Skocz do zawartości

Przesiadka z 330d na A4 B9 3.0TDI, co sadzicie?


boohmacher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Powoli pojawiaja sie w mojej glowie mysli o zmianie auta. Z BMW jestem bardzo zadowolony, praktycznie brak jakichkolwiek awarii przez 2,5 roku ale mysle o czyms nowszym i przedewszystkim lepiej wyciszonym. Niestety w BMW przy predkosciach autostradowych jest glosniej niz bym tego oczekiwal. Rozwazam zakup Audi a4 b9 avant 3.0tdi 272 quattro 2016r. Bylem niedawno na jezdzie probnej A5 2.0T 245km quattro i bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie wyciszenie tego samochodu. Zakladam ze w a4 b9 bedzie podobnie. Nigdy nie mialem Audi i nie znam dokladnie tych aut ale na pierwszy rzut oka B9 robi dobre wrazenie.


Czy ktos przy wyborze F3x mial doczynienienia z B9 i moze doradzic czy bede zadowolny z Audi? Czy jednak mimo slabego wyciszenie F3x patrzac na caloksztalt wypada lepiej? Nie chcialbym byc rozczarowany po zmianie dlatego prosze o rade. Bede wdzieczny za opinie osob, ktore uzytkowaly B9.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie jezdzilem F30.

Ale jezdzilem a4 b9 2,0 tfsi quattro.

Porownujac do E93 oraz do MB W205 C43

W Audi jest najciszej.

Standardowy uklad kierowniczy jest taki sobi.

Malo angażujący, izoluje od czucia auta.

E93 to wzór, MB niezły, Audi slabizna.

Jesli oczekujsze wygodnego nudnego cichego auta bierz Audi. Jesli jarasz się gadżetami live cockpit itp bierz Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba dopada mnie starosc mimo ze mam 30 lat :) Wlasnie oczekuje cichego auta. Zastanawiam sie czy quattro w 3.0tdi da podobne odczucie przyspieszenia co w BMW. W A5 2.0T 245 quattro mialem wrazenie, ze to przyspiesza jakby mialo 180-200km, a osiagi ma zblizone do 330d. Chyba bede sie musial jeszcze wybrac na jazde probna a6 3.0tdi bo a4 z tym silnikiem raczej nie maja w salonach. Akurat live cocpit uwazam za zbedny, w F30 mam head up i glownie tam spogladam na nawigacje. Jesli chodzi o gadzety to fajnie byloby miec aktywny tempomat, na szczescie wiekszosc 3.0tdi ma.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno zamieniłem E91 na F31.

Układ kierowniczy to jakaś masakra.

F31 uważam za bardzo nieudany zakup, tak więc co nie kupisz będzie przyzwoicie.

Jak mam okazję staram sie testowac wszystko co sie da.

BMW czy to 3 czy to 5 to juz nie jeździ jak prawdziwe BMW.

Pomimo 400KM nie mam przyjemności z jazdy. Nie czuję auta na zakrętach, nie mam wrazenia że auto chce jechać na wprost.

Odczucie gumowej maglownicy zabija wszystko. Zreszta jeszcze gorzej jest w 5ce G30.

Rozśmiesza mnie jak ludzie piszą że BMW TO RADOŚĆ Z JAZDY. Radość to może i jest na tylnej kanapie(bo komfort lepszy), ale na pewno nie za kierownicą.

Poprostu czy jadę a4 czy serią 3 nie ma róznicy w prowadzeniu.

W czasach e91 była przepaść na korzyść BMW.

A skoro ciszej to ja bym sie nie zastanawiał i kupował audi.


O ile dobrze pamietam to znajomy zamawiał a4 3.0TDI chyba przez niemcy, bo coś wspominał że 3.0 TDI w Polsce nie sprzedają.

Ale to tylko zasłyszane, niesprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem juz kilka Twoich wpisow na forum odnosnie prowadzania F31 i wiem ze nie jestes zadowolony. Akurat ja mam do tego troche inne podejscie albo az tak nie zwracam uwagi na uklad kierowniczy. Czesto uzytkuje inne samochody, glownie marki Renault i F31 jezdzi mi sie zdecydowanie najlepiej.


W gre wchodzi wylacznie uzywany samochod i import z Niemiec ale masz racje w PL 3.0TDI jest niedostepny, a bynajmiej A5(dostepny 3.0tdi 349km tylko w S5).

