Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć.

Chciałbym przedstawić swoją osobę oraz moje Bmw M3 E92 skrzynia DKG.


Mam na imię Darek i mieszkam w Białymstoku. Wcześniej w moim posiadaniu znajdowały się: Bmw 545i E60 oraz Bmw 330Ci E46.

M3 kupiłem w styczniu tego roku, więc dopiero zaczynam swoją przygodę z autami ze stajni M, ale już czuję, że będzie to prawdziwa miłość :D


Auto pochodzi z USA, w związku z tym przed zakupem zostało gruntownie sprawdzone.

Jedyny naprawiany element auta to tylny błotnik. Przelakierowana została również klapa bagażnika. Pozostałe elementy nadwozia są w oryginalnym lakierze, szerokość szczelin pomiędzy elementami wg fabrycznych norm, wszystkie szyby oryginalne i zgodne z rocznikiem. Silnik suchy jak pieprz. Skrzynia DKG pracuje perfekcyjnie, elementy konstrukcyjne są w fabrycznym stanie, geometria nadwozia idealna. Diagnostyka komputerowa nie pokazała żadnych błędów. Auto od nowości do 2017 r. było serwisowane w ASO BMW.


Auto wyprodukowane w 2010 r.

Bmw jest już po liftingu.

Przebieg 133 tys. km. – co najważniejsze oryginalny /potwierdzony m.in. w Carfaxie i AutoChecku/.

Wyposażenie:

S2MD M Drive

S2MK M Przekładnia dwusprzęgłowa DRIVELOGIC

S2MT Felga - podwójna szprycha 220

S2VB Czujniki ciśnienia w oponach (TPC)

S4AE Podłokietnik z przodu wysuwany

S4MY Listwy wewnętrzne - skóra struktura karbon czarny

S4NA Wewnętrzne lustro z cyfrowym kompasem

S5DS Odryglowanie awaryjne bagażnika

S6AA BMW TeleServices

S6AB Sterowanie teleserwisem

S6FL Złącze USB-/Audio

S6UH Informacje o ruchu drogowym

S8SC Dostęp do telematyki

S8SP Jednostka sterująca COP

S223 EDC - Dynamiczny układ amortyzacji

S313 Składane lusterka zewnętrzne

S319 Zintegrowany pilot uniwersalny

S431 Lusterko wewnętrzne, ściemniane automatycznie

S441 Pakiet dla palących

S459 Elektryczna regulacja foteli z pamięciami

S490 Regulacja szerokości oparcia

S494 Ogrzewanie fotela kierowcy/pasażera

S507 Czujniki parkowania (PDC), tył

S521 Czujnik deszczu

S522 Światła ksenonowe

S524 Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534 Klimatyzacja automatyczna

S540 Tempomat

S563 Pakiet oświetlenia

S609 System nawigacji Professional /z dyskiem twardym/

S615 Rozszerzona informacja BMW Online

S620 Sterowanie głosem

S639 Przygotowanie pod telefon komórkowy

S645 BMW Radio

S655 Tuner satelitarny

S697 Area-Code 1 for DVD

S752 INDYWIDUALNY SYSTEM AUDIO – tym elementem wyposażenia jestem po prostu niesamowicie zachwycony :) Moim skromnym zdaniem – cudo, rewelacja i niebo dla bębenków słuchowych :D

S760 Listwy - wysoki połysk SHADOW-LINE

S775 Podsufitka antracytowa

S845 Akustyczne zapinanie pasów bezpieczeństwa

S853 Wersja językowa - angielski

S876 Częstotliwość radiowa 315 MHz

S925 Pakiet ochrony przesyłki

S999 Kontrola pracy "HEA"


Zdjęcia jeszcze autorstwa poprzedniego właściciela:


http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/1.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/2.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/3.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/4.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/5.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/6.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/7.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/8a.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/9.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/10.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/11.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/12.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/13.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/14.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/15.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/16.jpg

http://i.nfhost.me/images/2019/02/16/17.jpg


Po zakupie M3 przeszło ponowną weryfikację oraz duży serwis w najlepszym białostockim serwisie specjalizującym się w BMW. Moim założeniem było wymiana lub naprawa wszystkiego, co trzeba było wymienić lub naprawić /mam lekkie skrzywienie psychiczne dotyczące perfekcjonizmu :oops: /.


