Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Tesla nie przewidziała, że są takie kraje jak Polska, gdzie trzeba jeździć po innych stacjach ładowania niż Tesli. Na zachodzie takie wymuszanie ręczne nikomu nie jest potrzebne. 

Sorry Kriss, ale to typowo fanbojski komentarz. Wiem że ironiczny, ale kto do cholery projektuje sieć SUC, kosmici? Salon w Polsce stawiają i w całej masie krajów gdzie wolniej rozwija się sieć. Jakby to Adam powiedział - czy tam „beton siedzi”? Przecież to „2 linijki kodu” żeby to działało. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja ciagle nie wiem i nie rozumiem, że tak wolno są budowane SUC w Polsce.  Jest tak drastyczna przepasc między Polską, a sąsiednimi Niemcami, że to powinien być wstyd dla Tesli. Moje zdanie jest negatywne w tej kwestii. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33jakos dziwnym trafem czy to w Polsce czy zagranicą czy na IONITY czy na ac spotykam mnóstwo ładujących się tesli. Czynić wszyscy ludzie nie wiedzą że istnieje coś takiego jak suc? Integracja, roaming to jest potęga kiedy widzisz i możesz naładować się na praktycznie każdej ładowarce w okolicy. Takich drobnych rzeczy które brakuje w software tesli są dziesiątki ale to jednocześnie nie znaczy że soft jest zły. Po prostu każdy producent ma swoje wady i zalety a pisanie o najlepszosci  jednego nad innymi to jest czyste fanbojstwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tamtym roku jak jechałem do trójmiasto z Wrocławia to korzystałem z Ionity,  bo do Tesli musiałbym zjeżdżać z trasy. Po drugie to co np jest w Poznaniu to ladowarki 150 dzielące moc. Nie akceptuje takich stacji I nie korzystam. Cieszy mnie rozwój Ionity w Polsce.  Może to zmusi też Tesle do szybszej budowy stacji. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie najlepiej jakby tesla zintegrowała się z innymi. Tesle widzialy by inne ładowarki a ja widziałbym ładowarki tesli w nawigacji nie potrzebując szukać w apce. Póki co na prawie 80 tysięcy przejechanych ev nie ładowałem sie na suc ani razu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla widzi w swojej nawigacji inne ladowarki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
55 minut temu, BMFun napisał(a):

Sorry Kriss, ale to typowo fanbojski komentarz. Wiem że ironiczny, ale kto do cholery projektuje sieć SUC, kosmici? Salon w Polsce stawiają i w całej masie krajów gdzie wolniej rozwija się sieć. Jakby to Adam powiedział - czy tam „beton siedzi”? Przecież to „2 linijki kodu” żeby to działało. 

Nie rozumiem, to oni tego nie zaimplementowali? 

(duzo za pozno, ale zaimplementowali)?

Wez mi powiedz czemu moje BMW nie potrafi zaimplementowac OTA zeby mi sie fotel przesuwal do tylu jak chce wysiasc z auta?

Potrafi sie przesuwac do przodu jak byl inny kierowca przede mna ale nie potrafi sie przesuwac do tylu?

Jakas logika dla Marsjan? Czy po prostu mam sie czuc jak BIEDAK bo nie kupilem 5-er a takie luksusy to nie w serii 4-er?

 

Albo wez mi powiedz czemu moje BMW nie potrafi wlaczyc trybu adaptacyjnego w GUI na stale.

Dlaczego kur** musze ten "B" wybierakiem wybierac po 5 razy dziennie?

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk przynajmniej masz 2 tryby do wyboru w BMW. Ja bym się pochlastał jakbym na dłuższej trasie rekuperacji nie mógł wyłączyć. Rekuperacja jest świetna w mieście ale poza miastem jeździ mi się z nią koszmarnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, adamjttk napisał(a):

Nie rozumiem, to oni tego nie zaimplementowali? 

(duzo za pozno, ale zaimplementowali)?

Po latach.

9 minut temu, adamjttk napisał(a):

Wez mi powiedz czemu moje BMW nie potrafi zaimplementowac OTA zeby mi sie fotel przesuwal do tylu jak chce wysiasc z auta?

Potrafi sie przesuwac do przodu jak byl inny kierowca przede mna ale nie potrafi sie przesuwac do tylu?

Jakas logika dla Marsjan? Czy po prostu mam sie czuc jak BIEDAK bo nie kupilem 5-er a takie luksusy to nie w serii 4-er?

Nazywaj to jak chcesz. Ja się nie czuję gorszy ani nie czuję się "biedakiem" wsiadając do iX3. Uprawiasz sport, biegasz, więc nie sądzę że to jest jakiś problem dla Ciebie. Może to auto po prostu dla aktywnych a nie dla starych dziadków 🙂 

9 minut temu, adamjttk napisał(a):

 

Albo wez mi powiedz czemu moje BMW nie potrafi wlaczyc trybu adaptacyjnego w GUI na stale.

Dlaczego kur** musze ten "B" wybierakiem wybierac po 5 razy dziennie?

