Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Pacjent to 2.5D, rok 2006, skrzynia 6hp26.

Mam dosyć ciężki problem, mianowicie na biegu D turbina nie pracuje jak należy (sprawdzanie wartości aktualne/żądane w inpie), dużo jej brakuje do żądanych wartości (zazwyczaj od 300hPa do 500hPa), zazwyczaj osiąga żądane ciśnienie w okolicach 3700-4000 obrotów.

Przy pełnym bucie, bez redukcji, na 2 lub 3 biegu potrafi wrzucić wyższy bieg przy 2500-3000 obrotów (prawdopodobnie wrzuca wyższy bieg, choć możliwe jest też, że w taki sposób zapina lock-upa - po prostu w jednej chwili obroty spadają o 200-300 lub zatrzymują się w miejscu a samochód nadal przyspiesza), a potem idzie do końca obrotomierza.

Objawy "ustają" na trybie manualnym - przykładowo startuje na 3'cim biegu od 1000 obrotów, w okolicach 1800-2000 turbina pracuje już z pełnym ciśnieniem.

W ostatnim miesiącu zregenerowałem mechatronikę - czuć dużą różnicę w zmianie biegów, ale objaw braku mocy pozostał.

W skrzyni mam "soft z 3.0d".

Żadnych błędów nie ma.

Konwerter nigdy nie był robiony, kilka razy zaobserwowałem falowanie obrotów w zakresie 80km/h-90km/h jadąc na tempomacie. Pod górkę przyspiesza bez redukcji biegu.

Przed regeneracją mechatroniki wartość Clutch E w ista była w granicach 650-700, po resecie adaptacji i ok. 250km ta wartość wzrosła już do 400.

Doczytałem, że Clutch E odpowiada za zapięcie lock-upa - czy to prawda?

Domyślam się, że skrzynia jest do remontu, ale chciałbym mieć pewność, że to ona jest tutaj winowajcą.


P.S. Turbina regenerowana w zeszłym roku. Wszystkie wężyki podciśnienia wymienione, EGR ograniczony przez iste, dpf na swoim miejscu, choć dosyć często się zapycha (jeżdżę głównie krótkie trasy, miasto).


Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Opublikowano

Ja też zregenerowałem mechatronik jest lepiej ,ale też mam podobne objawy jak u ciebie tak jak by bieg nie dopinał się od razu całkowicie ,też mam czasami lekkie falowanie obrotów , przyczyną na 99% będzie konwerter. Podejrzewam że dlatego lock ap nie działa jak powinien . A turbo prawdopodobnie sterowanie zmienną geometrią , jak podciśnieniowo to wymiana wężyków lub zaworu sterującego podciśnieniem na turbo.

Sprawdz ciśnienie przed DPF bo może być mocno przypchany

Opublikowano

DPF sprawdzany wczoraj - ciśnienie na jałowym 10.88

Zastanawiałem się nad geometrią turbiny, ale jeżeli faktycznie byłaby walnięta, to nie powinna działać na manualu, a jednak działa prawidłowo.

I to jest właśnie pytanie, czy to konwerter, tarczki czy może jeszcze coś innego?

Opublikowano

Jestem umówiony z mechanikiem na poniedziałek na wgranie ori softu.

Sam był go wgrał, ale mam zwykły kabel do diagnostyki, a nie chciałbym uwalić sterownika.

Opublikowano

Witam

Mam dokładnie ten sam problem tyle że , jestem po regeneracji turbo jak testuje inpą docel/aktualne na trzecim biegu na manualu też dopiero wstaje od 2900 na maksa od 2100-2900 jest tak jak by nie ciągła jak by skrzynia dławiła obroty , co

ciekawe na czwartym biegu jest o wiele lepiej turbina ładnie wstaje

Też się zastanawiam czy to nie jest coś ze skrzynią chociaż u mnie nie występują żadne objawy falowania obrotów itp , mechatronikę też niedawno robiłem

Opublikowano

Chyba skrzynia będzie do roboty.

Konwerter kupować zregenerowany z ZF'a czy może oddać swój do regeneracji?

Orientuje się ktoś jak wygląda sytuacja z regeneracją elementów wewnątrz skrzyni?

Opublikowano

Sprawa wygląda tak że zazwyczaj serwisanci skrzyń robią od razu cały remont (niestety nie zawsze dobrze). Jeżeli problem tkwi w niedoładowaniu skupiłbym sie narazie na osprzęcie silnika a skrzynie zostawił w spokoju. Co do pytania co robi sprzęgło E, nie jest ono od zapinania lock upa gdyż tak naprawde to sprzęgło zaczyna działać od 4 biegu aż do 6 i odpowiada ono za przełożenie tych biegów. Lock up to tarcza cierna w konwerterze i jest ona załączana przez elektrozawór w mechatronice podczas odpowiednich warunków, zazwyczaj przy spokojnej jezdzie chociaż też nie zawsze, często jest zapięte również przy bucie w podłodze zazwyczaj w trybie manualnym (to zauważyłem na swojej skrzyni). Chociaż cisnienie jakie podajesz na nim jest za wysokie (norma od -300 do +300, może być wyższe i też nie znaczy że jest juz zużyte totalnie) może świadczyć o stanie tarcz ciernych lub panewek lecz gdy jest z nim coś nie tak to sypie błędami, wchodzi w tryb awaryjny lub poprostu czujesz uślizgi itp. Akurat sprzęgło e ma najciężej i zazwyczaj to 1 kosz po którym widać zużycie w tych skrzyniach, mimo że są naprawde solidne ale przebiegi robią swoje.


