Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Chciałbym się dowiedzieć jak oba auta nadają się jako daily.

Jedyne auto w domu. Główne przeznaczenie to dojazdy do pracy (8km w jedną stronę w korkach) + weekendowe wyjazdy w góry czy nad morze. Max 15kkm rocznie. Żadnych wyjazdów na tor.


Teoretycznie lepszym wyborem jest M240ix - Napęd na 4koła, Mniej wyczynowy charakter, bardziej komfortowe zawieszenie.

Jednak wiadomo - serce podpowiada M2, ale mam obawy jak będzie się zachowywać jak zrobi się chłodniej lub spadnie śnieg. W Polsce śnieg już praktycznie nie występuje, ale jak już się pojawi, to niechciałbym się przesiadać na taksówkę.

Moc wystarczająca w obu przypadkach.


Codziennie widuję jedno M2, jak wracam z pracy, więc niby się nadaje, ale może na gorsze warunki Pan przesiada się w jakieś stabilniejsze autko.


Podobny dylemat miałem już rok temu - wtedy wygrał zdrowy rozsądek i AR Giulia Veloce Q4.

Piękna sylwetka, 280KM, niska masa, szpera, genialne prowadzenie, ale brak możliwości odłączenia kontroli trakcji psuje zabawę.

Dźwięk, mimo zmienionego wydechu, nie dorównuje nawet silnikom 2.0 BMW.

Spalanie w mieście ~15litrów. Wiadomo, że coś tę moc musi napędzać, ale w M2 spodziewam się zbliżonego spalania.

Nie chcę, żeby znów wygrał rozsądek, ale też boje się, że pójdę za szeroko. Nie chcę męczyć się z autem w gorszych warunkach i nie chcę, żeby auto męczyło się ze mną w korku.


W grę wchodzi rocznik 2018 (elektroniczne zegary, ale bez filtra cząstek stałych) z przebiegiem <20kkm, z progmramu BMW Premium Selection i Gwarancją producenta.

Auto planuję potrzymać max 2 lata, więc np wymiana hamulców czy rozrządu nie będzie mnie interesować.


Jeżeli żadne z powyższych to przyjdzie mi poczekać na nowe RS3.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A nie myślałeś, aby zadzwonić do dealera i się umówić na jazdę testową?
Opublikowano
A nie myślałeś, aby zadzwonić do dealera i się umówić na jazdę testową?

M240i czy M140i raczej nie dostępne u dealerów na ten moment. M2 owszem, ale w czym mi pomoże godzinna jazda testowa? Jest sucho, ciepło - takie warunki mnie nie martwią. Twardość zawieszenia, spalanie, czy odczucia z użytkowania, to cechy, które nabywasz po kilku tysiącach km, a nie przez godzinę czy nawet jeden dzień, dlatego interesują mnie opinie użytkowników. Może ktoś miał poodbny problem

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
M240i demo raczej niedostępne, M2 (rozumiem że zwykła nie competition) również nie znajdziesz bo już ich nie sprzedają.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Przecież masz sześć M2 w Polsce z PS, zadzwoń do dealera ta jedna jazda już da jakiś pogląd.
Opublikowano

Ciekawy temat bo i ja zastanawiam się nad M2 lub M240ix. (oczywiście jeszcze czekam aż ceny aut będą w moim pułapie.) :roll:

M2 widuje się często na mieście (wAwA) natomiast M240ix to jak z ras widziałem to max.

Temat mało rozwojowy bo na forum użytkowników mało, trzeba poczekać aż przypłyną zza oceanu sztuki na handel lub pierwsi właściciele zaczną sprzedawać swoje auta.


:wink:

Opublikowano

Dwa lata temu stałem przed podobnym dylematem, i zdecydowałem się ostatecznie na M240ixdrive. W pierwszej kolejności zdecydowała możliwość zamówienia napędu na 4 koła, który bardzo sobie chwalę.

Sądzę, że M2 to autko raczej dla funu, a więc któreś z kolei w garażu. Natomiast do codziennej jazdy jako pierwsze bądź jedyne auto - uważam że zdecydowanie M240, tym bardziej że spalanie, jak u mnie, zamknąc się może w 10,5 l/100.

Przy tym w trybie sport i sport+ też jeździ to naprawdę nieźle, a osiągi w zasadzie nie odbiegają od M2, więc frajda z jazdy jak najbardziej jest. Warto tylko postarać się o akcesoryjny tłumik.

Primator
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
M240i po sofcie zrobi wiatrak z M2 non competition. B58 to przepaść w stosunku do n55. Tylko ta "wąska" buda :(
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Randall może i tak, ale zawiecha w m240i jest jak w dieslu 1.8, a M2 ma całe zawieszenie od M, to już przepaść w prowadzeniu.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Oczywiście, no i dyferencjał.
Opublikowano
Randall może i tak, ale zawiecha w m240i jest jak w dieslu 1.8, a M2 ma całe zawieszenie od M, to już przepaść w prowadzeniu.