Bo nie kupiłeś Tesli 🙂 Wiedziałeś co kupowałeś. Czy Ty ceną kupowałeś czy jak? Siedzisz tyle lat na forum, testowałeś, czytasz testy, oglądasz YT, wiedziałeś co kupowałeś. Mi nie przeszkadza ten wybierak, nie przeszkadza ręczne naciskanie klapki. Doceniam inne zalety auta i jestem zadowolony. Z i4 korzysta tutaj kilka osób od paru lat i też nie widzę że narzekają na to. Bardzo mi przykro że Twoich oczekiwań nie spełnia. Kupić Teslę łatwo, więc nie wiem co Cie powstrzymuje.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, BMFun napisał(a):

Nazywaj to jak chcesz. Ja się nie czuję gorszy ani nie czuję się "biedakiem" wsiadając do iX3. Uprawiasz sport, biegasz, więc nie sądzę że to jest jakiś problem dla Ciebie. Może to auto po prostu dla aktywnych a nie dla starych dziadków 🙂 

Heh, gdybym mial takie myslenie, to wyrzucilbym pilot do telewizora, przeciez ruch to zdrowie a piloty sa dla starych dziadkow, nie?

Hipokryzja kolego BMFun, BMW Ci pluje prosto w twarz (mi tez, zeby nie bylo) z brakiem tej opcji w iX3 czy i4 a Ty odwracasz kota ogonem i udajesz ze wszystko jest fajnie. Nie jest, takie segregowanie jest zalosne, zwykly skok na kase, jak chcesz minimum komfortu to kupuj conajmniej 5-er a jak duzo komfortu to iX/7-er.

Przeciez z kierownica elektryczna (jej brakiem) w iX3 czy 3-er dokladnie ta sama historia, MEGA SLABE TO. To jest to slynne premium i personalizacja wg Ciebie?

25 minut temu, BMFun napisał(a):

Wiedziałeś co kupowałeś. Czy Ty ceną kupowałeś czy jak? Siedzisz tyle lat na forum, testowałeś, czytasz testy, oglądasz YT, wiedziałeś co kupowałeś. 

Absolutnie kupowalem cena, w 80%. Pozostale 20% to sentyment do marki i slynny "content" zeby bylo co pisac na forum z nudow, mowilem Ci o tym przeciez nie raz a dziesiec razy. 

Jakby to i4 kosztowalo jak w Polsce 300k PLN czy nie daj boze jescze wiecej (z opcjami) to darlbym lacha z tego auta conajwyzej i nadal jezdzil TM3, i tak dre w sumie ale robie to za orzeszki. 

Nie wyobrazam sobie zbyt wielu klientow (mowie o Kowalskim a nie o fanach BMW), ktorzy kupuja i4 ze wzgledu na jakies zalety oprocz ceny, to auto jest koszmarnie zapoznione technologicznie i nie mowie tylko o Tesli ale i o jakims Hyundaiu czy Kii. 

Moze sie podobac z zewnatrz bo platforma spalinowa natomiast cechy, technologia, GUi to wszystko to jest smietnik.

To samo pisze o Twoim iX3 (niepotrzebnie bierzesz to do siebie) - to auto to moze tylko kochac/kupic ZATWARDZIALY fan marki bo to jest zwykly pazdzierz jak jakis e-golf, wypuszczony na szybko zeby bylo cokolwiek elektrycznego w ofercie.

Aha - i zeby nie bylo ze tylko pluje, BMW idzie po rozum do glowy, iX1 juz wyglada duzo bardziej przyzwoicie niz iX3 (AWD, osiagi, rozwiazania w srodku jak chociazby glupia ladowarka QI normalnie zamontowana) czy juz nie mowiac o iX po lifcie ktory z 700km WLTP, prawdziwym Bowersem czy masazami wyglada juz na bardzo przyzwoicie technologicznie auto ktorym moja zona by pewnie wolala jezdzic niz TMYP chociazby ze wzgledu na komfort (pneumatyka) czy poczucie lepszej jakosci. Tez gdzies tam mi chodzi po glowie bo w Norwegii auto kompletnie wyposazone sprzedaja po 320-330k PLN i wydaje sie to atrakcyjna oferta (tzn mozna przelknac jakies niedorobki jak ta nieszczesna klapka manualna za ta cene)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, adamjttk napisał(a):

Heh, gdybym mial takie myslenie, to wyrzucilbym pilot do telewizora, przeciez ruch to zdrowie a piloty sa dla starych dziadkow, nie?

Hipokryzja kolego BMFun, BMW Ci pluje prosto w twarz (mi tez, zeby nie bylo) z brakiem tej opcji w iX3 czy i4 a Ty odwracasz kota ogonem i udajesz ze wszystko jest fajnie. Nie jest, takie segregowanie jest zalosne, zwykly skok na kase, jak chcesz minimum komfortu to kupuj conajmniej 5-er a jak duzo komfortu to iX/7-er.

Przeciez z kierownica elektryczna (jej brakiem) w iX3 czy 3-er dokladnie ta sama historia, MEGA SLABE TO. To jest to slynne premium i personalizacja wg Ciebie?

Porównywanie pilota do telewizora do samochodów nie jest wg Ciebie "niezbyt mądre"? 😜 

Obrażanie się na BMW, że stosuje wg własnych kryteriów segmentację i "śmie" po swojemu definiować cennik, to jest obrażanie się na to jak dzisiejszy świat jest skonstruowany. Nie rozumiem tego, bo każdy ma wolny wybór co kupuje i wie na co się decyduje. Mówienie że to jest "plucie w twarz", to nie chcę nazywać tego już dosadnie czym jest. Ty tak na wszystkich producentów się obrażasz? Jak lecisz samolotem w klasie ekonomicznej, to też opowiadasz współpasażerom że linia lotnicza pluje im w twarz serwując posiłki mniej premium a fotele są ciaśniejsze niż w Premium Economy czy klasie business? 🙂 Ile ten lepszy posiłek jest droższy? 20-30zł? To przecież "tylko" 1% ceny biletu.

