Skocz do zawartości

regulacja wolnych obrotów


Carlo

Rekomendowane odpowiedzi

700 obr/min :?: Faktycznie przymało.

Powinno być 740-860 obr/min, optimum 800 obr/min.

 

W M40 nie ma możliwości regulacji obrotów biegu jałowego, jak zresztą w każdym BMW z wtryskiem Bosch Motronic.

 

Jeżeli obroty są niższe od przewidzianych przez firmę, to któryś z czujników, elementów elektronicznych układu wtryskowego "nie trzyma" idealnych parametrów. Niestety, test diagnostyczny elektroniki może nie wykryć takich "drobnych" niedoskonałości. :duh:

 

Wybór winowajcy jest niestety spory - czujnik prędkości obrotowej (lub czujnik odniesienia), przepływomierz, impulsator (połączony do tajemniczego piątego kabla wychodzącego z aparatu zapłonowego).

 

Ewentualnie, jeżeli silnik dodatkowo pracuje nierównomiernie, może to być sprawka palca / kopułki aparatu zapłonowego, kabli wysokiego napięcia przepuszczających prąd bokiem.

 

Jeżeli oprócz tego wolne obroty "pływają", można pobawić się w czyszczenie silniczka krokowego przepustnicy.

 

Nieszczelność w kolektorze ssącym raczej bym wykluczył, bo to zwykle daje efekt odwrotny - silnik ma podwyższone obroty biegu jałowego.

 

Na bardzo upartego można spróbować podkręcić linkę gazu. Ale odradzam. To jest podwyższenie obrotów chamską metodą :wink: przez uchylenie przepustnicy, która na biegu jałowym powinna być zamknięta.

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkręcanie przepustnicy to faktycznie zły pomysł ale jakby sie już naprawdę nic nie dało zrobić (a zawsze się da- tylko zależy jakim kosztem) to mozna zrobić nieco większą szczelinę w "silniczku krokowym" przy pomocy śrubki regulacyjnej, która jest zalana klejem i praktycznie żadnym kluczem nie można tego ruszyć. Jednak wydaje mi się że po posprawdzaniu wszystkiego wyjdzie jaskaś usterka i nie trzeba będzie tej fabrycznej regulacji ruszać.

Bawiłem się kiedyś tym, gdyż założyłem z powodu braku innego pod ręką silnik krokowy do bmw od opla omegi i trzeba było na tej regulacji przestawiać, bo obroty były z kolei za wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam m40 bmw e36 09.1992 rok po odkreceniu malej plastikowej maskownicy ciegna przeustnicu jest srubka ktora mozan regulowac odchylenie a co za tym idzie obrotow biegu jałowego. Mam do was pytanie dokladnie jak zdemontowac ten silnik krokowy , gdzie on jest itp.tak zeby niczego ni euszkodzic?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peet dzieki wielkie.....moja wina i lenistwo,ale z racji ze jestes juz troche na tym forum wiec mniej wiecej kojarz-ż-ysz niz ja .Pamietałej poprostu ze taki temat był i wiedizales gdzie szukac:) a ja bym żeźbił tu w kupie:)

 

te,at sie zaczol w styczniu .....a w styczniu to ja byłem sczesliwym posiadaczem Tigry :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęły mi pływać obroty, więc zdemontowałem silniczek krokowy i przeczyściłem dokładnie benzyną ekstrakcyjną zresetowałem też kompa przez odłączenie klemy na jakieś dobre pół godziny i przez 2 dni było OK ale wczoraj obroty znów zaczęły pływać i miałem taką sytuacje: zajechałem przed garaz patrze obroty pływają 600 - 1200 po chwili gdy wjechałem do środka i zgasiłem światła przy włączonym silniku nagle szarpnęło silnikiem tak jakby zgasł na ułamek sekundy. Nie wiem mówią że może to być sonda musze pojechać na komputer to zobaczymy. A czy to prawda że jak sonda całkiem padnie to wyświetli się CHECK na desce?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M40 nie ma możliwości regulacji obrotów biegu jałowego, jak zresztą w każdym BMW z wtryskiem Bosch Motronic.

 

Muszę się sam poprawić :oops: :oops: :oops:

 

Najstarsze Motroniki (do 1986 r.) miały możliwość regulacji "składu mieszanki", a w efekcie obrotów biegu jałowego, wkrętem na przepływomierzu :!: :shock:

 

Tak czy tak, w M40 nie ma już możliwości grzebania.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam! Musze w końcu zaczac cos robic z tymi obrotami bo juz mnie denerwuje to :evil: Chcialbym podzielic sie takim spostrzezeniem: U mnie obroty faluja bardzo roznie raz dosyc mocno, raz delikatnie i nie ma znaczenia czy silnik zimny czy cieply. Faluja kiedy im sie podoba, ale jak zdejme wtyczkę z silniczka krokowego to obroty wiadomo podnosza sie do okolo 1100 i jest OK. czyli mysle ze silniczek nie jest uszkodzony mechanicznie a przyczyna tkwi w podawaniu zlych parametrow z jakis czujnikow do niego i tu podejzewam czujnik temperatury silnika. Ostatnio bylem w trasie i wziela mi 10,5 litra :mad2: widac tez opkopcony wydech tak jakby caly czas na ssaniu byla. Sonde bym wykluczyl :nienie: bo wtedy wzielaby mi duzo wiecej a po za tym sonda dziala od okreslonej temp a u mnie to jest nawet po odpaleniu zimnego silnika. Co myslicie? Pozdrawiam :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja mam problem z obrotami :(

silnik M50 jak jest zimny to obroty na benzynie i na gazie koło 800/min po nagrzaniu spadaja do 500/min

wymieniłem oststnio sonde i nic nie dało , muszę wymienić jeszcze przepływomież bo mam uszkodzony , może sie wtedy poprawi

 

no i falowanie tez mam , czasami obroty spadaja do zera i w rezultacie silnik mi gaśnie

 

ktoś się orientuje czy w M50 można jakoś te obroty podnieść ???

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem rozwiązany !!!

 

wymieniłem przepływomierz i falowanie zniknęło :)

teraz obroty jałowe równiutkie ale na poziomie 600/min, nie wiem czy nie za niskie trochę ???

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.