Skocz do zawartości

Czy miechy nivo można rozpiąć bezproblemu?


fold

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Odłączysz i co dalej, chcesz tak jeździć?

Kompresor będzie pompował cały czas.

Trzeba wtedy albo dezaktywować w INPIE, albo przekaźnik nivo wyjąć.


Ludzie zamiast miechów wstawiają zwykłe sprężyny, ale żeby odłączyć miechy i tak jeździć to się nie spotkałem.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczasz powoli powietrze, odłączasz przewody.


Jak ponownie podłączysz a nic po drodze nie uszkodzisz to się napompują do właściwego poziomu i będzie dobrze. Nic nie trzeba ustawiać.

Akumulator warto odłączyć oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym odpiął aku i zdjął przewody z każdego z miechów.

Węże zasilające wchodzą w poduszki od góry, więc dostęp jest bardzo dobry.

Uszy sobie zatkaj przy rozłączeniu wężyków, bo jest trochę huku.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w e39 ale jak masz dostęp do końcówek przewodów (takie jak w przewodach hamulcowych) to je lekko odkręcasz aż zacznie syczeć i czekasz aż powietrze zejdzie.


Aku trzeba odpiąć po jak komp "zobaczy", że samochód opada to zacznie NIVO pompować - szkoda kompresora.

Ciekawe (pytanie do bardziej obeznanych w temacie) czy po pewnym czasie takiego bezsensownego pompowania komputer odłącza kompresor i wywala jakiś błąd, czy będzie chodzić aż się przegrzeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W e39 spuszczenie powietrza z miechów działa w systemie 0-1.

Przynajmniej ja tak miałem kiedy wymieniałem je u siebie.

Trzeba uważać na pierścień zaciskowy wykonany z tworzywa, a później do ściągnięcia jest przyłącze.

I tu w zasadzie nie ma miejsca na popuszczanie powietrza. Posiłujesz się, żeby to przyłącze zeszło i w momencie kiedy się uwolni z miecha jest huk uciekającego powietrza.


Kompresor, po pewnym czasie pompowania jest odłączany z automatu. Inaczej uległby właśnie awarii.

Prosta sytuacja, dziurawy miech i auto stoi przez noc. W takim wypadku, gdyby kompresor działał cały czas, już by było po nim.

Na zegarach wyświetli się komunikat o nivo, najczęściej niveauregel inaktiv

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak już są ubytki powietrza to do miech wymiany, bo nie powinno ich być, przynajmniej takich zauważalnych "na mydło".

Ja jak montowałem LPG to musiałem wyjąć pompę nivo z obudowy dźwiękoszczelnej (w e53), teraz słyszę pompę jak pracuje i jest to dobry wskaźnik szczelności miechów :-) Czy samochód stoi przez noc czy przez weekend nie używany tak pompa po uruchomieniu pracuje 3 - 6 sekund i się wyłącza - znaczy się: miechy szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.