Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Kilka argumentów i klega się już obraża :norty:


F1 ma napęd na tył z wielu powodów, ale żaden z nich nie przemawia za użytecznością tego bolidu na normalnej drodze.

A dragster na tyle powera na tylnych kołach, że przednie przy starcie nie mają kontaktu z asfalterm.


Niektóre subaraki i audice - te z napędem stałym sprawdzają się w terenie, ja osobiście szanuję. Z kolei przedni z dołącznym tyłem już nie :P

Sam szukałem również w A6, w podobnej konfiguracji, ale V-ki do mnie nie przemawiają, za dużo komplikacji i dużo mniejszy wybór na rynku.

No i właśnie sedno sprawy, skoro ktoś kupił taką furę jaką ma, to chyba się nie spodziewasz, że po przeczytaniu setek stron dniach rozważania za i przeciw teraz Ci przyzna, że dokonał złego wyboru. :lol:

Mi żyło się znakomicie z napędem na tył, ale czasy się zmieniają i furę też trzeba było zmienić, na taką dostosowaną do nowych warunków, których jeszcze nie doświadczyłem, ale osobiście żonie wolę dać furę z x drive niż bez. :mrgreen:

Edytowane przez madseason
Opublikowano

@czub1, wiesz dlaczego samochody F1 mają napęd na tył ? ...bo takie są przepisy, tj. nie można stosować napędu na 4 koła.

Porównaj sobie czasy przejazdów samochodów z nadędem awd i rwd w zawodach WRC.

  • Moderatorzy
Opublikowano
@czub1, wiesz dlaczego samochody F1 mają napęd na tył ? ...bo takie są przepisy, tj. nie można stosować napędu na 4 koła.

Porównaj sobie czasy przejazdów samochodów z nadędem awd i rwd w zawodach WRC.

 

To też nie tak do końca.

Polecam filmik o Hondzie type R - nie daje szans konkurencji z AWD w odpowiednich warunkach.

Opublikowano
@czub1, wiesz dlaczego samochody F1 mają napęd na tył ? ...bo takie są przepisy, tj. nie można stosować napędu na 4 koła.

Porównaj sobie czasy przejazdów samochodów z nadędem awd i rwd w zawodach WRC.

 

To też nie tak do końca.

Polecam filmik o Hondzie type R - nie daje szans konkurencji z AWD w odpowiednich warunkach.

Mnie nie musisz przekonywać :wink:

...miałem R26 F1, ...to był fajny gokart :cool2:

Opublikowano

Czub1 Czemu tak bardzo uparłeś się mieszać do tego sporty motorowe ?


F1 ma napęd na tył i opony szerokości walca do ugniatania trawy (tył 405mm). Inne mieszanki gum i wogóle nie wiem po co gadać o tym jak to całkiem inna rzecz niż zwykłe auto na drodze :duh: Dragster to samo :cool2: Tam są koszmarnie wielkie opony za koszmarnie wielkie pieniądze które mogą się zużyć w jeden wyścig ale mają zapewnić zwycięstwo.



Wychodząc z zakrętu masz tył bardziej dociążony. Ale nie rozumiem dlaczego o to pytasz ?



Żeby nie było że jestem przeciwnikiem RWD..... Uczyłem się jeździć Fiatem 125p. Zima nie zima.. jeździło się super. Później miałem Poloneza i też uwielbiałem to auto. RWD jest fajnym napędem ale w dzisiejszych czasach nie oferuje niczego ciekawego (nie mówię o upalaniu czy sportach).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano (edytowane)

Nie że się uparlem poprostu dla mnie xdrive jest zbędny.

I żaden z argumentów nie przekonuje mnie do zmiany zdania i co za tym idzie napędu. Moja żona jeździ też napedem na tył co prawda tylko 143km ale radzi sobie doskonale, a dodam jeszcze że mieszkamy w górach... Wiadomo jak jest dużo śniegu to mieli sie powoli do przodu i przez te kilka dni w roku x drive by się przydał. Ale rok ma 365 dni a zim praktycznie nie ma.

Edytowane przez Czub1
Opublikowano
Bo nie mają w traktorach xDriva :cry2:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aaa i jeszcze zapomnieliscie zaprzeczyć że Audi i Subaru ma lepszy napęd na 4. Pewnie tak nie jest bo nie nazywa sie xdrive i nie macie go u siebie w samochodzie...

 

Nie zmienia to faktu, że trakcja w BMW z xdrive jest lepsza jak bez niego. I tak jak już napisali wszyscy poprzednicy, zostałbyś w lesie z napędem na jedną oś w konfrontacji z xdrive w każdych warunkach oprócz być może startu spod świateł ale tylko przy suchym asfalcie. :mrgreen: Takie są fakty ale faktem też jest, że więcej radochy z jazdy miałem 330Ci. :cool2:

Opublikowano
Aaa i jeszcze zapomnieliscie zaprzeczyć że Audi i Subaru ma lepszy napęd na 4. Pewnie tak nie jest bo nie nazywa sie xdrive i nie macie go u siebie w samochodzie...

 

Nie zmienia to faktu, że trakcja w BMW z xdrive jest lepsza jak bez niego. I tak jak już napisali wszyscy poprzednicy, zostałbyś w lesie z napędem na jedną oś w konfrontacji z xdrive w każdych warunkach oprócz być może startu spod świateł ale tylko przy suchym asfalcie. :mrgreen: Takie są fakty ale faktem też jest, że więcej radochy z jazdy miałem 330Ci. :cool2:

Nawet na suchym nie ma szans. Przytaczałem już wcześniej konkretny przykład...

Opublikowano

480konne 535d wyprzedza mnie dopiero przy 120-130 km/h :norty:


Pozdrawiam posiadaczy RWD :D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem wiele BMW RWD, teraz mam xdrive i nie wiem jak e60 ale e90 x-drive prowadzi się w zakrętach gorzej z uwagi na ciężar, szczególnie na przodzie.

Przy czym ja jeżdżę na codzień dosyć spokojnie, nie robię startów od zera spod świateł. Tyle, że nie zwalniam w zakrętach :D

Auto trochę za to odwdzięcza się na mokrych nawierzchniach :)

Opublikowano
480konne 535d wyprzedza mnie dopiero przy 120-130 km/h :norty:


Pozdrawiam posiadaczy RWD :D

Potwierdzam :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.