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat ma BMW g30 3.0d od około 2 lat.

Kilka miesięcy temu zakupił żonie Audi Q5.

Ostatnio zauważyłem że ciągle jeździ Audi, na moje pytanie dlaczego.

Odpowiedział że audi lepiej sie prowadzi, co mnie trochę zszokowało gdyż dla mnie jeżeli chodzi o prowadzenie SUVy sa najgorsze.


Nie jechałem ostatnio żadnym dobrze wyposazonym Renaultem, więc nie wiem jakie tam są maglownice, ale jestem ciekaw jak bys porównał maglownice F31 do audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak jest w f31 ale ja mam f34 3gt w wersji sport i układ kierowniczy działa dobrze. Przedtem miałem f10 i jest duża różnica. W f10 wspomaganie było dużo wydajniejsze. W f34 wspomaganie, elektryczne, pracuje ciężej. Przy jeździe na wprost nie myszkuje, wystarczy lekki ruch kierownica i auto skręca. Kolego to f31 kupowałeś nowe, używane ? Może Twój egzemplarz jest coś nie halo i oceniasz model poprzez pryzmat swojego egzemplarza.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele opini czytałem na temat prowadzenia się F30.

Niestety nie miałem okazji jeździć E90.

Natomiast jestem w stanie zrozumieć Gałczycha bo kilkukrotnie czytałem, że E90 to najlepiej prowadząca się trójka a F30 najgorzej.

Stąd pewnie rozczarowanie po przesiadce z E90 na F30.

Druga sprawa jest taka, że 80% kierowców nie zauważy różnicy w prowadzeniu E90 a Octavii... odpowie, że jednym i drugim jeździ się bardzo dobrze.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za małe OT.


Wracając jeszcze do tematu prowadzenia.

Wczoraj oddałem samochód na dwie akcje serwisowe, bo moje F31 załapało się na chłodnicę spalin i na maglownice.


Chłodnicę załatwili od ręki (okazała się do wymiany) i dosłownie 10 minut temu otrzymałem telefon, że wymieniona - ku mojemu zdziwieniu bo myślałem, że będę czekał długo na chłodnice.


Natomiast, co do maglownicy, to jest to ciekawostka.

Pan z ASO przekazał mi, że w moim F31 wsadzona jest inna przekładnia.

Z większym silnikiem.

I, że akcji się nie podejmują bo te śruby, które de facto podlegają właśnie wymianie w tej akcji, są inne. :roll:


Ja byłem zadowolony z prowdzenia mojego F31 (nie jeździłem co prawda E90).

Myślałem, że to być może zasługa dużych kół bo mam 19 cali.

Zima jest na 16 calach i rzeczywiście ten samochód jest zupełnie inny.


Ale po dzisiejszej informacji być może to właśnie ta maglownica sprawia, że prowadzi się dobrze.

Być może poprzedni właściciel podmienił maglownice bo nie był zadowolony.

Teraz już się tego nie dowiem. Pan powiedział, że nie jest to z pewnością przekładnia z serii 3.

Będę dziś wieczorem odbierał samochód. Postaram dowiedzieć się coś więcej.

Niestety jak Pan zadzwonił to samochód już był poskładany i nie było możliwości aby zrobili mi foty tej maglownicy... :(

 

Nie jechałem ostatnio żadnym dobrze wyposazonym Renaultem, więc nie wiem jakie tam są maglownice, ale jestem ciekaw jak bys porównał maglownice F31 do audi.


A teraz sam naprawdę jestem ciekaw co mam wsadzone i czy odczułbyś różnicę Gałczych w stosunku do swojego F31. :roll:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzeniu f31 nie mogę nic zarzucić. Idzie jak po sznurku. Mam koła 18 i zawieszenie sport. Mój teść przez lata jeździł e92 28i z xdrivem. Twierdzi że moja f31 prowadzi się lepiej. Ja za mało jeździłem jego autem, ciężko mi porównać.


Co do porównania do Octavii. Miałem II po lifcie i szczerze ? To auto wybacza zarówno brak umiejętności, jak i mocy, przyczepności, wyobraźni i co tam jeszcze. Było słabe, fakt, ale nadrabiało wszędzie tam gdzie inni hamują. W bmw sobie na to nie pozwolę


Audi a6 3.0tdi biturbo 313km ma mój szef, drugi jeździ f11 525. W audi jest wygodniej, ciszej, napakowane bajerów, cudów wianków. Prowadzi się lepiej, jeździ jak szatan, ma pneumatyczne zawieszenie, więc bmw zostaje przed "bramą", a audi wjeżdża w środek wykopu na budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem wczoraj samochód.