Tak więc, tak wyglądał zakres napraw:

- wymiana panewek /po wymianie oglądałem je i szczerze mówiąc były w naprawdę dobrym stanie/

- wymiana oleju silnikowego oraz filtra

- wymiana oleju w skrzyni DKG + misy z uszczelką oraz 3 filtrów oleju /w większości ”internet” mówi, że są 2 filtry/

- wymiana płynu hamulcowego oraz płynu chłodniczego

- wymiana oleju w dyferencjale

- filtr powietrza

- wymiana 2 poduszek silnika

- wymiana 2 żarówek ksenonów /jedna już się kończyła/

- serwis klimatyzacji: wymiana czynnika oraz filtry kabinowe

- wymiana wycieraczek szyb

- weryfikacja zawieszenia, hamulców, świec zapłonowych i płynu wspomagania

- weryfikacja kabla masy – fabryczna wada modeli E90, 91, 92, 93 - wymiany dokonało ASO w czerwcu 2017 r. w ramach akcji serwisowej

- ponowna diagnostyka komputerowa


W między czasie kupiłem:

- 2 opony na przód: Michelin Pilot Sport 4S 245/35 R19 93Y /przy okazji wymiany zrobiłem geometrię/

- nerki Performance, ponieważ obecne nerki nie wyglądają już świeżo

- oryginalny emblemat BMW na przód /kupiłem standardowy niebieski, chociaż chodzi mi już po głowie znaczek w czarnych barwach/

- zestaw Gliptone GT12 GT11 do pielęgnacji skór

- Polytop Kunststoffpflege do pielęgnacji plastików


Za półtora tygodnia oddaję auto do studia auto detailingu na:

- korektę lakieru

- powłokę ceramiczną

- i kilka innych drobiazgów, które ustalę już na miejscu

- wnętrzem z przyjemnością zajmę się sam :D


Następnym etapem będzie:

- aktualizacja sterowników auta

- zakodowanie kilku drobnych funkcji


W planach mam:

- nakładki na pedały Performance

- nowe oryginalne dywaniki

- emblematy BMW w czarnym kolorze ?

- zmiana folii na szybach

- usunięcie przednich katalizatorów, zmiana wydechu oraz program silnika /chociaż wydaje mi się, że zdecyduje się na to dopiero w następnym roku, ponieważ myślę, że na początek starczy mi oryginalnej mocy :D /

- i znając życie – sporo innych drobiazgów, które wyjdą w trakcie użytkowania


W najbliższym czasie wrzucę bieżące zdjęcia.

Edytowane przez Darek B-stok
  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jest :cool2: również zazdroszczę!

Zegary już europejskie :cool2:

Pasowało zmienić przełącznik i dokodować przeciwmgielne, bo będzie ciężko przy przeglądzie.

Co ona ma włożone zamiast odblasków w przednim zderzaku?

Opublikowano

Dziękuje za opinie :cool2:


Naturalnie również wymienię przełącznik i dokoduje światło przeciwmgielne, tym bardziej że jest to dość prosta i tania operacja /przerobiłem to już w poprzednim Bmw 330CI/. Podejrzewam, że trakcie eksploatacji poprawię jeszcze wiele rzeczy :) Na przednim zderzaku zamiast odblasków zamontowane są zaślepki. Zrobił to poprzedni właściciel i co dla mnie najważniejsze, nie wygląda to najgorzej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M to M, legenda sama w sobie. Widać, że auto zadbane, serwis konkretny. Plany fajne.

Miło, że ma kilka dodatków tuningowych z zewnątrz.

Listwy carbonowe w środku super komponują z czernią skór.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Piękna eMka ;) Fajnie wyposażona (jak na auto z USA przystało), do tego chyba największa bolączka M3 czyli panewki już za tobą i serwis konkretny. Co do rejestracji faktycznie fajnie brzmi, ale jakoś tak nie pasuje mi tu ten natłok liter.

Moje galerie:

Jest 🙂BMW F36 440I // TOYOTA GR SUPRA

Była 😞 BMW F30 335XI 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494

 

Była 😞 BMW E90 330D 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Opublikowano
Kocur :cool2: :cool2: :cool2: nawet te s.220 w czerni tu całkiem pasują i nie domagają się wymiany na s.359 :mrgreen:
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano (edytowane)
Szczerze mówiąc trafiłeś w sedno :cool2: , felgi s359 lub coś ze stajni BBS są również na mojej liście "planów", ale na początek muszę skupić się na dopieszczeniu M3. Felgi będą dopiero przysłowiową "wisienką na torcie" :D Niestety, pewnie dopiero w następnym roku :roll: Edytowane przez Darek B-stok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cudowne autko! zostawiłbym znaczki w oryginalnych barwach. jedyne co mi nie leży to blenda kierownicy i wajcha ręcznego w carbonie,ale to są pierdoły. mega kot :cool2:
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za wszystkie opinie :cool2:


W kwestii wymiany panewek, posiłkowałem się wiedzą bardziej doświadczonych ode mnie użytkowników M3 E92, jak również opinią warsztatu specjalizującego się w BMW i z uzyskanych opinii oraz weryfikacji kondycji i stanu silnika wymieniłem właśnie panewki korbowodowe.

