Skocz do zawartości

Głośno w środku / słabe wyciszenie / road noise?


DDamian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
ciekawe na czym opierali swoje stwierdzenia , na porównaniu poziomu hałasu do swoich 15 letnich aut ? , zawsze tego się obawiam pytając mechaników o subiektywną opinię . :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 235
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co się orientuję ( jeśli gdzieś popełnię błąd proszę o poprawę ;) )

Serwisy BMW mają wewnętrzny system o nazwie PUMA . Tam są na przykład gotowe rozwiązania na nietypowe usterki itp. To działa na takiej zasadzie że ja zgłosiłem rozwiązanie hałasu od słupka A dla wersji 7 lci i i to powinno być do tego systemu wpisane. Póki takiego rozwiązania serwisant nie znajdzie to nic Ci nie pomoże chyba że ma świetny humor i poświęci czas na zabawę .

Taką sytuację miałem u Dobrzańskiego w Krakowie . Samochód stał cały dzień i otrzymałem odpowiedź . Nie ma żadnych zgłoszeń o hałasie wersji lci i po temacie.

W m-cars bywało różnie ale generalnie panowie grzecznie poprawiali to co im sugerowałem . Brawa dla tego serwisu a szczególnie dla nowego kierownika mechaników który pracuje tam od grudnia 2020 .

Poniżej link do bardzo przydatnego serwisu . Trzeba się zarejestrować żeby skorzystać .


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/


Kolejno model ( nie ma rozwiązań dla bmw 3 nie wiem dlaczego ale są dla 5 i 7 )/diagnostyka nieelektryczna/nadwozie/hałas/kompletny szum pojazdu/instrukcja naprawy g01 lub g11/g12 jest kilka rozwiązań związanych z hałasem .

Może znajdziesz coś co Cię naprowadzi na rozwiązanie Twojego problemu .

G.mateusz jestem z okolic Krakowa jeśli będziesz w okolicy możemy się umówić .Może coś znajdę . Napisz na priv Twój numer telefonu może coś podpowiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego programu – nie wiem jak się nazywa ale faktycznie konsultant mi pokazywał to i szukaliśmy mojej usterki w nim. Faktycznie nic nie było. Pokazałem kierownikowi mechaników Twoje zdjęcia Big Snoop Dog i wytłumaczyłem o co chodzi ale mimo wszystko nie podjął się tego zadania. Stwierdził, że nie mają jak udowodnić problemu i, że nie będzie potrafił się wytłumaczyć z tej naprawy producentowi.


Może w ciche-auto.pl się tego podejmą jeśli pokażę im Twój raport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest związek przyczynowo skutkowy między faktem że uszczelniasz jakieś miejsce i hałas ustaje to nie widzę podstaw że odmawiają wykonania poprawki . Spróbuj w innym serwisie .

Ja w pewnym momencie machnąłem ręką i wziąłem sprawy w swoje ręce.

Pianka stp biplast 5mm oraz stp biplast 10 mm ( obydwie z efektem pamięci) i spróbuj sam uszczelnić podejrzane miejsca -oczywiście przy założeniu że masz to samo miejsce które ja odkryłem .

Zdecydowanie ciche-auto.pl powinno coś poradzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję ( jeśli gdzieś popełnię błąd proszę o poprawę ;) )

Serwisy BMW mają wewnętrzny system o nazwie PUMA . Tam są na przykład gotowe rozwiązania na nietypowe usterki itp. To działa na takiej zasadzie że ja zgłosiłem rozwiązanie hałasu od słupka A dla wersji 7 lci i i to powinno być do tego systemu wpisane. Póki takiego rozwiązania serwisant nie znajdzie to nic Ci nie pomoże chyba że ma świetny humor i poświęci czas na zabawę .

Taką sytuację miałem u Dobrzańskiego w Krakowie . Samochód stał cały dzień i otrzymałem odpowiedź . Nie ma żadnych zgłoszeń o hałasie wersji lci i po temacie.

W m-cars bywało różnie ale generalnie panowie grzecznie poprawiali to co im sugerowałem . Brawa dla tego serwisu a szczególnie dla nowego kierownika mechaników który pracuje tam od grudnia 2020 .

Poniżej link do bardzo przydatnego serwisu . Trzeba się zarejestrować żeby skorzystać .


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/


Kolejno model ( nie ma rozwiązań dla bmw 3 nie wiem dlaczego ale są dla 5 i 7 )/diagnostyka nieelektryczna/nadwozie/hałas/kompletny szum pojazdu/instrukcja naprawy g01 lub g11/g12 jest kilka rozwiązań związanych z hałasem .

