Skocz do zawartości

E60 525D PROBLEM SKRZYNIA A TURBINA


Mkls

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,


Pacjent to 2.5D, rok 2006, skrzynia 6hp26.

Mam dosyć ciężki problem, mianowicie na biegu D turbina nie pracuje jak należy (sprawdzanie wartości aktualne/żądane w inpie), dużo jej brakuje do żądanych wartości (zazwyczaj od 300hPa do 500hPa), zazwyczaj osiąga żądane ciśnienie w okolicach 3700-4000 obrotów.

Przy pełnym bucie, bez redukcji, na 2 lub 3 biegu potrafi wrzucić wyższy bieg przy 2500-3000 obrotów (prawdopodobnie wrzuca wyższy bieg, choć możliwe jest też, że w taki sposób zapina lock-upa - po prostu w jednej chwili obroty spadają o 200-300 lub zatrzymują się w miejscu a samochód nadal przyspiesza), a potem idzie do końca obrotomierza.

Objawy "ustają" na trybie manualnym - przykładowo startuje na 3'cim biegu od 1000 obrotów, w okolicach 1800-2000 turbina pracuje już z pełnym ciśnieniem.

W ostatnim miesiącu zregenerowałem mechatronikę - czuć dużą różnicę w zmianie biegów, ale objaw braku mocy pozostał.

W skrzyni mam "soft z 3.0d".

Żadnych błędów nie ma.

Konwerter nigdy nie był robiony, kilka razy zaobserwowałem falowanie obrotów w zakresie 80km/h-90km/h jadąc na tempomacie. Pod górkę przyspiesza bez redukcji biegu.

Przed regeneracją mechatroniki wartość Clutch E w ista była w granicach 650-700, po resecie adaptacji i ok. 250km ta wartość wzrosła już do 400.

Doczytałem, że Clutch E odpowiada za zapięcie lock-upa - czy to prawda?

Domyślam się, że skrzynia jest do remontu, ale chciałbym mieć pewność, że to ona jest tutaj winowajcą.


P.S. Turbina regenerowana w zeszłym roku. Wszystkie wężyki podciśnienia wymienione, EGR ograniczony przez iste, dpf na swoim miejscu, choć dosyć często się zapycha (jeżdżę głównie krótkie trasy, miasto).


Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zregenerowałem mechatronik jest lepiej ,ale też mam podobne objawy jak u ciebie tak jak by bieg nie dopinał się od razu całkowicie ,też mam czasami lekkie falowanie obrotów , przyczyną na 99% będzie konwerter. Podejrzewam że dlatego lock ap nie działa jak powinien . A turbo prawdopodobnie sterowanie zmienną geometrią , jak podciśnieniowo to wymiana wężyków lub zaworu sterującego podciśnieniem na turbo.

Sprawdz ciśnienie przed DPF bo może być mocno przypchany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF sprawdzany wczoraj - ciśnienie na jałowym 10.88

Zastanawiałem się nad geometrią turbiny, ale jeżeli faktycznie byłaby walnięta, to nie powinna działać na manualu, a jednak działa prawidłowo.

I to jest właśnie pytanie, czy to konwerter, tarczki czy może jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie ten sam problem tyle że , jestem po regeneracji turbo jak testuje inpą docel/aktualne na trzecim biegu na manualu też dopiero wstaje od 2900 na maksa od 2100-2900 jest tak jak by nie ciągła jak by skrzynia dławiła obroty , co

ciekawe na czwartym biegu jest o wiele lepiej turbina ładnie wstaje

Też się zastanawiam czy to nie jest coś ze skrzynią chociaż u mnie nie występują żadne objawy falowania obrotów itp , mechatronikę też niedawno robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba skrzynia będzie do roboty.

Konwerter kupować zregenerowany z ZF'a czy może oddać swój do regeneracji?

Orientuje się ktoś jak wygląda sytuacja z regeneracją elementów wewnątrz skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak że zazwyczaj serwisanci skrzyń robią od razu cały remont (niestety nie zawsze dobrze). Jeżeli problem tkwi w niedoładowaniu skupiłbym sie narazie na osprzęcie silnika a skrzynie zostawił w spokoju. Co do pytania co robi sprzęgło E, nie jest ono od zapinania lock upa gdyż tak naprawde to sprzęgło zaczyna działać od 4 biegu aż do 6 i odpowiada ono za przełożenie tych biegów. Lock up to tarcza cierna w konwerterze i jest ona załączana przez elektrozawór w mechatronice podczas odpowiednich warunków, zazwyczaj przy spokojnej jezdzie chociaż też nie zawsze, często jest zapięte również przy bucie w podłodze zazwyczaj w trybie manualnym (to zauważyłem na swojej skrzyni). Chociaż cisnienie jakie podajesz na nim jest za wysokie (norma od -300 do +300, może być wyższe i też nie znaczy że jest juz zużyte totalnie) może świadczyć o stanie tarcz ciernych lub panewek lecz gdy jest z nim coś nie tak to sypie błędami, wchodzi w tryb awaryjny lub poprostu czujesz uślizgi itp. Akurat sprzęgło e ma najciężej i zazwyczaj to 1 kosz po którym widać zużycie w tych skrzyniach, mimo że są naprawde solidne ale przebiegi robią swoje.


Co do Twojego problemu sprawdziłbym sterownik turbiny (można zrobić jego test w ISTA, wyczyścić map sensor w kolektorze, ew może to być wina zapchanego DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt silnika sprawdzony.

