Skocz do zawartości

M54B30 wywaliło płyn


davidson

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, posiadam M54B30, wczoraj podczas krótkiej jazdy około 10km temperatura skoczyła do czerwonego pola - po zatrzymaniu się otwarłem maskę, zero wycieków i płynu nie wywaliło. Odczekałem chwilę, odpaliłem jeszcze raz auto, zacząłem dodawać gazu i zauważyłem że wskazówka od temperatury zaczęła w bardzo szybkim tempie spadać i rosnąć. Wróciłem do domu bez problemów. Dzisiaj wyjechałem na poza miasto, wyjechałem zimnym autem z garażu, nie pałowałem go jechałem jak bóg przykazał, temperatura trzymała pion. Po przejechaniu 20 km znów czerwone pole, zatrzymałem się i wywaliło płyn korkiem. Odczekałem 15 minut i wracałem tą samą trasą 20km i jeszcze chwilę po mieście i nawiewami na 32stopnie i ani razu się nie zagrzała.


Termostat wymieniałem niecałe 2 lata temu na nowy BEHR, od tego czasu zero jakichkolwiek problemów z układem chłodzenia, zero wycieków. Posiadam instalacje LPG z 4-letnim reduktorem R01, rok temu był rozbierany, czyszczony i nie wykazywał żadnych oznak zużycia.


Jedyne co dzisiaj przyszło mi na myśl to próbowałem zatrzymać wisko na rozgrzanym silniku i zatrzymało się bez problemu także to na pewno do wymiany, jednak nasuwa mi się pytanie dlaczego czasem się grzeje a czasem nie? Płyn oleju ani płynu się nie zmieniał dotychczas. Czy czasem termostat się nie zacina? Z tego co sięgam pamięcią od zakupu auta (2 lata) nigdy nie było charakterystycznego dźwięku wisko podczas wzrostu obrotów więc obstawiam że cały czas było uszkodzone jednak nie zwróciłem nigdy na nie uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal test nr 7 w liczniku, uruchom silnik i na postoju zagrzej go do 90 stopni. Potem sprawdź temperaturę węży od chłodnicy (przy 90 stopniach oba powinny być gorące). Jeśli dolny wąż będzie zimny to nie otwiera Ci się termostat. Oprócz tego w okolicach 105 stopni powinien włączyć się wentylator klimy (tak przynajmniej jest w 3.0d, u Ciebie może być przy trochę innej temoeraturze).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal test nr 7 w liczniku, uruchom silnik i na postoju zagrzej go do 90 stopni. Potem sprawdź temperaturę węży od chłodnicy (przy 90 stopniach oba powinny być gorące). Jeśli dolny wąż będzie zimny to nie otwiera Ci się termostat. Oprócz tego w okolicach 105 stopni powinien włączyć się wentylator klimy (tak przynajmniej jest w 3.0d, u Ciebie może być przy trochę innej temoeraturze).

Podczas jazdy odpaliłem Torque i kontrolowałem temperaturę płynu, utrzymywała się ok. 100-114 stopni wtedy gdy kreska była w pionie. Wentylator klimy działa.

Jedyne co to tak jak pisałem, na ciepłym silniku zatrzymałem wisko "ręką". Powiedz mi proszę czy wisko powinno wydawać ten charakterystyczny odgłos wraz ze wzrostem obrotów na rozgrzanym silniku? Jeśli tak to w ostatnim czasie tego nie słyszałem, jedyne co było słychać to wentylator klimy. No i pytanko - czy przez uszkodzone wisko mogą dziać się takie czary że przejechałem 20km silnik się zagrzał, a po 15 minutach wracałem tą samą trasą i temperatura w normie?

Czy czasem termostat może się nie zacinać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przejechałem 20km silnik się zagrzał, a po 15 minutach wracałem tą samą trasą i temperatura w normie?

 

Wcześniej napisałeś, że z nawiewami na 32 stopnie wracałeś, więc warunki testu zupełnie inne.


Do sprawdzenia pompa wody, wisko i chłodnica - jak stara też może już nie dawać rady, ale jak wisko rozpięte, to też temperatura będzie rosła.

Jak wisko luźno chodzi to do wymiany, a jak jest zatarte to wtedy jest ten dźwięk odrzutowca, co też nie jest w normie i i tak do wymiany, jeśli wczęsniej to miałeś (poza sytuacjami powyżej 30' w korku) to też nie było normalne.


Pompę sprawdzisz jak zrzucisz pasek i sprawdzisz czy ma luzy.

Chłodnica - jak z czasu produkcji samochodu, też by wypadało wymienić.


