Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Patrz BMFun, wywolalem wilka z lasu - jest postep, bedzie kolejne OTA i "nowoczesne" rozwiazania dla fanow zarowno jablka jak i Samsunga :norty:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407638EN/new-software-for-millions-of-bmw-vehicles-with-the-latest-software-upgrade

Jaki postęp? To jest usprawnienie istniejącej już funkcji.

Funkcja udostępniania klucza cyfrowego jest przynajmniej od 3 lat i nikt się o tym na banerach reklamowych nie rozpisywał' :roll:

 

Dokładnie. Ja wysyłałem taki klucz cyfrowy SMSem już dawno temu. Ale u Adama przed chwilą OTA w BMW nie istniało, a tymczasem ludzie na forum od dawna omawiają zmiany które OTA wprowadza. OTA w IT od 20 lat jest w Windowsach, Mac OS i wszystkich innych urządzeniach ze słuchawkami, lodówkami i innym hardwarem. No ale przecież to Tesla reinvented OTA i wszyscy od niej kopiują.


W F10 z 2016r po FL z aplikacji mobilnej otwierałem/zamykałem, robiłem zdjęcia z kamer, mogłem włączać ogrzewanie kabiny itp. Nie wiem czy już wtedy była aplikacja Tesli, czy Tesla skopiowała od BMW ;-) A może to BMW skopiowało genialny pomysł z Tesli Model 3. Mówimy o czasach gdy steruję oczyszczaczem powietrza z aplikacji w telefonie.


A z ciekawości Ty Adam jeździłeś F10 po lifcie czy przedliftowym?

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filmik na Youtube z kwietnia 2011r.



Jest aplikacja My BMW sterująca zdalnie samochodem, jest Twitter, Facebook, Web Radio






Na naszym forum rozkminy też od dawna trwają o connected drive: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=131&t=170915




Tesla Model S zaprezentowana w listopadzie 2011r. Adam, to kto od kogo kopiuje? :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tesla w której brak wajchy do wycieraczek przez co jazda 200km/h to sie nie da przez robaki

Kłamstwo.


W sumie to aż się zastanawiam, czy w ogóle wierzyć w twoje istnienie jako osoby w realu. Czy na pewno istnieje słonik40 z fotowoltaiką, BMW, metkami, wycieczkami do miasta i rodziną narzekającą na zawias w Tesli? Sam nie wiem.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filipie na wielu forach ludzie narzekają ze im wycieraczki nie działają. Kolega Adam twierdził tu w wakacje ze się 200km/h nie da jezdzic bo mu muchy przyklejajace się do szyby nie pozwalają jakby nie można było ich zmyć. Mam tez pytanie, z czego sa zrobione wycieraczki w twoim premium ze podczas mycia odpadają?

 

UWAGA

Przed myciem pojazdu Model 3 należy zdejmować wycieraczki, aby uniknąć ich uszkodzenia.

 

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/GUID-A5C33F3D-E41D-4671-ADE5-C2FB73203323.html



Rodzina nie tylko na zawias narzekała :D

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tesla w której brak wajchy do wycieraczek przez co jazda 200km/h to sie nie da przez robaki

Kłamstwo.


W sumie to aż się zastanawiam, czy w ogóle wierzyć w twoje istnienie jako osoby w realu. Czy na pewno istnieje słonik40 z fotowoltaiką, BMW, metkami, wycieczkami do miasta i rodziną narzekającą na zawias w Tesli? Sam nie wiem.

On jest tak samo realny jak i „adamjttk”……..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filipie na wielu forach ludzie narzekają ze im wycieraczki nie działają. Kolega Adam twierdził tu w wakacje ze się 200km/h nie da jezdzic bo mu muchy przyklejajace się do szyby nie pozwalają jakby nie można było ich zmyć. Mam tez pytanie, z czego sa zrobione wycieraczki w twoim premium ze podczas mycia odpadają?