Niestety nic więcej od doradcy serwisowego się nie dowiedziałem.


Powiedział, że przekładnia ma większy silnik i to w zasadzie tyle. :roll:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie Audi B9 jest lepiej spasowane, ma lepsze materiały wykończeniowe, o głośności w środku nie wspomnę.

Co do prowadzenia to niestety ale już B8 bije na głowę pod tym względem f3x, wielowahacz kontra zwykły mcpherson.

Dwa tygodnie temu odebrałem nowego Hyundaia I40 i jeśli chodzi o głośność to przy 160km/h jest jak w F30 przy 120km/h ( BMW Premium :mrgreen: )

Generalnie silniki benzynowe w Audi po 2012 roku są wolne od wad olejowych, w okolicach 100k km zaczyną oddzywać się sprzęgła w skrzyniach DSG, jak pociągniesz auto z USA to będzie pancerna skrzynia tiptronic, multitronic różnie ludzie piszą, Jak szukasz 3.0 tdi lub mocnej benzyny to multitronik w nich nie występuje.

Jak dobrze pamiętam to w B9 nie ma juz quattro (quattro w tym modelu to już tylko nazwa handlowa napędu na 4 koła ) tylko coś ala haldex 5 czy 6 generacji :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem wlasnie trase 700km i utwierdzilem sie, ze potrzebuje lepiej wyciszonego auta niz moje BMW.


Jak wyglada zywotnosc takiego wielowachaczowego zawieszenia w Audi? Lester jak dobrze pamietam to uzytkowales wczesniej Audi. Powiedz co Cie sklonilo zeby kupic F31, a nie B9? Cena czy jakies inne kwestie?

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz co Cie sklonilo zeby kupic F31, a nie B9? Cena czy jakies inne kwestie?

 

cena kolego cena :D jak kupowałem f31 dwa lata temu to za B9 trzeba było ze 140k położyć :) za rok kończy się amortyzacja F31 i będę szukał B9. B9 tylko dla tego że G20 będzie jeszcze dalej drogie. O wielowahacz nie masz się co martwić, w moim B8 było nalatane ponad 200k km jak je sprzedawałem i zero luzów, czy podejżanych stuków z zawieszenia.

Problem z B9 jest tylko jeden... w serii to auto wygląda tragicznie, w pakiecie sline na wieś i do lasu może być :) dopiero wersja RS robi robotę ale cena jest zaporowa.

A4 B9

d6dfdab24cabf308.jpg

A4 b9 sline

a94c98576072de27.jpg

RS4

38ce1448d1f86139.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi wyglada przyzwoicie.

Ale jak zostawiliście 3GT do jakiegoś Audi?

BMW gwarantuje zaskakująco wiele miejsca, z tylu wpakujesz fotelik i jeszcze masę bagażu. Sam bagażnik tez dosyć pojemny. Prowadzi się bardzo dobrze, pupa ( :) ) nie boli po dłuższej jeździe, ale fakt na autostradzie jest głośno jak prawie jak w B6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jak kupowałem f31 dwa lata temu to za B9 trzeba było ze 140k położyć :) za rok kończy się amortyzacja F31 i będę szukał B9. B9 tylko dla tego że G20 będzie jeszcze dalej drogie. O wielowahacz nie masz się co martwić, w moim B8 było nalatane ponad 200k km jak je sprzedawałem i zero luzów, czy podejżanych stuków z zawieszenia.

Problem z B9 jest tylko jeden... w serii to auto wygląda tragicznie, w pakiecie sline na wieś i do lasu może być :) dopiero wersja RS robi robotę ale cena jest zaporowa.

A4 B9

 

Mamy dokladnie ten sam schemat zakupu samochodu tylko ja jestem jakby rok do przodu :) Rowniez odpuscilem 3 lata temu B9 ze wzgledu na cene i rowniez z tego powodu odpuszczam teraz G21, ktore ewentualnie wchodziloby w gre.