 

Chyba że zamówisz sobie zawieszenie "M", wtedy aż takiej różnicy nie ma.

Primator
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Dalej przepaść, zobacz jak tylna belka jest zbudowana w M.

M vs standardowy model to przepaść w prowadzeniu, nie wiem czy miałeś okazję prowadzić jakąś M i jej cywilny odpowiednik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby jeździć M2 musisz lubić sztywne, małe i nerwowe auta komfort tam jest średni nie o to w nich chodzi. Wg mnie najlepiej wynająć M2 z wypożyczalni lub od dilera na 2-3 dni i sprawdzić czy pasuje Ci na daily.
Opublikowano
M240i po sofcie zrobi wiatrak z M2 non competition. B58 to przepaść w stosunku do n55. Tylko ta "wąska" buda :(

Ale jak zrobić mody w M2 to ........ Tak możemy sobie gdybać w nieskończoność.

Niemniej od dwóch lat używam M2 na codzień i za każdym razem mam z tego mega fun. Po to się w końcu tego typu auta kupuje. Jak każdy ma swoje wady i zalety (chociaż tych pierwszych w moim odczuciu jest bardzo mało, a wiekszą ilość to doszukują się malkontenci albo "gawędziarze erotomani" :wink:)

Ps. Nie ma problemu zeby z M2 wycisnąć 500-550KM. Tylko tak naprawdę po co??? Żeby urwać 0,5 sekundy. On już w standardzie daje mnóstwo frajdy.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Żadne gdybanie. B58 ma ogromny potencjał a żeby zrobić 500 koni w m2 zwykłej trzeba wpakować kupę kasy zmieniać turbo itp co nie ma żadnego sensu. Co w niczym nie ujmuje m2, nigdzie nie napisałem że jest gorsza wręcz mam odwrotne zdanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze zwyklego M2 niskim kosztem max 430KM bo to już w serii wysilony N55B30 który w innych autach ma 306 lub 320KM. Competition to już inna bajka.

Ja osobiście bym kupił 140i w poprzedniej budzie lub M2.

Opublikowano

Panowie chyba zbaczamy z tematu.

Ale tak na zakończenie Niskim kosztem to można ........ obskoczyć biedronkę. Ale to normalne bo po to ją stworzono :D

Opublikowano
Wszystkie M240ix posiadają silnik B58 :?: Czy z tym ixdrive-m są jakieś problemy, jak on rozkłada moc tył / przód :?:
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Oznaczenie 40i w serii 1,2,3,5 = b58.
Opublikowano
autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:

Opublikowano
Dokładnie to N55B30T0. Różni się od N55B30M0 montowanego w większości innych modeli tłokami, panewkami oraz pompą oleju która są przeniesione z S55
Opublikowano
autor tematu zadał pytanie i nawet nie raczyl się odnieść do odpowiedzi, tematy koszowe jak zwykle.

albo śmiga czymś innym albo zmiana planów :wink:

Hehe spokojnie Panowie - faktycznie, na codzień latam AR i na tamtejsze forum zaglądam częściej, a że tutaj się kilka dni nie działo to myślałem, że temat już nie wstanie.

Faktycznie planuję przesiadkę, ale w pierwszej kolejności muszę znaleźć chętnego na cesję obecnego autka, a to chyba nie jest łatwe.


Wracając do tematu...

Umówiłem się w zeszłym tygodniu na jazdę próbną M2C - celowo w ciężkim deszczu. Co prawda to tylko 1.5 godziny jazdy, ale kilka ciekawych spostrzeżeń:

Zawieszenie - twardość akceptowalna. W AR po usztywnieniu jest równie twardo albo i twardziej, więc przy moich trasach jest to w pełni akceptowalne. Nie wiem jak to opisać, ale moim zdaniem wygłuszenie "od spodu" jest gorsze niż w AR, bo mimo, że dziur i nierówności nie było mocno czuć, to było je słychać pod podłogą.

Układ kierowniczy - nie latałem po zakrętach, więc nie wiem jak układ kierowniczy nadaje się do szybkiej jazdy (zakładam, że bardzo dobrze skoro to auto wyczynowe), ale tutaj oceniamy zdatność do użytku codziennego, a więc tak - w trybie komfort straszny ponton - delikatne ruchy nie mają żadnego przełożenia na koła, więc przeszedłem od razu do sport plus, a tam... trochę lepiej, ale wciąż daleko w tyle w porównaniu do AR. Rozumiem, że układ kierowniczy jest progresywny i przy wyższych prędkościach się usztywni, ale kto jeździł, ten wie, że na tym polu AR nie ma konkurencji. Myślę, też, że precyzja układu AR w niczym nie pomaga podczas codziennej jazdy, a daje tylko fajny feeling, i układ BMW okaże się wystarczający - kwestia przyzwyczajenia. Za to na parkingu w Sport+ czułem się jak w aucie bez wspomagania:P