Może znajdziesz coś co Cię naprowadzi na rozwiązanie Twojego problemu .

G.mateusz jestem z okolic Krakowa jeśli będziesz w okolicy możemy się umówić .Może coś znajdę . Napisz na priv Twój numer telefonu może coś podpowiem ...

 

Którego salonu MCARS? Bo z tego co orientuje się to na Conrada jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a ja mam termin wygłuszenia auta za 10dni , fachowiec który będzie to robił - właściciel BMW 3 ale starszej wersji- uznał że w tym przypadku wymiana uszczelek które są słabym punktem ,oraz wygłuszenie wszystkich drzwi powinno robić wyraźną różnicę w tym aucie.. pożyjemy zobaczymy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W G20 w ogóle nie ma wygłuszenia drzwi.

Po co robić podwójne szyby jak drzwi są "gołe".

Nie ma ani pianki ani żadnego materiału.

Goła blacha, później plastik zamykający dziurę w drzwiach do którego przykręcony jest głośnik i na to boczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktory samochod ma teraz fabrycznie wygluszone drzwi? Mercedes s czy bmw 7 nie wiem bo nie widzislem, ale wszystko ponizej ma gole blachy. Wygluszenie to w miare tani zabieg i dajacy dobry efekt wytlumienia dzwieku z boku, poprawa audio i sam odglos zamykanych drzwi sie poprawia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ktory samochod ma teraz fabrycznie wygluszone drzwi? Mercedes s czy bmw 7 nie wiem bo nie widzislem, ale wszystko ponizej ma gole blachy. Wygluszenie to w miare tani zabieg i dajacy dobry efekt wytlumienia dzwieku z boku, poprawa audio i sam odglos zamykanych drzwi sie poprawia

Kupując za 300tyś auto klasy średniej marki "premium" można by jednak czegoś wymagać.

Nie wiem który obecnie produkiwany ma wygłuszane boczki ale poprzednie wersje modelu 3 miały.

E46 miało w połowię wygłuszoną blachę/poszycie drzwi, potem gąbka na całą blachę w celu zamknięcia i pianka na boczku od wewnątrz.

E90 częściowo wygłuszona blacha/poszycie drzwi, gąbka na całości blaszanej drzwi w celu zamknięcia i boczek już goły.

F30 miało tylko kawałek naklejony na blachę drzwi, pianka zamykajaca na 1/2 drzwi i boczek już goły.

G20 nie ma już nic z modelu na model jest dużo gorzej a zapewne nie tylko boczków to dotyczy ale grodzi,sufitu i podłogi też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dokładnie , widocznie technologia wyciszenia kabiny poszła jednak do przodu , ale w innym kierunku niż wygłuszenia drzwi . mam nadzieje ten zabieg jeszcze poprawi już bardzo dobrze wyciszonego samochodu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie uważam, że auto jest bdb wyciszone.

Natomiast porównując to do np. Audi A6 to jest przepaść niesamowita. W Audi przy 180 możesz gadać przez telefon i osoba po drugiej stronie nie słyszy żadnych szumów.


I faktycznie, najbardziej słychać właśnie szum opon.


Jeśli uważacie, że wygłuszenie drzwi wg "starej szkoły car audio" poprawi jakoś diametralnie efekt w kabinie, polecam zrobić prosty test - puśćcie muzę z telefonu i postarajcie się go owinąć różnymi materiałami (maty butylowe, pianka, filc itd.). Zobaczycie, jak ten materiał wygłusza :)


Sprawa jest dość skomplikowana, bo żaden materiał nie jest w stanie wygłuszyć całego widma częstotliwości hałasu. Musiałby to być mix kilku materiałów co najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@maciaba dokładnie jak piszesz , uważam że zabiegi typu wygłuszenie drzwi w słabo wyciszonym aucie z fabryki to strata czasu i kasy , ale tu bardziej mówimy o wisienkę na bardzo dobrze zrobionym torcie , z tego co pisze kolega Big Snoop Dogg właśnie tą wisienkę udało się uzyskać wygłuszając drzwi w 7er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skupiłbym się bardziej na nadkolach niż na drzwiach, moim zdaniem szkoda na to hajsu ale jeśli ktoś się upiera - to można te zabiegi podzielić na dwa etapy.

Może się okazać, że same nadkola dadzą tak duży efekt, że drzwi nie trzeba będzie ruszać, ale jak uważacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie nadkola są teraz najsłabszym punktem każdego nowego auta. Jak kupiłem F13 to szukałem co tam jest nie tak że między 50 a 100km/h słychać wszystko z opon jak w japończyku a potem przejechałem się dwoma innymi i było to samo. Powyżej 100km/h ogóle szumy już zagłuszały te dzwięki i na trasie było cicho.