Wiesz że jest wolny rynek pracy, możesz kandydować na prezesa BMW i pokazać jak się powinno to robić 🙂 

 

27 minut temu, adamjttk napisał(a):

Absolutnie kupowalem cena, w 80%. Pozostale 20% to sentyment do marki i slynny "content" zeby bylo co pisac na forum z nudow, mowilem Ci o tym przeciez nie raz a dziesiec razy. 

Jakby to i4 kosztowalo jak w Polsce 300k PLN czy nie daj boze jescze wiecej (z opcjami) to darlbym lacha z tego auta conajwyzej i nadal jezdzil TM3, i tak dre w sumie ale robie to za orzeszki. 

Nie wyobrazam sobie zbyt wielu klientow (mowie o Kowalskim a nie o fanach BMW), ktorzy kupuja i4 ze wzgledu na jakies zalety oprocz ceny, to auto jest koszmarnie zapoznione technologicznie i nie mowie tylko o Tesli ale i o jakims Hyundaiu czy Kii. 

Moze sie podobac z zewnatrz bo platforma spalinowa natomiast cechy, technologia, GUi to wszystko to jest smietnik.

To samo pisze o Twoim iX3 (niepotrzebnie bierzesz to do siebie) - to auto to moze tylko kochac/kupic ZATWARDZIALY fan marki bo to jest zwykly pazdzierz jak jakis e-golf, wypuszczony na szybko zeby bylo cokolwiek elektrycznego w ofercie.

Przecież to jest auto, które zadebiutowało w 2013 roku, czyli 12 lat temu (!) a w 2017r przeszło nieznaczny lifting, czyli 8 (!) lat temu. Sam fakt świadczy o tym, że jest już technologicznie leciwe i stąd ta cena, która jest atrakcyjna.

EDIT: Obecna generacja BMW 4 zaprezentowana w 2020r, czyli 5 lat temu, czyli tak samo podgrzewany kotlet jak Tesla 3 🙂 

Ja bym 300k+ też nie zapłacił za to auto, ale za 260k chętnie bym je przytulił. Nie rozumiem czego Ty oczekujesz, że dostaniesz w cenie 260k najnowocześniejsze auto z bajerami typu head-upy, full opcjami i jeszcze ładowaniem 800V?

Chciałbyś mieć bardzo dobre i bardzo tanie auto? Wybierz albo jedno albo drugie.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Porównywanie pilota do telewizora do samochodów nie jest wg Ciebie "niezbyt mądre"? 😜 

Nie porownuje pilota do telewizora do calego samochodu a do jednej z setek opcji w samochodzie - w tym przypadku do "comfort entry" czy jak sie ta opcja w BMW nazywa.

Zgadzamy sie czy przeinaczamy swoje wypowiedzi dalej?

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

Przecież to jest auto, które zadebiutowało w 2013 roku, czyli 12 lat temu (!) a w 2017r przeszło nieznaczny lifting, czyli 8 (!) lat temu. Sam fakt świadczy o tym, że jest już technologicznie leciwe i stąd ta cena, która jest atrakcyjna.

EDIT: Obecna generacja BMW 4 zaprezentowana w 2020r, czyli 5 lat temu, czyli tak samo podgrzewany kotlet jak Tesla 3 🙂 

No wiec wracamy do przewag technologicznych jednej firmy nad druga (produkcja, fabryki, filozofia)

Jezeli Tesla w tych leciwych autach (ta sama buda od 5 lat w TM3/Y czy 10 lat w TMS/X) potrafi latac swoje bledy poprzez OTA czy dodawac nowe funkcje w liftach (lepsze osiagi, lepsze porty USB, jakies wentylacje foteli, ulepszanie swiatel, dodatkowe ekrany z tylu, lepsze wyciszenie, lepsze silniki, lepsza wydajnosc energetyczna, dodawanie pomp ciepla, klejone szyby etc etc etc) a BMW w lifcie nie potrafi zrobic glupiego modulu UWB tylko ogolaca lift ze wszystkiego co sie da zeby obnizyc koszty (schowki, siatki, skorzane airbagi, ledy etc etc) to co Ci to mowi o technologii i filozofii obu firm? 

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

 

Chciałbyś mieć bardzo dobre i bardzo tanie auto? Wybierz albo jedno albo drugie.

Imho sukces Tesli polega wlasnie na tym ze jest bardzo dobra i teraz bardzo tania.

Ma fantastyczne osiagi, fanstastyczna wydajnosc napedu/baterii, fantastyczne wyposazenie juz w podstawie (headupu i 800V brak ale w podstawie elektryczna kierownica i fotele, ladowanie 250kW, pompa ciepla, izolowane szyby, wentylacje foteli, adaptacyjne ledy, elektryczny bagaznik, pseudoskory etc etc) i ma rewelacyjne GUI, dedykowana siec DC oraz niezawodnosc dzieki ktorej nie wymagaja skoku na kase w postaci wizyt w ASO zeby zdzierac za dolewanie plynu do spryskiwaczy --> to jest wlasnie powod dlaczego model Y jest najlepiej sprzedajacym sie autem swiata od 2 lat i Ameryki tu nie odkrywam.

Sa auta bardziej komfortowe, sa szybsze, sa lepiej wyposazone, sa tez tansze ale jak polaczyc wszystko razem i zrobic wypadkowa --> Tesla jest bezkonkurencyjna i ciezko z tym faktem w ogole dyskutowac (chyba ze sie jest slonikiem ;P)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk Ty jestes normalnie etatowym plujcem na BMW. Elektroeoz napisał wprost że tesla była zapóźniona za konkurencja a ty żeby zaszczekać temat napisałeś dzisiaj że 20 plujących na BMW postów w których piszesz już chyba z setny raz ciągle o kilku tych samych wadach. Już wszyscy o tym wszystkim czytali tutaj setki razy więc się przestań powtarzać bo to się nudne chopie robi. Pisząc o jakiś filozofiach, przewagach jesteś gorszym od jednowyxh. Wystarczy wejść na komentarze na elektrowozoe a można przeczytać setki opinii chociażby o zawieszających się wycieraczkach w tesli które trzeba resetować aby działały ….

