Skocz do zawartości

moment dokręcania kół bmw f10


marcink_1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zakupiłem sobie klucz dynamometryczny, jednak taki z biedronki, więc dokładność jego stoi pod znakiem zapytania.

Dzisiaj zmieniałem koła i stwierdziłem, że poprzednie miałem przykręcone momentem około 150 Nm. Według tego co przeczytałem gdzieś na forum moment dokręcania powinien wynosić od 120 do 130 Nm. Dotychczas przykręcałem zawsze normalnym kluczem na wyczucie i jeżeli przy takim dokręceniu wychodzi około 150 Nm, to wydaje mi się, że to 120 Nm to trochę mało. Chyba, że ten klucz biedronkowy ma taki rozrzut.

Ostatecznie dokręciłem z umiarem jak zawsze i zostawiłem. Jak założę klucz biedronkowy to zaczyna cykać jak jest ustawiony na około 140 Nm.

Jak Wy dokręcanie koła, jaki moment jest prawdłowy?


Pozdrawiam.

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja dokręcam 130Nm, 100Nm śrubę zabezpieczająca.

Ja dokręcam z siłą 120Nm. Wyczytałem tą wartość z tabeli, która była przypisana do aut matki BMW, Audi, Mercedes. Ja też kupiłem klucz dynamometryczny z Biedronki. Na początku nie ufałem mu, miałem wrażenie, że za słabo dokręca jak na te ustawione 120Nm. Ale spróbowałem odkręcić śruby zwykłym kluczem i jak się okazało opór był spory.

Kolego o jaką ci chodzi śrubę zabezpieczającą. Tą przy tarczy hamulcowej?

https://youtu.be/9oOclWCFQoM, filmik dotyczy F10 535i. Momenty dokręcania śrub zaczynają się od 9:00 minuty.

Śruba zabezpieczająca tarczę 16Nm

Śruba do zacisku hamulcowego 55Nm

Śruba do mocowania jarzma 110Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tych tabelach mają stare dane na temat modelu E39 przy których faktycznie było 120NM, F10/11 powinno być 140NM https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/36-wheels-with-tyres/36-10-wheels/5HVQIpB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poniżej 140 niuta nigdy nie dokręcam śrub!

Żadnych ? :)

 

Kolego o jaką ci chodzi śrubę zabezpieczającą. Tą przy tarczy hamulcowej?

No śrubę zabezpieczająca felge zapewne. Antykradzieżową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.