Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój majster tak zrobił i były identyczne.

Tez miałem zamontowane dwie lewe (po przekładce tej 'gumki')

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A kto zabroni :) Polonez też miał dwie identyczne :norty:
Opublikowano
Mój majster tak zrobił i były identyczne.

Tez miałem zamontowane dwie lewe (po przekładce tej 'gumki')

A jak to u Ciebie działało?

Opublikowano

Sprawa poduszek w bmw jest skomplikowana dla przeciętnego mechanika.

W zależności od rynku jak i od wersji silnikowej czasem zakłada się dwie lewe,z podciśnieniem gdy nie ma auto podciśnienia lub dwie różne,od diesla do benzyny etc.

Dobór właściwej poduszki to podstawa a tego nie zrobi ktoś nieobyty z diagramem ponieważ każda poduszka wyglada tak samo!

Warto jednak posiłkować się realoem ponieważ czasem bmw wycofuje konkretna poduszkę a w jej miejsce trafia poprawiona wersja na oem.

Niesprzedane poduchy wycofanej wersji trafiają z zatartym numerem do pudełka febi.

Do wymiany poduszki potrzebujemy nowej nakrętki i właściwego momentu Nm.

Jeśli proces zakupu i wymiany był poprawny to odczujemy przeprowadzona naprawę od razu.

Na pudełku i podstawie poduszki czy gumie jest data produkcji wiec trzeba się starać dobierać w miarę świeże daty.

MADE IN PRL
Opublikowano
Bardzo trafny komentarz. Moim zdaniem nasza dyskusja ma bardziej na celu zaoszczędzenie cebulionów niż wyjaśnienie do jakiej wersji auta jakie poduszki ;) Ten odwieczny dylemat czy zapłacić 2 razy tyle za śmigło na części oryginalnej, czy dobrać zamiennik o identycznej jakości. Z tego co udało mi się zorientować to do wersji RWD są godne polecenia zamienniki poduszek, a do AWD pozostaje jedynie OE.
Opublikowano

teoria na przykladzie "twojej" prawej poduszki shot

producent wycofal dwa razy prawa poduszke i zastapil trzecia na tej pozycji.

w ramach wyjatku mozna zastosowac poduszke z koncowka 328 ktora jest teoretycznie "wymienna" a byla produkowana do roku 2014.

zachodzi podejrzenie ze prawa poduszka mogla miec wade fabryczna,zmiane konstrukcji tuleji gumowej lub nowy zaklad produkcyjny/producenta dla oem.



1.jpg 1.jpg

Galerie allegro za darmo


i link z ktorego wynika ze wczesniej oryginal byl z lemforder a teraz jest z corteco.


https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/22116856328?search=OEN%2022116856328


czym sie roznia tansze poduszki z tego linku?

data produkcji gumy!



mam nadzieje ze wam pomoglem jesli ktos nie zrozumial to prosze kupic nowa poduszke w ASO a panu ktory sprzedaje czesci zamienne przy zamowieniu zlozyc uwage by magazyn centralny wyslal biezacy rok :mrgreen:

MADE IN PRL
Opublikowano

No i mnie to dopadło. Zgłosiłem podczas serwisu olejowego objawy swojego auta. Buczenie na niskich obrotach, drgania i głośna praca podczas wciśniętego hamulca na drive, drgania przenosząca się na karoserię.

Diagnoza, prawa poduszka padła, a że zaleca się wymianę obu, to dwie nowe wjechały. Oryginalne, zamontowane zgodnie ze sztuką...... i co? G...o :mad2: nic się nie zmieniło. Masakra jakaś, odpowiedź serwisu: więc powód tego jest inny, ale poduszka była do wymiany i tak.

Pozostało tylko mieć nadzieję że się zmieni jak u papadziordzio. albo dalej szukać. Ale kasa poszła. Kur.......... jeździć się autem nie chce.