Co do wygladu B9 to nawet na "zwykle" wersje nie patrze, a tylko te fajnie skonfigurowane. Z reszta tak samo jest moim zdaniem z wygladem F3x, zwykla bez shadow line i na malej feldze wyglada slabo. Jeszcze jak nie ma xenonow to juz w ogole.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie każde f3x jeździ źle lub przeciętnie. Jeździłem kilkudziesięcioma egz. F3x w rozmaitych konfigach silników/zawieszeń/ukł kierowniczych i kół. Moje spostrzeżenia:


- najgorszy ukł. Kierowniczy jeśli chodzi o czucie drogi to servotronic, natomiast bardzo wygodny w mieście i przy manewrowaniu


- najlepszy ukł. Kierowniczy dla kierowcy to podstawowy, działa jak w e90, niestety rzadko można go spotkać, bo jednak większość klientów brała servortonic ( w e90 za ciężko pracował ;)


- f3x jeździ zdecydowanie lepiej na oponach Run Flat


- najlepszy kompromis komfort/prowadzenie dają zawieszenie m pack + koła 17 Run Flat - takie połączenie było w sport line.


- najlepsze prowadzenie to zawias m-pack/koła 18 lub 19 Run Flat i zwykły ukł. Kierowniczy.


- największa porażka i przerażająco złe prowadzenie to zawieszenie adaptacyjne i servotronic - ten zawias w trybie komfort to jakiś żart - Galczych czy Ty nie masz czasem takiego połączenia? Miałem wcześniej podobne e91 jak Ty ( m pack zawias, 18 cali i układ kierowniczy zmienny sportowy i jeździło to po prostu cudownie! )


- najsłabszym ogniwem są sprężyny - zmiana na Eibach notabene poprawia komfort ( dużo lepsze wyłapywanie nierówności ) i prowadzenie w zakrętach i przy dużych prędkościach.


- duże znaczenie maja opony. Bardzo dobre gumy to Good Year Assimetric F1 Run Flat tragiczne to Pirelli EfficientGrip Run Flat. Przeciętne to Pirelli Cinturato p7.


- ciszej jest w autach z m pakietem, szczególnie przy wyższych prędkościach. Lepsza aerodynamika??? U mnie przy 160-180 jak nie ma wiatru można można normalnie rozmawiać.


Audi a4 b9 nie jeździłem, ale b8 jeździło przyjemnie, ale tylko w quattro, przedni napęd jest fatalny. Dsg to fajna skrzynia, ale tylko jak jest nowa. W b9 3.0tdi jest bodajże tiptronic i quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za bardzo wazne i cenne informacje. Wiele osob moze z tego skorzystac. Mam mPakiet i przeszedelm na 17RF i jest bardzo fajnie. Dla mnie idealnie comfort/prowadzenie.


Opony Dunlop Sport Maxx TT idealne i do tego ciche.


Mam uklad kierowniczy sportowy i jazda dynamiczna jest super ale w spokojnym pokonywaniu dlugich lukow na autostradach jest tak sobie bo trzeba korygowac na zakrecie. Jest po prostu za precyzyjnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każde f3x jeździ źle lub przeciętnie. Jeździłem kilkudziesięcioma egz. F3x w rozmaitych konfigach silników/zawieszeń/ukł kierowniczych i kół. Moje spostrzeżenia:


- najgorszy ukł. Kierowniczy jeśli chodzi o czucie drogi to servotronic, natomiast bardzo wygodny w mieście i przy manewrowaniu


- najlepszy ukł. Kierowniczy dla kierowcy to podstawowy, działa jak w e90, niestety rzadko można go spotkać, bo jednak większość klientów brała servortonic ( w e90 za ciężko pracował ;)


- f3x jeździ zdecydowanie lepiej na oponach Run Flat


- najlepszy kompromis komfort/prowadzenie dają zawieszenie m pack + koła 17 Run Flat - takie połączenie było w sport line.


- najlepsze prowadzenie to zawias m-pack/koła 18 lub 19 Run Flat i zwykły ukł. Kierowniczy.


- największa porażka i przerażająco złe prowadzenie to zawieszenie adaptacyjne i servotronic - ten zawias w trybie komfort to jakiś żart - Galczych czy Ty nie masz czasem takiego połączenia? Miałem wcześniej podobne e91 jak Ty ( m pack zawias, 18 cali i układ kierowniczy zmienny sportowy i jeździło to po prostu cudownie! )


- najsłabszym ogniwem są sprężyny - zmiana na Eibach notabene poprawia komfort ( dużo lepsze wyłapywanie nierówności ) i prowadzenie w zakrętach i przy dużych prędkościach.