W F80 znowu na niskich prędkościach szum nie przeszkadza bo jest ogólnie dużo dzwięków za to w trasie powyżej 140km/h słychać głównie dzwięk z drogi i opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując za 300tyś auto klasy średniej marki "premium" można by jednak czegoś wymagać.

Zależy czego wymagasz czy efektu czy tego co ktoś zrobił. Jak dla mnie wygłuszenie g20 jest wystarczające. Poza tym moim zdaniem bardziej opłaca się pójść w wygłuszenie elementów podłogi, nadkoli czy grodzi niż samych drzwi.

Zauważyłem po jazdach próbnych, że M-Sport pogarszał akustykę pojazdu, po prostu na trasie było głośno. W przypadku zwykłego modelu było naprawdę dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się mówi . Wyłóżmy karty na stół ;) .

Poniżej oryginalne wygłuszenie drzwi vs wygłuszenie matami dynamate extreme we flagowcu bmw wersja 7 LCI .

Po zadaniu pytania fachowcom jak oceniają oryginalne wygłuszenie w tym modelu w skali 1-10 odpowiedź brzmi : 2 .

Zostawię to bez komentarza . Ocena niska -może trochę w tym marketingu .

Może jest tu jakiś fachowiec który wypowie się na podstawie zdjęć na temat wyciszenia w bmw 7?

g. mateusz - wrzuć proszę zdjęcia jak to wygląda w oryginale w Twoim samochodzie ( oczywiście po wizycie w ciche-auto.pl ) .

Sorry że " wjeżdżam" Wam tutaj z serią 7 ale po pierwsze jestem ciekaw porównania do serii 3 i 5 a po drugie robię to celem podpowiedzi jak rozwiązać problem z hałasem drogowym w Waszych samochodach .

Na moim wątku na forum zero wpisów i odzewu ;) . Proszę o wyrozumiałość .

bf04ea2fbee0.jpg

2015da6200ea.jpg

272bb9004e88.jpg


a214446bfb5e.jpg


291cce312a22.jpg


ad5be6db9b27.jpg

34de20abdf45.jpg

7892a1fe4957.jpg

c92bfc02424b.jpg


6b0c93186c67.jpg

2aae48227dd0.jpg

44a2da29e16a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Big Snoop Dog, w końcu coś tu się ruszyło od kiedy dołączyłeś. Nie ma za co przepraszać, ja Ci nawet dziękuję ;)


Jasne, wrzucę swoje zdjęcia jednak ja mam umówioną wizytę na końcówkę Marca. Dzwoniłem w Grudniu a zapisali mnie na 3 miesiące później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę że BMW stosuje metodę : daleko od oczu daleko od uszu :wink:

@Big Snoop Dogg właśnie jestem umówiony w ostatnim tygodniu lutego na wygłuszenie w tym samym zakładzie gdzie robiłeś 7er , mi zaproponowali wymianę uszczelek we wszystkich drzwi oraz ich wygłuszenie , faktycznie te uszczelki w G20 w porównaniu do tego co będzie montował to całkiem inna liga .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sie interesowalem tematem wyciszenia i to w praktycznym aspekcie. Uszczelki moga pomoc przy swiscie ale przy standardowych drzwiach a nie bezramkowych duzo halasu nie zmiejsza. Wygluszenie drzwi daje dobry efekt, nadkoli czy podlogi tez. Tylko o ile przy drzwiach nie ma duzo roboty, nadkola tez ujda to pozostale rzeczy to rozbieranie samochodu na kawalki....ile potem czesci zostaje to tylko instalatorzy wiedza...

Pozatym po wygluszeniu nadkoli czesto pojawia sie inny problem, zaczyna przeszkadzac inny halas ktorego do tej pory nie bylo slychac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie macie wrażenia, że z drzwi praktycznie nie dochodzi żaden hałas?

Przepraszam nie chcę tutaj nikogo hejtować, po prostu mam wątpliwości.


Dzisiaj specjalnie się wsłuchiwałem w samochód i od strony drzwi nie słyszę nic. Więc po co to wygłuszać dodatkowo?

Porównajcie jeszcze jedną rzecz, w jaki sposób zamykają się drzwi. Trzeba dość mocno zamykać, bo inaczej się nie domykają, jak myślicie dlaczego? Siła nacisku na uszczelkę.


Wierzcie lub nie, ale na początku w Audi A6 (znowu porównanie do tego słabego auta XD) drzwi zamykają się do tego stopnia ciężko, że jak nie trzaśniesz, to nie zamkniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.