 

UWAGA

Przed myciem pojazdu Model 3 należy zdejmować wycieraczki, aby uniknąć ich uszkodzenia.

 

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/GUID-A5C33F3D-E41D-4671-ADE5-C2FB73203323.html



Rodzina nie tylko na zawias narzekała :D

 

1. Myślę, że Adam nieco przesadził, tak jak ktoś piszący, że palenie gumy uniemożliwia oddychanie.

2. Znalazłeś instrukcję, to jak z tą nieistniejącą wajchą?

3. To jest złe tłumaczenie na polski, trzymaj oryginał: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-A5C33F3D-E41D-4671-ADE5-C2FB73203323.html

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tam widzę nieudolnie wciśnięty przycisk do wajchy kierunkowskazów, ustawienia z kolei są gdzieś zakopane w menu. Wajchy do sterowania wycieraczkami brak, no chyba ze gdzieś w bagażniku jest aby było cool i trendy? Fajny ten manual. Może tesla nie lubi Polaków i dlatego każe wycieraczki demontować przed każdym myciem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, jak masz wątpliwości kto po kim kopiuje i przełknąłeś już że Connected drive było przed premierą Tesli, to polecam Ci do poczytania ciekawostki odnośnie Digital Key poprzez NFC


Wybrane fakty są takie.

- Wrzesień 2014 - Apple wypuszcza pierwszy telefon z obsługą NFC

- Styczeń 2015 - BMW oferuje obsługę otwierania BMW poprzez technolgię NFC we współpracy z Master Card: https://www.nfcw.com/2015/01/07/333406/bmw-offers-contactless-credit-card-can-unlock-start-hire-cars/

- Wrzesień 2017 zapowiada rewolucyjną innowację, że Teslę Model 3 będzie można otwierać z aplikacji mobilnej lub kartą chipową (przez NFC). Wow! XXI wiek! Skąd oni to skopiowali? 2,5 roku po BMW? Niestety w przypadku telefonu nie zastosowano n ajbezpieczniejszej formy komunikacji, czyli NFC. Czyżby chodziło o cenę?https://elektrowoz.pl/auta/bezkluczykowe-otwieranie-tesla-model-3-smartfon-bluetooth-aplikacja-mobilna/

- 2018 rok BMW oferuje Digital Key z NFC w telefonie. Tesla do tej pory nie wspiera chyba tego rozwiązania: https://www.nfcw.com/2018/12/20/358816/bmw-launches-nfc-digital-keys-for-x5-and-8-series-cars/


Z innych ciekawostek:

- BMW co najmniej od 2017r zastanawia się nad rezygnacją z tradycyjnych kluczyków mając wdrożoną technologię bezkluczykowej obsługi, która jest finalnie tańsza. Minęło 6 lat. Z jakiegoś powodu nie zrezygnowali bo klienci nadal chcą ich używać. Myślisz Adam, że to kwestia "zaawansowania technologicznego" albo "innowacyjnego" zabierania pewnych funkcjonalności klientom przez Teslę czy może chodzi tylko i wyłącznie o jak najbliższą cenę? https://paultan.org/2017/09/19/bmw-plans-to-get-rid-of-car-keys-what-do-you-think/

- Cała masa argumentów dlaczego NFC jest lepsze od Bluetooth: https://www.quora.com/Why-was-NFC-created-instead-of-using-Bluetooth


Generalnie jak dobrze pomyślisz i opadną Ci już klapki z oczu z logiem Tesli, to zorientujesz się ze główna innowacja Tesli to jak zrobić jak najtańszy produkt z ładnym gui żeby mógł się sprzedawać w jak najbardziej masowej skali. W tym celu to Tesla od ponad 10 lat kopiuje co się da z rynku. I w tym Tesla jest naprawdę niezła!


Ciekawe czy się merytorycznie odniesiesz, czy znów napiszesz ogólny fikołek że "generalnie odleciałem" albo że w sumie "napisałem wszystko na odwrót".