- duże znaczenie maja opony. Bardzo dobre gumy to Good Year Assimetric F1 Run Flat tragiczne to Pirelli EfficientGrip Run Flat. Przeciętne to Pirelli Cinturato p7.


- ciszej jest w autach z m pakietem, szczególnie przy wyższych prędkościach. Lepsza aerodynamika??? U mnie przy 160-180 jak nie ma wiatru można można normalnie rozmawiać.


Audi a4 b9 nie jeździłem, ale b8 jeździło przyjemnie, ale tylko w quattro, przedni napęd jest fatalny. Dsg to fajna skrzynia, ale tylko jak jest nowa. W b9 3.0tdi jest bodajże tiptronic i quattro.

 

Zgadzam się z tym w większości.

Mam regulowany zawias, innego do alpiny nie wsadzali, choć w standardzie spręzyny z tyłu mam eibacha.

Jeżeli chodzi o ROF to w e90 było sporo gorzej na nich, w f31 nie wiem bo alpina nie stosuje ROF.

Jak to powiedział w którymś wywiadzie Andreas Bovensiepen, Alpina stosuje opony bez ROF aby poprawić właściwosci jezdne.

Ja mam michelin pilot sport 4S które rekomenduje alpina jak i wielu producentów samochodów istnie sportowych.

Opona jest dość głośna, bardzo dobrze klei się drogi ale mam odczucie jakby miała zbyt miękkie boki.

Tak jakby przy tej masie auta była zbyt miękka. Szczególnie to czuć na ciaśniejszych łukach autostradowych i prędkosciach większych niż 200km/h.

Mam sportowy układ kierowniczy czyli rozumiem że to Servotronic czyli ten gorszy ?

Żona ma 1ynkę f20 i tam opony Goodyear F1 asymetric 5 bez ROF i też ten punkt 0 dla mnie jest "zbyt lekki" - tam jest chyba zwykły układ kierowniczy.

Zresztą jednak Alpina f31 lepiej się prowadzi od 1ynki f21 na Mapkietowym zawieszeniu.

Nie mam kłopotu z jazdą ani po prostej ani po łukach.

Po prostej auto jedzie równiutko, nie myszkuje, ale opór w pozycji 0 powinien być sporo, sporo większy w szczególności poniżej 120 km/h.

Ostatnio miałem okazje przejachać się audi Q5 s-line oraz BMW X2 na trasie po około 160km każdy i tam ten opór jest. Przez to mamy sporo lepsze odczucia przy jeździe na wprost.

Pomimo że na łukach i wietrze zarówno moja 3er jak i żony 1er jedzie sporo lepiej.

Niedawno przejachałem sie gdzieś dalej BMW 5 G31 - i tu jest dopiero tragedia, jak dla mnie to auto nie chciało wogóle jechać prosto.

Jak potem wsiadłem do Alpiny to była przepaść na jej korzyść.

Ostatnio takze jeździłem nową 3ką, ale niestety miała zwykły układ kierowniczy i zawieszenie standardowe i tu nawet koła 20'' nie pomogły.

Jedyna zaleta to że ta maglownica jest bardzo podobna do X2 czyli na autostradzie ten opór jest, choc auto także myszkowało, a razem z osobą siedzącą z boku nie widzielismy wiatru na czubkach drzew.

Aczkolwiek domyslam się iż to było spowodowane standardowym zawieszeniem, bo jak kupilismy 1ynkę to na zwykłym zawieszeniu tez nie chciała wogóle się prowadzić. Po wymienie na Mpakiet wielka zmina na plus, zaczęło to auto przypominać BMW jaki znałem.

Odnośnie głośnosci i marki premium to dla mnie f31 czy f20 to jest standard z lat 90tych.

Zauważyłem także że bardzo ważne sa ciche opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony Dunlop Sport Maxx TT idealne i do tego ciche.

 

Zajeździłem kilka kpl Dunlop Sport Maxx RT w e90 i takze uważam je za świetne.

Znajmy co kupił odemnie e91 powiedział że są lepsze od Michelin Pilot SPORT 4 ( bez S ).

Miał prawie nowe Micheliny ze starego auta w tym samym rozmiarze, ale je sprzedał po porównaniu z Dunlop.

Uwaga tylko na wersję MFS tam ponoc zmienili mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.