Wygoda - Z przodu - dla mnie OK jako kierowca mam tam wystarczająco miejsca, jako były użytkownik F21 wiedziałem też czego się spodziewać, tylko o tym zapomniałem. Przyzwyczajony do auta z wyższego segmentu różnice poczułem tylko na szerokość - z miejscem na łokcie. Z tyłu - lalka siedziała całą jazdę próbną, czyli 1.5h i jak wysiadła, to narzekała na ból pleców. Generalnie problemów z plecami nie ma, więc może to być kwestia wyprofilowania kanapy albo niewysiedzianych siedzeń. Pod tym względem porównania do innych aut brak, bo ani w AR, ani w F21 nigdy z tyłu tak długo nie siedziała. Na szczęście ludzi z tyłu wożę 5 razy w roku, więc niech się męczą - nie będe kupował auta dla kogoś.

Głośność - Głośność pod wzgledem wyciszenia - AR na tym polu wypada słabo, więc nie wydaje mi się, że będzie gorzej. Głośność wydechu - z przodu spoko, dla mnie akceptowalna zarówno przy otwartych jak i zamkniętych klapach, ale ja lubie słyszeć wydech, więc inaczej na to patrze. W pierwszej kolejności i tak wjedzie odblokowanie pops%bangs softem, a w drugiej jakiś tani catback. Głośność z tyłu podobno uciążliwa - tak mówiła lalka. Niby można rozmawiać swobodnie, ale na dłuższą metę męczy.

Spalanie - Ciężko ocenić przy takiej jeździe, ale jazda trwała 1.5h, z czego 0.5h w gęstym korku, 0.5h na autostradzie z prędkościami 180-220km/h i 0.5h płynnej jazdy <100km/h. Auto było rozgrzane, a spalanie na koniec wyszło 12l/100km. Moim zdaniem super wynik - myślę, że Alfa mimo słabszego silnika spaliłaby przy takim traktowaniu koło 15l. Zastanawia mnie jedynie zmienność spalania w porównaniu do AR, bo Alfa w mieście na zimnym potrafi spalić 16-17l (jestem niemal pewien, że M2 spali mniej), natomiast w spokojniej trasie krajówki, ~90km/h, alfa schodzi do 7.5l (jestem niemal pewien, że M2 spali więcej).

Skrzynia biegów - jeździłem w wersją z automatem i odczucia mam bardzo pozytywne. AR ze skrzynią ZF 8HP mimo niższej mocy rusza dużo agresywniej. Tutaj w trybie Comfort auto rusza jakby miało 120KM, a nie 3 razy tyle. W trybie sport wiadomo - sytuacja się zmienia.

Moc VS Pogoda Teraz najważniejsze - tak jak mówiłem, jazde celowo wziąłem w ulewnym deszczu, temperatura ~5*C. Zachowanie na drodze Zaskakująco dobre!! Auto jest bardzo stabilne. Mocniejsze (ale rozsądne) przyspieszanie, również w zakręcie, redukcje o 2 biegi, powodują, że auto przyspiesza zdecydowanie, ale bez utraty przyczepności. Zauważyłem, że tak mniej więcej do 3 tys obrotów auto jest spokojne, jeżeli wkręcisz je wyżej, to moc daje o sobie znać, ale - dopóki masz włączone ESP - w sposób kontrolowany i "tylko ostrzega", że przesadzasz - koła zaczynają buksować, tylna oś zaczyna delikatnie wyjeżdżać, obroty rosną, kontrola trakcji miga, ale nie dzieje się nic nieprzewidywalnego. Myślę, że jeżeli wyłączysz kontrolę trakcji i zrobisz to samo, to możesz się zdziwić, ale przy włączonej kontroli trakcji auto nie pozwoli zrobić krzywdy.


To chyba tyle...

Podsumowując - jeżeli rozważasz przesiadkę z Astry 1.4, to pewnie dla Ciebie nie nadaje się na daily. Jeżeli na codzień jeździsz autem RWD +200KM, które jest sztywne i głośne, to dla Ciebie M2 może się nadać. Tryby jazdy faktycznie zmieniają oblicze tego auta o 180* - Efficient powoduje, że auto jest ciche, grzeczne, płynne i delikatne. Sport Plus powoduje, że auto jest brutalne i głośne. Tego właśnie oczekiwałbym od zmiennych trybów jazdy, a nie zabawa krzywą momentu, która sprawia, że auto jest dzikie, ale wcale nie szybsze. Trybów M nie sprawdzaliśmy. Jeżeli masz trochę oleju w głowie, i wiesz, że takiej mocy nie możesz budzić w pewnych warunkach, to nie powinno Ci zrobić krzywdy.



W najbliższym czasie jeszcze jazda testowa A45s - ceną najmu zdecydowanie wygrywa z M2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.