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma co wymagać zbyt wiele od kogoś kto wiedzę na temat bmw czerpie z internetu
Filipie na wielu forach ludzie narzekają ze im wycieraczki nie działają.

Tak jak pisalem, kto tu w watku ze slonikiem pisze ten sie w cyrku nie smieje ^^

 

1. Myślę, że Adam nieco przesadził, tak jak ktoś piszący, że palenie gumy uniemożliwia oddychanie.

Nie przesadzilem albo mialem pechowy rejon/pore dnia jezeli chodzi o latajace robactwo.

Z 10-15 min zabawy 200-250km/h w DE i przymusowy postoj na Aralu na mechaniczne czyszczenie szyby przedniej bo plynem i wycieraczkami nie szlo nic domyc.

Zreszta po co ja tlumacze, kazdy kto jedzie wieczorem szybko po autostradzie kilka godzin i proboje domyc zderzaki/lusterka z robactwa wie o czym mowie.

 

Adam, jak masz wątpliwości kto po kim kopiuje i przełknąłeś już że Connected drive było przed premierą Tesli, to polecam Ci do poczytania ciekawostki odnośnie Digital Key poprzez NFC

Ciekawe czy się merytorycznie odniesiesz, czy znów napiszesz ogólny fikołek że "generalnie odleciałem" albo że w sumie "napisałem wszystko na odwrót".

BMFun - odpowiem jak laik (nie jestem w IT).

Dla mnie albo cos dziala (po prostu, latwo, szybko i przyjemnie), albo nie dziala.

Connected Drive - mozesz mi nawet pokazac, ze dzialalo juz w 1990, nie mam z tym problemu.

Nagraj filmik, ze swojej X5M krok po kroku jak uruchamiasz tego nieszczesnego Netflixa czy innego Youtuba.

Bo to, ze po 5 min parowania, cancel, prob polaczen, dziwacznych bledow etc cos bedziesz w stanie odpalic - uwierze.

Tylko w praktyce wyglada to tak, ze 20x razy szybciej zrobisz to na telefonie/ipadzie i wtedy przydatnosc tego Connected Drive w realu jest dokladnie ZEROWA.

W Tesli odwrotnie - to po prostu dziala za 1-2 kliknieciami, zawsze i wszedzie.

Na tym polega roznica.


BMW tez ma niby plug&charge, ma obsluge glosowa (przeciez guzik na kierownicy byl juz w E90), OTA (co prawda 1 update do roku i tylko przy odpowiednio naladowanym AKU 12V ale jest :norty: ) i wiele innych rozwiazan - tylko ze to tylko ladnie na papierze wyglada a funkcjonalnosc jest zadna badz w najlepszym razie mizerna.


Zapytam Cie przekornie - jak wg Ciebie ciezko jest zaimplementowac w GUI np domyslnie wlaczony one pedal breaking?

Albo na stale tryb sportowy (nie indywidualny, sportowy)?


Odpowiedz prosze czy wynika to z betonu czy troski o bezpieczenstwo i inne podobne "wazkie" argumenty? :)

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2018 rok BMW oferuje Digital Key z NFC w telefonie. Tesla do tej pory nie wspiera chyba tego rozwiązani

Kłamstwo (ta druga część)

Natomiast jeśli jesteś tak silnym fanem bezpieczeństwa samochodu dzięki NFC, to Tesla miała otwieranie samochodu za pomocą (karty) NFC w 2017.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ze robale się kleją to jest normalne ale wycieraczki, przynajmniej w bmw wiadomo nie ściągną wszystkiego ale wystarczająco duzo zeby można było bezpiecznie jechać. Pomaga tutaj sterowanie wycieraczek dostępne przy kierownicy, czego w tesli nie uświadczysz. To jest nic tylko oszczędność a potrzeba grzebania w menu zeby zmienić ich prędkości to nawet zabawne nie jest, to jest wrecz niebezpieczne. Mi jak się przykleja robale to poleje płynę i zwiększę

Prędkość wycieraczek w ułamek sekundy na maksa, szyba zostanie przeczyszona, ty bedziesz miał mokre gacie nic nie widząc i będąc zmuszony do grzebania w menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2018 rok BMW oferuje Digital Key z NFC w telefonie. Tesla do tej pory nie wspiera chyba tego rozwiązani

Kłamstwo (ta druga część)

Natomiast jeśli jesteś tak silnym fanem bezpieczeństwa samochodu dzięki NFC, to Tesla miała otwieranie samochodu za pomocą (karty) NFC w 2017.

