Skocz do zawartości

Delikatne falowanie obrotów, dużo pali,nie ma mocy 3.0d 2007


KissV8

Rekomendowane odpowiedzi

Auto było sprawne ale poszło po zakupie do ASO BMW na sprawdzenie co i jak plus delikatny tuning silnika (na ok 280 KM).

Okazało się, że do naprawy i/lub wymiany było kilka spraw - m.in.:

- przewód doładowujący

- zaślepki klap kolektora

- pierścień podporowy kol. ssącego

- elektro zawór AGR

- przetwornik ciśnienia AGR

- oleje filtry coś tam w zawieszeniu itp nie mające wpływu na pracę silnika.

Po odbiorze auta szok! Pali mało a idzie elastycznie może nie jak burza ale naprawdę super. Radość trwała kilkanaście kilometrów... potem żółw a spalanie ponad 12 (a było powiedzmy 7-8 mowa o trasie). Auto wróciło do serwisu coś tam znaleźli, poprawili i... to samo po parunastu km radości z dużej mocy i małego spalania- spod świateł brał mnie stary focus czy emerytka w clio a spalanie jak w V8...

Trzeci raz powrót do serwisu i mała rozpacz bo silnik znany, robią takich dziesiątki a może i setki i brak pomysłu co może powodować te objawy. Silnik przy stałej prędkości lekko faluje - obroty lecą w górę bardzo delikatnie i opadają. Nie chcę od Was hejtu na serwis i porad typu jedź i niech oddadzą kasę czy coś tylko podpowiedzi co to może być? DPF nie wyrzuca błędu, przepływomierz sprawdzony, wszystko niby gra a auto ma słabą moc i pali o 1/3 za dużo...

Wgrali mi teraz coś co zczytuje dane o dawce, spalinach itd i na tej podstawie będą myśleć co dalej ale dali do zrozumienia, że pomysły po trzeciej wizycie się skończyły.

Co może powodować, że pali 10-11 litrów gdy jadę 60km/h a na niskich obrotach jest żółw? Co powoduje falowanie obrotów silnika?

www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlanczali kompa ?? jakies bledy na jakiej podstawie stwierdzili ze przeplywka dobra?? przyczym falowania obrotow moze byc wiele od wtryskow problemow ze skrzynia czy turbina najpierw sprawdzil bym przeplywke jak mozesz pozycz od kogos psmigaj troche i jak masz mozliwosc podlacz inpe sprawdz czy nie ma bledow :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO zaslepiaja kolektory? :roll:

Czyżby to ASO nie znajdowało się u Jozka w stodole?

Nie wierzę że nie ma błędów skoro silnik tak kuleje.

Dane o dawce spalinach itd sprawdza się po podpieciu kompa nie trzeba nic wgrywac :duh:.

Wystarczy że zmienisz mechanika :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło prawdopodobnie że winny jest jeden termostat bo silnik nie miał nawet zbliżonej temp a falowanie to konwerter.

Przepływomierz ok bo pożyczony nowy i te same objawy.


Tak tak była masa błędów a ja dla utrudnienia nie mówię jakich i serwis w stodole... :duh:

Ironia ale na taki post nic innego nie wypada odp.

www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie podniesie spalania o 4l i nie ma nic wspólnego z zamuleniem silnika.... Błąd sondy jest?

Nie pisał bym takiego posta jeżeli byś nie kłamał że auto naprawiali w ASO...

Skoro termostat jest szczelony to jednak sprawdziłbym dpf jeszcze raz u kogoś kto się na tym zna...

Zaslepienie kolektora przy automacie to nie był dobry pomysł. Poszukaj dużo jest o tym na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę podstaw by kłamać ale skoro autoryzowany serwis BMW to pan Kazik w garażu to spoko.

Ale dzięki za pomoc. Złośliwości czy zarzuty kłamstwa zupełnie niepotrzebne. Ale to tylko moje zdanie. Jak mi po nowym roku zrobią termostat i konwerter to napiszę czy to byli winowajcy. Oby :norty:

www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie podniesie spalania o 4l i nie ma nic wspólnego z zamuleniem silnika.... Błąd sondy jest?

Nie pisał bym takiego posta jeżeli byś nie kłamał że auto naprawiali w ASO...

Skoro termostat jest szczelony to jednak sprawdziłbym dpf jeszcze raz u kogoś kto się na tym zna...

Zaslepienie kolektora przy automacie to nie był dobry pomysł. Poszukaj dużo jest o tym na forum.

Drugie auto e60 automat daje zaślepki zamiast klapek -żadnej różnicy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę podstaw by kłamać ale skoro autoryzowany serwis BMW to pan Kazik w garażu to spoko.

Ale dzięki za pomoc. Złośliwości czy zarzuty kłamstwa zupełnie niepotrzebne. Ale to tylko moje zdanie. Jak mi po nowym roku zrobią termostat i konwerter to napiszę czy to byli winowajcy. Oby :norty:

Jak nie wywala błąd DPF to spalanie nie moze być tak duze z winy termostatu....... Musisz podpiąć kompa i zdiagnozować dokładnie auto , bo takie jeżdżenie z serwisu do serwisu i ktoś pierd....li głupoty ze przez termostat tyle pali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było sprawne ale poszło po zakupie do ASO BMW na sprawdzenie co i jak plus delikatny tuning silnika (na ok 280 KM).

Okazało się, że do naprawy i/lub wymiany było kilka spraw - m.in.:

- przewód doładowujący

- zaślepki klap kolektora

- pierścień podporowy kol. ssącego

- elektro zawór AGR

- przetwornik ciśnienia AGR

- oleje filtry coś tam w zawieszeniu itp nie mające wpływu na pracę silnika.