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Nie porownuje pilota do telewizora do calego samochodu a do jednej z setek opcji w samochodzie - w tym przypadku do "comfort entry" czy jak sie ta opcja w BMW nazywa.

Zgadzamy sie czy przeinaczamy swoje wypowiedzi dalej?

OK, nie samochodu tylko opcji 🙂 A ja nie porównałem łopaty do samochodu, co "przeinaczyłeś". W dobrym tonie byłoby wycofanie swoich słów, ale jakoś zbyt mocno na to nie liczę. Na przykładzie łopaty i koparki pokazałem jaka jest różnica między technologią a użytecznością, z dodaniem wprost komentarza, że jest to celowo bardzo przejaskrawiony przykład, bo wiem że takie do Ciebie trafiają. Dla mnie EOT.

44 minuty temu, adamjttk napisał(a):

No wiec wracamy do przewag technologicznych jednej firmy nad druga (produkcja, fabryki, filozofia)

Jezeli Tesla w tych leciwych autach (ta sama buda od 5 lat w TM3/Y czy 10 lat w TMS/X) potrafi latac swoje bledy poprzez OTA czy dodawac nowe funkcje w liftach (lepsze porty USB, jakies wentylacje foteli, ulepszanie swiatel, dodatkowe ekrany z tylu, lepsze wyciszenie, lepsze silniki, lepsza wydajnosc energetyczna, dodawanie pomp ciepla, klejone szyby etc etc etc) a BMW w lifcie nie potrafi zrobic glupiego modulu UWB tylko ogolaca lift ze wszystkiego co sie da zeby obnizyc koszty (schowki, siatki, skorzane airbagi, ledy etc etc) to co Ci to mowi o technologii i filozofii obu firm? 

To jest strasznie naciąganie że to o technologie chodzi, bo doskonale wiesz że od lat całą masę ulepszeń technologicznych w BMW się pojawiało i w liftach i w kolejnych latach modelowych (jak chociażby cały nowy hardware i software iDrive). Mylisz możliwości technologiczne, z niestety gwałtownym i bolesnym cięciem kosztów, które jest pokłosiem wojny cenowej jaką zapoczątkowała Tesla i Chińczycy oraz sytuacji geopolitycznej - drogich kosztów surowców i energii oraz politycznej związanej z zielonym ładem - kary dla producentów za CO2, droższa energia.

Pompy ciepła BMW nie musiało dodawać, bo jak już pisałem kiedyś, BMW zamontowało ją w 2013 roku i potrzeba była chyba 8 lat Tesli żeby to skopiowała do swoich modeli jako "innowację świadczącą o jej przewadze technologicznej" 😄 

44 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Imho sukces Tesli polega wlasnie na tym ze jest bardzo dobra i teraz bardzo tania.

Wystarczająco dobra i dosyć tania (nie powiedziałbym że bardzo tania). Taka po prostu Toyota z estetycznym GUI i dobrze jeżdżąca.

 

44 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Ma fantastyczne osiagi, fanstastyczna wydajnosc napedu/baterii, fantastyczne wyposazenie juz w podstawie (headupu i 800V brak ale w podstawie elektryczna kierownica i fotele, ladowanie 250kW, pompa ciepla, izolowane szyby, wentylacje foteli, adaptacyjne ledy, elektryczny bagaznik, pseudoskory etc etc) i ma rewelacyjne GUI, dedykowana siec DC oraz niezawodnosc dzieki ktorej nie wymagaja skoku na kase w postaci wizyt w ASO zeby zdzierac za dolewanie plynu do spryskiwaczy --> to jest wlasnie powod dlaczego model Y jest najlepiej sprzedajacym sie autem swiata od 2 lat.

No widzisz, ja przez kilkanaście lat w ASO może z raz czy dwa zapłaciłem za dolewanie płynu do spryskiwacza w ASO i zawsze gdy było mało to mnie pytali o to, a nie wystawiali słony rachunek. Z resztą to są jakieś grosze i raz kiedyś nawet adBlue dolałem u nich, bo mi się nie chciało samemu tego na stacji robić. To chyba różnica w mentalności, że podajesz to jako koronny argument, a to jest jakaś pierdoła nic nie znacząca. Powinieneś powiedzieć jeszcze że BMW naciąga ludzi bo każe wymieniać opony na nowe w przypadku zużycia, a nie poleca bieżnikowania 😄 wiem, wiem, to niezbyt mądre jest mówić o bieżnikowaniu dla fana Tesli 😜 Tesla ma osiągi jakie ma, a ciekawy jestem co by wyszło gdyby zrobić statystykę ile % użytkowników ma całoroczne opony w Tesli a ile w BMW. Myślę że część użytkowników Tesli (oczywiście nie wszyscy, więc nie generalizuję), to byli fani TDI, którzy o każdy grosik i mililitr paliwa będą walczyć. I stąd ten płacz o przeglądy i "skoku na kasę" producentów.