 

Dlatego napisałem chyba. To napisz w którym roku dodali NFC via iPhone.


Reszta rozumiem ze prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie tak! Te muchy pokrywają szybę zwykle w ciągu od pół do 1 sekundy, wtedy polanie ich płynem z wajchy w Tesli nie pomoga!

Byłem tą muchą!

 

To nie jest jedna mucha ale setki owadów rozbijające się na szybie. Z tego co piszesz to w sportowym bolidzie poruszającym się po autostradzie wolniej od fiata pandy najwyrazniej raczej tego nie uświadczysz. Musisz trochę przyspieszyć, tylko jie zapomnij zabrać zatyczek do uszu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Karta tesli z tego co się orientuje to rfid https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-E004FAB7-1C71-448F-9492-CACF301304D2.html otwierałem taka karta drzwi w biurze jakieś 20 lat temu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam Cie przekornie - jak wg Ciebie ciezko jest zaimplementowac w GUI np domyslnie wlaczony one pedal breaking?

Albo na stale tryb sportowy (nie indywidualny, sportowy)

Jest (można ustawić jako domyślny) tryb adaptacyjny, znacznie bardziej zaawansowany niż jakiś prymitywny one pedal coś tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2018 rok BMW oferuje Digital Key z NFC w telefonie. Tesla do tej pory nie wspiera chyba tego rozwiązani

Kłamstwo (ta druga część)

Natomiast jeśli jesteś tak silnym fanem bezpieczeństwa samochodu dzięki NFC, to Tesla miała otwieranie samochodu za pomocą (karty) NFC w 2017.

 

A jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś widział ze sam to w tym poście napisałem. Zapomniałeś tez doczytać ze pewnie „skopiowała” to od innych producentów bo BMW OD 2011 ma kluczyki w technologii NFC a pierwsze karty otwierające auta były w 2015r o czym pisałem w tym samym poście.


Jeśli mamy dyskutować tak ze nie czytasz tylko losujesz fragment i na niego bezrefleksyjnie odpisujesz, to nie dogadamy się. Rozmowa jest o faktach a nie mrzonkach, wizjach czy domysłach.


EDIT:

Tej karty używałem w TMY przez prawie tydzień. Bardzo niewygodne. Za każdym razem macalem karta słupek przez chwile pewnie rysując go przy okazji. NFC w telefonie w BMW tez nie jest super wygodne, bo trzeba blisko do klamki zbliżyć góra telefonu i dlatego pierwszym wyborem są dla mnie nadal kluczyki.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, jak masz wątpliwości kto po kim kopiuje i przełknąłeś już że Connected drive było przed premierą Tesli, to polecam Ci do poczytania ciekawostki odnośnie Digital Key poprzez NFC

Ciekawe czy się merytorycznie odniesiesz, czy znów napiszesz ogólny fikołek że "generalnie odleciałem" albo że w sumie "napisałem wszystko na odwrót".

BMFun - odpowiem jak laik (nie jestem w IT).

Dla mnie albo cos dziala (po prostu, latwo, szybko i przyjemnie), albo nie dziala.

Connected Drive - mozesz mi nawet pokazac, ze dzialalo juz w 1990, nie mam z tym problemu.

Nagraj filmik, ze swojej X5M krok po kroku jak uruchamiasz tego nieszczesnego Netflixa czy innego Youtuba.

