Skocz do zawartości

Zerwany pasek rozrzadu? F10 2.0d 2012


marcink186

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,


Czy ktos spotkal sie z podobnym problemem , kilka dni temu wracalem wczesnym ranem i postanowilem troszke odpoczac. Niestety zostawilem wlaczone ogrzewanie, ogrzewanie siedzenia i telefon w ladowarce, mialo to byc 25 minut a zasnelo mi sie na 2 godziny. Po przebudzeniu okazalo sie ze akumulator jest martwy, zadzwonilem po pomoc drogowa i odpalil mnie na kabel po czym silnik znowu zgasl, za drugim razem silnik chodzil i koles z pomocy drogowej powiedzial zebym odjechal bo akumulator slaby i nie moge stac na silniku. Po odjechaniu okolo 70m silnik zgasl i jakby podskoczyl, zrobil tak na z 3 razy i zgasl . Zadzwonilem od razu na pomoc drogowa i od razu sie wrocil, niestety samochod juz nie zapalil , dlatego potrzebna byla laweta do domu.


Na nastepny dzien zaprowadzilem samochod do mechanika, ktory podlaczyl samochod do komputera i stwierdzil ze niczego nie widzi oprocz braku sygnalu z sensora walka rozrzadu i prawdopodobnie to on jest do wymiany, dzisiaj zadzwonil do mnie ze lancuch rozrzadu jest do wymiany. Ogolnie, wyjal sensor paska rozrzadu (nie wymienil na nowy) powiedzial mi zebym spojrzal w dziure po sensorze ,po czym staral sie zapalil silnik i powiedzial zebym zobaczyl na te kolo ze kreci sie a nie ma na nim paska.


Czy jest mozliwe zeby zobaczyc brak lancucha rozrzadu przez dziure od sensora , czy kolo ktore sie krecilo to kolo na ktorym powinnen byc pasek?


Z gory dziekuje za pomoc.


Pozdrawiam,


Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi oczywiscie o lancuch rozrzadu, choc slyszalem znowu ze po dziurze od sensora nie mozna zobaczyc lancucha, ale jak kolo ktore przez nie widac sie kreci to wlasnie swiadczy ze lancuch jest na miejscu, problem bylby gdyby przy probie odpalenia stal w miejscu.


W poniedzialek samochod bedzie sprawdzany dokladnie przez innego mechanika, ale dobrze by bylo wiedziec mniej wiecej czy moge wyeliminowac cos co kosztuje grubo kilka tysiecy zlotych niz np gdyby to rzeczywiscie byl tylko sensor walka rozdzadu za kilkaset zlotych, co brzmi o wiele lepiej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii rozładowanego akumulatora.

W zasadzie jest to bardzo niekorzystne dla samochodu. BMW jest bardzo wrażliwe na brak prądu.

Potrafi się posiać błędami, nawet uszkodzić sterowniki.

Sprawdź wpierw wszystko komputerem diagnostycznym.

Miałem kiedyś na wakacjach komunikat o rozładowanym aku i od razu przestała np. działać klima i wyskoczył pierdylion komunikatów dot. problemu ze skrzynią , napędem itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze pokazuje tylko brak sygnalu z sensora walka rozrzadu , mechanik mial juz nowy w rece ale nie zamontowal bo powiedzial ze na 100% to zerwany lancuch rozrzadu i nawet nie ma sensu go sprawdzac, bo przy probie wlaczenia silnika kolko widoczne przez dziure na sensor sie kreci a nie widac lancucha, a jak podobno sie dowiedzialem przez dziure od sensora nie da sie zobaczyc lancucha a wlasnie to ze widac ruch na kole to oznaka ze lancuch jest na miejscu i je napedza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz to zrobilem, gdy dowiedzialem sie od niego ze poprostu mialem pecha ze akurat zerwalem lancuch rozrzadu na dystansie 150m od odpalenia akumulatora na kabel i ze to zbieg okolicznosci, ze przed tym zdarzeniem mialem problemy ze startem i akumulatorem.


W poniedzialek samochod idzie do innego warsztatu, czyli usterka raczej elektryczna? Jak to widzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię,że akurat w czasie odpalania czy na dystansie paru metrów strzelił rozrząd.Gdyby strzelił pewnie byś coś słyszał,albo poczuł.Obstawiam,że to nie rozrząd,tylko jakiś czujnik albo inna usterka związana z prądem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedzialek bede wiedzial wiecej to napisze, ja sklaniam sie ku temu ze skoro juz wszytsko mial gotowe to mogl sprawdzic ten sensor.


No chyba ze jestem mega pechowcem i poprostu zbieg okolicznosci ze po okolo 70 metrach (wtedy byl pierwszy skok) zerwalem lancuch rozrzadu. Choc wczesniej nie mialem zadnych objawow na ktore skarza sie wlasnie kierowcy f10 z tym silnikiem, zadnych odglosow, silnik chodzi idealnie, spalanie bardzo niskie, nigdy nie zdazyl sie spadek mocy ani problemow z odpalaniem, samochod od nowosci serwisowany, ostatni pelny serwis 4 tygodnie temu.


No ale zobaczymy w poniedzialek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pierwsze dokładnie zobaczył co tam się dzieje. Przecież po wyjęciu czujnika wałka jest dziura na palec, może wzrokowo nie zobaczy się dużo, ale jakąkolwiek kamerką endoskopową nawet amatorską z Lidla można to oblukać.

W głębi musi być widoczny łańcuch czy jest na kole czy nie. Silnik jest kolizyjny więc przy zerwaniu byłby pewno jakiś trzask i ponowne odpalanie byłoby już inne, brak kompresji na którychś cylindrach itp. Skoro silnik kręci i widać że się koło wałka obraca to raczej mógłby łańcuch ewentualnie przeskoczyć, tylko taki naciąg to dawałby pewno wcześniej swoje oznaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Dzięki wszystkim za odpowiedzi, samochód już czeka w warsztacie, mój sprawdzony mechanik zaglądnie do niego w poniedziałek, więc napiszę co to było.


Akurat był zajęty cały tydzień dlatego starałem się znaleźć kogoś "na szybko", jak widać troszkę mi nie poszło :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 298 tys, samochod mam od 5 lat, serwisowany systematycznie od nowości olej zmieniany co 20 tys km (nawet wcześniej niż 20 tys) ostatni serwis kilka tygodni temu.

Teoretycznie łańcuch powinienem być zmieniony, ale miałem totalnego pecha bo samochód miał iść na sprzedaż w tym miesiącu i chciałem zejść z ceny bo wiedziałem że z takim przebiegiem nikt go nie kupi.

Teraz już czeka mnie nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Nieciekawie...



Czy miałeś jakies objawy, np. szuranie albo inny dźwięk? Powinno chyba coś wyjść podczas serwisów olejowych?

--

gv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.