Skocz do zawartości

Wygląd świec zapłonowych bmw e39 528i


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

spark-plug-lean-rich-optimal-640x360.jpg


Google pokazuje, że masz wszystkie odcienie :mrgreen:

Sprawdź lewe powietrze, bo może część chodzi ubogo a część zalana.

Spała Ci 15-20% LPG więcej niż PB?

No i czy pali olej, też ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to nie wiem dokładnie. Lpg koło 15 przy ciężkiej nodze. A pb nie wiem, na ekranie pisze 11.5 ale tak naprawdę nie wiem. Oleju trochę pali, ale nie wiem jak dużo, jestem po wymianę i zobaczymy niedługo. A nowe świece wziąć jedno elektrodowe czy więcej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to Twój bolid ma jednostkę M52B28 a tam dedykowane były 2 elektrodowe ewentualnie "zamiennik" z jedną elektrodą. Zajrzyj do serwisówki tam jest opisane
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre, sam teraz na takich śmigam po przesiadce z NGKów 2 elektrodowych
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak troche ma apetyt na olej. Od czego może zależeć duże spalanie oleju? Mam tak, że jak dodam gazu mocno na luzie to zadymi troche. Odma raczej dobra bo jak odkręce korek oleju to auto nie gaśnie ani nie siorbie tylko lekko nierówno pracuje, to samo z bagnetem oleju. Obstawiam pierścienie na tłokach, a wy? I jak to sprawdzic wgl ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może napisz trochę, co masz zrobione w silniku a co nie, jaki przebieg i na ile realny, co ile i jaki olej, czy są wycieki pod silnikiem, czy z pokrywy itp.


Pytam, bo w dobrze serwisowanym 2.8 nawet przy sporym przebiegu cięzko o branie oleju. Znane są jako najbardzie pancerne. Choć może przy tym wieku już może być inaczej, w końci już 20 lat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są pancerne ogólnie jednostki M52 ale ząb czasu lub niewłaściwe traktowanie poradzą Sobie ze wszystkim. Pierścienie,uszczelniacze,odma i dobry olej to chyba priorytety
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg na zegarach 439000, Ogólnie mam lekki wyciek, ale to raczej z miski bo miska zapocona i czasem kapnie coś. Ale tak jak mówie, jak dam gazu na luzie do wysokich obrotów to zadymi troche. Olej mam valvoline maxlife 10w40

Z pierscieniami, zaworami, odmą nic nie robiłem , ale nie mam objawów padniętej odmy chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak chcesz kombinować to możesz zmienić olej na właściwy - 5w30 LL01, przed zmianą płukanka, po kilku tys km kolejna zmiana.

Częściej padają uszczelki pod deklami zaworów i tam bym zaczął, są tam też uszczelki na gniazda świec, może tam też cieknąć - wymienić wszystko (a leci na doł i niektórzy błednie diagnozują uszczelkę miski). Przejedź pacami na około - zobaczysz czy coś leci. Jest też podstawa filtra oleju i uszczlka tam też lubi parcieć i puszczać olej, tak samo na miską leci. Dodatkowo odma z rurami, jak nieprawna to olej zamiast spływać do miski leci do dolotu albo po silniku.

Mogą też być uszczelniacze zaworowe. No i pierścienie przy takim nalocie też mogą już niedomagać. Mierzenie kompresji powinno dać Ci wiedzę w tym temacie.


Wróżyć na odległość można, ale wskazane, żeby ktoś ogarnięty Ci sprawdził wszystko i zdiagnozował. Zależy jak bardzo chcesz kombinować - czy od razu rzucić coś około 5000pln na wymianę pierścieni, czy zrobić na około (co może pomóć ale nie koniecznie).


Sam się zastanów czy i co warto zrobić, najlepiej po konkretnej diagnozie w warsztacie który się zna na BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak mają tak jak piszesz 3 tysiące nalotu i nie wypadają zapłony to raczej nie ma sensu, powinny dawać radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.