Skocz do zawartości

Akcja serwisowa -przekładnia kierownicy


l.e.s.t.e.r

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 127
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niestety muszę Cię zmartwić.

Najprawdopodobniej go stracisz bo dopytywałem o to jak oddawałem samochód na akcję serwisową.

Pan z ASO powiedział, że stracę ponieważ instalacja nowej przekładni nie polega tylko na zakodowaniu ale na zaktualizowaniu całego oprogramowania.

W związku z tym wszystko idzie w śmietnik.


U mnie na koniec jednak przekładni nie wymieniano więc program się ostał.

Być może to też podejście tego konkrentego ASO ale chciałem się podzielić skoro sam zgłębiałem temat. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę Cię zmartwić.

Najprawdopodobniej go stracisz bo dopytywałem o to jak oddawałem samochód na akcję serwisową.

Pan z ASO powiedział, że stracę ponieważ instalacja nowej przekładni nie polega tylko na zakodowaniu ale na zaktualizowaniu całego oprogramowania.

W związku z tym wszystko idzie w śmietnik.


U mnie na koniec jednak przekładni nie wymieniano więc program się ostał.

Być może to też podejście tego konkrentego ASO ale chciałem się podzielić skoro sam zgłębiałem temat. :wink:

Nie wiem co ma wspólnego soft z przekładnią... u mnie wymieniali i program został.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero wczoraj miałem okazje przejechać się autem (wcześniej z serwisu odbierała je moja dziewczyna)

Potwierdzam. Auto przywrócone do "ustawień fabrycznych". Kodowanie (pamięć start/stop, doświetlanie zakrętów, wskaźniki sportowe itd.) zniknęło...

Co gorsza program silnika też przywrócony do serii.

Właśnie sobie przypomniałem jak wolnym autem jest seryjne 20i. Dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się niestety obawiałem.

No to lipa. :(

Z kodowaniem to pół biedy ale za program trzeba raz jeszcze zapłacić. :mad2:


 

Nie wiem co ma wspólnego soft z przekładnią... u mnie wymieniali i program został.

Jednak coś wspólnego ma. Widocznie, co ASO, to inne podejście.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam mam chyba problem właśnie z przekładnia kierownicza w BMW F31

Byla rok temu na wymianie śrub mocujących.

Jakiś czas temu gdy skrece kierownica w lewo i wyłącze silnik i ruszam energicznie lewo/prawo to czuć luz i słychać stukanie, przy włączonym silniku czuje tylko luz jak jade wolno po kostce i ruszam lewo prawo.

Przy hamowaniu z większych prędkości powyżej 100kmh tez lata kierownica.

Sprawdzone cale zawieszenie na szarpakach i u 2 mechaników, 0 luzów. Przebieg 148k

Czasami jak jade autostrada to czuje jakby sie tak zaciela i musze mocniej szarpnąć żeby reagowała tak jak ja chce, tak jakby przeskakiwanie, jakby w koleinach ale nie to samo.


Mechanik mówi ze przekładnia, auto na podnośniku, kola w gorze i ja w aucie kierownica lewo/prawo i słychać stuki z maglownicy, stetoskopem slychac stuki ze środka maglownicy.


Po dłuższej trasie udało mi sie nagrać filmik jak te stukanie wyglada przy ruszaniu kierownica lewo/prawo. Nie zawsze tak stuka mocno, w tym przypadku było ekstremalnie.


https://youtu.be/jzRqK1kfd4o


Zamówiłem nowa przekładnię, tylko czy napewno to będzie to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam chyba problem właśnie z przekładnia kierownicza w BMW F31

Byla rok temu na wymianie śrub mocujących.

Jakiś czas temu gdy skrece kierownica w lewo i wyłącze silnik i ruszam energicznie lewo/prawo to czuć luz i słychać stukanie, przy włączonym silniku czuje tylko luz jak jade wolno po kostce i ruszam lewo prawo.

Przy hamowaniu z większych prędkości powyżej 100kmh tez lata kierownica.

Sprawdzone cale zawieszenie na szarpakach i u 2 mechaników, 0 luzów. Przebieg 148k

Czasami jak jade autostrada to czuje jakby sie tak zaciela i musze mocniej szarpnąć żeby reagowała tak jak ja chce, tak jakby przeskakiwanie, jakby w koleinach ale nie to samo.


Mechanik mówi ze przekładnia, auto na podnośniku, kola w gorze i ja w aucie kierownica lewo/prawo i słychać stuki z maglownicy, stetoskopem slychac stuki ze środka maglownicy.


Po dłuższej trasie udało mi sie nagrać filmik jak te stukanie wyglada przy ruszaniu kierownica lewo/prawo. Nie zawsze tak stuka mocno, w tym przypadku było ekstremalnie.


https://youtu.be/jzRqK1kfd4o


Zamówiłem nowa przekładnię, tylko czy napewno to będzie to ?