Po odbiorze auta szok! Pali mało a idzie elastycznie może nie jak burza ale naprawdę super. Radość trwała kilkanaście kilometrów... potem żółw a spalanie ponad 12 (a było powiedzmy 7-8 mowa o trasie). Auto wróciło do serwisu coś tam znaleźli, poprawili i... to samo po parunastu km radości z dużej mocy i małego spalania- spod świateł brał mnie stary focus czy emerytka w clio a spalanie jak w V8...

Trzeci raz powrót do serwisu i mała rozpacz bo silnik znany, robią takich dziesiątki a może i setki i brak pomysłu co może powodować te objawy. Silnik przy stałej prędkości lekko faluje - obroty lecą w górę bardzo delikatnie i opadają. Nie chcę od Was hejtu na serwis i porad typu jedź i niech oddadzą kasę czy coś tylko podpowiedzi co to może być? DPF nie wyrzuca błędu, przepływomierz sprawdzony, wszystko niby gra a auto ma słabą moc i pali o 1/3 za dużo...

Wgrali mi teraz coś co zczytuje dane o dawce, spalinach itd i na tej podstawie będą myśleć co dalej ale dali do zrozumienia, że pomysły po trzeciej wizycie się skończyły.

Co może powodować, że pali 10-11 litrów gdy jadę 60km/h a na niskich obrotach jest żółw? Co powoduje falowanie obrotów silnika?

"plus delikatny tunnig silnika",może tu leży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było sprawne ale poszło po zakupie do ASO BMW na sprawdzenie co i jak plus delikatny tuning silnika (na ok 280 KM).

Okazało się, że do naprawy i/lub wymiany było kilka spraw - m.in.:

- przewód doładowujący

- zaślepki klap kolektora

- pierścień podporowy kol. ssącego

- elektro zawór AGR

- przetwornik ciśnienia AGR

- oleje filtry coś tam w zawieszeniu itp nie mające wpływu na pracę silnika.

Po odbiorze auta szok! Pali mało a idzie elastycznie może nie jak burza ale naprawdę super. Radość trwała kilkanaście kilometrów... potem żółw a spalanie ponad 12 (a było powiedzmy 7-8 mowa o trasie). Auto wróciło do serwisu coś tam znaleźli, poprawili i... to samo po parunastu km radości z dużej mocy i małego spalania- spod świateł brał mnie stary focus czy emerytka w clio a spalanie jak w V8...

Trzeci raz powrót do serwisu i mała rozpacz bo silnik znany, robią takich dziesiątki a może i setki i brak pomysłu co może powodować te objawy. Silnik przy stałej prędkości lekko faluje - obroty lecą w górę bardzo delikatnie i opadają. Nie chcę od Was hejtu na serwis i porad typu jedź i niech oddadzą kasę czy coś tylko podpowiedzi co to może być? DPF nie wyrzuca błędu, przepływomierz sprawdzony, wszystko niby gra a auto ma słabą moc i pali o 1/3 za dużo...

Wgrali mi teraz coś co zczytuje dane o dawce, spalinach itd i na tej podstawie będą myśleć co dalej ale dali do zrozumienia, że pomysły po trzeciej wizycie się skończyły.

Co może powodować, że pali 10-11 litrów gdy jadę 60km/h a na niskich obrotach jest żółw? Co powoduje falowanie obrotów silnika?

"plus delikatny tunnig silnika",może tu leży problem?

Pewnie tam i leży) możliwe ze jakiś wsad prosto z Chin)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

około 270 koni z 530d to maks co da się wyciągnąć z tego silnika na serii, więc ten chip to nie lekki a podkręcony na maks maksów.

Pozatym co to wogóle znaczy "coś tam znaleźli, poprawili i..." czyli co znaleźli i co poprawili ? Tak olewczo podchodzisz do tematu swojego samochodu ?

to popierwsze

Po drugie odczytaj błędy normalnym programem diagnostycznym po dłuższej jeździe ( wtedy zazwyczaj się pojawiają, jak coś nie gra)

Po trzecie zrób logi i nagraj, wrzuć na YT i prześlij w linku i na tej podstawie można pomóc i wspólnie coś zdiagnozować zamiast płacić jakimś frajerom

w przeciwnym razie to też sam" coś tam sobie napraw" będzie spokój na dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"plwaw"-około 270 koni z 530d to maks co da się wyciągnąć z tego silnika na serii, więc ten chip to nie lekki a podkręcony na maks maksów.



Nawet chyba na 280 km jak kolega pisze w pierwszym poście.Na oryginalnych gratach to chyba lekko za dużo jak ne ten silnik.

Wyżyłowany na maxa i coś ewidentnie klęka,albo już klękło.Może wrzucić oryginalny soft pod ten motor i zobaczyć czy jest różnica.Ale to już może być za póżno,przy takiej mocy każdy słabszy punkt silnika zaraz wyskoczy.

No i podstawa jak pisze kolega wyżej odczytaj błędy programem dedykowanym do bmw -ista,inpa będzie jaśniej a tak to wróżenie z fusów i strata kasiorki na mechaników.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Czy ktoś diagnozował to auto podczas jazdy? Chyba znam odpowiedź..wymiennik ciepła to dobry trop i to też można wytypować podczas jazdy, ale komu by się chciało :roll: aso to w 99% wymieniacze i nawet obsługa m57 jak widać potrafi przysporzyć im problemy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie. Są trzy i jeden jest walnięty. Temp po kilkunastu km ostrej jazdy ok 50°C a nie 90.... co tu dużo mówić. Zrobiło się chłodniej i od razu był większy problem niż gdy temperatury były w okolicach 20 stopni a termostat jeszcze cokolwiek żył... Zobaczymy. Po nowym roku oddaję raz jeszcze auto.
www.nemo.dot.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.