Bo to, ze po 5 min parowania, cancel, prob polaczen, dziwacznych bledow etc cos bedziesz w stanie odpalic - uwierze.

Tylko w praktyce wyglada to tak, ze 20x razy szybciej zrobisz to na telefonie/ipadzie i wtedy przydatnosc tego Connected Drive w realu jest dokladnie ZEROWA.

W Tesli odwrotnie - to po prostu dziala za 1-2 kliknieciami, zawsze i wszedzie.

Na tym polega roznica.

 

Popatrz, nagralem chwile temu (chociaz jak testowales TMY w USA to pewnie wiesz jak to dziala tylko probujesz rozpaczliwie bronic fukcjonalnosci GUI BMW)

Badz rzetelny i nagraj filmik jak robisz to samo w GUI BMW - od momentu ekranu poczatkowego do wlaczenia filmu, kolejnego i kolejnego.

Twoje X5M jest top notch, nie tam zadna plebejska Skoda za 250k PLN, 2022r jezeli dobrze pamietam to bedzie ladne porownanie jak dzialaja wspolczesne GUI obu firm.


Tylko nie pisz mi ze to tylko Netflix bla bla bla bo wiesz dobrze, ze porownanie kazdej jednej pierdoly w GUI BMW do GUI Tesli wyglada podobnie.


"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, jak masz wątpliwości kto po kim kopiuje i przełknąłeś już że Connected drive było przed premierą Tesli, to polecam Ci do poczytania ciekawostki odnośnie Digital Key poprzez NFC

Ciekawe czy się merytorycznie odniesiesz, czy znów napiszesz ogólny fikołek że "generalnie odleciałem" albo że w sumie "napisałem wszystko na odwrót".

BMFun - odpowiem jak laik (nie jestem w IT).

Dla mnie albo cos dziala (po prostu, latwo, szybko i przyjemnie), albo nie dziala.

Connected Drive - mozesz mi nawet pokazac, ze dzialalo juz w 1990, nie mam z tym problemu.

Nagraj filmik, ze swojej X5M krok po kroku jak uruchamiasz tego nieszczesnego Netflixa czy innego Youtuba.

Bo to, ze po 5 min parowania, cancel, prob polaczen, dziwacznych bledow etc cos bedziesz w stanie odpalic - uwierze.

Tylko w praktyce wyglada to tak, ze 20x razy szybciej zrobisz to na telefonie/ipadzie i wtedy przydatnosc tego Connected Drive w realu jest dokladnie ZEROWA.

W Tesli odwrotnie - to po prostu dziala za 1-2 kliknieciami, zawsze i wszedzie.

Na tym polega roznica.

 

Popatrz, nagralem chwile temu (chociaz jak testowales TMY w USA to pewnie wiesz jak to dziala tylko probujesz rozpaczliwie bronic fukcjonalnosci GUI BMW)

Badz rzetelny i nagraj filmik jak robisz to samo w GUI BMW - od momentu ekranu poczatkowego do wlaczenia filmu, kolejnego i kolejnego.

Twoje X5M jest top notch, nie tam zadna plebejska Skoda za 250k PLN, 2022r jezeli dobrze pamietam to bedzie ladne porownanie jak dzialaja wspolczesne GUI obu firm.


Tylko nie pisz mi ze to tylko Netflix bla bla bla bo wiesz dobrze, ze porownanie kazdej jednej [bAD] w GUI BMW do GUI Tesli wyglada podobnie.


 

U Ciebie to ładnie i sprawnie działa bez dwóch zdań, ale pewnie już w 2letnim TM3 trochę gorzej bo już ma gorszy procesor? :-)


Już Ci to kiedyś Sławomir tłumaczył - każdy sprzęt starzeje się niesamowicie szybko. Tesla M3 wyszła parę lat temu a już miała upgrade procesora. Za 4-5 lat to będzie archeologia. Wstawienie tabletu wartego $500, to żadna przewaga technologiczna, tylko taka błyskotka dla młodych pokoleń, a przede wszystkim obniżenie ceny auta likwidując przyciski fizyczne.


