz silnik zatrze. Nie, nie, nie. Chodzi o to, że silnik się zanagaruje i zaraz pierścienie staną.

Opublikowano
BMW jeździ na REP 5W30, ale to już ostatni raz, bo łatwiej mi jest mieć wszędzie ten sam olej, a że RUP ma i MB 229.51 i BMW LL-04 normę mogę go stosować i w Mercedesie i w BMW i łatwiej jest i taniej, bo 5W40 jest tańszy niż 5W30... choć to ma małe znaczenie bo dla naszego klimatu uważam, że to 5W40 ma sens a nie żadne 0W30 czy 5W30.


Baza PAO (W przypadku Ravenola RUP 5W40) do tego oznacza, że nawet przy -30*C nie ma to znaczenia (może mieć większą pompowalność niż 0W30 nie PAO), a i tak oba auta jeżdżą od garażu podziemnego do podziemnego.


Generalnie polecam zmieniać olej co max 10tys km, a jak profil miejski jest przeważający to max te 7-8tys km. Nie chodzi o to, że ten olej się nie nadaje do niczego i się zaraz silnik zatrze. Nie, nie, nie. Chodzi o to, że silnik się zanagaruje i zaraz pierścienie staną.

 

Kurcze muszę pomyśleć może jednak zamiast REP zaleję RUP :)

Opublikowano

Oba oleje i RUP i REP bardzo źle znoszą rozrzedzenie paliwem. U mnie po analizie nie było żadnego paliwa, więc po dokładnie 6600km (tyle wynosiło 1/2 interwału jak zmieniałem olej i słałem próbkę do analizy) olej miał lepkość kinematyczną 13.1 (poniżej 12.5 oznacza już W30 a nowy ma 14.3). Te oleje bardzo szybko się zużywają, ale uważam, że są doskonałe jeżeli chodzi o ochronę silnika pod warunkiem, że :


1/ Nie lejesz ich do diesla

2/ Nie masz problemu z paliwem w oleju

3/ Zmieniasz je co max 10tys km.


Wolę zejść z 5W40 na 5W30 niż z 5W30 na 5W20...

Opublikowano
Oba oleje i RUP i REP bardzo źle znoszą rozrzedzenie paliwem. U mnie po analizie nie było żadnego paliwa, więc po dokładnie 6600km (tyle wynosiło 1/2 interwału jak zmieniałem olej i słałem próbkę do analizy) olej miał lepkość kinematyczną 13.1 (poniżej 12.5 oznacza już W30 a nowy ma 14.3). Te oleje bardzo szybko się zużywają, ale uważam, że są doskonałe jeżeli chodzi o ochronę silnika pod warunkiem, że :


1/ Nie lejesz ich do diesla

2/ Nie masz problemu z paliwem w oleju

3/ Zmieniasz je co max 10tys km.


Wolę zejść z 5W40 na 5W30 niż z 5W30 na 5W20...

 

leje do benzyny

problemów z paliwem w oleju chyba nie ma bo auto ma 26kkm przebieg (ale żadnych analiz nie robiłem)

zmieniam olej co 7-8 kkm

Opublikowano

No to masz czas by zrobić analizę i zobaczyć co osiągnąłeś... Problem paliwa w oleju zobaczysz po analizie - czy masz czy nie.


Jeżeli faktycznie zmieniałeś olej często będziesz zaskoczony tak jak ja czyli zerowe zużycie.


Podsumowując ... oleje Ravenol RUP/REP to słabe oleje jeżeli je mierzymy miarą Long-Life. REP/RUP wymagają zmiany poniżej 10tys km, ale dając gigantyczną ochronę silnika znacznie ponad inne oleje eliminując pewne warunki brzegowe (brak paliwa, sadzy w oleju). Niedługo zrobię kolejne analizy i zobaczymy co wyjdzie.


Wklejam fragment raportu. Próbka 6600km Ravenol RUP 5W40 (auto 2 lata i 25tys km zmiana oleju co 1/2 roku - średnio co 7000km, pierwsza zmiana po 1000km). Zerowe zużycie silnika panewek, pierścieni i tłoków. Ostatnie 20tys km na Ravenol RUP 5W40.


cbc0fd8e13.png

Opublikowano
No to masz czas by zrobić analizę i zobaczyć co osiągnąłeś... Problem paliwa w oleju zobaczysz po analizie - czy masz czy nie.


Jeżeli faktycznie zmieniałeś olej często będziesz zaskoczony tak jak ja czyli zerowe zużycie.


Podsumowując ... oleje Ravenol RUP/REP to słabe oleje jeżeli je mierzymy miarą Long-Life. REP/RUP wymagają zmiany poniżej 10tys km, ale dając gigantyczną ochronę silnika znacznie ponad inne oleje eliminując pewne warunki brzegowe (brak paliwa, sadzy w oleju). Niedługo zrobię kolejne analizy i zobaczymy co wyjdzie.


Wklejam fragment raportu. Próbka 6600km Ravenol RUP 5W40 (auto 2 lata i 25tys km zmiana oleju co 1/2 roku - średnio co 7000km, pierwsza zmiana po 1000km). Zerowe zużycie silnika panewek, pierścieni i tłoków. Ostatnie 20tys km na Ravenol RUP 5W40.


cbc0fd8e13.png

 

Widzę że podszedłeś do tematu profesjonalnie :cool2: i masz pojęcie :mrgreen:

Co byś mi doradził rep czy rup?

Jeżdżę m340, 90% miasto, dwa razy w miesiącu trasa 200 km. Na co dzień jazda normalna, 2-3 razy w miesiącu ostrzej polatam.Auta nie pałuje na tor nie jeżdżę.

Opublikowano
M340i to tylko RUP ... i przy takim stylu jazdy zmiana co 7-8tys km... ale musisz posłać próbkę do laboratorium aby wyeliminować paliwo w oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.