Skocz do zawartości

Przednie zawieszenie - problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pewien problem z zawieszeniem z przodu. Wymienilem juz wahacze gorne i dolne ale nie pomoglo. Wciaz slychac stukanie na nie rownosciach. Stukanie pomimo dziur jest zbyt glosne. Tak jakby cos bylo luzne i sie obijalo. W warsztacie nie potrafili mi jednoznacze okreslic co to moze byc. Stwierdzono ze moze amorki so do wymiany.

 

Nie mam pojecia co z tym zrobic i co to moze byc. Moze ktos mial juz takie problemy z e39 523i z 1997 roku.

Opublikowano

Łączników stabilizatara nie wymienialem. Ale chyba wszystko wskazuje ze tez trzeba je wymienic. Jaki jest ich koszt i ile ich tam jest ?

 

Jesli chodzi o wahacze to wstawilem podrobki :) niejakiej firmy TEKNOROT ale ponoc to kiszka jest i szybko padaja. Mozna je znalezc na Allegro. (Gorne 140zl sztuka, dolne o ile dobrze pamietam to tez kolo 140 zl szt.) Ciekawe ile wytrzymaja. Jesli chodzi o robocizne to 50zl za wymiane 1 wahacza i wydaje mi sie ze to chyba nieco drogo jest, choc nie mam porownania.

Opublikowano

Jedz na kanal i potrzasnij łącznikami. Jezeli wyczujesz najmniejszy luz - wina lezy po ich stronie. W BMW serii 5 (mam tu na mysli e34 oraz e39) padaja one jak muchy. Bardzo czesto, ale sa za to tanie i nieklopotliwe w wymianie. Najmniejszy luz w łączniku potrafi sprawic, ze cala buda trzęsię tak, jakby miała sie zaraz rozlecieć.

Przerabiałem to w aucie swoim i znajomych. Najpierw były kombinacje z wahaczami, które nic nie dawały, potem jakieś końcowki i inne niestworzone rzeczy a tu bardzo czesto winny jest łącznik za kilkanaście PLN-ów;)

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Ostatnio wymieniałem łączniki w mojej maszynce i koszt zamknął się w 200PLN wraz z wymianą. Oczywiście Lemforder. Obecnie śmigam trzeci miesiąc i totalna cisza. Przed wymianą stuki były dość głośne i część mechaników wskazywała na wahacze. Całe szczęście, że ich nie posłuchałem.
Opublikowano

Jak jest okazja to tez zapytam o cos... zauwazylem lekkie stukniecie jak kola sa skrecone i ruszam z miejsca i trzesienie kierownicy przy hamowaniu... to znaczy ze jest luz w laczniku, tak? (i wydaje mi sie ze po prawej stronie) Natomiast przy predkosci 20-50km/h to slychac huczenie... czy to juz bedzie sprawa lozyska? Jezeli to lozysko to co proponujecie? Jest jakas szczegolna firma ktora robi dobre lozyska?

 

Dzieki!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymienilem laczniki stabilizatora i dalej wali na dzurach. Milem przyjemnos cprzejechac sie inna bunia i w niej zdecydowanie ciszej pokonuje ndziury, nie ma zadnego stukania. Nie mam ju zpojecia co to moze byc, mechanik ogladal i powiedzial ze jedyne co jeszcze moze byc to amory - ale jak to dokladnie sprwdzic. Wywale kupe kasy na amory a okarze sie znowu ze to cos innego.

Ma ktos moze jakis pomysl ?

Opublikowano
Na dziurach to i w nowej Eklasie Mercedesa wali . Ja mam utwardzone zawieszenie i są nieprzyjemne odgłosy ,a miałem okazję przejechać się BMW z tym samym silnkiem i ten sam rocznik ,ale z normalnym zawieszeniem i tam było cacy ,cichutko i płynnie . Przejechałem się kiedyś nową piątką to na torach ,czy dziurach też były nieciekawe odgłosy . Także z mojego doświadczenia odradzam utwardzone zawieszenie na nasze drogi ,no chyba że ktoś ma w swoich okolicach drogi 5 gwiazdkowe .
Opublikowano
A tuleje wahaczy gornych tez wymienione byly ? Bo ja ogolnie tez borykam sie z problemem, ale nie stukow, tylko bicica kierki podczas jazdy.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Tez mam taki problem ale ja raczej podejrzewam luzy w maglownicy, tez wymieniłem wszystko jak wy i dalej [BAD], wiec to możliwe ze maglownica puka, ale moze niech sie ktos wypowie kto miał ten problem i go rozwiazał. Pozdr
Opublikowano
Na dziurach to i w nowej Eklasie Mercedesa wali.

 

Zaprzeczam nic nie wali zarówno w w124 w210 jaki i w 211 jeśli tylko wszystko sprawne i nie wybite

w mojej beci też cisza nawet na przejazdach tramwajowych :8)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli stuki czujesz na kole kierowniczym to zacznij od eliminacji stuków w ukł. kierowniczym w przeciwnym przypadku pozostają Tobie amorki do wymiany. Na pocieszenie u mnie było jedno i drugie.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

temat rzeka.

ja wymieniłem amory, całe zawieszenie i na dodatek łożysko w prawym kole,bo z tamtąd dochodzą stuki, ostatnia diagnoza to zbył lużna śruba mocująca wahacz. Kolega załatwia szerszą śrubę, a stuki jak były , tak są :jawdrop:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.