Skocz do zawartości

E91 320D zmiana skrzyni manualnej na automatyczną


ApplePL

Rekomendowane odpowiedzi

Ok czyli moje rozumowanie nie było zbyt dobre.


No nic... to pozostaje mi poszperać i zobaczyć czy chociaż 6hp26 ma ten sam dzwon co 19. Zrobię research i jak czegoś się dowiem to dam znać. Jeśli nie to zostaje manual :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Tak dla info, zostal mi silnik po alpinie i wstawilem go do innej e90 i z manuala na automat 6hp19. W alpinie bylo 230ps i 520nm i wielkie alpinoskie turbo, skrzynia lata do dzis. Zero problemu wiec nie upieralbym sie na hp26.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to super wiadomość, czyli automat ma jednak jakiś zapas. Manual niby jest do 370nm a póki co przejechałem 20tys z 480nm i nic się nie dzieje, sprzęgło daje radę bez problemu.


W takim razie jeszcze poczytam o tym 6hp19 i jak przycebule tanio pewną skrzynie to tak dla sportu zmienię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chyba też się zdecyduje na zmianę na automat. Nie jest to drogie i całkiem proste do ogarnięcia


- koło zamachowe

- skrzynia z konwerterem

- wiazka skrzyni

- wał

- dyferencjał

- pedały gazu i hamulca

- chlodniczka skrzyni z orurowaniem

- wybierak z linkami

- mocowanie skrzyni


To chyba wszystko co by było potrzebne. Łącznie wszystko około 1400zl


Szukałem tez kierownicy z łopatkami ale sama kierownica 1000zl......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie obserwuje xhp i mam mieszane uczucia. Wszystkie recenzje dotyczą 35d lub 35i a nigdy nie widziałem czy nie słyszałem aby ktoś pokazywał na przykładzie 20d i 6hp19

Ja miałem xhp w 6hp19 i bardzo polecam. Przejechałem z xhp około 80 tysięcy. Wymieniałem olej przed wgraniem xhp i po tych 80tys. Olej był prawie nieruszony (lekko zbrązowiały). Wczesniej po 100tys bez xhp był prawie, że czarny. Bez porównania.


Teraz pierwsze co zrobiłem w 8hp50 to wrzuciłem xhp :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubaj koniecznie nagraj prace skrzyni na zimnym bez xhp i z xhp, do tego na rozgrzanej bez xhp i z xhp. wtedy porównanie będzie jak najlepsze, tylko to już zależy od ciebie czy masz czym nagrać i ochotę w ogóle.


Ja nagrywałem prace silnika M47n2 z EGR i bez EGR, bo wielu mówiło ze nie ma różnicy, a jednak, jest i to bardzo duża.


a z tym XHP, to faktycznie, jest wiele video ale na temat 335d lub 335i, a na temat 320d bardzo mało info, a jak jest to na temat N47.


Ciekawe czy w xhp da sie zblokować konwenter od razu na tych pierwszych 3 - biegach? w m47n2, żeby nie bylo tego efekty CVT skrzyni jeśli nie złapie dobrze konwenter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


no i jestem po testach XHP wczoraj cały dzień testowaliśmy


Wgranie mega proste, kolega został oficjalnym tunerem XHP i dla nich jest inna apka ale to później.


Na początek jak zwykle podjarany mówie dawaj wrzucamy stage3, wgrane wszystko spoko poszło, trzeba samemu włączyć D1 D2 itd, bo na starcie tego nie ma, pierwsze km adaptacja na spokojnie, zimna skrzynia była, to zauważyłem ze rozgrzewanie skrzyni takie samo, lock up też się włącza na 3 biegu identycznie. Po rozgrzaniu i kilku km, zaczęliśmy szybciej jeździć, w sumie powiem krótko, ten Stage3 to taki DS w stock.... przeciąga biegi i utrzymuje dłużej. Czy jakoś szybciej te biegi zmienia? No raczej nie,u mnie w stock też wskazówka potrafiła bardzo szybko nie raz wrócić, tak samo dzieje sie tu.Skrzynia dośc agresywnie zaczeła zmieniać biegi, szarpała przy zmienie, tak dośc rasowo zaczeła chodzić, nie dla mnie i do spokojnej jazdy w korkach po mieście... Szarpanie z 2-1 dalej jest... czyli to już wina skrzyni. Zatrzymaliśmy się i wgraliśmy stage2 5 min i gotowe, zaczynamy testy, trochę łagodniej zaczeła juz tak nie szarpała ale dalej przeciąganie biegów, lock up to samo odczuwalny na 3 biegu, szarpanie z 2-1 to samo. czyli już trochę zmarudzony mówie to miało być takie super... a nie jest... Następne zatrzymanie stage1 wleciał, to już 0 różnicy do stock.... tam samo identyczne, nie polecam.


Myślę ze wgranie tego do 6hp19 z wersją ta V1.1 czyli jeszcze z 2018, nie było do niej żadnych poprawek ani udoskonaleń jak do innych skrzyni nawet do 6hp21 były ulepszenia i poprawki bo jest tam już wersja chyba V3,1 czyli prawie najnowsza, nie ma sensu... 8hp z tego nie zrobimy nie oszukujmy się. no chyba ze ktos ma skrzynie z silnikiem N47 to wtedy może lepsze poprawy sa, no i faktycznie w 6hp21 nie ma tego cholernego lock upa na 3 biegu, jest to inaczej rozwiązane.


Podsumowując, zeby nikogo nie urazić, myślę ze do naszych dinozaurów wydawanie 1000zł zł za tego softa to zdzierstwo, jak by to było za 300 zł to okej jeszcze bym mógł tyle dać nawet za same te D1 D2 ze sie wyświetlają bo fajna opcja. Tak czy inaczej nie polecam do 6hp19, jak będzie okazja do 6hp21 na próbę wgrać to dam znać.


Wiem że XHP robi super robotę ale w 8HP skrzyniach, one same w sobie są bardzo szybkie, a po XHP to już naprawdę szatan.


Jeśli ktoś by jednak chciał spróbować to oczywiście zapraszamy do lubelskiego, Auto Kodowanie BMW, nie daleko Lublina, na mapie XHP już oficjalnie jesteśmy :)


Jeśli sa jakieś pytania to śmiało, podyskutujemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Dochodzi wymiana tunelu, w e90 byly takie same, w f31 juz nie oraz sterownik silnika w "f" od manuala nie ogarnia 8hp, w e90 kazde dde/dme da sie zakodowac pod automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Racja, dam se spokój, jeszcze mam pytanko bo nigdzie nie mogę się doszukać chodzi o przypadłość podczas odpalania na ciepłym silniku gdy już zapala to zapiszczy coś ala pasek wymieniłem napinacz pasek i koło pasowe na oryginał i dalej to samo może ktoś miał taki przypadek i wie co to piszczy? 2.0 d 184km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pasek Oryginalny BMW (Conti) ma w porównaniu do nieoryginalnego (Conti) dodatkową warstwę która zapobiega piszczeniu przy uruchamianiu/zatrzymywaniu silnika.

Więc jezeli chodzi o główny pasek osprzętu - tylko oryginał daje spokój.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.