Skocz do zawartości

Żaluzje wlotu powietrza do chłodnicy BMW E61 LCI 525xiA


dejot1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Na wstępie pragnę życzyć wszystkim dużo zdrowia i cierpliwości w tym trudnym okresie z jakim przyszło nam się obecnie zmagać.


Teraz do rzeczy. Od pewnego czasu jestem w posiadaniu BMW e61 LCI z 2007 roku z silnikiem N53 218KM, napędem x drive i fabrycznym Webasto. Ogrzewanie postojowe da się uruchomić zarówno z pozycji samochodu oraz fabrycznego pilota. Zauważyłem, że za nerkami i dolnym wlotem zderzaka brakuje w moim samochodzie słynnych już żaluzji. Nie widzę również żadnego dedykowanego, luźnego kabla z wtyczką. Na tym, albo na innym forum przeczytałem, że silniki diesla zawsze posiadały żaluzje. Większość postów, jakie udało mi się znaleźć traktowały o żaluzjach, problemach z nimi związanymi tylko w E60/E61 z silnikami diesla. Jest naprawdę niewiele informacji o żaluzjach montowanych w BMW e60/61 z silnikami benzynowymi, zwłaszcza N53. Na pewno mój samochód miał drobną kolizję z przodu, jednak na tyle lekką, że lampy nie były uszkodzone (są obie z tego samego miesiąca produkcji i roku, co samochód), pas jest oryginalny, obudowa wlotu chłodnicy jest kompletna. Nerki patrząc od środka mają wolne zaczepy, tak jakby coś do nich miało być jeszcze zamontowane. Jakaś ramka, albo?


Zatem czy mogło być tak, że moje auto fabrycznie nie posiadało żaluzji? Z realoem i VINu wynika, że zarówno żaluzja dolna jaki i górna były dedykowane. Mogło jednak być tak, że były na wyposażeniu dodatkowym? Z wspomnianego już katalogu części BMW wynika, że do mojego modelu były również dedykowane aktywne wloty powietrza chłodzące tarcze hamulcowe. W moim aucie mam zamontowane tunele bez podciśnieniowych kierownic-klap. Czy aktywne tunele to tez opcja?

Auto jest ze Szwajcarii. Przyjechało do Polski w całości. Jest kompletne, niezniszczone i wszystko w nim działa.


Proszę o sugestie.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A z którego miesiąca jest twoje auto?



Opis działania , żaluzja

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525xi-tou/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/engine-cooling/radiator-blind/X5BZDbN


Schemat elektryczny , chłodzenie silnika, dla +03/2007.

Według instrukcji elektrycznej ,żaluzja występuje. Siłownik elektryczny oznaczony jest jako M1997

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525xi-tou/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/engine-cooling/l4kJYT3


Pewnie chcesz potwierdzić czy twój egzemplarz ma żaluzje chłodnicy płynu chłodzącego?.

Sprawdź tu....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525xi-tou/S65Y19l

czy jest kość oznaczona A8681 i czy jest tam bezpiecznik F06.....10A?


Kolejnym miejscem jest ten czujnik...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525xi-tou/RJb4pH7


Ostatnie miejsce to ta skrzynka..

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525xi-tou/1VnZAHHjcD

Kość X60001 , pin 9 ,kolor przewodu brązowo - biały

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525xi-tou/CTIV1v14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam żaluzję za nerkami i na dole w zderzaku, mam też klapy we wlotach na tarcze. Te klapy we wlotach na tarcze nie występowały w m-pakiecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka ogólnie. Różnie było z tymi klapami. Zależało to między innymi od wersji silnikowej, wyposażenia, rocznika. Najlepsi są ci którzy głoszą teorię wielkiego dzwona i składania auta na szybko u janusza stąd brak klap :duh: :D :D

Właśnie... temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam żaluzję za nerkami i na dole w zderzaku, mam też klapy we wlotach na tarcze. Te klapy we wlotach na tarcze nie występowały w m-pakiecie.

Oglądałem E61 LCI w M-pakiecie i właśnie tunele do chłodzenia tarcz maiły klapy w tym konkretnym egzemplarzu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze obejrzałem wnękę chłodnicy. Każdy jej róg za pomocą lusterka inspekcyjnego. Chłodnica ma kompletną i absolutnie nieuszkodzoną obudowę z mocowanie i występującym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie ma we wnęce żadnego luźnego kabla, który sugerowałby występowanie żaluzji.