Moim założeniem jest wymiana oleju silnikowego co 7 tys. km. i wymiana panewek po przejechaniu 70 tys. km. czyli co 10 wymianę oleju. Chociaż wątpię czy M3 zrobię taki przebieg :)

Edytowane przez Darek B-stok
Opublikowano
a znaczki zdecydowanie w orginale . :D
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do twarzy, a raczej przodu, będzie jej w nerkach M performance :D
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano (edytowane)

Dziś chciałbym podzielić się kilkoma pierwszymi banalnymi wrażeniami z użytkowania M3 z perspektywy całkowitego "świeżaka" w temacie M i w odniesieniu do mojego drugiego auta Bmw 545i. Auto zakupiłem w styczniu, ale ze względu na aurę pogodową i duży serwis, tak naprawdę autem zacząłem jeździć dopiero od 2 tygodni.

Kilkukrotnie podchodziłem do zakupu Bmw z serii M. Przejechałem się kilkoma modelami - M3 E46, M5 E60, M6 E63 oraz M3 E92. Z racji tego, że miałem już E46 330CI, i że obecnie moim drugim autem jest Bmw 545i E60 wybór padł na coś innego, czyli E92. Przez cały okres poszukiwań, jazd testowych i rozmów z użytkownikami modeli M, zawsze słyszałem, że eMki to inny świat i zupełnie inne auta. Szczerze mówiąc trochę mnie to irytowało, bo od zawsze jeździłem relatywnie mocnymi modelami, a przez właścicieli eMek traktowany byłem trochę jak nieświadome dziecko :evil: Z perspektywy czasu jednak muszę przyznać im rację :D

W porównaniu do 545i /jeżdzę na RunFlatach/ twardość zawieszenia jest bez zmian, oczywiście na ustawieniu - komfort /EDC ma 3 poziomy ustawienia: komfort, normal i sport/. Na ustawieniu sport jest twardo, ale mi to też absolutnie nie przeszkadza, a wręcz się podoba.

Dźwięk silnika wydaje mi się ostrzejszy w M3, mimo że w obu autach mam V8. Podejrzewam, że różnica wynika z wystrojenia silnika i braku wygłuszenia maski w M3.

Wydech, mimo że obecnie fabryczny w M3 jest kilkukrotnie głośniejszy, szczególnie przy przyśpieszaniu.

Zużycie paliwa, naturalnie przy normalnej jeździe o dziwo w M3 jest mniejsze o 3 - 4 litry :shock: Przy wykorzystaniu potencjału M3 to się jednak szybko zmienia :D

Przez dwa tygodnie poznawałem auto jeżdżąc jak przysłowiowy niemiecki emeryt do kościoła. Dopiero od wczoraj zacząłem testować M3 pod kątem jej możliwości i tak wygląda spalanie /28,2 l/ :D :


http://i.nfhost.me/images/2019/02/24/spalanie.jpg


Zaskoczyła mnie stabilność jazdy przy wysokich i bardzo wysokich prędkościach. Auto trzyma się drogi jak przyklejone. Przy prędkości 251 km/h /oczywiście na niemieckiej autostradzie/ moja mama, której wreszcie zaprezentowałem swój nowy nabytek mówiła mi o promocjach w Auchan i prosiła, abym trochę zwolnił, bo jest jakoś głośno :D i tu faktycznie wychodzi minus bezramkowych szyb, które z zasady gorzej tłumią hałas, a przy prędkościach powyżej 200 - 210 km stają się po prostu głośniejsze.

Reakcja na gaz, przyśpieszenie, gang silnika i wydechu są absolutnie rewelacyjne, chociaż wiem że po drobnych zmianach może być jeszcze lepiej :D

Wygląd jest naturalnie oceną subiektywną, ale mi bardzo przypadł do gustu :cool2:

Jadąc M3 kojarzy mi się ona z wściekłym pitbulem, który na spacerze, mimo że jest na smyczy to cały czas wyrywa się i patrzy tylko wokół kogo by tu zaatakować i zagryźć.

Reasumując, jestem bardzo zadowolony z auta, a to dopiero początek mego oswajania się i poznawania M3 :oops:

Jak trochę lepiej poznam auto to postaram się napisać coś bardziej konstruktywnego :)

Edytowane przez Darek B-stok
Opublikowano
Świetne auto i ciekawie wyposażone. E92 M3 będzie kiedyś bardzo pożądanym klasykiem. Jedyne V8, ostatnia seria 3 w Coupé to musi być trafiona lokata :8) .
Opublikowano

Dotarły kolejne drobiazgi :D Naturalnie OEM.

- komplet dywaników welurowych

- emblemat BMW /planowałem w czarnym kolorze, jednak po przemyśleniu zdecydowałem się na oryginalny/

- osłony piast

- ramki ozdobne maski /które obecnie przekazałem do lakierowania/


http://i.nfhost.me/images/2019/02/28/dywaniki-emblematy.jpg


W między czasie wymieniłem nerki oraz zleciłem stworzenie oraz montaż dodatkowych zabezpieczeń M3 o których, z naturalnych względów niestety nie mogę pisać.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.