Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, Rufio napisał(a):

przy takim lajtowym przelocie autostradą?

20250805_193721.jpg

Ja bym uwazal z takimi "lajtowymi" przelotami autostrada.

Matajczak tez tak "lajtowo" latal, do czasu.

.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Bez przesady to 30kmh szybciej niz wolno. 

A i tak komunikat "filizanka" czy zrobić przerwę. Jazda mało angażująca i auto myśli ze kierowca przysypia.

Generalnie inni jada 140- 150km, to zbliżamy się do innych aut +/_ 30kmh. Bo barierki i znaki raczej nie wtargną na jezdnię  

 

Czyli elektryk przy 120km bierze 20kWh, przy 140kmh 30, a przy 170 knh 50????

Sprawność średnia silnika elektrycznego.

Przy 120kmh mam 8.5 litra, przy 140kmh 9-9.5 litra.

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, Rufio napisał(a):

Bez przesady to 30kmh szybciej niz wolno. 

A i tak komunikat "filizanka" czy zrobić przerwę. Jazda mało angażująca i auto myśli ze kierowca przysypia.

Generalnie inni jada 140- 150km, to zbliżamy się do innych aut +/_ 30kmh. Bo barierki i znaki raczej nie wtargną na jezdnię  

 

Czyli elektryk przy 120km bierze 20kWh, przy 140kmh 30, a przy 170 knh 50????

Sprawność średnia silnika elektrycznego.

Przy 120kmh mam 8.5 litra, przy 140kmh 9-9.5 litra.

 

 

Tesle przy 140 około 20-23 kWh 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
43 minuty temu, Rufio napisał(a):

Czyli elektryk przy 120km bierze 20kWh, przy 140kmh 30, a przy 170 knh 50????

Sprawność średnia silnika elektrycznego.

Przy 120kmh mam 8.5 litra, przy 140kmh 9-9.5 litra.

z grubsza sie zgadza co do zuzycia energii

naped elektryczny sprawnosc ma genialna ale w bateriach jest magazynowe juz na starcie po prostu 10x mniej energii niz w autach spalinowych bo do "przecietnej" jazdy tyle juz starcza na dzis

Poprawne rozumowanie brzmi --> naped spalinowy ma TRAGICZNA sprawnosc i niewiele sie ona juz rozni bez wzgledu na to czy jedziemy 120km/h czy 170km/h

 

natomiast daj technologii dojrzec jeszcze z 10 lat i mysle ze spokojnie bedziemy mieli zasiegi 2x wieksze niz obecnie (i krotszy czas ladowania)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cały czas uważam, że zasieg nie znaczenia tylko czas ładowania.  Xpeng wielkości BMW i5 w 11 minut.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Realny zasięg, prawdziwe dane – zobacz, który elektryk pokona najwięcej kilometrów - rp.pl https://share.google/diYLvjBc2AsltRJ44

Wyniki realnego zasięgu EcoBest Challenge 2025:

Audi A6 Sportback e-tron – 556 km

Tesla Model 3 Long Range – 544 km

Kia EV3 – 501 km

Škoda Elroq – 487 km

Peugeot e-3008 – 451 km

Renault 5 E-Tech Electric – 346 km

Hyundai Inster – 316 km

Ford Puma Gen-E – 294,5 km

Fiat Grande Panda – 294 km

Citroën ë-C3 – 293 km

Leapmotor T03 – 290 km

Mini Aceman E – 278 km

Opel Frontera – 275 km

BYD Dolphin Surf – 272 km

Dacia Spring – 219 km

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Realne to było 37 ładowań Adama na drodze 7 tysięcy kilometrów a nie wypociny z eco jazdy krajówkami przy idealnej pogodzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
37 minut temu, słonik40 napisał(a):

Realne to było 37 ładowań Adama na drodze 7 tysięcy kilometrów a nie wypociny z eco jazdy krajówkami przy idealnej pogodzie.

I realne jest, ze 99% ludzi na swiecie nigdy w zyciu nie odbedzie takiej wyprawy (7kkm w 3 tygodnie)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, adamjttk napisał(a):

I realne jest, ze 99% ludzi na swiecie nigdy w zyciu nie odbedzie takiej wyprawy (7kkm w 3 tygodnie)

mam 1 kolegę, który tak robi co roku, JEDNEGO

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk do pracy jeździsz 15 km w jedną stronę co daje 30km dziennie czyli 150km tygodniowo. Daje to jakieś 8 tysięcy rocznie a robisz praktycznie co roku 20? Trasy mocno dłuższe lub krótsze to jest większość twojego przebiegu. U mnie drugie auto robię rocznie około 5 tysięcy kilometrów, pierwsze 20-30 tysięcy z czego po samym mieście podobnie jak drugie 5 tysięcy. 15-25!tysięcy przypada na wyjazdy dłuższe czy krótsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk do pracy jeździsz 15 km w jedną stronę co daje 30km dziennie czyli 150km tygodniowo. Daje to jakieś 8 tysięcy rocznie a robisz praktycznie co roku 20? Trasy mocno dłuższe lub krótsze to jest większość twojego przebiegu. U mnie drugie auto robię rocznie około 5 tysięcy kilometrów, pierwsze 20-30 tysięcy z czego po samym mieście podobnie jak drugie 5 tysięcy. 15-25!tysięcy przypada na wyjazdy dłuższe czy krótsze.

No nie, tak to nie dziala

Co tydzien-dwa jest jakis dalszy wypad zeby polazic po gorach (latem) czy pojezdzic na nartach (zima), do jakiegos innego miasta, do znajomych etc i te wycieczki (100-300km w obie strony) nabijaja wiekszosc kilometrow

A tego typu wycieczki sa nadal na ladowaniu domowym bo przy norweskich predkosciach ~400km zrobisz spokojnie na pelnej baterii

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.