Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ok. od roku tak jeździsz i żadnych problemów z DPF? Po kontakcie w jednym z punktów usłyszałem ze należałoby tez wyłączyć i usunąć dpf (czego nie chciałbym robić) bo po samym wyłączeniu EGR będzie problem z wypalaniem. Będę wdzięczny za informacje :)

 

Dokładnie "żadnych problemów", a nawet napisałbym, że filtr zapełnia się wolniej. Lepiej nie jedź już do tego punktu jak to nazwałeś :wink:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Taka oto sytuacja, podczas przeglądu i prac eksploatacyjnych postanowiłem sprawdzić turbinę no i okazało się, że pojawił się luz wzdłużny co jest częstym zjawiskiem przy 200tkm i żeby zapobiec jakimś nieprzyjemnym sytuacjom szybki telefon do przyjaciela i okazuje się, że ma taką na stole.

IMG-20201218-191506.jpg

IMG-20201218-191517.jpg

IMG-20201218-191525.jpg

IMG-20201218-214122.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile taka przyjemność ? to jest oryginał czy hybryda ? powoli zbliżam sie do 200k turbo u mnie jeszcze oryginalne wiec pewnie tez mnie to czeka :|
gm7CfMp.jpg?1
  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Troszkę uzupełnienia tematu.

Bez przygody w trasie nie ma wspomnień :D :D :D

Jednodniowy wypad nad morze kończy się ponad czterodzinnym postojem na S7 w upale 34C.

Oczywiście opony na śmietnik.

IMG-20210727-WA0004.jpg

IMG-20210727-WA0005.jpg

IMG-20210727-WA0005.jpg

IMG-20210714-100548.jpg

IMG-20210716-154106.jpg

Kolejna sprawa to gmina tak przygotowała drogę, że zapadłem się i ściągnąłem troszkę ziemi, efekt widoczny :cry2: walka o odszkodowanie trwa i chyba ją przegram bo nie mam sił ani zdrowia by walczyć :mad2:

IMG-20210726-162529.jpg


A ze spraw bieżących i bardziej przyjemnych domowy serwis olejowy


sdr.jpg

mde.jpg

mde.jpg

mde.jpg

mde.jpg

mde.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kierwa! współczuję tej "przygody"... co za dziadostwo! człowiek płaci podatki a drogi roz....ne,i na dodatek jak coś się stanie to nie ma winnego...


serwis jak zwykle top! na bogato z materiałami ;) :cool2:

Opublikowano
Miałem leżeć od rana plaży i totalnie wyłączyć się od codzienności a tu taka przygoda tu również nie obyło się bez walki z ubezpieczalnią bo na trasie tuż przy mnie jadą wybuchła w tirze opona i rozsypała mu cały przód ja ujechałem jakieś 2km i zaczęło bujać autem - nauczony doświadczeniem zjechałem od razu na pobocze później cała procedura i okazało się, że to kawałek drabinki z tego TIR-a. Oczywiście ubezpieczalnia wypłaciła za jedną oponę i to potrącając chyba 30% wartości ehh polska rzeczywistość, tu z drogą chciałem oddać szkodę ale powiedzieli, że nieopłacalna dla nich zabawa i tu ich rozumiem. Wczoraj przy zmianie oliwy też patrzę że brakuje od spodu w pokrywie dekielka w miejscu spustu miski olejowej :cry2: , a powód w zeszłym roku oliwa była wymieniana w warsztacie gdzie robili turbinę normalnie ręce opadają dlatego zawszę wolę naprawiać sam bo co najwyżej coś zostaje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Po dłuższej nieobecności krótki update :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szkoda z polisy sprawcy

1672336508850.jpg

1672336575020.jpg

1672336942528.jpg

Takie tam przygotowania :lol:

1672335070832.jpg

Wymiana oleju

1673284886854.jpg

1673285438511.jpg

1673285393431.jpg

1673285518433.jpg

1673285461025.jpg

Komplet tarcz na przód i tył ATE dwuczęściowe plus klocki na przód ATE i na tył TRW

Szlif piast zostawiłem młodemu :cool2:

IMG-20230106-153234.jpg

IMG-20230108-132242.jpg

IMG-20230106-153402.jpg

IMG-20230106-141411.jpg

IMG-20230106-142400.jpg

IMG-20230106-143612.jpg

Szczeliwo do gwintów :norty:

IMG-20230106-161529.jpg

IMG-20230106-171520.jpg

IMG-20230108-132426.jpg

IMG-20230108-132634.jpg

IMG-20230108-133014.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra szkoda była,że taki serwis przy okazji jeszcze ogarnąłeś :lol: :cool2:

Mariusz wiesz jak jest z ubezpieczalniami. Napisze tak, za to co widać na zdjęciu zaproponowali w zaokrągleniu 450 zł z nowym halogenem oczywiście :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: normalnie siadłem jak to zobaczyłem i oczywiście poszło bezgotówkowo.

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świetna robota. Podobnie robię przy swoim aucie .

Olej podobny kupiłem do twojego Revanol SMP 5W30.

Obejrzyj sobie filmik o olejach. Tam odradzany jest olej xxW40.




Na zdjęciach masz klucz dynamometryczny...

Jak dobrze rozumiem , 110Nm to siła dokręcenia śrub od jarzma zacisku hamulcowego? A 55Nm to śruby ( pływające) od zacisku hamulcowego?

Według NewTis, śruby (pływające ) od zacisku hamulcowego, przód dokręca się z siłą:

- śruba o średnicy 7mm - 30Nm

- śruba o średnicy 8mm - 35Nm

- śruba o średnicy 9mm - 55Nm



Nie chcę marudzić, fajnie że twój młody pomaga ci w takich pracach ale szczotka metalowa w jego rękach bez odpowiednich okularów nie jest najlepszym pomysłem.


Pozdrawiam.

Opublikowano
Świetna robota. Podobnie robię przy swoim aucie .

Wychodzę z założenia, że jak dbasz tak masz ale pewnie masz tak samo :cool2:

 

Olej podobny kupiłem do twojego Revanol SMP 5W30.

Obejrzyj sobie filmik o olejach. Tam odradzany jest olej xxW40.

Jesteś na forum już troszkę wiec wiesz, że temat oleju to temat rzeka i dla mnie najważniejsze żeby olej był dobry i miał specyfikację zgodną z zalecaną do danego silnika. Na filmie najgorzej wypadaj 0w40 ale sugerując się tymi kreseczkami z filmu to Ravenol 5W40 i tak wypadł tam dobrze. Myślę, że po prostu trzeba być świadomym co się leje.


 

Jak dobrze rozumiem , 110Nm to siła dokręcenia śrub od jarzma zacisku hamulcowego? A 55Nm to śruby ( pływające) od zacisku hamulcowego?

Według NewTis, śruby (pływające ) od zacisku hamulcowego, przód dokręca się z siłą

- śruba o średnicy 7mm - 30Nm

- śruba o średnicy 8mm - 35Nm

- śruba o średnicy 9mm - 55Nm

Dokładnie tak


 

Nie chcę marudzić, fajnie że twój młody pomaga ci w takich pracach ale szczotka metalowa w jego rękach bez odpowiednich okularów nie jest najlepszym pomysłem.

Już mieliśmy za to opr... :norty: a ja i tak wylądowałem na pogotowiu żeby wyjąć opiłek no ale cóż średnio 3-5x razy w roku jestem na takiej wizycie bo zawsze to albo za daleko po okulary albo gdzieś leżą gdzie nie chce mi się iść. Obiecujemy poprawę :mrgreen:

Pozdrawiam :wink:

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Kierownica poleciała do obszycia, a przy okazji przed podróżą przyszedł czas na wymianę poduszek silnika. Wymiana prosta ale żeby je wyjąć trzeba poluzować wózek bo nie idzie obrócić poduszki żeby ją wyjąć. 

[img]https://i.ibb.co/tqJtLy1/IMG-20230729-071404.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/7rhxDZM/IMG-20230725-154132.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/7rhxDZM/IMG-20230725-154132.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/dJDDFN1/IMG-20230725-154149.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/jMzcCZB/IMG-20230726-132022.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/Xzjdvq5/IMG-20230726-132117.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/9y9vy2G/IMG-20230726-130903.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/kGQ6krG/IMG-20230726-131050.jpg[/img]

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jak wrażenia po wymianie poduszek? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.