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i mnie to dopadło. Zgłosiłem podczas serwisu olejowego objawy swojego auta. Buczenie na niskich obrotach, drgania i głośna praca podczas wciśniętego hamulca na drive, drgania przenosząca się na karoserię.

Diagnoza, prawa poduszka padła, a że zaleca się wymianę obu, to dwie nowe wjechały. Oryginalne, zamontowane zgodnie ze sztuką...... i co? G...o :mad2: nic się nie zmieniło. Masakra jakaś, odpowiedź serwisu: więc powód tego jest inny, ale poduszka była do wymiany i tak.

Pozostało tylko mieć nadzieję że się zmieni jak u papadziordzio. albo dalej szukać. Ale kasa poszła. Kur.......... jeździć się autem nie chce.

No widzisz, u góry są teoretycy, a niestety praktyka nie idzie zawsze z teorią w parze.


Powyższe, to tylko dorabiane teorie - niczym nie poparte.

Wzmacniacze też zmieniały producenta, zmieniały PN, było 15 czy 20 wersji nawet. Nie dlatego że były wadliwe, ale w internecie, każdy chce przekonać że jego prawda jest prawdziwsza.

Nie mówie że tak nie jest jak piszą wyżej, ale mam na myśli to że nie jest to niczym poparte.

Ja zakombinowałem w aucie kolegi przez weekend, kupiłem dwie nowe z ASO, produkcja maj 2020 (lewa na lewą, prawa na prawą) i ŻADNEJ, jakiejkolwiek zmiany. 525xD (moje poprzednie auto)

Opublikowano

W aso powiedzieli w czym problem

:) wymień poduchy:...


Dobrze, że z kolegą wymieniałem bo kosztorys bmw mnie rozbawił :)


I gorzej.... doszły wibracje do kabiny....

Przeszło po paru dniach.


Dopiero na wizycie w Legionowie - wymiana uszczelniacza konwertera / mialem

Lekkie zapocenie na skrzyni - główny powód wizyty.


Tam ogarneli mi buczenie.szukali aż znaleźli.

Coś było nie tak gdzieś w okolicach filtra powietrza.... o szczegóły nie pytałem bo dla mnie mało ważne. Grunt, że auto mam jak nowe.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Podjedź do Luzina
Opublikowano

Witam,


Przy jakim przebiegu można zacząć podejrzewać poduszki? Mam niecałe 70k ale ostatnimi czasy zauważyłem wibracje na kierownicy i w ogóle wewnątrz samochodu szczególnie przy niskich obrotach.

Mogą to być poduszki czy to jeszcze za wcześnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


Przy jakim przebiegu można zacząć podejrzewać poduszki? Mam niecałe 70k ale ostatnimi czasy zauważyłem wibracje na kierownicy i w ogóle wewnątrz samochodu szczególnie przy niskich obrotach.

Mogą to być poduszki czy to jeszcze za wcześnie?

 

Ja słyszałem o przebiegu 200 000.....

Ale to podobno do wymiany idą...

- poduszki silnika

- poduszka ASB

- łączniki elastyczne wału

- duża tuleja tylnego dyfra

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Normalnie do wymiany są po ok. 100tys.km. Nie należy brać tego na ucho, a zmierzyć ile siadła.
Opublikowano
Normalnie do wymiany są po ok. 100tys.km. Nie należy brać tego na ucho, a zmierzyć ile siadła.

Masz gdzieś dane na temat, jak zmierzyć i jakie sa wartości przy których poducha kwalifikuje sie do wymiany?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie znam, warsztaty powinny znać te wartości.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Po wymianie zrobię przekrój starych poduszek w celach naukowych.

 

Hej, jak twoja sprawa z poduszkami się skończyła? Ja chciałbym wymienić swoje - f11lci 525d xdrive oryginalne mają numery 6856327 i 6856328, są bez podciśnień i nigdzie nie są dostępne. Nie bardzo wiem w takim razie co założyć :shock: :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są w ASO. Nie ma zamienników. Przerabiałem to jakiś czas temu. Koszt ok 400 zł szt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.