Skocz do zawartości

G01: niestabilna jazda na wprost przy dużych prędkościach


MarekX3

Rekomendowane odpowiedzi

3.5 bara to do małego busa się pompuje. Nie zużyło bieżnika na środku? Pilnować trzeba zawsze ciśnienia kół - zwłaszcza, że wulkanizatorzy nie zawsze mają dobre manometry przy pistoletach. Np. Yato pokazuje pogodę jaka będzie za miesiąc :lol:

Kupić swój manometr i samemu pilnować ciśnienia (najlepiej kilka razy na sezon) lub mieć sprawdzony dobry warsztat.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiesz co, na szczęście dużo na tych oponach letnich nie jeździłem bo auto odebrałem we wrześniu a pod koniec października wrzuciłem już zimówki. Co prawda było jeszcze ciepło ale ja często jeździłem wieczorami i nocą a wtedy temperatura spadała już do kilku stopni więc zimówki wskazane. Zobaczę wiosną na letnich z poprawnym ciśnieniem czy będzie różnica w jeździe czy nie. Na zimowych ewidentnie jest poprawa i mogę na autostradzie przy 140 puścić kierownicę i samochód jedzie jak po sznurku. Wcześniej musiałem cały czas jakieś delikatne korekty robić bo mi gdzieś tam myszkował. Edytowane przez dizel1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czegoś nie rozumiem.

Pomijając już fakt, że nie wiem jak można jeździć z ciśnieniem 3.5bar, tym bardziej mając świadomość tego faktu :shock: to piszesz, że auto odebrałeś we wrześniu.

Odebrałeś od dealera z takim ciśnieniem? Przecież ktoś (dealer?) musiał zatwierdzić te nastawy w CheckControl, aby auto wiedziało kiedy sygnalizować utratę powietrza. Ewidentnie ktoś tu czegoś nie dopilnował...


Z drugiej strony nie zdziwiłbym się, gdyby auta celowo na czas długiego transportu były pompowane wyższym ciśnieniem, ale potem dealer wydając auto powinien to skorygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety w moim przypadku dealer tego nie skorygował i przyznaję się tu też ja do błędu bo poza tym że to ciśnienie bardzo mnie zdziwiło, nie zweryfikowałem go tylko założyłem że takie jest prawidłowe. Aczkolwiek czułem że na tych oponach letnich miałem twardo. Na nierównościach aż plomby z zębów leciały. Mimo iż letnie to zwykłe opony a zimowe mam ROF to na zimówkach mam o wiele lepszy komfort niż na letnich. A powinno być na odwrót. No ale teraz już znam przyczynę takiego stanu rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Drodzy, dosłownie kilka dni temu zamówiłem X3 i dopiero dotarłem do tego wątku. Trochę włosy stanęły mi dęba... Jechałem testową wersją na zwykłym zawieszeniu na autostradzie i nie czułem żadnych problemów, a mam na koncie auta na gwincie, na zawieszeniach sportowych (S-line / MPakiet), więc wiem jak powinno się prowadzić auto.


Czy problemy w tym wątku są rzeczywiście częste? A może zostały już rozwiązane produkcyjnie? Nie wiem jak traktować Wasze relacje i opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak trafisz. Problem jest ogólnie znany. Ja mam drugie X3 G01 (opisane na forum przypadki) i dość zgłębiony temat. Sytuacja jest jak na loterii. Przede wszystkim samochód jest bardzo podatny na wiatr. Jak wieje to będzie tańczył mniej lub bardziej powyżej 120km/h. Cecha produktu, kształt itp. Bez porównania z innymi markami. Poza tym wg mnie i na podstawie także zagranicznych forum połowa jeździ dobrze, a drugie 50% ma problemy. Nie każdy kierowca czuje auto, więc wielu nie zgłasza wady. Dużym problemem jest nie powracająca kierownica do pozycji zero (podobny problem jak G20 - opisane na forum prawie 30 stron postów). Ja nie miałem farta do G01 i w obu sztukach miałem problemy. Jeśli trafiłby się "trudny" egzemplarz to jest szansa że go dopieścisz - super ustawiona geometria itp. Ze sportową przekładnią kierownicy wg mnie nie ma lub jest mniejszy problem. RF też pomaga. Mi wczoraj wymienili, jeszcze na gwarancji, kolumnę kierownicy i po nie długiej jeździe wygląda na to że jest duuużo lepiej. Trzymam kciuki, żeby trafiła Ci się dobra sztuka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

w zeszłym roku kupiliśmy 2 szt. X3, jednym jeżdżę ja, drugim kolega . Mój egzemplarz ma pakiet M ,kolegi też z wyłączeniem zawieszenia. Oba w dieslach 2,0. na kołach 19.Czytałem o problemie z prowadzeniem na forach zagranicznych i tym tu (i początkowo byłem lekko sfajdany) i zdecydowanie wątek (na zagranicznym forum) zaczyna się w roku 2018-2019 i dotyczy samochodów przed liftem. myślę ,że nie można generalizować (nie zarzucając niczego osobom którym się temat ujawnił) niemniej w Polsce sprzedano tylko w zeszłym roku 3069szt. , a w roku 2021 3389szt.. Problemy sądząc po forum dotyczą może kilkudziesięciu sztuk (policzcie ilość w tym wątku nie postów a pojazdów z wadą) czyli mniej niż połowa %. Jeździłem kilkoma, z rożnymi zawieszeniami i kołami 18,19,20 i oczywiście widzę różnicę w prowadzeniu, ale mieści się to w akceptowalnych ramach.

Analitycznie by zdiagnozować problem należało by podać wg. mnie:

1.model i rocznik- na forach amerykańskich same benzyny i to głównie 3,0 u nas diesle 2,0 lub benzyny 2,0

2.silnik - waga silnika ma znaczenie dla rozkładu mas.

3.naped na 1 czy 2 osie

4.średnica kół z RF czy Bez- sztywność zdecydowanie inna 18-21 cali.

5.zawieszenie zwykłe, M czy adaptacyjne.

6.układ kierowniczy zwykły czy sportowy.

7. ciśnienia powietrza w kołach

8.czy ma szklany dach- okno dachowe to 80kg na dachu ,w najwyższym punkcie, więc musi mieć wpływ na bujanie wozu.

9. ustalenie czy pisze użytkownik czy ktoś kto podobno słyszał.


dopiero analiza tych danych można by określić w jakich egzemplarzach występuje problem i czy dotyczy to tylko przedlifta czy lifta też. Pamiętać należy ,że problem jest nagłaśniany natychmiast na forach a pozytywów najczęściej nigdy.

W naszych 2 X3 żadnych nieprawidłowości nie stwierdzono, u moich 2 znajomych również.

Dodam od siebie ,że suvami jeżdżę od 17 lat i jest ogromna różnica pomiędzy sedanem a suvem w zakresie podatności np. na wiatr ( powierzchnia boczna plus podniesienie auta to z 30% większa płachta)i każdy kto twierdzi ,że nie ma śmiem twierdzić ,że kłamie, do tego suvy są strojone raczej miękko z nastawieniem na komfort nie zaś na sport stąd skok zawieszenia jest też większy. Niemniej moje x3 prowadzi się jak po sznurku.


pozdro

WALDOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.