Skocz do zawartości

[F11] Lekkie szarpanie przy przyspieszaniu (xDrive)


Fempter

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


piszę z problemem, który ponownie się nasilił. Jeszcze jakiś czas temu w trakcie przyspieszania odczuwałem lekkie szarpanie. Po wyjęciu bezpiecznika od xDrive, szarpanie ustało. Krótka diagnoza - xDrive do regeneracji. Na domiar tego, opony miałem słabym stanie, na jednej z osi były dość mocno wyząbkowane i te na przedniej osi strasznie mocno szumiały. Wszystkie opony to Continentale 245/45 R18 z homologacja BMW, na jednej osi były to z 2018 roku, na drugiej z 2019. Żeby nie katować xDrive, jeździłem jakiś czas z wyjętym bezpiecznikiem. Na dodatek miałem zużyte obie przednie półosie, w maju wymieniłem na nowe firmy Löbro (GKN).


Z problemem udałem się do sprzedawcy samochodu, który w ramach gwarancji miał wymienić skrzynkę xDrive na zregenerowaną. Zamiast tego, sprzedawca usunął błędy w samochodzie oraz przełożył opony z tylnej osi na przednią i na odwrót... Szarpnie na xdrive ustało, winowajcą okazały się zużyte opony. Zamówiłem nowe opony Hankook Ventus S1 Evo2 245/45 R18 runflat z homologacją BMW, wczoraj założyłem... I szarpanie ponownie wróciło. Miałem nadzieję, że może to tylko przez jakieś błędy w komputerze, zresetowałem historie błędów ISTą z nadzieją, że to pomoże, niestety nic to nie dało.. Przy okazji wymiany opon zrobiłem geometrie samochodu na najnowszym Hunterze 2020, było trochę odchyleń ale wszystko wróciło do normy - nawet zrobiłem kilkukilometrową jazdę próbną i podjechałem na ponowne sprawdzenie geometrii i wszystko było "na swoim miejscu". W trakcie wyważania opon okazało się, że dwie felgi są delikatnie krzywe dlatego te dwa koła zamontowali mi na tył.


Rozkładam ręce bo nie wiem gdzie szukać problemu, czy to może EGR powodować takie efekty czy może problem faktycznie leży w skrzynce xDrive, czy może opony felerne. Miałem nadzieję, że po wymianie opon na nowe większość problemów z jazdą ustąpi a tu problem szarpania ponownie wrócił.. Bardzo proszę o jakieś wskazówki jeśli ktoś miał podobny problem lub domyśla się co może być przyczyną.


PS. Aktualny przebieg to 204tyś, zawór EGR lub tylko chłodniczka była wymieniana u mnie na akcji serwisowej przy 175tyś. Jutro planuję wymienić olej w xDrive i przeprowadzić jego adaptację. Może to pomoże?


Jako jakieś wskazówki, poniżej zdjęcia z wczorajszego skanowania ISTą zaraz przed wykasowaniem:


IMG-2275.jpg


IMG-2276.jpg


IMG-2277.jpg

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyjmiesz bezpiecznik x-drive i szarpanie ustaje to nie masz co szukać przyczyn w EGRze. Jeśli to rzeczywiście x-drive to wymiana oleju może choć nie musi pomóc, spróbować zawsze warto. Ostatecznie czeka cie regeneracja skrzynki x-drive.

Jeśli masz nowe opony, wszystkie w takim samym rozmiarze i na dodatek z gwiazdką bmw to raczej nie szukałbym w nich przyczyny. Lekko krzywe felgi jeśli dały się wyważyć też nie powinny mieć aż takiego wpływu.

Nic mi nie wiadomo o adaptacji x-drive, wymienia się olej i tyle, ale mogę się mylić....

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem olej w VTG, zeszło ok 0.5l i tyle samo weszło do lania do przelewu. Zresetowałem adaptację i nic to nie pomogło, auto dalej szarpie podczas mocniejszego przyspieszania. Prawdopodobnie skrzynka pada i sprzedawca będzie musiał ją wymienić.

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hankook nigdy nie mialy homologacji BMW.

Od 2018 roku jest :)


https://opony.rezulteo.pl/blog/nowosci-ze-swiata-opon/wiesci-od-producentow-opon/hankook-i-bmw-kontynuuja-wspolprace-partnerska-w-zakresie-oryginalnego-wyposazenia-8368


Tu info a niemieckiej stronie:

https://gummibereifung.de/branchenberichte/hankook-oe-praesenz-bmw

 

Jeśli wyjmiesz bezpiecznik x-drive i szarpanie ustaje to nie masz co szukać przyczyn w EGRze. Jeśli to rzeczywiście x-drive to wymiana oleju może choć nie musi pomóc, spróbować zawsze warto. Ostatecznie czeka cie regeneracja skrzynki x-drive.

Jeśli masz nowe opony, wszystkie w takim samym rozmiarze i na dodatek z gwiazdką bmw to raczej nie szukałbym w nich przyczyny. Lekko krzywe felgi jeśli dały się wyważyć też nie powinny mieć aż takiego wpływu.

Nic mi nie wiadomo o adaptacji x-drive, wymienia się olej i tyle, ale mogę się mylić....

Zastanawiam się jeszcze czy takie szarpanie może też pochodzić od zapchanego DPF? Fakt, że nie sprawdzałem ile mam sadzy u siebie ale od momentu przekroczenia 200tkm ISTA pokazuje błąd DDE.

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo dziękuję. Ale czy to oznacza że nie tylko jeden bezpiecznik jest za odpowiedzialny?

 

F63 10A Transmission control

F64 7.5A Transmission gear selection switch

F138 5A Differential lock control module (S63 engine), four wheel drive system

F178 30A Differential lock control module (S63 engine), four wheel drive system


Nie wiem dokładnie ale wydaje się że 138 a w szczególności 178 są od napędu, spróbuj po kolei, na wyświetlaczu powinien pojawić się komunikat o braku 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.