Skocz do zawartości

E46 jakie amortyzatory i sprężyny


wizzle11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 822
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Słuchajcie sprawa się wyjaśniła (tak mi się wydaje). No ale od początku:

 

Zgubiłem gdzieś nakrętkę zabezpieczającą do śrub kół. Mogłem kupić na allegro ale nie dopasuję a było ich kilkanaście różnych. Ponieważ mam blisko do BMW BawariaMotors w Jankach to pojechałem. Trochę się obawiałem jak mnie potraktuję jak pojadę z taką pierdołą i tak starym autem (dla nich to stare auto). No ale miło się zaskoczyłem.

 

Zaparkowałem wśród nowych aut :) i poszedłem do serwisu. Jak powiedziałem o co chodzi Pan w garniaku wziął walizkę z wzornikami tych zabezpieczeń i poszedł ze mną do auta. Dopasował odpowiednią (nr 35) i sprawdzał w komputerze. Powiedział, że od ręki nie mają ale na jutro będzie do odbioru - koszt 38 zł. Więc zamówiłem.

 

Postanowiłem sprawdzić przy okazji czy mają jakieś wpisy o moim aucie w systemie i miły Pan powiedział wszystko nawet zczytał przebieg z kluczyka (notabene był wyższy od tego co na zegarach no cóż to już normalne w aucie używanych). Wydruku nie chciałem zwłaszcza że za info nic nie płaciłem ale za wydruk chcieli 100 zł netto (śmiech).

 

Pan dodał również, że muszę się umówić do serwisu bo dla mojego auta jest akcja serwisowa i wymienią mi poduszkę powietrzną pasażera. Zdziwiłem się bo słyszałem że ta akcja obejmuje auta od 2002 roku a moje jest z 2000 roku. Ale miło, że mnie Pan poinformował i muszę się umówić (wymiana oczywiście gratis).

 

Przeglądu auta nie robiłem po zmianie zawieszenia bo strasznie drogo chcieli.

 

Skoro byłem w tym rejonie postanowiłem podjechać do Pana Adama z Raszyna (ACS) na sprawdzenie zawieszenia - co namąciłem. Chwilkę poczekałem i Pan Adam sprawdził. Okazało się, że amortyzator nie wszedł do końca w swoje miejsce w zwrotnicy (przód) oraz że nie przykręciłem jednej śruby jarzma (nie było jej). Dobrał i przykręcił śrubę. Sprawdził łącznik stabilizatora i byl deko luźny (dokręcił). Tył był ok.

 

Znalazł też prawdopodobnie przyczynę stukania przy zmianie biegów (półoś prawa do wymiany - luzy)

 

Teraz wszystko jest skręcone dobrze i jest cicho nic nie stuka no i auto stoi równo (jest minimalna różnica ale to rzędu 4mm a nie w centymetrach jak to było po moim skręceniu :(

 

Dzięki Panie Adamie za pomoc.

 

To zdjęcia z dzisiaj po poprawce.

 

http://drive.google.com/uc?export=view&id=0B3YMUUJP7hOxeVdyaFh5RzRMOHc

 

http://drive.google.com/uc?export=view&id=0B3YMUUJP7hOxZmxuSmI5cTRwa3M

 

Zostały mi do wymiany jeszcze drążki kierownicze bo delikatnie pukają jak się lekko rusza kierownicą (luzy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bugs10

 

moje e46 stoi właśnie podobnie jak Twoje na tych pierwszych zdjęciach. Tylko że ja nic nie grzebałem przy zawiasie. Czy może być to zmęczenie amorków ? Czy mógł przednie wymieniać właściciel ? jak to najłatwiej sprawdzić?

 

 

Ty dlaczego zmieniałeś ? Zmęczenie czy po prostu chciałeś niżej ?

Dodam że też podczas wrzucania wstecznego biegu słyszę z tyłu stuk. Dodam że skrzynia tak jakby ciężej chodzi, czasami trudno jedynkę wrzucić.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to zmęczenie materiału. Ja zmieniałem bo mi auto prowadziło się jak wóz z zaprzęgiem - latało po drodze no i coś tam stukało. Nie wiem czy powinienem wymieniać choć diagnosta po sprawdzeniu pokazał mi sprawność amorków - niektóre miały poniżej 60% i stwierdził że do wymianay. No to wymieniłem. Dziwne że teraz po całej tej operacji (wymiana amorków, sprężyn, gum, mocować i łożysk) na tej samej stacji specjalnie pojechałem sprawdzić amorki i wyszly po 75% - 78% więc myślę, że ten test nie jest wiarygodny. Dodam że zawiecha sztywno i cicho pracuje.

