Skocz do zawartości

lambda, przeplywomierz, a podlaczenie pod komputer


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, bylem dzisiaj ze swoja 316 na komputerze. wykazalo bledy sondy i przeplywomierza. czy to prawda, ze blad przeplywomierza mogl sie pojawic ze wzgledu na zly sygnal z lambdy?

 

 

dzieki

Opublikowano

hmmm... to teraz nie wiem co mam robic, bo chca mi sonde wymieniac.

 

w ktorym miejscu znajduje sie przeplywomierz? to ta rzecz zaraz za filtrem powietrzado ktorej dochodza przewody?

 

dzieki za zainteresowanie

Opublikowano
Jest jedno "ale". Diagnoza nie rozróżnia czy to jest uszkodzenie samej sondy czy połączenia sonda-komputer. U mnie było podobnie z czujnikiem temperatury. nieprawidłowe wartości powodował zaśniedziały styk w kostce.
Opublikowano

hmm,,, no z tym stykiem to tez racja.... mam problem z wolnymi obrotami, czasami nie moze ich ustabilizowac, a czasami jest ok. z tego co slyszalem co mowili mechanicy to podobno sonda podaje zle napiecie. ktos moze wie przy jakich obrotach powinny byc jakie napiecia?

i co si emoze stac jak: 1/odepne przeplywomierz 2/odepne sonde? i czy jak odepne to czy przyblizy mnie to do rozwiazania zagadki?

 

jeszcze naszlo mnie cos takiego - filtr paliwa. zanim kupilem to auto to testowalem je ze 4 dni - wszystko bylo ok. jak przyjechalem do domu to zalalem nowe paliwo i wtedy sie pojawily pierwsze problemy z tymi obrotami. po nastepnym tankowaniu nic sie nie poprawilo. co myslicie?

dzieki

Opublikowano
no raczej ma okolo 125tys km. bawlilbym sie w podmienianie sond itd, ale nie mam znowu czasu na to, bo do soboty musze miec auto gotowe :mad2: raczej stanie na tym, ze wymienie jutro sonde i filtr paliwa :( tyle, ze im powiem, ze jesli sie nie poprawi to zwracam im sonde...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po skasowaniu bledow przejechałeś się i sprawdziłeś jeszcze raz? Bo błędy mogły zostać z tego że ktoś odpalał auto przy odłączonym przepływomierzu. W dodatku błąd przepływomierza z tego co mi kiedyś tłumaczyli to brak sygnału od niego, komp nie wykryje błędów /przekłamań/ w jego pracy tylko zanik sygnału - odcięcie obwodu lub usterke.
Opublikowano
Nie wiem u jakich elektrykow byles ale raczej jakis kiepskich ,po podlaczeniu pod kompa powinno pokazac bledy:mowisz ze pokazalo blad sondy i przeplywomierza.Skoro blad sondy to powinni oni sprawdzic autko podczas pracy na biegu jałowym jezeli wykres(sinusojda) sie nie zgadadz to = sonda padnieta i tak samo z przepływomierzem jezeli temperatura albo inny paramter sie nie zgadza to padniety przepływomierz.U mnie sonda padła powyzej 200 tysia siedzaila orginalna BMW przy okazji wymiane sondy zaleca sie co 140 tysia jak sie nie myle.Nie wymieniaj wszystkiego naraz bo to nie ma sensu.A co do przebiegu to autentyczny?
Opublikowano

no bledy niby kasowali pare razy. na jalowym sprawdzali, na wyzszych obrotach tez. niestety nie wiem wszystkiego, bo na poczatku podpieli sie do gniazda pod maska i poszli - myslalem, ze poszli po kompiuter albo po kable jakies, a okazalo sie ze maja superhipersprzet z lacznoscia bezprzewodowa. wiec czy mieli jakas sinusoide to nie wiem, bo czekalem az wroca z komputerem :D ale z tego co slyszalem, to wlasnie mowili miedzy soba, ze sonda ma zle napiecie.

bylem w zakladzie, ktory niby sie specjalizuje w bmw, ale czy sie znaja to cholera wie. zaklad niby na forum polecany. a przebieg - wszystko na to wskazuje, ze raczej prawdziwy, ale wiadomo - pewnosci nigdy nie ma.

a filtr paliwa to chcialem tak czy tak wymienic. szkoda tylko siana na lambde. ile wogole kosztuje? moze ktos kupowal ostatnio?

 

dzieki za pomoc

Opublikowano

no akurat tez dzwonilem do sklepu, ktory zajmuje sie czesciami do bmw.

w tym serwisie jestem umowiony na 9. na szczescie znajomy mechanik zaczyna prace o 7 to sie jeszcze zdarze go poradzic, moze akurat zalatwi taka sonde na szybko. na czym polega przerobienie wtyczki? bo chyba lutowac za bardzo nie mozna, skoro to podaje prad o okreslonym napieciu.. no i ten znajomy to wiem, ze bedzie marudzil, ze sie na elektryce nie zna... ehh..

Opublikowano
no i raczej po sprawie, mam nadzieje. sonda nie ma juz idealnych parametrow, ale przezyje. prawdopodobnie lapal lewe powietrze przez gume za przeplywomierzem. przy okazji wyszlo, ze mialem walniety przekaznik od wentylatora chlodnicy i dzialal tylko jeden bieg. no i wymienilem wszystkie filtry i olej wiec kasy tak czy tak u mechaniorow zostawilem sporo, no ale buma jak nowonarodzona :) dzieki panowie za pomoc!
Opublikowano
Wystarczy uniwersalna sonda bosha tylko trzeba przerobic wtyczke.

 

Mam pewne wątpliwości.... Ostatnio padła mi sonda - nowa oryginał Boscha ok 340zł, oczywiście w specjalistycznym sklepie z częściami do BMW a nie w serwisie - ponad 700zł :duh: Ale człowiek poradził mi zdecydowanie sondę NGK do przerobienia wtyczki - koszt 180zł, natomiast powiedział żeby jeżeli już się kupuje nieoryginalne - to zdecydowanie nie kupować uniwersalnej Boscha bo to podobno straszna padaczka - słyszałem to zresztą z kilku źródeł że sondy uniwersalne Boscha często padają. Kupiłem jak radził, założyłem i auto jak zegareczek....

Tomek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tomek01: jaki Ty masz ten silnik 1.6 czy 1.9, a jak 1.6 to którą wersje? Pytam dlatego bo chce się dowiedzieć jaka sonde kupileś NGK, może pamietasz numer.

 

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.