Ale może też być uszkodzenie parwnika :) możesz pojeździć na PB z zamkniętą butlą i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci wywaliło płyn to koniecznie uzupełnij i odpowietrz. Temperatura pełnego otwarcia to 97C także u Ciebie zdecydowanie za wysoko. Poprawnie działająca wiskoza załączy ci się w okolicach 95C jeśli dobrze pamiętam. Opisuje z własnego doświadczenia, gdzie była walnięta uszczelka pod głowicą, a po drodze wymieniłem cały układ chłodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na goracym silniku zatrzymujesz wisko ręką, to jest ono do wymiany, ale w obecnych temperaturach przy sprawnym termostacie nie ma raczej opcji żebyś ugotował płyn przez 10km. Dotykałeś węży chłodnicy po zagrzaniu silnika? Odkręć też korek na zbiorniczku na pracującym silniku i zobacz czy leci strumień powrotny - jeśli nie to pompa do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co koledzy pisza trzeba zrobic. Ja dodam od siebie ze visco gdy juz pada wlaczy sie tylko gdy ma nawiew powietrza od chlodnicy czyli w trakcie jazdy. W korku padniete nie zadziala i zagotujesz. Plyn cisnieniem upusci przez korek a jak nie uzupelnisz i sytuacja sie powtorzy to bedzie za duzo ubytku, zapowietrza sie uklad i wywalanie gotowe. Visco niestety wymien, termostat tani wymien pompa tania wymien odpowietrz dobrze i bedzie ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka usunięta. Problemem okazała się pompa wody, łopatki zostały całkowicie zmielone. Szukałem w wężach i nic nie znalazłem. Założyłem nową pompę HEPU z metalowymi łopatkami.

Co do wisko, jak je najlepiej sprawdzić? Przy jakiej temperaturze powinno się włączyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ok 96-101 zależy od czujnika a mają naprawdę różną tolerancję. Wisko nie ma takiej opcji by ruszyło w tych temp

A jak wygląda kwestia tego, że po odpaleniu powinno być zasprzęglone przez chwilę? Gdzieś na forum i na youtubie widziałem własnie taki sposób na sprawdzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często tak jest (u mnie raz tak było raz nie) zanim olej się rozprowadzi to zdarzy się ze kilka, sek jest wisko zapiete ale to żaden test na sprawność, nie ma takiej opcji.


Chłodnica w e39 jest tak wielka że przy takich chłodnic dniach ona sama odda ciepło nawet na postoju bez wiska czy wiatraka klimy dlatego jeśli, chce się sprawdzić wisko trzeba rozgrzać auto w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często tak jest (u mnie raz tak było raz nie) zanim olej się rozprowadzi to zdarzy się ze kilka, sek jest wisko zapiete ale to żaden test na sprawność, nie ma takiej opcji.


Chłodnica w e39 jest tak wielka że przy takich chłodnic dniach ona sama odda ciepło nawet na postoju bez wiska czy wiatraka klimy dlatego jeśli, chce się sprawdzić wisko trzeba rozgrzać auto w garażu.

 

Zamówiłem te wisko, podmienie i będę szukał różnic. Wszyscy mówią, że zjebane wisko rozwali silnik, co by nie było wymieniać wisko a sie okazuje, że nie można go nawet porządnie sprawdzić.

Porównam, najwyżej mogę oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził byś je jak byś zrobił to co pisałem. Przy ponad 100st musi być spięte jeśli jest ono sprawne. No i układ. Bo co z tego ze będzie 100st na głowicy jak na chłodnice nie pójdzie płyn? A ty tego nie sprawdziles

Sprawdzę tak jak mówisz w garażu, a wentylator elektryczny przy ilu stopniach powinien chodzić? Bo jego czasem słyszę jak się załączy natomiast wisko nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak napisałem, kupiłem nowe wisko Febiego i pierwszy raz usłyszałem jak działa wentylator.

Rezultat jest taki, że po odpaleniu zimnego auta przez kilka minut wisko chodzi na pełnych obrotach, później wyłącza się. Kilka razy usłyszałem bardzo delikatny podmuch podczas jazdy w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak miałem cały układ chłodzenia porobiony na nowych cześciach typu chłodnica Nissens, pompa Hepu, termostat Whhler, wisko Behr - wisko załączało tak żeby je było słychać jedynie w upalne dni (około 30 stopni) w korku. Jak startuje Ci przy odpalaniu na zimnym silniku i dmucha przez kilka minut to znaczy, że jest wadliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przez pierwsze kilka minut po odpaleniu zimnego silnika, to dźwięk pompy powietrza wtórnego a nie wisko.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.