Jeździłem 1 tydzień Teslą Model Y i nie miałem ani jednego use case żeby włączać netflix nawet mając małe dzieci na pokładzie, które były zainteresowane grami mimo że lepsze miały na swoich tabletach.


Jeżdżę X5 łącznie od 2 lat i dzisiaj dopiero zadałem sobie pytanie czy da się na nim włączyć YT albo Netflix. Naprawdę nigdy nawet nie myślałem o tym. Nie wyobrażam sobie żebym w całkiem wygodnym fotelu oglądał filmy na Netflix na małym lub średnim ekranie w aucie. Może jestem inne pokolenie, ale serio nie przyszła mi nigdy taka potrzeba. Jak już na kogoś miałem czekać, to wolę podłubać w telefonie lub sobie zaplanować trasę na Waze, Google map w Car Play. Film wolę obejrzeć na kilkudziesięciu calach w domu z muzyką ze sprzętu stereo i kieliszkiem wina lub kubkiem kawy w dłoni.


Może dotrze do Ciebie jak obejrzysz działanie GUI w Teslach z 2013r (10 letnie auta będą za młode dla polskich odbiorców, a już o Netflixie można zapomnieć) czy nawet z 2016r bez jakichś upgradeów sprzętowych. Na szybko w 5min wygooglane, szkoda mi czasu na więcej:

- Tesla 2013 - w szachy co najwyżej pograsz

- jakość oglądania Netflixa na malutkim ekranie


- Tesla 2014 żeby obejrzeć Netflix trzeba zrobić upgrade ekranu, hardware za ekranem i hardware za zegarami. W prawie 9 letnim aucie! Taniej kupić za 1.5-2tys najnowszy szybszy tablet.

Komentarze pod filmem:

- Are the Mcu2 a free update that all older model s got?

- No. It's the complete replacement of the main screen and computer behind, which Model S and X owners can pay for.

- Also the instrument cluster screen! (behind steerwheel)

albo:

- It's a shame you can't watch it in landscape, otherwise it is a great feature.


- W Tesli Model S z 2018roku sprzęt już nie jest wydajny i trzeba robić upgradey sprzętowe za $2500, gdzie nowocześniejszy tablet masz za $500.


A teraz wracając do odpowiedzi na pytanie. Specjalnie na Twoją prośbę po 2 latach jazdy X5, wyszukałem w internecie że jest opcja screen mirroring która łącznie z parowaniem zajmuje max 30sekund. Nawet mi do głowy nie przyszło żeby tego szukać i nawet mi się nie będzie chciało tego sprawdzać w swoim aucie:

- iPhone


- Android auto




Podeślesz mi jeszcze filmik jak w Tesli:

- uruchomić Android auto lub Car Play?

- jak uruchomić np Yanosika i Waze?

Mi to zajmuje 3sek - Car Play uruchamia się automatycznie, więc wciskam 1 przycisk na touchscreen, drugim uruchamiam muzykę z Apple music, a potem na headup przełączam sobie piosenki z listy. To są use case’y które są regularnie przydatne i one super sprawnie działają.


A Ty Adam tak szczerze, ile obejrzałeś filmów Netflix przez 2 lata?


Btw. Ciepło u Ciebie w NO (5 stopni). W Polsce to tak bardziej 0-2C :-)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...

ANo widzisz BMFun, to wlasnie odroznia dzis Tesle od BMW - w BMW jest wszystko, jest "Connected Drive", jest YT, Netflix i milion innych aplikacji i funkcji tylko jak przychodzi co do czego to sa one "wirtualne" bo dzialaja najwyzej na filmikach propagandowych BMW na YT.


Tu masz na przyklad filmik propagandowy BMW autonomous driving, istne cudo, Tesla ze swoim FSD moze sie schowac :cool2: :cool2:



Ja Ci pokazuje filmik real life nagrany z marszu po wejsciu do samochodu - klik, klik i ogladamy Netflixa.