Jak będzie nieco cieplej sprawdzę jeszcze skrzynkę elektryczną według wcześniejszych sugestii. W komorze silnika nie widzę również żadnych przewodów do aktywnych klap tuneli tarcz. Zakładam zatem, że mój model E61 posiadał od zawsze zwykłe tunele powietrzne chłodzące tarcze. Jednak nie wiem jak sprawa wyglądała z żaluzją. Elementy zderzaka, belka i tak dalej nie noszą śladów uszkodzenia. Wszystko z przodu jest kompletne, nieuszkodzone, niezniszczone. Jenak te żaluzje.... a właściwie ich brak trochę daje mi do myślenia. Ostatnia znana lokalizacja auta za granicą do Alpy Szwajcarskie. Tam bywa zimno. Model samochodu wg VIN wychodzi na rynek szwajcarski. Zatem posiadanie żaluzji byłoby sensowne w chłodniejszym klimacie. Auto jak pisałem mogło mieć drobną stłuczkę z przodu. Mogło, choć żaden element nie wskazuje na to. Gdyby występowała żaluzja i ta zostałaby w jakimś stopniu uszkodzona przy ewentualnej kolizji zakładam, że byłaby wymieniona... tak przynajmniej sądzę widząc jak kompletny jest przód samochodu.

Zanim kupię żaluzje chcę być w 100% pewny, że były w aucie pierwotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam żaluzję za nerkami i na dole w zderzaku, mam też klapy we wlotach na tarcze. Te klapy we wlotach na tarcze nie występowały w m-pakiecie.

Oglądałem E61 LCI w M-pakiecie i właśnie tunele do chłodzenia tarcz maiły klapy w tym konkretnym egzemplarzu :)

 

Znajdź mi takie łączniki do zderzaka mpakietowego to Cię ozłocę albo przynajmniej numer w ETK. Ktoś kiedyś nawet wklejał jakieś info, że to w mpakiecie się nie łączy.


Kabel do podłączenia żaluzji za grilem idzie wzdłuż belki zderzaka /od lewa do prawa patrząc z przodu/ i podłączony jest pomiędzy nerkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam żaluzję za nerkami i na dole w zderzaku, mam też klapy we wlotach na tarcze. Te klapy we wlotach na tarcze nie występowały w m-pakiecie.

Oglądałem E61 LCI w M-pakiecie i właśnie tunele do chłodzenia tarcz maiły klapy w tym konkretnym egzemplarzu :)

 

Znajdź mi takie łączniki do zderzaka mpakietowego to Cię ozłocę albo przynajmniej numer w ETK. Ktoś kiedyś nawet wklejał jakieś info, że to w mpakiecie się nie łączy.


Kabel do podłączenia żaluzji za grilem idzie wzdłuż belki zderzaka /od lewa do prawa patrząc z przodu/ i podłączony jest pomiędzy nerkami.

 

Ta E61 z linka poniżej tak miała. Łączników w zderzaku nie było, ale tunele jakoś tam ktoś wsadził. Być może ktoś kombinował z tym wcześniej i założył zwykłe zamiast dedykowanych. Tego nie wiem i nie roztrząsam :)

https://allegro.pl/ogloszenie/bmw-530-e61-m-pakiet-zadbana-8964860716


Wracając do żaluzji - albo jestem mega ślepy, albo moje lusterko inspekcyjne nie odbija obrazu poprawnie. Między nerkami nie widać absolutnie żadnego kabla. Jutro jednak pozwolę sobie sprawdzić ponownie. Być może kabel schował ktoś za zderzakiem i trzeba zwyczajnie zdjęć "skorupę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak ktoś go zwiesił w dół albo podwiązał pod belką nie ma szans go zobaczyć od góry, równie dobrze mógł go schować za lewym /patrząc od przodu/ nadkolem tam gdzie jest złącze wiązki PDC bo tam ma swój początek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, kupię komplet żaluzji (góra i dół). I tak do montażu trzeba "zwalić" zderzak. Wyjdzie wszystko "w praniu". Najwyżej jak nie będzie kabla, odsprzedam wloty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla dolnych musi być odpowiednia szerokość tego całego wlotu w kształcie litery U, mam w garażu ten od m-pakietu który był w wykazie części potrzebnych do wymiany zderzaków i on jest na pewno za wąski :!:


I co dalsze skoro ten m-pakietowy jest za wąski dla dolnej żaluzji to i dla górnej też będzie :!:


Ja mam te prowadnice 51747176719 i do niej pasują żaluzje górna i dolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla górnej żaluzji nie jest za wąski. Wiem bo montowałem od mpaket a żaluzje mam :mrgreen:

Dolnej żaluzji swoją drogą jeszcze nigdy nie widziałem

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M-pakietowy jednoczęściowy wlot w kształcie litery U /są inne składane z trzech części/ nie może pasować bo wtedy jak dół ma węższy góra musiała by wyglądać tak \_/ a nie tak U. Oczywiście możemy mówić o częściach o różnych numerach i wtedy obaj mamy rację ;) Mam gdzieś zdjęcie mojego na aucie i tego wąskiego i widać jaka jest różnica. Trzeba pamiętać, że większość części m-pakietowych to części przedlift i adaptacja tego do polifta to niezła gimnastyka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo ta trzyczesciowa to do x-a z tego co pamiętam.

U mnie jest jednoczęściowa pod Mpaket

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.