Skocz do zawartości

BMW E82 123d 270tkm warto ? WBAUR51040VJ69022


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


byłem dzisiaj oglądać E82 123d u mnie w Krakowie, https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-e82-123d-bi-turbo-204km-ID6BMhWc.html


auto stało nie odpalane jakiś czas, bo właściciel wyprowadził się na wyspy.

jest to 123d 204km, wizualnie po kolizji parkingowej z przodu, tak bez zarzutu.

wyposażenie bida, ale cóż

bardziej interesuje mnie to co pod maską;


1) 270 tysiecy przebiegu czy to dużo jak na 123d? Czy opłaca się, nawet za taką cenę?

2) przejechałem się autem, nie odczułem nic złego poza słabą mocą od jakiś 2tysiecy obr., na jedynce przyspiesza, ale już dalej idzie to ciężko jak na 200km+,

co to może być? właściciel mi mówi, że może być to dpf zapchany... nie wiem.

rozrządu niby nie słychać, chodzi ładnie, podobno przy 200tysiącach wymieniany był,

3) właściciel proponuje mi wizyte i diagnostyke w bmw w Krakowie, żeby sprawdzili auto i to co wyjdzie do roboty, ma mi opuścić z ceny i tu jest mój dylemat, bo nie wiem czy pchać się w to auto i płacić 6 stów za diagnostykę, a potem rezygnować, czy jest szansa że ten egzemplarz pojeździ jeszcze troche :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Fajna cena jak za coupé z topowym dieslem. Wziąłbym ją na diagnostykę ale niekoniecznie do aso tylko do jakiegoś dobrego serwisu niezależnego, będzie taniej i więcej się dowiesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słuszna uwaga z deską, przydałoby się zdjęcie pod maską.


vin WBAUR51040VJ69022

typeCode UR51

type 123D (EUR)

series E82 ()

serie 1

bodyType COUPE

steering LL

doors 2

engine N47S

displacement 2.00

power 150

drive HECK

transmission MECH

color SEDONAROT METALLIC (A79)

upholstery STOFF NETWORK/ANTHRAZIT (AUAT)

prodDate 2008-05-09

individualInteriorCode

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S2R2A LM RAEDER STERNSPEICHE 256 BMW LA wheel, start spoke 256

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S3APA GRAUKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia z klinem szarym

S346A CHROME LINE EXTERIEUR Wyp. zewnętrzne Chrome-Line

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S4BZA INTERIEURLEISTEN TITAN HELL LISTWY WEWN. TYTANOWE JASNE

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po fakturze z Aso widać, ze przód też

moim zdaniem to w zasadzie żadna wielka szkoda i jak auto fajnie to warto pomyśleć



warto sprawdzić tą deskę rozdzielczą, przecież ktoś mógł coś kombinować przed ta szkodą ze zdjęć/faktury, np po sprowadzeniu do pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to najlepiej sprawdzić, czy jak pojade do serwisu to mi powiedzą?

Właściciel mówił że poduszka nie wywaliła nigdy, a jakiś gościu z facebooka napisał że też tak ma w jedynce, a auto bezwypadkowe, podobno wada fabryczna była...


EDIT/// Pytanie jeszcze mam z innej beczki, czy te silniki n47 w 2009r wychodziły już „poprawione” czy jeszcze nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żal 500-600 na sprawdzenie samochodu z 2x turbinami, oczekującego raczej dobrego traktowania ? Przecież to nie jest hyundai i30 czy toyota yaris.

Lepiej wydać 500-600 zł na zweryfikowanie niż potem wtopić 20x więcej bo się czegoś nie zweryfikowało.

Przy doborze opon, oleju i częstotliwości jego wymiary jak innymi tez będzie 5/6 stów drogą nie chodzi ?

Szkoda mi każdego dobrego bmw, które wpada w niepowołane ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ile chciałbyś wydać na opony do fury za 20k?

Jakie to ma znaczenia ile auto kosztuje? Porządne opony to podstawa przyczepności i głupotą jest na tym oszczędzać, później jest "niedostosowanie prędkości do warunków na drodze" :duh: co oznacza g.wniane opony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile chciałbyś wydać na opony do fury za 20k?

Jakie to ma znaczenia ile auto kosztuje? Porządne opony to podstawa przyczepności i głupotą jest na tym oszczędzać, później jest "niedostosowanie prędkości do warunków na drodze" :duh: co oznacza g.wniane opony.

 

skoro wartość auta nie ma znaczenie to rozumiem, że to samo zaproponowałbyć komuś do M3 za 400k pln i starego e46 za 5k pln :duh: przecież na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podajesz inne auta w innym przedziale cenowym. Do takiej 123d wydałbym na opony tyle samo co do nowej 120d. Nie wiem co tutaj ma za znaczenie wartość samochodu - opony to eksploatacja, miałbym zamiast ON lać tam olej po frytach i zakładać klocki hamulcowe z drewna? :lol:
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nowa 120d kosztuje 130k pln, a ta z ogłoszenia 23k, czyli to są auta z zupełnie innej półki cenowej. Dla ludzi z inną grubością portfela. W uproszczeniu dla kogoś kto wydaje 120k pln na auto, 5k ma taka wartość jak 1k dla kogoś kto wydaje 23k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kosztuje 23k, a nie 230k pln. Kilka weryfkacji po 500-600pln+ paliwo+ czas i zbieraa się na dobry pakiet startowy.

Ile chciałbyś wydać na opony do fury za 20k?

