Skocz do zawartości

N53 szarpie, przerywa.


cheguevara83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Problem dotyczy silnika n53 w e60 530i. Mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku silnik zachowuje się tak jakby nie trzymał ssania, tzn obroty spadają do około 600 po czym wzrastają na 1200 trzęsie całą buda i silnikiem. Po około 10 sekundach wszystko się uspokaja. Sprawa druga to, to że po ostrzejszej jeździe lubi wyrzucić błąd pompy paliwa i pracuje na zredukowane mocy. Po ponownym odpaleniu błąd znika. Sprawa trzecia to, że przy jeździe na niskich obrotach poniżej 2tys i delikatnym dodaniu gazu silnik nie zawsze ale czasem przerywa... Po podpięciu pod kompa pokazuje błąd 29f2, oraz błędy związane z czujnikiem nox. Jak myślicie Panowie kończy się pompa wysokiego cisnienia? Z góry dziękuję za informacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E60 530i xdrive 2009. Również na zimnym silniku, bądź po dłuższym postoju (parę godzin) falowanie obrotów, trzęsienie całym autem i silnikiem, wywala błąd i redukuje moc silnika, wentylator chodzi na maksa. Po rozgrzaniu i ponownym uruchomieniu błąd i objawy znikają. Takie auto zakupiłem z diagnozą serwisu "do wymiany czujnik NOX" (przy zakupie tylko falowanie obrotów, błąd i wentylator na maksa, po kilku dniach pozostałe). Ponad to po rozgrzaniu silnika charakterystyczny dźwięk cykania (praca silnika jak diesel).

Po podłączeniu do ISTA+ w prywatnym warsztacie błędy:

29D0 - Cyfrowy sterownik silnika: Przerwy w zapłonie, cylinder 4

29F1 - Cyfrowy sterownik silnika: Ciśnienie paliwa, wiarygodność

2A2C - Cyfrowy sterownik silnika: Regulacja mieszanki 2


Po wymianie czujnika w serwisie BMW diagnostyka wykazała do wymiany wtryskiwacze. Z powyższych objawów zniknął tylko błąd i obniżanie mocy.

Auto zabrane z serwisu do prywatnego warsztatu. Co do cykania mechanik stwierdził uszkodzoną pompę wysokiego ciśnienia.

Próba wymiany tylko uszkodzonych wtryskiwaczy (stwierdzonych przez mechanika) nie pomogła - zmiana warsztatu.


Obecnie wymieniam komplet wtryskiwaczy, cewek zapłonowych, świec oraz pompę wysokiego ciśnienia. Auto w warsztacie w trakcie naprawy. Po złożeniu dam znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie tylko wtryski mają takie objawy. Mechanik w ogóle zakodował zmianę wtrysków i wykonał zalecane procedury? Czy pełna amatorka - jak to zwykle bywa?

Diagnostyka N53 nie zawsze jest łatwa. Możesz podjechać do mnie, lub znajdź kogoś kto też zna się na N53 oraz ma własne elementy osprzętu na podmienienie. Zaoszczędzicie sobie stresu i kosztów.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gdzie wymienił dwa wtryski był z polecenia sprzedającego, zużyte wtryski stwierdził na podstawie okopconych świec (2 i 5 cylinder). Po wymianie stwierdził, że delikatnie szarpie, mam pojeździć - testować. Po paru dniach było jeszcze gorzej niż wcześniej, mało tego znów pojawił się błąd i obniżenie mocy. Przez telefon powiedział, że możliwa przepalona cewka. Po tej sytuacji moja cierpliwość się skończyła, nie miałem ochoty wracać do niego na następny termin (ok miesiąca) i uzgodniłem ze sprzedającym że wstawiamy auto do mojego mechanika, wymieniamy komplet wtrysków tak jak należy oraz pompę paliwa.

Tak poza tymi sprawami, dostałem radę z innego serwisu gdzie zakupywałem części aby dołożyć filtr paliwa za bakiem przed wymienianą pompą, gdyż w tych autach nie ma (w ten sposób mam zabezpieczyć pompę przed słabym paliwem), co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znajomy też miał telepanie silnika + falowanie obrotów w N53, okazało się że ktoś wcześniej wymienił wtryski na te z indeksem 11 ale nie zakodował ich dlatego takie problemy, próba zakodowania zwykłym uniwersalnym kompem nie powiodła się, trzeba było użyć Isty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak poza tymi sprawami, dostałem radę z innego serwisu gdzie zakupywałem części aby dołożyć filtr paliwa za bakiem przed wymienianą pompą, gdyż w tych autach nie ma (w ten sposób mam zabezpieczyć pompę przed słabym paliwem), co o tym sądzicie?

:duh: Co za bzdura. Filtr jest. Nie wolno ingerować w układ paliwowy, zwłaszcza w N53!

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczegółowych danych nie znam. Auto oddałem do swojego mechanika, u którego serwisuje auta od lat, mam do niego zaufanie. Do tej pory jeździłem po Polsce na polecenie sprzedającego i tak od zakupu minęły dwa miesiące. Obecnie nie mam już ochoty jeździć i szukać fachowców, ostatni pokazał klasę. Jeśli mój mechanik miałby nie podołać zadaniu powiedział by mi to od razu bez owijania. Z racji że ogarnia mi jeszcze eksploatację w tym aucie potrwa to ok 1,5tyg. Dam znać jak poszło.

albert 1995, Ty co sądzisz o dołożeniu filtra paliwa w N53?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak szczegółowych danych nie znam. Auto oddałem do swojego mechanika, u którego serwisuje auta od lat, mam do niego zaufanie. Do tej pory jeździłem po Polsce na polecenie sprzedającego i tak od zakupu minęły dwa miesiące. Obecnie nie mam już ochoty jeździć i szukać fachowców, ostatni pokazał klasę.

To czego szukasz na forum, skoro ufasz tylko mechanikowi, który nawet nie pomierzył ciśnień? :duh: Potrzebujesz kogoś kto ma doświadczenie z N53/N43, posiada osprzęt na podmianę, komputer z ISTA i chęć bawienia się w próby i błędy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jakie szroty :shock: sam przecież twierdzisz, że wymieniamy stare sprawne na nowe sprawne. :norty: Wymienisz gumki i będą jak nowe, będziesz miał 10 na handel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"szroty" pod względem tego że używki :) nie potrzebuje bo mam sprawne :) nie łap za słowa hehe nie napisałem że wszyscy lecz większość ludzi wymienia je bez sensu :) teraz będziesz mi to wypominal za każdym postem?? :) lepiej mi napisz co może powodować drgania na kierownicy podczasz szybszej jazdy. gdy mam wszystko względem zawieszenia, łożysk amortyzatorów, tarcz nowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wcześniej były luzy na zawieszeniu to opona mogła się inaczej dotrzeć i teraz po 'naprawieniu' zawieszenia pracuje inaczej niż wcześniej co powoduje drgania, mogą to robić same opony bo są felerne i przy szybszej jeździe dostają deformacji na skutek siły odśrodkowej co normalnie nie wyjdzie przy wyważaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tutaj natknąłem się przy okazji opisu silnika N63 (ciekawy swoją drogą) na temat padających gumowych uszczelek wtryskiwaczy o których Kogutor wspomina. Nie wiem ile w tym prawdy, wrzucam dla potomnych :wink:

https://spidersweb.pl/autoblog/silnik-bmw-n63-usterki-awarie-opinie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.