Od ponad 3 lat porównuje ilość serwisu X5 i iX3 i w tym drugim przez ten czas byłem na 1 przeglądzie tylko, chyba po 2 latach, gdzie praktycznie tylko filtr kabinowy był i oglądanie auta, sprawdzanie luzów czy coś. Koszt Service inclusive jest 2-3x mniejszy dla elektryków niż ICE, co jest oczywiście plusem dla BEV. Ale żeby cieszyć się ze przez 3 lata nikt nie ogląda Tesli czy coś się nie dzieje z zawieszeniem czy hamulcami, co w BMW robią gratis (!) przy każdym przeglądzie i przy każdej zmianie kół zimowe/letnie, to ja tego nie rozumiem po prostu.. i jeszcze mówienie o tym w kontekście "przewagi technologicznej".

Cała ta lista opcji o których piszesz w Tesli, jest w BMW, z tym że wiele z nich jakościowo jest znacznie lepsza i bardziej zaawansowana np adaptacyjne reflektory. No dobra, Tesla ma skuteczniejszą ładowarkę indukcyjną od BMW - jest przewaga technologiczna Tesli 😄 

Dedykowana sieć ładowarek w BMW jest dużo lepiej, bo masz w 1 karcie zintegrowane wszystkie ionity, greenway'e, ekoen, i cała masa innych, łącznie chyba ostatnio z orlen charge nawet. W Polsce BMW charging bije na głowę i rozkłada na łopatki całą tą sieć SUC. Zachodnia Europa wydaje mi się że podobnie, wysyłałem liczbę punktów ładowania w Niemczech, Holandii i innych krajach.

EDIT: W Norwegii w lipcu 2024 było świętowanie 2tys stanowisk SUC, gdy tymczasem wg mapy BMW-Charging masz 4788 punktów ładowania CCS o mocy 150kW+ działających na kartę BMW, który przykładasz do terminala i koniec roboty.

 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk Ty jestes normalnie etatowym plujcem na BMW. Elektroeoz napisał wprost że tesla była zapóźniona za konkurencja a ty żeby zaszczekać temat napisałeś dzisiaj że 20 plujących na BMW postów w których piszesz już chyba z setny raz ciągle o kilku tych samych wadach. Już wszyscy o tym wszystkim czytali tutaj setki razy więc się przestań powtarzać bo to się nudne chopie robi. Pisząc o jakiś filozofiach, przewagach jesteś gorszym od jednowyxh. Wystarczy wejść na komentarze na elektrowozoe a można przeczytać setki opinii chociażby o zawieszających się wycieraczkach w tesli które trzeba resetować aby działały ….

slonik, normalnie mnie zadziwiasz.

To elektrowoz juz nie jest portalem zakompleksionego czy tam pryszczatego studenciaka co zbiera referale Tesli zeby zarobic na swoj pierwszy EV (czy co Ty tam wczesniej dziesiatki razy mowiles o tym portalu)?

Pisze o wadach BMW bo pomimo uplywajacych lat te wady nie znikaja w nowych modelach (ok, niektore znikaja, niektore pozostaja), jak znikna to przestane pisac czy tez "szczekac" jak to ladnie okreslasz.

26 minut temu, BMFun napisał(a):

To jest strasznie naciąganie że to o technologie chodzi, bo doskonale wiesz że od lat całą masę ulepszeń technologicznych w BMW się pojawiało 

Tak, moge jako przyklad podac np E46, E90, F30 gdzie w tylnych lampach byly przed liftem zawsze wkladane normalne zarowki a po lifcie LEDy.

Kolejna generacja - przed liftem normalne zarowki, po lifcie LEDY 🤣

Przeciez pol internetu sie smialo z tych "ulepszen" technologicznych.

Zabieranie CA w tylnych klamkach Twojej X5 czy w mojej F30 to wg Ciebie ulepszanie technologii samochodu czy skok na kase?

Przejaskrawiam oczywiscie bo technologia idzie naprzod ale BMW ma raczej tradycje wycinania w pien wszystkiego gdzie sie da przyciac na kasie a nie dodawania (albo inaczej - dodaje to co musi bo konkurencja robi to samo badz wymagania EU) - kiedys Slawomir ladnie zrobil liste chyba z 50 rzeczy ktore jego najnowsza 7-er nie miala juz w porownaniu do tej sprzed 20 lat.

26 minut temu, BMFun napisał(a):

gwałtownym i bolesnym cięciem kosztów, które jest pokłosiem wojny cenowej jaką zapoczątkowała Tesla i Chińczycy oraz sytuacji geopolitycznej - drogich kosztów surowców i energii oraz politycznej związanej z zielonym ładem - kary dla producentów za CO2, droższa energia.

Czy Tesla produkuje swoje auta na Marsie czy w Nieczech za te same roboczogodziny i za te same ceny za kWh?

Widzisz, powoli zaczyna docierac do Ciebie, ze technologia Tesli to nie tylko to co widac w samochodzie a to, co sie dzieje rowniez w fabryce, w produkcji, w know-how.

26 minut temu, BMFun napisał(a):

Powinieneś powiedzieć jeszcze że BMW naciąga ludzi bo każe wymieniać opony na nowe w przypadku zużycia, a nie poleca bieżnikowania 😄 wiem, wiem, to niezbyt mądre jest mówić o bieżnikowaniu dla fana Tesli 😜 Tesla ma osiągi jakie ma, a ciekawy jestem co by wyszło gdyby zrobić statystykę ile % użytkowników ma całoroczne opony w Tesli a w BMW..

