Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Planuje dołożenie tempomatu do swojego E91, jednak od dłuższego czasu przeglądam różne ogłoszenia, aukcje itp i nie moge znaleźć odpowiedniego przełącznika zespolonego z tempomatem. Każdy z tempomatów ma inny nr seryjny...


U mnie sprawa wygąda następująco:


https://zapodaj.net/aef1175dae722.jpg.html


https://zapodaj.net/13d6c0dddb574.jpg.html


Np znalazłem taki https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-e91-manetki-obudowa-tempomat-962675-pajak-7764286996

ale czy bedzie działał po zakodowaniu nie wiem..


Mój VIN jeśli w czymś pomoże: WBAVR71030ks92442


Z góry dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdziłem wszystkie aukcje które znalazłem i wygląda na to że nie ma pasującego tempomatu do mojego auta. A przynajmniej takiego na którym znajdują się nr-y z w/w strony...
Opublikowano

Odpowiedź jest prosta. Czekaj lub kup nówkę. Innej możliwości nie widzę.

W moim poście wstawiłem Ci swoj pająk ale on jest od lifta i nie podejdzie chyba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpisuj 7 ostatnich znaków numeru części i tak szukaj też.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Chciałbym doposażyć w tempomat moje e90 320i 2005r. Czy ktoś może polecić kogoś kto się tym zajmuję w Warszawie lub okolicach?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

postanowiłem trochę odświeżyć temat. Posiadam BMW 3 E91 320D bez tempomatu. Dowiedziałem się że te samochody zostały tak stworzone że z wersji podstawowej można zrobić full opcje :D . Byłbym bardzo wdzięczny jeśli by ktoś mi podpowiedział od czego zacząć i jak to wygląda krok po kroku :) .


Pozdrawiam

Opublikowano

A my tu mamy wszyscy szklane kule. Pasuje ?

Stary nawet nie przeczytałeś tego tematu który ma kilka wpisów. Przeczytaj i dodaj coś do swojego postu

Opublikowano

Sprawa jest dość łatwa i szybka.

U mnie wystarczyło kupić przełącznik z tempomatem i dolną część obudowy kolumny kierowniczej, taśmy nie musiałem wymieniać, + koszt programowania ok. 100zł

Przełączniki dobierałem na podstawie nr katalogowych z bmwstore, realoem.


Sama wymiana:

-odkręcasz klemę z akumulatora,

- pod kierownicą masz dwie dziurki (jeżeli kierownica nie była wcześniej ściągana to są pokryte skórą) wkładasz jakiś szpikulec w celu odblokowania zaczepów trzymających poduszkę powietrza,

-ściągasz poduszkę i odłączasz jej zasilanie,

- odłączasz sterowanie przyciskami na kierownicy,

- kluczem nasadowym odkręcasz śrubę trzymającą kierownice,

- demontujesz obudowę kolumny kierowniczej,

- demontujesz przełącznik i składasz resztę w odwrotnej kolejności.


Po wymianie przełącznika komputer będzie Cię informował o za niskim ciśnieniu w kole. Po wprogramowaniu tempomatu wszystko działa super.

Przy ściąganiu kierownicy dobrze jest zaznaczyć jej położenie żeby nie włożyć jej przy montażu w zły ząbek.

Opublikowano
Nie ma czegoś takiego jak wsadzenie na zły ząbek. Wchodzi w jedna pozycje i już. To nie polonez
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wychodzi na to że znalazłem pasujący wg OEM tempomat:


https://allegro.pl/oferta/przelacznik-zespolony-tempomat-bmw-e87-e90-9110894-9539708277


Czy oprócz tempomatu coś jeszcze jest potrzebne żeby działał ? (Poza kodowaniem oczywiście)

Co innego mówi katalog, a co innego praktyka.

W praktyce, wiele numerów części nigdzie nie wchodzi do katalogu, a działają bez zarzutu.



Po montażu manetek, dopisujesz klucz kodowy dla tempomatu, następnie kodujesz DSC i sterownik silnika.

Kodując DSC, automatycznie kodujesz też manetki.

Następnie konieczna jest kalibracja czujnika kąta skrętu i tyle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.