 

Co z tego ile kosztuje ? Przecież to mocne bmw a nie fabia 1.2 z salonu PL.

Przy mocnych bmw ( np 1er w topowej wersji silnikowej ) można tak wtopić, że 30k będzie mało a przy ( 3er 335d/i, 5er 535d ) jeszcze więcej.

Poza tym samochody jeździ się kupować po wstępnej weryfikacji a nie oglądać i wydziwiać.

Chyba, że przyciąga cena i zdjęcia jak z kalendarza albo takie, że nic nie widać.

 

Tylko nowa 120d kosztuje 130k pln, a ta z ogłoszenia 23k, czyli to są auta z zupełnie innej półki cenowej. Dla ludzi z inną grubością portfela. W uproszczeniu dla kogoś kto wydaje 120k pln na auto, 5k ma taka wartość jak 1k dla kogoś kto wydaje 23k.

 

Bzdura.

Nie każdy ma potrzebę kupowania nowego samochodu a już na pewno najniższego modelu w zwykłej wersji silnikowej.

Jeszcze większą bzdurą jest proporcjonalne przeliczanie kwoty wydatków do wartości pojazdu.

Na szczęście nie miałem nigdy tej wątpliwej przyjemności kupować samochodu od osoby z takim podejściem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno mocne BMW jak i Fabia 1,2 ma z tego co pamiętam obowiązek przestrzegania ograniczeń prędkości. Trudno sobie zrobić krzywdę stosując się do przepisów nawet na slickach.

Zaryzykuję stwierdzenie, że czym lepsze auto i bardziej wypasione opony tym kierowca bardziej beztroski. Widać to szczególnie w ulewnym deszczu na autostradzie :)


Co do omawianego egzemplarza , na podstawie tylko zdjęć bym go odrzucił. Zanim pojawiły się rachunki z ASO widziałem że coś z nim jest nie tak i to widać. Być może to tylko zdjęcia w ciemności? Być może ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zarówno mocne BMW jak i Fabia 1,2 ma z tego co pamiętam obowiązek przestrzegania ograniczeń prędkości. Trudno sobie zrobić krzywdę stosując się do przepisów nawet na slickach.

Zaryzykuję stwierdzenie, że czym lepsze auto i bardziej wypasione opony tym kierowca bardziej beztroski. Widać to szczególnie w ulewnym deszczu na autostradzie :)

 

Niezły mit że jak się jeździ zgodnie z przepisami to trudno sobie zrobić krzywdę. :mrgreen: Zwłaszcza w odniesieniu do BMW na slickach. Polecam kiedyś spróbować pojeździć z takimi oponami, ale na pewno nie po drodze publicznej. :cool2:

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ludzie nie zdają sobie sprawy, że czy nowy czy stary to eksploatacja kosztuje tyle samo albo i więcej w przypadku auta starszego.

To nie tak, że auto używane 5 letnie to 40% wartości nowego i UŻYTKOWANIE TEŻ TYLE BĘDZIE KOSZTOWAĆ, 40% za amortyzatory i opony :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno mocne BMW jak i Fabia 1,2 ma z tego co pamiętam obowiązek przestrzegania ograniczeń prędkości. Trudno sobie zrobić krzywdę stosując się do przepisów nawet na slickach.

Zaryzykuję stwierdzenie, że czym lepsze auto i bardziej wypasione opony tym kierowca bardziej beztroski. Widać to szczególnie w ulewnym deszczu na autostradzie :)


Co do omawianego egzemplarza , na podstawie tylko zdjęć bym go odrzucił. Zanim pojawiły się rachunki z ASO widziałem że coś z nim jest nie tak i to widać. Być może to tylko zdjęcia w ciemności? Być może ....

 

Z ustawy wynika że obowiązek spoczywa na kierowcy a nie na samochodzie, choć polemizowałbym czy to obowiązek a nie jedynie ograniczenie.

Ja nie będę ryzykował stwierdzenia ale przedstawię fakty - często czym nowsze bmw i wyższy model, co niekoniecznie idzie w parze z mocnym silnikiem tym gorszy stan, oczywiście nie wizualny, bo look to podstawa.

Nie jest rzadkością widok świeżego x5 na zimówkach w czerwcu albo na innego x czy 5er w mPakiecie/sportPakiecie na łysych michelin, zmiana oleju co 30kkm przeciągana ile wlezie w przypadku wielu takich użytkowników to już prawie reguła.

Szczególną beztroskę to ja widzę przeważnie po kierujących samochodami ze stałym lub dołączanym napędem na 4k, który właśnie moim zdaniem daje to złudne wrażenie.

A faktem jest, ze czym lepsze opony z właściwym ciśnieniem, geometrią zawieszenia oraz ogólnie idealny stan mechaniczny samochodu tym jazda staje się przyjemniejsza i w połączeniu z doświadczeniem i umiejętnościami można sobie czasem pozwolić na więcej.

Co do slików to jakiś czas temu w wyjatkowo ciepłe wiosenne popołudnie za Redą w stronę półwyspu po lekkim wiosennym przelotnym pokropieniu ( bo nie był to nawet deszcz ) bezpośrednio przed moim e46 c klasa zaliczyła dachowanie i skończyła w rowie.

Jechaliśmy równo na serpentynie 50-60 km/h.

Po tym jak wyciągnąłem ich z samochodu ( 4 osoby ) to mogłem ocenić stan opon, a raczej tego co z nich zostało.


Sorry za Ot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.