Co do Twojego problemu sprawdziłbym sterownik turbiny (można zrobić jego test w ISTA, wyczyścić map sensor w kolektorze, ew może to być wina zapchanego DPF

Opublikowano

Osprzęt silnika sprawdzony.

Test w ISTA nastawnika zrobiony - pracuje prawidłowo. Zostało mi sprawdzić jak działa podczas otwierania drzwi w samochodzie (wyczytałem, że powinien ruszyć się tylko w jedną stronę - nie wiem ile w tym prawdy).

Map sensor w kolektorze wyczyszczony, DPF podaje wartości w miarę ok (ok. 11-12 na jałowym).


Pozostaje tylko skrzynia, bo co innego może sprawiać, że na manualu turbina pracuje prawidłowo, a na D już nie pompuje jak powinna.

Opublikowano
Osprzęt silnika sprawdzony.

Test w ISTA nastawnika zrobiony - pracuje prawidłowo. Zostało mi sprawdzić jak działa podczas otwierania drzwi w samochodzie (wyczytałem, że powinien ruszyć się tylko w jedną stronę - nie wiem ile w tym prawdy).

Map sensor w kolektorze wyczyszczony, DPF podaje wartości w miarę ok (ok. 11-12 na jałowym).


Pozostaje tylko skrzynia, bo co innego może sprawiać, że na manualu turbina pracuje prawidłowo, a na D już nie pompuje jak powinna.

 

Wydaje mi się, ze jezeli skrzynia by konczyla swoj zywot to w manualu jak i w D by dzialala slabo. Co to za ,,soft z 3,0d,,? Bo nigdy o czyms takim nie slyszalem, 3,0d nie ma roznicy w samym dzialaniu skrzyni bo to w zasadzie to samo, chcesz jej lepszej pracy to wgrywa sie poprostu xhp i wtedy jest roznica - moze tu leży problem

Opublikowano
Osprzęt silnika sprawdzony.

Test w ISTA nastawnika zrobiony - pracuje prawidłowo. Zostało mi sprawdzić jak działa podczas otwierania drzwi w samochodzie (wyczytałem, że powinien ruszyć się tylko w jedną stronę - nie wiem ile w tym prawdy).

Map sensor w kolektorze wyczyszczony, DPF podaje wartości w miarę ok (ok. 11-12 na jałowym).


Pozostaje tylko skrzynia, bo co innego może sprawiać, że na manualu turbina pracuje prawidłowo, a na D już nie pompuje jak powinna.

 

Wydaje mi się, ze jezeli skrzynia by konczyla swoj zywot to w manualu jak i w D by dzialala slabo. Co to za ,,soft z 3,0d,,? Bo nigdy o czyms takim nie slyszalem, 3,0d nie ma roznicy w samym dzialaniu skrzyni bo to w zasadzie to samo, chcesz jej lepszej pracy to wgrywa sie poprostu xhp i wtedy jest roznica - moze tu leży problem

 

Czy na manualu lock-up działa na innej zasadzie (w innych momentach załącza się) niż na D ?

Myślałem o wgraniu XHP - nawet stage 1, aby tylko sprawdzić czy jest jakaś różnica.

Czytałem też, że niektóre wartszaty przy regeneracji mechatroniki naprawiają zawór E-Shift:

1f998e348a4ab6c57d74d368c2b31c9d.jpg


Link do powiększonej grafiki:

https://iv.pl/images/1f998e348a4ab6c57d74d368c2b31c9d.jpg

Opublikowano

Też się zastanawiam nad wgraniem softu XHP jak byś to zrobił na dniach daj znać czy jest jakaś wyraźna różnica po sofcie

Mksl z jakiego województwa jesteś ? Szukam osoby z takim samym autem , aby się spotkać i porównać pracę silnika i skrzyni

Opublikowano

Koszt wgrania xHP to 220€.

Za tę samą cenę można zregenerować konwerter.

Teraz pytanie gdzie leży źródło problemu: software czy sprzęgło?


P.S. Ja jestem z dolnego śląska - 20km od Wrocławia

Opublikowano
Koszt wgrania xHP to 220€.

Za tę samą cenę można zregenerować konwerter.

Teraz pytanie gdzie leży źródło problemu: software czy sprzęgło?


P.S. Ja jestem z dolnego śląska - 20km od Wrocławia

Ja jestem z Poznania szkoda trochę drogi jest ale czasami jeżdżę w tym kierunku

Gadałem z jednym gościem który wgrał ten lepszy soft do skrzyni i bardzo sobie chwali , niestety nie miałem okazji się przejechać jego autem

Kurcze ja mam tylko problem na tym trzecim biegu reszta uważam że jest ok

Opublikowano
Koszt wgrania xHP to 220€.

Za tę samą cenę można zregenerować konwerter.

Teraz pytanie gdzie leży źródło problemu: software czy sprzęgło?


P.S. Ja jestem z dolnego śląska - 20km od Wrocławia

Ja jestem z Poznania szkoda trochę drogi jest ale czasami jeżdżę w tym kierunku

Gadałem z jednym gościem który wgrał ten lepszy soft do skrzyni i bardzo sobie chwali , niestety nie miałem okazji się przejechać jego autem

Kurcze ja mam tylko problem na tym trzecim biegu reszta uważam że jest ok

 

Ja u siebie ostatnio zauważyłem ciekawą rzecz:

Jadę przykładowo 70km, puszczę nogę z gazu i obroty spadają do wartości ok 1000. W momencie naciśnięcia pedału gazu, obroty wzrastają przykładowo do 1500, po czym płynnie opadają o 100-200 w dół. Nie zauważyłem tego podczas przyspieszania - taka sytuacja występuje tylko, gdy nacisnę gaz i trzymam w jednym położeniu.

Zobacz czy masz u siebie podobnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.