Ty mi za to opowiadasz dlugie i smutne farmazony o Teslach sprzed 10 lat a ja Ci mowie prosto - masz 2 BMW, jedna z 2021r, druga z 2022r i mowisz o przewadze GUI BMW.


Na to Ci odpowiadam jeszcze raz - wejdz do swojego auta i nagraj 1-min filmik tak jak ja nagralem.

Pokaz mi i wszystkim ta mityczna wyzszosc premium GUI by BMW :cool2:


I mozesz sobie gadac zdrow o Janosikach, o Wuze czy czym tam jeszcze przez kolejne 500 stron a jak przychodzi do real life - krol jest nagi.


W TM3 chetnie nagram jutro filmik, podejrzewam, ze wolniej sie YT/Netflix pierwszy raz bedzie uruchamial a reszta bedzie podobnie.

Kolejna przewaga Tesli - jest nowe CPU, jest implementowane od reki, a nie jak w premium BMW za 3/6 lat.

Jak to bylo od czasow E46?

PreLCI - lampy z tylu zarowka

LCI - LEDY

E90 - powtorka z historii.

F30 - powtorka z historii.


Hah, premium pelna geba :norty:


A co do "bezsensownosci" YT/Netflix w autach - to tylko przyklad, cala reszta softu w BMW jest tak samo skopana, mapy, telefon, poszczegolne opcje jak glupi one pedal driving, tryby jazdy etc etc

Jak chcesz to mozemy rozlozyc na czynniki pierwsze GUI BMW, bedzie kupa smiechu jedynie.

Jest tak dobre, ze po 2-3 latach zastepuje je kolejne :cool2:


PS. Ten soft Tesli jest tak slaby, ze BMW juz z rok temu zapowiedzialo ze bedzie tez gry udostepniac jak Tesla, tylko ze gdy w Tesli bedziemy grac w Wiedzmina czy Cyberpunk ze Steama w BMW bedziesz mogl sobie za 50$ dokupic pewnie jakas planszowke 2D :cool2: Aha, no i zeby nie bylo - te gry w GUI to kopiuja oczywiscie z Atari/Amigi a nie z Tesli :twisted:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam Yanosika w Tesli używam, nie narzekam, da się bez problemu połączyć z nawigacją samochodu.

 

Karta tesli z tego co się orientuje to rfid (...) otwierałem taka karta drzwi w biurze jakieś 20 lat temu :D

Możesz się w wolnej chwili dokształcić na temat różnic między NFC a RFID. Hint: telefonem nie otworzysz drzwi w większości standardowych biurowców, tych sprzed 20 lat i tych młodych.

 

A jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś widział ze sam to w tym poście napisałem.

Przepraszam, nie zauważyłem, musiał mnie słonik40 rozproszyć swoimi wypocinami.

 

Tej karty używałem w TMY przez prawie tydzień. Bardzo niewygodne. Za każdym razem macalem karta słupek przez chwile pewnie rysując go przy okazji. NFC w telefonie w BMW tez nie jest super wygodne, bo trzeba blisko do klamki zbliżyć góra telefonu i dlatego pierwszym wyborem są dla mnie nadal kluczyki.

Karty nie używam, otwieram telefonem, bez zbliżania, jak człowiek cywilizowany.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...

ANo widzisz BMFun, to wlasnie odroznia dzis Tesle od BMW - w BMW jest wszystko, jest "Connected Drive", jest YT, Netflix i milion innych aplikacji i funkcji tylko jak przychodzi co do czego to sa one "wirtualne" bo dzialaja najwyzej na filmikach propagandowych BMW na YT.

Jeszcze raz pytam. Po co mi milion aplikacji w GUI samochodu?


Wszystko co mam w GUI BMW mi wystarczy i nie jest wirtualne tylko działa.

