Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Jestem dumnym, acz już zmęczonym właścicielem BMW E92 330i z 2007 roku, a od teraz nie tylko czytelnikiem, ale i użytkownikiem tego forum - To mój pierwszy post, zatem witam Wszystkich fanów i właścicieli najlepszej marki ;)


Od pewnego czasu mam problem, który kosztował mnie bardzo dużo czasu i pieniędzy, ale wciąż się go nie pozbyłem. Właściwie ten post tutaj to jest moja ostatnia deska ratunku.


Problem jest trudny do zdiagnozowania, ale może po kolei. Przy :


-cold starcie

-rozgrzanym silniku, gdzie od np. 20 minut jadę autem grzecznie, nie przekraczając tych ~3k obrotów i zatrzymuję się na czerwonym świetle

- przejechaniu normalnie i bez problemów np. 30 kilometrów gaszę auto na 5 minut,wchodzę do sklepu po bułki i odpalam je, by jechać dalej

- pokonaniu trasy 100 km na autostradzie z prędkością typu 120 / 140km/h i wjeździe do miasta, gdzie zatrzymuję się na pierwszych czerwonych światłach


W skrócie - W potencjalnie KAŻDYM momencie silnik może zacząć chodzić nierówno, buda się trzęsie, obroty falują, zapala się check engine i mam wtedy do wyboru:

a) kontynuować jazdę, gdzie przy próbie dalszej jazdy nie jestem w stanie przekroczyć 55km/h, bo mam wrażenie, że silnik zaraz wyskoczy spod maski i wyleci w powietrze, więc spokojnie jadę 30-40km/h z towarzyszącym "dziwnym" dzwiekiem auta. Kiedy się zatrzymam jest 50% szans, że auto po prostu zgaśnie lub będzie się telepać i po wciśnięciu gazu pojedzie dalej.


b) Wyłączyć auto. Poczekać minutę i odpalić je znowu. Jest 90% szans, że będzie wszystko w porządku. Do następnego incydentu :)


Ciekawostka: w wariancie "a)" po kontynuowaniu takiej jazdy zdarzyło się 2 razy, że po przejechaniu około 5 kilometrów auto odzyskało moc, przestało falować i został tylko check.


Co zostało wymienione? Z takich istotnych rzeczy to: Vanosy, sondy lambda (wszystkie), swiece (wszystkie), cewka zapłonowa, kpl. rozrząd, filtr oleju, poduszki pompy wody, nowa pokrywa zaworów.


Z modów mechanicznych jest założony wydech od 335 PE i wywalone katy (przed tym modem problem występował i objawiał się dokładnie tak samo)


Kody błędów, które wypluwa :


0029CC: DME: Combustion misfires, several cylinders

0029D0: DME: Combustion misfires, cylinder 4

0029D1 DME: Combustion misfires, cylinder 5

0029D2: DME: Combustion misfires, cylinder 6


Czy ktoś tutaj jest w stanie mi pomóc? Nie mam już pojęcia, co mam robić. To jest przewlekły problem, pierwszy raz jestem w takiej sytuacji z autem. Pomocy, Warszawa i okolice.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być tak jak kolega pisze Valvetronic, choć dziwne, że misfire masz tylko na 2-gim Banku cylindrów. To by mogło też wskazywać na problem z regulacją mieszanki.

Vavletronic trzeba sprawdzić odłączając czujnik położenia wałka. Tu masz info gdzie on jest: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing/FUEL-Eccentric_Shaft_Position_Sensor_Replacing.htm

Auto przechodzi wtedy na sterowanie przepustnicą. Odłącz i zobacz czy te misfire znikną.

Na marginesie - sporo rzeczy wymieniłeś, rozumiem frustrację :mad2: Dawaj znać tutaj, będziemy się starali coś radzić :cool2:

Opublikowano

Dzięki za odzew, a przede wszystkim za info dot. czujnika. Jeśli dobrze rozumiem, to mam go odłączyć i pojeździć jakiś czas, by sprawdzić czy problem nadal będzie występował, tak? Bo permanentnego checka nie mam. Pojawia się tylko, gdy pojawia się problem i znika po odpaleniu ponownie auta.


Jeśli to okazałoby się przyczyną to złotem Cię obsypię Saico! :mrgreen:

Opublikowano

Jako użytkownik N52 łaczę się w bólu :)


Jak ciągle daje błąd TYLKO na jednym banku to może coś z kablami, z masą? z wiązką dochodzącą do cewek?

zacznij od prostych i podstawowych rzeczy, pooglądaj wiązki, poczyść styki, odkręć kable masowe i przeleć papierem ściernym...


Naprawdę byłoby dziwne jakby valvetronik mieszał tylko w jednym banku...

R6 + V4 = :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, skasuj błędy, odłącz sensor i spróbuj pojeździć. Oczywiście będzie błąd i check engine związany z odłączeniem sensora. Pytanie czy będą znowu błędy misfire.

Kolega wyżej dobrze radzi z inspekcją wiązki. Problemem może być też przepustnica. Niestety nie wiem jak można ją sprawdzić. U mnie poprzedni właściciel ją po prostu wymienił na inną używaną, twierdził że silnik nierówno pracował.

Opublikowano
Miałem identyczne objawy w moim N52B25, pomogło wymontowanie i dokładne umycie solenoidów, już drugi rok spokój. Spróbuj nic to nie kosztuje.
Opublikowano

Ale.. Na pewno masz silnik N52? W e92/3 w wersji 330i wychodziły tylko N53(272hp)

Sprawdź w vin ,który masz silnik bo to zmienia postać rzeczy

Opublikowano

Dzięki za każdy post. W weekend do niej usiądę i będę mógł więcej powiedzieć - póki co, odłączenie sensora nic nie dało.

 

Ale.. Na pewno masz silnik N52? W e92/3 w wersji 330i wychodziły tylko N53(272hp)

Sprawdź w vin ,który masz silnik bo to zmienia postać rzeczy

 

Sprawdziłem. Mylisz się - N52 też wychodziły:


vin.png

upload pictures


W E92 silniki N53 zaczęli montować bodajże od września 2007.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
póki co, odłączenie sensora nic nie dało.

 

Są dalej błędy misfire? Jeśli tak to raczej nie Valvetronic. Jakie masz napięcia na sondach lambda przed i za katami (4 sztuki)? Na pewno odpowiednie sondy założone? Łatwo pomylić wtyczkę bank 1 z bank 2 - sprawdź to.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Wiem, że już jakiś czas minął, ale może komus pomoże - u mnie pomogłą wymiana DISY #1 i #2 :) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.