Skocz do zawartości

Bmw e60 problem z?


costamstrzela

Rekomendowane odpowiedzi



Witam, mam taki problem z moim bmw e60 otóż tylko na zimnym przy utrzymaniu równej prędkości 80kmh dzieje się coś właśnie takiego jak na filmiku, pedal gazu trzymam równo a obroty Góra dół, góra dół, jakby nie mogło się zdecydować jaki bieg wrzucić? Przeważnie objawia się to przy jeździe pod górkę, gdy auto się rozgrzeje wszystko jest okej. Nie zawsze też ten problem występuje, może miał ktoś do czynienia z czymś takim? Czy to typowy objawy zuzytego konwertera? Jeśli tak czy mógłby ktoś polecić jakiś warsztat wlkp który nie zedrze skóry, bo ceny wołają po 7k zł co wydaje mi się sporo suma żeby kłaść w 17letnie auto, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Witam, mam taki problem z moim bmw e60 otóż tylko na zimnym przy utrzymaniu równej prędkości 80kmh dzieje się coś właśnie takiego jak na filmiku, pedal gazu trzymam równo a obroty Góra dół, góra dół, jakby nie mogło się zdecydować jaki bieg wrzucić? Przeważnie objawia się to przy jeździe pod górkę, gdy auto się rozgrzeje wszystko jest okej. Nie zawsze też ten problem występuje, może miał ktoś do czynienia z czymś takim? Czy to typowy objawy zuzytego konwertera? Jeśli tak czy mógłby ktoś polecić jakiś warsztat wlkp który nie zedrze skóry, bo ceny wołają po 7k zł co wydaje mi się sporo suma żeby kłaść w 17letnie auto, pozdrawiam

Przy uszkodzonym konwerterze obroty najczęściej falują w przedziale 1500-1800, sprawdź pod obciążeniem, podczas przyśpieszania, przy wyjeździe np z ronda miałem tak jak bym jechał po tarce.

Konwerter ZF (2350zł), olej, filtr (800zł), tulejka (50zł), możesz kupić sam i jechać do mechanika na samą wymianę.

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundek, auto ma problem tylko na zimnym, przejade z 15km i nie ma żadnych problemów, podczas przyspieszania też nie ma żadnych problemów. Owy problem występuje tylko na równej prędkości 80kmh gdy auto np odpalam rano. Nic nie szarpie na innych biegach, jedynie co dziś zauważyłem rano, gdy wsiadlen do auta, włączyłem wsteczny chcąc wyjechać z garażu, i auto szarnelo, gdy dojechałem na firmę włączyłem kilka razy wsteczny ale już okej.

Tka właśnie myślę że to jest chyba konwerter ale zadziwiające jest ze tylko ja zimnym takie rzeczy robi,a biegi zmienia dosyć płynnie. Jutro albo pojutrze podjadę do znajomego pod komputer i spróbujemy coś zajrzeć, może pojawia się jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie robi podobnie, choc nie zawsze i troche mniej faluja obroty. Podejrzewam ze przestaje jak sie olej w skrzynce zagrzeje. Olej mialem zmieniany, wyczyscilem tez adaptacje skrzyni i jeszcze jakas opcja byla czyszczaca pamiec skrzyni. Przez pierwsze kilka km skrzynia tak dzialala ze zalowalem ze to zrobilem (zmiana biegu z jedynki na dwojke trwala 2 sekundy :O i strasznie przeciagala) ale im dluzej jezdzilem tym bylo coraz lepiej az jest lepiej niz bylo przed wyczyszczeniem pamieci :)

U Ciebie jeszcze widac jak ekonomizer się rusza u mnie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglądała tak, że zanim oddałem skrzynię do remontu postanowiłem odwiedzić więcej niż jeden serwis od asb.

Dzięki bogu, bo w poznaniu byłem w 2, obydwa prawie bez żadnych większych oględzin czy czegokolwiek, całkowity remont skrzyni bo przy takim przebiegu to tam nie ma sensu (315k)

Na szczęście, stwierdziłem że do 3 razy sztuka i to okazało się strzałem w dziesiatke, nie chce nikomu robić reklamy pozytywnej czy negatywnej, ale zaoszczędziłem masę pieniążków.

Pojechałem do chyba najdroższego warsztatu od asb w poznaniu, właściciel poświęcił 30minut na jazdę autem razem ze mną, po rozmowie podłączył komputer podczas jazdy, skasował błędy no i jedziemy, przy wlaśnie 80kmh auto na zimnym strasznie świrowało, na ciepłym nie dało się tego tak odczcuć (właściwie wcale). Jedziemy, szef stwierdza, że skrzynia pracuję dobrze, nie ma żadnych błędów, a konwerter nie ślizga biegów, ani nie daje żadnych innych objawów usterki. Za to przy 80kmh co jakiś czas wyrzuca bląd przepływomierza, ktorego inpa, nie wykrywała.

Ale stwierdziliśmy, że sprawdzimy poziom oleju i jego wygląd, ale tutaj też żadnych opiłków, a sam olej wyglądał "całkiem dobrze" , poziom również okej.

Więc zostala tylko przepływka i faktycznie tak też było, uszkodzony przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to przy 80kmh co jakiś czas wyrzuca bląd przepływomierza, ktorego inpa, nie wykrywała.

 

Bardzo ciekawe to co piszesz, ja juz zbieralem pieniadze na remont asb :) a teraz tez zaczne przygladac sie przeplywce, nie kojarzysz moze co dokladnie patrzyl? bo podejrzewam ze livedate z silnika i pewno w czasies 80km/h wartosci od przeplywki wywalalo poza skale? ale nie na tyle zeby blad zapisac w komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.