Nie wiem jak z bieznikowaniem czy oponami calorocznymi, wiem za to ktora firma zaczela montowac na pierwszy montaz Nexeny 🤣

A te docinki o bieznikowaniu i klientach Tesli sa chlopie naprawde zalosne, jak mamy wchodzic w te geste szambo to zaraz mozemy porozmawiac kim jest przecietny kierowca BMW w Polsce i zapewniam Cie ze to nie bedzie informatyk ani lekarz tylko niziny spoleczne, Janusze co drutuja auta, kupuja kradzione czesci, upalaja do upadlego pod remizami, powoduja wiekszosc glosnych wypadkow etc etc. Taki poziom chcesz dyskusji tu?

26 minut temu, BMFun napisał(a):

Cała ta lista opcji o których piszesz w Tesli, jest w BMW, z tym że wiele z nich jakościowo jest znacznie lepsza i bardziej zaawansowana np adaptacyjne reflektory. No dobra, Tesla ma skuteczniejszą ładowarkę indukcyjną od BMW - jest przewaga technologiczna Tesli 😄 

I kto tu teraz opowiada bajki?

Masz w swoim BMW (iX3) grzane fotele z tylu? Kierownice elektryczna? Wentylowane fotele? Comfort entry? Elektryczna klapke? Wyswietlacz z tylu? Komendy glosowe po polsku? Mozna jezdzic bez kluczyka? Glupie AWD w SUV za 300k PLN?

Tu stary mozna liste na 50 punktow napisac.

Na koniec dnia Twoje iX3 jezdzi od punktu A do punktu B i tak mozna zbic kazda dyskusje - jezdzi to jezdzi, po co narzekac, nie?

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadal tak uważam, ba mysle ze w artykule jest przekaz podprogowy. Zgodny z Twoją propagandą. Student milczy o brakach przez lata a jak coś po latach zostanie dodane to można odtrąbić sukces i napisać jaka to tesla wspaniała ze przez ota coś doszlo. Wracając do twojego marudzenia to ile razy można czytać o tym że ci się siedzenie nie odsuwa? Ile można czytać tutaj frazesy o mitycznej przewadze technologicznej? Przyczepisz się do kilku rzeczy i wałkujesz ten sam temat regularnie. Wracając do serwisu całe 1600 zł zapłaciłem za pakiet przeglądów w BMW na 6 lat. Uważam że to uczciwa cena za to że przejza mi auto, umyją, napiję się kawki podanej przez panią w spódniczce mini a przy okazji odbędę jazdę próbną jakimś ciekawym modelem.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, adamjttk napisał(a):

Tak, moge jako przyklad podac np E46, E90, F30 gdzie w tylnych lampach byly przed liftem zawsze wkladane normalne zarowki a po lifcie LEDy.

Kolejna generacja - przed liftem normalne zarowki, po lifcie LEDY 🤣

Przeciez pol internetu sie smialo z tych "ulepszen" technologicznych.

 

Adam, przykro mi to powiedzieć, ale dyskusja z Tobą, to jak sieczka i taplanie w błocie polityków na antenie jakiejś stacji TV. Tam też nie chodzi o merytoryka, ale o sprawianie wrażenia. Niestety nie doceniasz czytelników forum. Na całą masę argumentów, wybierasz pojedyncze słowa i przejaskrawiasz do granic możliwości, czym się po prostu ośmieszasz, bo forum czytają ludzie którzy jeżdżą BMW od kilkunastu lat i dłużej i wiedzą jak jest. Jako przykład niech podam powyższą bzdurę, sprostowaną o fakty. Teraz zestaw sobie listę zmian w faceliftingu Tesli w poprzednim roku, gdzie wielu fan bojów śliniło się przerzucając się różnymi rumorami, a wyszedł jeden wielki kapiszon. W Tesli dodanie koloru to jest wielkie wydarzenie o którym powstaje 100 filmów na YT.

Także kończę dyskusję o tych mitycznych przewagach technologicznych Tesli, których po prostu nie ma i chyba jesteś ostatnim który to wypiera. A żeby nie rozmawiać o merytoryce, to naśmiewasz się z BMW jak tylko się da czepiając się pojedycznych, często mało istotnych kwestii. Zestaw te kpiące teksty o tylnych OLEDach które są niczym innym jak populizmem motoryzacyjnym, z faktami:

 

Facelifting BMW serii 3 F30, czyli LCI (Life Cycle Impulse), miał miejsce w 2015 roku. Wprowadzono wtedy szereg ulepszeń technologicznych, silnikowych i stylistycznych, aby model pozostał konkurencyjny. Oto najważniejsze zmiany:


1. Nowe technologie i systemy asystujące

  • Reflektory Full LED zamiast biksenonowych (opcjonalnie w wersjach wyższych, w standardzie dla 340i).
  • Nowe światła tylne LED o bardziej agresywnym wyglądzie.
  • Nowy system multimedialny iDrive z szybszym procesorem i ulepszonym interfejsem.
  • Opcjonalny wyświetlacz Head-Up Display z rozszerzoną funkcjonalnością.
  • Nowe systemy asystujące:
    • Active Cruise Control (aktywny tempomat).
    • Driving Assistant Plus (asystent pasa ruchu i system zapobiegania kolizjom).
    • Parking Assistant – automatyczne parkowanie.

2. Ulepszenia silników i napędu

  • Nowa gama silników o oznaczeniach B (zamiast starszych N):
    • 320i – nowy silnik B48 2.0 Turbo (184 KM, lepsza efektywność).
    • 330i (zamiast 328i) – B48 2.0 Turbo (252 KM).
    • 340i (zamiast 335i) – nowy B58 3.0 R6 Turbo (326 KM, bardziej wydajny i dynamiczny).
    • 318i – zastąpił 316i, 1.5 R3 Turbo (B38, 136 KM) – nowa, oszczędniejsza jednostka.
  • Silniki Diesla również przeszły modernizację – mniejsze zużycie paliwa, lepsza kultura pracy.
  • Skrzynia automatyczna 8HP ulepszona – szybsza i bardziej płynna zmiana biegów.