 

Dzisiej jechałem z wawy do domu po A2 i się wkurzyłem i przeraziłem jak przy 140 km/h auto mi zjechało na prawy pas (jechałem lewym) - ciężko mi było utrzymać tor jazdy. Aż się przestraszyłem i zwolniłem do 80km/h. Powyżej 100km/h zachowuje się strasznie. Nie trzyma toru jazdy muszę cały czas walczyć z nim. Lekko ruszę kierę to szarpie na boki i jest niestabilne.

 

Włąśnie czytam wątki o wożeniu auta po drodze. Stawiam na opony bo sa wymęczone (w dodatku to NEXEN - takie kupiłem z autem) a nawet jak wolno jadę to srasznie huczą i tak jakby byjają autem co przy większej szybkości tak myślę może być spotęgowane.

 

Tylko nie mam innych aby to sprawdzić.

 

Byłem po wymianie amorków i sprężyn sprawdzić geometrię i gość stwierdził że minimalnie poza zakresem ale nie ruszać (jest rozbieżny) - opisuję to w tym wątku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=270625

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bugs

Dodam że też podczas wrzucania wstecznego biegu słyszę z tyłu stuk. Dodam że skrzynia tak jakby ciężej chodzi, czasami trudno jedynkę wrzucić.

Proszę o pomoc.

 

Zapewne sprzęgło już pada oraz tuleja 9 do wymiany .

 

 

Dokładnie to samo sprzęgło czy dwumas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzeglo koplecik mam nowe i tuleje nr 9 tez.

 

 

W jakim dziale na RealOEM znajdę te tuleje nr 9 ? Jakie koszta ? Dodam że czuję taki stuk czy szarpnięcie z tyłu auta przy zmianie biegów, puszczaniu sprzęgła po zmianie biegów

 

EDIT: Już znalazłem te tuleje ... Ile ich trzeba na tył ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzeglo koplecik mam nowe i tuleje nr 9 tez.

 

 

W jakim dziale na RealOEM znajdę te tuleje nr 9 ? Jakie koszta ? Dodam że czuję taki stuk czy szarpnięcie z tyłu auta przy zmianie biegów, puszczaniu sprzęgła po zmianie biegów

 

EDIT: Już znalazłem te tuleje ... Ile ich trzeba na tył ? :D

 

z tego co ja wiem to 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja Tobie wybierałem auto ?, :mrgreen: .Oczywiście iż jest 17 szt. Policz sobie w np.real Oem.I wymiana 3,4,5,czy 7 mija się z celem.Albo robic to dobrze albo kupić auto które ma 4 tuleje.W innym przypadku nigdy nie bedzie jak powinno.Ale to moje prywatne zdanie.U mnie nic nie stuka ,puka czy jeszcze co innego.Lecz zawieszenie i układ hamulcowy jest praktycznie CAŁY NOWY.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja Tobie wybierałem auto ?, :mrgreen: .Oczywiście iż jest 17 szt. Policz sobie w np.real Oem.I wymiana 3,4,5,czy 7 mija się z celem.Albo robic to dobrze albo kupić auto które ma 4 tuleje.W innym przypadku nigdy nie bedzie jak powinno.Ale to moje prywatne zdanie.U mnie nic nie stuka ,puka czy jeszcze co innego.Lecz zawieszenie i układ hamulcowy jest praktycznie CAŁY NOWY.

 

Nie wybierałeś mi auta... Zdziwiłem się tylko że jest ich aż tyle na samym tyle autka. Pooglądałem, poczytałem i wywnioskowałem że około 1000zl wystarczy na ten zestaw wraz z naprawą. Także nie jest aż tak tragicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilości elementów nie będziemy dyskutować.Jest ich tyle ile jest.1000zł ?.Szanse zerowe jeśli chcesz to zrobić dobrze.

Wszystkie tuleje,gumy stabilizatora tył,śruby regulacji kąta koła plus podkładki[drogie i często trzeba odcinać] ,konieczna geometria i zapłata dla mechanika.Części to jakieś 900 plus 150 geometria plus mechanik.Czyli razem jakieś 1500.Zależy jak drogi mechanik.To były sprawy pewne i niezbędne.A co jeszcze ? Trzeba zdjąć dyfer i sprawdzić czy mocowanie nie pęka,jesli tak to znów trzeba płaćić.Trzeba sprawdzić gumy na przegubach,warto zmienić olej w dyfrze.Mamy dość stare auta a tylne sprężyny lubią pękać.Jeśli rozebraliśmy tył to warto je wymienić bowiem jeśli zrobimy to za dwa miesiące to dodatkowo zapłacimy za geometrię.Albo kochasz to auto i chcesz by godnie wyglądało i tak jechało albo jesteś na drugim końcu tematu.Rozumiem że to kosztuje,lecz o tym należało myśleć przed zakupem. :8) .Zrobisz co zechcesz i będzie w myśl zdania : jak dbasz tak masz, :)