Test w ISTA nastawnika zrobiony - pracuje prawidłowo. Zostało mi sprawdzić jak działa podczas otwierania drzwi w samochodzie (wyczytałem, że powinien ruszyć się tylko w jedną stronę - nie wiem ile w tym prawdy).

Map sensor w kolektorze wyczyszczony, DPF podaje wartości w miarę ok (ok. 11-12 na jałowym).


Pozostaje tylko skrzynia, bo co innego może sprawiać, że na manualu turbina pracuje prawidłowo, a na D już nie pompuje jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt silnika sprawdzony.

Test w ISTA nastawnika zrobiony - pracuje prawidłowo. Zostało mi sprawdzić jak działa podczas otwierania drzwi w samochodzie (wyczytałem, że powinien ruszyć się tylko w jedną stronę - nie wiem ile w tym prawdy).

Map sensor w kolektorze wyczyszczony, DPF podaje wartości w miarę ok (ok. 11-12 na jałowym).


Pozostaje tylko skrzynia, bo co innego może sprawiać, że na manualu turbina pracuje prawidłowo, a na D już nie pompuje jak powinna.

 

Wydaje mi się, ze jezeli skrzynia by konczyla swoj zywot to w manualu jak i w D by dzialala slabo. Co to za ,,soft z 3,0d,,? Bo nigdy o czyms takim nie slyszalem, 3,0d nie ma roznicy w samym dzialaniu skrzyni bo to w zasadzie to samo, chcesz jej lepszej pracy to wgrywa sie poprostu xhp i wtedy jest roznica - moze tu leży problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt silnika sprawdzony.

Test w ISTA nastawnika zrobiony - pracuje prawidłowo. Zostało mi sprawdzić jak działa podczas otwierania drzwi w samochodzie (wyczytałem, że powinien ruszyć się tylko w jedną stronę - nie wiem ile w tym prawdy).

Map sensor w kolektorze wyczyszczony, DPF podaje wartości w miarę ok (ok. 11-12 na jałowym).


Pozostaje tylko skrzynia, bo co innego może sprawiać, że na manualu turbina pracuje prawidłowo, a na D już nie pompuje jak powinna.

 

Wydaje mi się, ze jezeli skrzynia by konczyla swoj zywot to w manualu jak i w D by dzialala slabo. Co to za ,,soft z 3,0d,,? Bo nigdy o czyms takim nie slyszalem, 3,0d nie ma roznicy w samym dzialaniu skrzyni bo to w zasadzie to samo, chcesz jej lepszej pracy to wgrywa sie poprostu xhp i wtedy jest roznica - moze tu leży problem

 

Czy na manualu lock-up działa na innej zasadzie (w innych momentach załącza się) niż na D ?

Myślałem o wgraniu XHP - nawet stage 1, aby tylko sprawdzić czy jest jakaś różnica.

Czytałem też, że niektóre wartszaty przy regeneracji mechatroniki naprawiają zawór E-Shift:

1f998e348a4ab6c57d74d368c2b31c9d.jpg


Link do powiększonej grafiki:

https://iv.pl/images/1f998e348a4ab6c57d74d368c2b31c9d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam nad wgraniem softu XHP jak byś to zrobił na dniach daj znać czy jest jakaś wyraźna różnica po sofcie

Mksl z jakiego województwa jesteś ? Szukam osoby z takim samym autem , aby się spotkać i porównać pracę silnika i skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wgrania xHP to 220€.

Za tę samą cenę można zregenerować konwerter.

Teraz pytanie gdzie leży źródło problemu: software czy sprzęgło?


P.S. Ja jestem z dolnego śląska - 20km od Wrocławia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wgrania xHP to 220€.

Za tę samą cenę można zregenerować konwerter.

Teraz pytanie gdzie leży źródło problemu: software czy sprzęgło?


P.S. Ja jestem z dolnego śląska - 20km od Wrocławia

Ja jestem z Poznania szkoda trochę drogi jest ale czasami jeżdżę w tym kierunku

Gadałem z jednym gościem który wgrał ten lepszy soft do skrzyni i bardzo sobie chwali , niestety nie miałem okazji się przejechać jego autem

Kurcze ja mam tylko problem na tym trzecim biegu reszta uważam że jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wgrania xHP to 220€.

Za tę samą cenę można zregenerować konwerter.

Teraz pytanie gdzie leży źródło problemu: software czy sprzęgło?


P.S. Ja jestem z dolnego śląska - 20km od Wrocławia

Ja jestem z Poznania szkoda trochę drogi jest ale czasami jeżdżę w tym kierunku

Gadałem z jednym gościem który wgrał ten lepszy soft do skrzyni i bardzo sobie chwali , niestety nie miałem okazji się przejechać jego autem

Kurcze ja mam tylko problem na tym trzecim biegu reszta uważam że jest ok

 

Ja u siebie ostatnio zauważyłem ciekawą rzecz:

Jadę przykładowo 70km, puszczę nogę z gazu i obroty spadają do wartości ok 1000. W momencie naciśnięcia pedału gazu, obroty wzrastają przykładowo do 1500, po czym płynnie opadają o 100-200 w dół. Nie zauważyłem tego podczas przyspieszania - taka sytuacja występuje tylko, gdy nacisnę gaz i trzymam w jednym położeniu.

Zobacz czy masz u siebie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.