3. Zmiany stylistyczne

  • Nowy design zderzaków przednich i tylnych – bardziej agresywne linie.
  • Nowe wzory felg i kolory nadwozia.
  • Chromowane akcenty na desce rozdzielczej – bardziej premium wygląd wnętrza.
  • Lepsze materiały wykończeniowe – bardziej miękkie plastiki i poprawiona jakość tapicerki.

4. Poprawiony komfort i prowadzenie

  • Sztywniejsze zawieszenie – poprawiona dynamika jazdy i stabilność.
  • Lepsza izolacja akustyczna wnętrza – zmniejszony hałas przy wysokich prędkościach.
  • Zoptymalizowana geometria zawieszenia – lepsza precyzja prowadzenia.

Podsumowanie

Facelifting F30 wprowadził głównie nowe silniki, światła LED i lepsze systemy multimedialne oraz asystujące. Największa zmiana to wprowadzenie silnika B58 w modelu 340i, który stał się nowym topowym modelem benzynowym. Dodatkowo poprawiono komfort i jakość wnętrza, a ulepszone zawieszenie sprawiło, że auto prowadziło się jeszcze lepiej.

Dzięki tym zmianom, F30 LCI stało się jeszcze bardziej dopracowane i nowoczesne, zanim zostało zastąpione przez G20 w 2018 roku.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 minut temu, słonik40 napisał(a):

Wracając do twojego marudzenia to ile razy można czytać o tym że ci się siedzenie nie odsuwa?

Przyczepisz się do kilku rzeczy i wałkujesz ten sam temat regularnie.

Moze jakby wiecej osob narzekalo to by pobudzilo marke do dzialania.

Polityka appeasementu doprowadzila do tego, ze przez 20 lat BMW nie potrafilo (czy tez mialo W DUPIE, nazywajmy rzezy po imieniu) komend glosowych po polsku zaimplementowac w swoich autach (!)

Jeden powie "drobnostka" inny powie "plucie w twarz klientowi", kazdy sobie wybierze co mu bardziej odpowiada.

Np jak caly internet zaczal szydzic z masy nowej M5 to BMW zareagowalo natychmiast  --> od tej pory nie bedzie podawac masy swoich aut "sportowych" przed premiera --> czyli sluchaja swoich klientow jednak huehue 😄😜

25 minut temu, słonik40 napisał(a):

Wracając do serwisu całe 1600 zł zapłaciłem za pakiet przeglądów w BMW na 6 lat.

No i tyle nalezaloby doliczyc do ceny BMW w porownaniu do Tesli na dzien dobry.

Nie mam problemu ze zwraca Ci to usmiech pani w krotkiej spodniczce ale 1 PLN to 1 PLN, po co zakrzywiac rzeczywistosc.

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
31 minut temu, BMFun napisał(a):

Adam, przykro mi to powiedzieć, ale dyskusja z Tobą, to jak sieczka i taplanie w błocie polityków na antenie jakiejś stacji TV. Tam też nie chodzi o merytoryka, ale o sprawianie wrażenia. Niestety nie doceniasz czytelników forum. Na całą masę argumentów, wybierasz pojedyncze słowa i przejaskrawiasz do granic możliwości, czym się po prostu ośmieszasz, bo forum czytają ludzie którzy jeżdżą BMW od kilkunastu lat i dłużej i wiedzą jak jest. Jako przykład niech podam powyższą bzdurę, sprostowaną o fakty. Teraz zestaw sobie listę zmian w faceliftingu Tesli w poprzednim roku, gdzie wielu fan bojów śliniło się przerzucając się różnymi rumorami, a wyszedł jeden wielki kapiszon. W Tesli dodanie koloru to jest wielkie wydarzenie o którym powstaje 100 filmów na YT.

Także kończę dyskusję o tych mitycznych przewagach technologicznych Tesli, których po prostu nie ma i chyba jesteś ostatnim który to wypiera. A żeby nie rozmawiać o merytoryce, to naśmiewasz się z BMW jak tylko się da czepiając się pojedycznych, często mało istotnych kwestii. Zestaw te kpiące teksty o tylnych OLEDach które są niczym innym jak populizmem motoryzacyjnym, z faktami:

 

Facelifting BMW serii 3 F30, czyli LCI (Life Cycle Impulse), miał miejsce w 2015 roku. Wprowadzono wtedy szereg ulepszeń technologicznych, silnikowych i stylistycznych, aby model pozostał konkurencyjny. Oto najważniejsze zmiany:


1. Nowe technologie i systemy asystujące

  • Reflektory Full LED zamiast biksenonowych (opcjonalnie w wersjach wyższych, w standardzie dla 340i).
  • Nowe światła tylne LED o bardziej agresywnym wyglądzie.
  • Nowy system multimedialny iDrive z szybszym procesorem i ulepszonym interfejsem.
  • Opcjonalny wyświetlacz Head-Up Display z rozszerzoną funkcjonalnością.
  • Nowe systemy asystujące:
    • Active Cruise Control (aktywny tempomat).
    • Driving Assistant Plus (asystent pasa ruchu i system zapobiegania kolizjom).
    • Parking Assistant – automatyczne parkowanie.