 

Zacząłbym od wymiany przegubu dolnego kolumny kierownicy. Tak intensywny dźwięk stukania miałem właśnie przy przegubie. Przykładowy przegub:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6791295-przegub-kolumny-kierowniczej-dolny/vJ861660

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam chyba problem właśnie z przekładnia kierownicza w BMW F31

Byla rok temu na wymianie śrub mocujących.

Jakiś czas temu gdy skrece kierownica w lewo i wyłącze silnik i ruszam energicznie lewo/prawo to czuć luz i słychać stukanie, przy włączonym silniku czuje tylko luz jak jade wolno po kostce i ruszam lewo prawo.

Przy hamowaniu z większych prędkości powyżej 100kmh tez lata kierownica.

Sprawdzone cale zawieszenie na szarpakach i u 2 mechaników, 0 luzów. Przebieg 148k

Czasami jak jade autostrada to czuje jakby sie tak zaciela i musze mocniej szarpnąć żeby reagowała tak jak ja chce, tak jakby przeskakiwanie, jakby w koleinach ale nie to samo.


Mechanik mówi ze przekładnia, auto na podnośniku, kola w gorze i ja w aucie kierownica lewo/prawo i słychać stuki z maglownicy, stetoskopem slychac stuki ze środka maglownicy.


Po dłuższej trasie udało mi sie nagrać filmik jak te stukanie wyglada przy ruszaniu kierownica lewo/prawo. Nie zawsze tak stuka mocno, w tym przypadku było ekstremalnie.




https://youtu.be/jzRqK1kfd4o


Zamówiłem nowa przekładnię, tylko czy napewno to będzie to ?

 

Zacząłbym od wymiany przegubu dolnego kolumny kierownicy. Tak intensywny dźwięk stukania miałem właśnie przy przegubie. Przykładowy przegub:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6791295-przegub-kolumny-kierowniczej-dolny/vJ861660

 

Czy objawy byly takie same? Jak to sie u Ciebie objawialo?


Jeden Mechanik mowi ze przekladnia,

Drugi sprawdzal i mowi ze minimalny luz na kierownicy moze miec, szarpal pod autem i nie mogl nic wyczuc ze przekladnia zdrowa. Sam juz nie wiem, nie chce wydawac na darmo pieniedzy na nowa przekładnię i bedzie dalej to samo.


Jak sprawdzic ten przegub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Bylem dzisiaj w ASO na akcji serwisowej układu kierowniczego oraz chłodniczki. Dostałem telefon od doradcy serwisowego że w moim samochodzie jest układ kierowniczy z 7 śrubami. Zapytał mnie czy była już wcześniej wymieniana. Niedawno kupiłem ten samochód, a sprzedawca nic o tym nie wspominał. Myślicie że była wymieniana czy jest możliwość że to jest oryginalna? Jeśli chodzi o chłodniczke, to wszystko okej. Samochód to f30 320d ED z 2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne pytanie zadałem panom z ASO.

Zapytałem, czy ta przekładnia to jest oryginał BMW, czy ktoś już wcześniej to zmieniał.


Na żadne z pytań nie uzyskałem odpowiedzi.

Jedyna odpowiedź, która była jednoznaczna to taka, że nic nie zrobili w związku z tym jeśli chodzi o te akcję serwisową. :wink:


Żeby było śmieszniej 2 tygodnie temu dostałem e-mail z informacją, że zapraszają mnie na tę właśnie akcję serwisową raz jeszcze.

I mam zamiar się przejechać ale do innego ASO.

Zobaczymy.

W wolnej chwili pewnie się umówię i podjadę.

Dam znać co z tego wyszło.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
A czy zestaw naprawczy będzie pasował do mojej maglownicy?

Otwórz maskę i rzuć okiem na przekładnię, w F34 ją widać.

Śruba jest na wierzchu, po niej poznasz czy zestaw naprawczy będzie pasował


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=2646677#p2646677


I umów się do ASO na akcję z EGR.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
W piątek poszedł pojazd na akcję i nie ma możliwości żeby nie stracić swojego kodowania i chiptuningu. Resetują do ustawień fabrycznych. Chciałem się skontaktować z tune force czy przywrócą program, czy na nowo będą robić, ale akurat urlop. Ktoś przerabiał taką akcję? Jak tuningowcy podchodzą do temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś miał przypadek przy wymianie przekładni na nową że nie mogli w ASO zakodować nowej i chcieli robić reset do ustawień fabrycznych, klient się nie zgodził i ASO łączyło się z helmutami i tamci on-line zdaje się dali radę bez resetu. przeszukaj posty, coś było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tak tu ktoś pisał i podałem ten przykład w ASO i niestety jak Niemcy usłyszeli, że jest tyle modyfikacji to mogą założyć przekładnię i zresetować na moją odpowiedzialność, bo może się zepsuć sterownik i takiego ryzyka nie podejmą... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.