 

Ja Ci pokazuje filmik real life nagrany z marszu po wejsciu do samochodu - klik, klik i ogladamy Netflixa.

Ty mi za to opowiadasz dlugie i smutne farmazony o Teslach sprzed 10 lat a ja Ci mowie prosto - masz 2 BMW, jedna z 2021r, druga z 2022r i mowisz o przewadze GUI BMW.

 

Ani razu nie powiedziałem o przewadze GUI BMW, co najwyżej ze jest dla mnie całkowicie wystarczająca. Pisałem tez wiele razu ze GUI Tesli jest atrakcyjne i zaawansowane, tylko ja większości tych rzeczy nie potrzebuje. Pytałem ludzi jeżdżących Tesla ile razy coś oglądali, to większość mówi ze z kilka razy przez pare lat, bo zazwyczaj maja coś do załatwienia w telefonie.


Pytałem ile obejrzałeś filmów Netflix przez 2 lata. Pewnie nie chcesz się przyznać bo albo okaże się ze niewiele albo dużo, a wtedy wyjdzie ze to trochę smutne siedzieć w aucie i oglądać filmy na 15 calowym ekranie.


Wymień tez z jakich aplikacji korzystasz których nie ma w car play i które są takim gamę changerem dla gui Tesli. Jakie aplikacje i jak często napisz.

 

ac zdrow o Janosikach, o Wuze czy czym tam jeszcze przez kolejne 500 stron a jak przychodzi do real life - krol jest nagi.

Real life to dla większości ludzi właśnie Yanosik i Waze oraz aplikacja do słuchania muzyki.

 

A co do "bezsensownosci" YT/Netflix w autach - to tylko przyklad, cala reszta softu w BMW jest tak samo skopana, mapy, telefon, poszczegolne opcje jak glupi one pedal driving, tryby jazdy etc etc

Jak chcesz to mozemy rozlozyc na czynniki pierwsze GUI BMW, bedzie kupa smiechu jedynie.

Jest tak dobre, ze po 2-3 latach zastepuje je kolejne :cool2:


PS. Ten soft Tesli jest tak slaby, ze BMW juz z rok temu zapowiedzialo ze bedzie tez gry udostepniac jak Tesla, tylko ze gdy w Tesli bedziemy grac w Wiedzmina czy Cyberpunk ze Steama w BMW bedziesz mogl sobie za 50$ dokupic pewnie jakas planszowke 2D :cool2: Aha, no i zeby nie bylo - te gry w GUI to kopiuja oczywiscie z Atari/Amigi a nie z Tesli :twisted:

 

Jesteś tak sprzeczny w tym co mówisz…po co chciałeś w takim razie kupić BMW i4? Ja nie mówię ze Tesla jest skopana i nie miałbym problemu nią jeździć. Uważam ze jest tanio zrobiona, ma fajne gui i osiągi, wiec jeśli byłaby tez tania, to sensowne byłoby ja kupić. Ty natomiast narzekasz ze BMW drogie, słabo jeździ, zacofanie technologiczne, gui do bani, a po pierwszej jeździe próbnej biegniesz żeby zamówić przepłacając grubo i jeszcze Slonikowi niekonsekwencje wspominasz…


Sprytnie zmieniłeś temat z tego o czym dyskutowaliśmy - wymieniłem Ci dużo przykładów ze to Tesla kopiuje i BMW wiele rzeczy miało wcześniej. Czyli nie jest innowacyjna. Kopiuje tylko robi to tanio a niektóre rzeczy być może trochę lepiej jak np obsługa netflixa potrzebna 2 razy w roku. Dlatego tak się tego netflixa uczepiłeś bo na pozostałe przykłady nie masz argumentów jak np obsługa NFC w telefonie która działa w BMW sprawnie od lat.


Jak BMW wypuszcza netflixa na 30 calowym ekranie + 10 tabletów, to już jest słabe. A jak Tesla wprowadziła mały tablet dla tylnego rzędu siedzeń, to jest och i ach.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.