Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam zawieszenie standard tylni napęd bez idrive. Byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić amory pokazało 52%. Wymieniłem amory plus poduszki i osłony, jadę na stacje sprawdzić, a tam znowu 52 %. Wymieniłem oryginalne amory które były suche oryginał bmw ( mam na sprzedaż jakby co) i założyłem Sachs i dalej to samo, sprężyny stare. Czytając posty na forum, poszukalem że mogą być winne tuleje belki. Ogólnie na szarpakach delikatnie widać było że pracują. Więc zakupiłem nowe 4 szt lemforder i mechanik założył. Pojechałem na stacje sprawdzić tył, a tam znowu 52 % około. Też tak macie ? Z przodu mam około 76 % też nowe tył 52 %. Ogólnie auto na boki buja tyłem, pływa i nikt nie wie co jest grane. Zbieznosc i geometria robiona 2 razy, gdzie indziej i dalej to samo. A na nowych tulejach belki, na szarpakach te tuleje i tak nowe widać że pracują. Więc amory i tuleje belki nic mi nie dały. Mam na sprzedaż amorki tył oryginał plus poduszki oryginalne bmw jakby co. Też tak macie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam na sprzedaż amorki tył oryginał plus poduszki oryginalne bmw jakby co. Też tak macie ?

 


No jak akurat tak nie mam ale mam głośniki na sprzedaż :norty:


A tak serio to jedź na inną stację. CZęsto sprzęt jest G..... warty do pomiarów amortyzacji w cięższych autach,

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Byłem na kilku stacjach i ciągle to samo. Byłem nawet na wakacjach nad morzem sprawdzić. A tam to wogole przód 78 i 88 %, a tył 48 i 51 % . Na każdej stacji tył wogole nie rośnie. Opony nowe zwykle Continental 225x50x17 98y xl. Ciśnienie przód 2,4 tył 2,9. Na zimowych oponach też miałem to samo, jak robiłem w styczniu przegląd, to mówiłem sobie o amorki tył szykują się do wymiany. Wymieniłem w pod koniec lipca wszystko czyli amory i tuleje belki a tu ciągle tak samo. Ogólnie auto pływa i lekko na boki się przechyla. Sprężyny całe są, bo by mi powiedzieli przy zakładaniu. Wymieniłem jeszcze laczniki tył lemforder. A tak to nic innego nie robiłem, a na szarpakach nic nie widać
Opublikowano
Byłem znowu na szarpakach i ja zauważyłem że tuleje belki nowe też pracują, belka sztywno nie będzie? Zauważyłem jeszcze wahacze tyl, na tulejach i brecha ruszając, że się ruszają jakby guma była miękka o taki ruch chodzi, niż o ruszania się gumy w gnieździe wahacza. Jak wygląda u was ?
Opublikowano
Juz sam sobie odpisales co masz zle, dowaliles sporo wiecej powietrza wzgledem przodu, zrob test i przednie kola wrzuc na tyl a tylne na przod, okaze sie, ze nagle z przodu amory sa do wymiany, generalnie maszyna na stacji jest beznadziejna i na kompletnie wylanym amorze pokaze ze jest ok jak bedziesz mial malo powietrza w kole bo opona wytlumi drgania i na odwrot jezeli bedziesz mial kamien opona to zadne zawieszenie nie wyjdzie idealnie na tych pomiarach i np u mnie na oponach rof amory maja pomiedzy 60-70 a na zwyklych ponad 80 i ta sama stacja a cisnienie u mnie to 2.4 przod i 2.7 tyl cos kolo tego
  • Moderatorzy
Opublikowano

Moim zdaniem to nie ma co patrzeć na te stacje. Sam w e39 jak robiłem to się martwiłem, bo z przodu 80, z tyłu 40. Po miesiącu przedni amortyzator się wylał, a z tyłu miechy były, wyczytałem, że nie miał prawa pokazać więcej :D

Najlepszy jest ogarnięty doświadczony w BMW mechanik, który jest w stanie brechą i "wymacaniem" koła sprawdzić tuleje, czy wyłapać zapocenie na amortyzatorze. Bo w ciemno to można tak jak Ty - robić na chybił trafił i dalej mieć luzy.

Opublikowano
No tylko oprócz tych %, to jeszcze tył mi myszkuje, buja na boki, ogólnie nie stabilnie. Choć nie wpływa to ma zbieznosc, bo po ustawieniu i sprawdzeniu na innej maszynie, zbieznosc i geometria była w normach bmw. A pytanie z innej beczki, mam kolejny problem, że podczas jazdy mam dudnienie przy hamowaniu. Przy większej prędkości, na różnych kompletach kół to samo. Jestem po wymianie oryginalnych tarcz bmw i klockach ate ceramic. Czy to mogą być piasty lub lozyska? Choć koła nie mają luzow, po podniesieniu i ruszaniu nim. Dudnienie słyszalne z przodu, jakby to miało znaczenie z wymiana tarcz i klocków. Na postoju cisza.
Opublikowano
U mnie z tyłu dobiegaly dziwne dźwięki, myślałem że łożysko. Ale podniosłem auto i nie było czuć luzu na kole, więc zaczoles rozbierać i okazało się że okładziny od ręcznego odpadły i gonily po całym bebnie. Może warto to sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.