2. Ulepszenia silników i napędu

  • Nowa gama silników o oznaczeniach B (zamiast starszych N):
    • 320i – nowy silnik B48 2.0 Turbo (184 KM, lepsza efektywność).
    • 330i (zamiast 328i) – B48 2.0 Turbo (252 KM).
    • 340i (zamiast 335i) – nowy B58 3.0 R6 Turbo (326 KM, bardziej wydajny i dynamiczny).
    • 318i – zastąpił 316i, 1.5 R3 Turbo (B38, 136 KM) – nowa, oszczędniejsza jednostka.
  • Silniki Diesla również przeszły modernizację – mniejsze zużycie paliwa, lepsza kultura pracy.
  • Skrzynia automatyczna 8HP ulepszona – szybsza i bardziej płynna zmiana biegów.

3. Zmiany stylistyczne

  • Nowy design zderzaków przednich i tylnych – bardziej agresywne linie.
  • Nowe wzory felg i kolory nadwozia.
  • Chromowane akcenty na desce rozdzielczej – bardziej premium wygląd wnętrza.
  • Lepsze materiały wykończeniowe – bardziej miękkie plastiki i poprawiona jakość tapicerki.

4. Poprawiony komfort i prowadzenie

  • Sztywniejsze zawieszenie – poprawiona dynamika jazdy i stabilność.
  • Lepsza izolacja akustyczna wnętrza – zmniejszony hałas przy wysokich prędkościach.
  • Zoptymalizowana geometria zawieszenia – lepsza precyzja prowadzenia.

Podsumowanie

Facelifting F30 wprowadził głównie nowe silniki, światła LED i lepsze systemy multimedialne oraz asystujące. Największa zmiana to wprowadzenie silnika B58 w modelu 340i, który stał się nowym topowym modelem benzynowym. Dodatkowo poprawiono komfort i jakość wnętrza, a ulepszone zawieszenie sprawiło, że auto prowadziło się jeszcze lepiej.

Dzięki tym zmianom, F30 LCI stało się jeszcze bardziej dopracowane i nowoczesne, zanim zostało zastąpione przez G20 w 2018 roku.

Stary otworzyles puszke pandory, tymi propagandowymi bzdurami to sobie mozna co najwyzej podetrzec... Papier wszystko przyjmie ^^

Przedstawie Ci moj punkt widzenia na ten temat, w formie punktow zeby Ci sie lepiej czytalo.

Merytorycznie, tak jak lubisz. Ale to wieczorem albo jutro, starczy mi na dzis juz tych zapasow 🤣

  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

No i tyle nalezaloby doliczyc do ceny BMW w porownaniu do Tesli na dzien dobry.

Ale wiesz ze za te 1600zl kupuje także bezpieczeństwo? Przegląd auta np czy wymianę płynu hamulcowego. Czy ty jeździsz na jednym płynie hamulcowym 10 lat? I to jeszcze w aucie aspirującym do performance?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na dziś dzien nie widzę najmniejszego sensu kupna jakiejkolwiek tesli a tymbardziej modelu s czy x bo za paczkę orzeszków można wynająć dokokospwane i5 m60 touring, cennikowo 640k

IMG_3391.thumb.jpeg.92a08c96b9deaabb72c9067ad2e19a5c.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Czy ty jeździsz na jednym płynie hamulcowym 10 lat? I to jeszcze w aucie aspirującym do performance?

slonik, ja jestem klientem premium, wymieniam auto na nowe zanim sie plyn hamulcowy zuzyje 😜

--------------------

 

Capturererer.jpg

Ciesze sie, ze kupilem i4 M50, zajeb**** trzymaja wartosc na rynku wtornym 😄

------------------

1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

IMG_3391.thumb.jpeg.92a08c96b9deaabb72c9067ad2e19a5c.jpeg

Czy ja dobrze widze, tu jest 30% upustu (461k/654k) na to auto co mialo premiere kilka mies temu? 😄

Mnie chyba oczy myla, w BMW sobie wolaja za to uposledzone auto z 80kWh bateria 650k PLN (160k$)? 🤣🤣🤣

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spojrzyj w ofertę najmu którą wkleiłem wyżej na forum. Powiem tak podziadowales, bo za paczkę orzeszków można jeździć dokoksowanym i5 m60 touring.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, słonik40 napisał(a):

Spojrzyj w ofertę najmu którą wkleiłem wyżej na forum. Powiem tak podziadowales, bo za paczkę orzeszków można jeździć dokoksowanym i5 m60 touring.

Ja naprawde nie zazdroszcze legacy w Europie dzis.

Z jednej strony kary za emisje wiec trzeba elektryki sprzedawac chocby sie walilo i palilo, a z drugiej strony ludzie ich nie chca kijem tykac i trzeba dwac po 30% upustu.

Przeciez to krotka droga do zaorania calego moto tu, Niemcy maja pewnie bardzo cieplo juz.

Niedlugo to BMW bedzie sie reklamowalo, ze elektryczne 5-er kosztuje cennikowo milion zlotych ale laskawie daja 60% upustu 😄

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk a czy mogę teraz napisać że niska cena wynika z przewagi technologicznej? Oferta jest 100 procent sprawdzona, pytałem o zupełnie inne auto dla znajomego swoje zaznajomieni handlowca ale przysłał mi jako ciekawostke. Podobno od marca i5 dostanie sporo poprawek wydajnościowych. Tynkarz nieraz ze rabat 30 procent ale w opcji dla golasa (bardzo mały wkład) oprocentowanie całkowite to tylko 104% a wartość rezydualna ponad 80 procent też jak dla mnie jest z kosmosu. W każdym razie przy takiej ofercie nie pchałbym się w jakąkolwiek Teslę ale brałbym tego touringa z bowersem i sporo ilością innych gadżetów na pokładzie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.