 

Piszę o wszystkich tulejach z tyłu nie tylko o wózku.Jaki sens wymiany kilku i za jakiś czas znów cały tył rozbierać by wymienić np. na wahaczach.I znów płacić za robotę i geometrię.A gdzie dolne i górne gumy sprężyn,i elementy wymienne amortyzatorów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilości elementów nie będziemy dyskutować.Jest ich tyle ile jest.1000zł ?.Szanse zerowe jeśli chcesz to zrobić dobrze.

Wszystkie tuleje,gumy stabilizatora tył,śruby regulacji kąta koła plus podkładki[drogie i często trzeba odcinać] ,konieczna geometria i zapłata dla mechanika.Części to jakieś 900 plus 150 geometria plus mechanik.Czyli razem jakieś 1500.Zależy jak drogi mechanik.To były sprawy pewne i niezbędne.A co jeszcze ? Trzeba zdjąć dyfer i sprawdzić czy mocowanie nie pęka,jesli tak to znów trzeba płaćić.Trzeba sprawdzić gumy na przegubach,warto zmienić olej w dyfrze.Mamy dość stare auta a tylne sprężyny lubią pękać.Jeśli rozebraliśmy tył to warto je wymienić bowiem jeśli zrobimy to za dwa miesiące to dodatkowo zapłacimy za geometrię.Albo kochasz to auto i chcesz by godnie wyglądało i tak jechało albo jesteś na drugim końcu tematu.Rozumiem że to kosztuje,lecz o tym należało myśleć przed zakupem. :8) .Zrobisz co zechcesz i będzie w myśl zdania : jak dbasz tak masz, :)

 

Piszę o wszystkich tulejach z tyłu nie tylko o wózku.Jaki sens wymiany kilku i za jakiś czas znów cały tył rozbierać by wymienić np. na wahaczach.I znów płacić za robotę i geometrię.A gdzie dolne i górne gumy sprężyn,i elementy wymienne amortyzatorów ?

 

Dzięki że mnie oświeciłeś :) co do tego co napisałeś to zgadzam się z Tobą w 100%. Nie chcę żeby w moim autku coś stukało co miesiąc. Jak robić to konkretnie i dobrze. Geometrię i tak jeszcze raz będę robił bo w wakacje wstawiam amortyzatory b6 i sprężyny eibach. Na razie interesują mnie te tylne tuleje i stan dyfra, półosi i podpora wału. 11 maja oddaję auto do lakiernika żeby usunął pojawiające się bąbelki i dobrze pomalował. Mam dopiero 19 lat i wiedziałem co kupuje i ile będzie mnie to kosztować. Niektórzy nawet mówią że samochód kupili rodzice... Lecz ja wiem że ciężko sobie na niego zapracowałem i pieniędzy na pewno na niego wydawanych nie żałuję.

Także z tyłu to co powinienem sprawdzić i możliwie że wymienić to te 17 tuleji, podpora wału, dyfer, wózek. Wszystko czy coś pominąłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elastyczny łącznik wału.Mało prawdopodobne by był w stanie właściwym.

Trochę przerost formy nad treścia z tymi B6.Pamietaj że z tymi sprężynami które chcesz zamontować historia jest taka że auto siadzie Tobie o ok. 10mm niżej niż samo 226a.Wczoraj na allegro był komplet advantage na przód i tył wraz z odbojami i osłonami za dziewięćset z czymś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam komplet Sachs adventage i sprężyny eibach, siedzi niżej to prawda niż oryginalne dostosowanie podwozia ale za to auto jak przyklejone do szosy , dodam jeszcze że komfort jazdy jest o wiele lepszy niż na zawieszeniu z sportowym dostosowaniem ponieważ nie jest tak twardy chociaż wiem że mpakiet ll jest jeszcze twardszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam komplet Sachs adventage i sprężyny eibach, siedzi niżej to prawda niż oryginalne dostosowanie podwozia ale za to auto jak przyklejone do szosy , dodam jeszcze że komfort jazdy jest o wiele lepszy niż na zawieszeniu z sportowym dostosowaniem ponieważ nie jest tak twardy chociaż wiem że mpakiet ll jest jeszcze twardszy.

 

Ile dałeś kolego za ten komplet amorków?

Bo b6 właśnie będą twarde, a ja mam jeszcze czas z tym to mogę pomyśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.