Skocz do zawartości

[E46] Jaka przyczyna poślizgu?


ynst

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ostatnio z niewiadomych przyczyn wpadłem w poślizg przy niedużej prędkości (ok 60km/h).

Linku do filmu z kamerki




Co może być przyczyną? Opony nowe

Kiedyś w zimie na prostej drodze zaczęło mi rzucać strasznie tyłem, także przy nie dużej prędkości, myślę że przyczyna będzie ta sama co ostatni poślizg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ASC czy DSC?

Jakieś żółte kontrolki się zaświeciły podczas uślizgu?

Jakieś dźwięki od układu hamulcowego podczas uślizgu? Takie jak przy działaniu ABS.

Jakieś błędy w sterowniku ASC/DSC?

Jak się auto zachowuje podczas hamowania z ABS? Czy nie ściąga w którąś stronę?

Obstawiam kłopoty z czujnikiem ABS lub czujnikiem kąta skrętu kierownicą jeżeli masz DSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to wizyta na laserach, sprawdź kąty i zbieżność.

Opcja nr 2 i bardziej prawdopodobna masz uszkodzony bieżnik w oponach.

Jeśli to zimówki to mogą być nowe a jeśli ów opony były źle przechowywane lub ktoś zrobił nawet 200 km na ciepłej nawierzchni czyli temperatura na zewnątrz była powyżej 15 st. Celsjusza to wierz mi, że lamele zostały uszkodzone i taka opona to dyskwalifikacja, nie nadaje się do użytkowania.

Jeśli to opona letnia to również nadaje się na śmietnik o ile masz prawidłowo ustawione katy i zbieżność.


Innej opcji nie widzę.


Nawet przy niedziałających systemach ABS, EDC, DSC, ASR i co tam jeszcze można wymyślić itd.

przy tak niskiej prędkości nie ma opcji by wóz wpadł w taki poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to zimówki to mogą być nowe a jeśli ów opony były źle przechowywane lub ktoś zrobił nawet 200 km na ciepłej nawierzchni czyli temperatura na zewnątrz była powyżej 15 st. Celsjusza to wierz mi, że lamele zostały uszkodzone i taka opona to dyskwalifikacja, nie nadaje się do użytkowania.

 

Wiekszych glupot dawno nie czytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony raczej wykluczam. Teraz stało się to na letnich ze średniej półki (nówki) , wcześniejszy uślizg na zimówkach michelin. Zbieżność i kąty w zeszłym roku zostały skorygowane.

Sprawdzę czujnik abs bo nic innego do głowy mi nie przychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to zimówki to mogą być nowe a jeśli ów opony były źle przechowywane lub ktoś zrobił nawet 200 km na ciepłej nawierzchni czyli temperatura na zewnątrz była powyżej 15 st. Celsjusza to wierz mi, że lamele zostały uszkodzone i taka opona to dyskwalifikacja, nie nadaje się do użytkowania.

A cóż to za kosmiczna koncepcja..? :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony i zbieżność bym odrzucił.

Gdyby był z tym problem to kolega latał by bokiem na każdym zakręcie.

Dziwne, że żaden system nie zadziałał.

Jak wygląda sprawa stanu zacisków i ręcznego, czy się nie blokują?

Wydaje mi się, że taki uślizg w zakręcie to przyblokowanie prawego tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wydaje mi się, że taki uślizg w zakręcie to przyblokowanie prawego tyłu.

Lewego...

Zakret nie byl jakis wymagajacy, predkosci tez niebylo , zatem nastapila jakas nagla zmiana warunkow jazdy...Oblukaj tylne zawieszenie ze szczegolna uwaga lewego kola...

Jesli nie znajdziesz jakiejs uszkodzonej tuleji gumowej to pozostaje amotryzator...

Widac na filmiku ze akcja sie zaczyna gdy ciezar auta poszedl na lewa strone i tyl auta chce Cie wyprzedzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to zimówki to mogą być nowe a jeśli ów opony były źle przechowywane lub ktoś zrobił nawet 200 km na ciepłej nawierzchni czyli temperatura na zewnątrz była powyżej 15 st. Celsjusza to wierz mi, że lamele zostały uszkodzone i taka opona to dyskwalifikacja, nie nadaje się do użytkowania.

A cóż to za kosmiczna koncepcja..? :shock: :mrgreen:

 

Niestety Panie Marcin, to nie "kosmos" tylko realizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to zimówki to mogą być nowe a jeśli ów opony były źle przechowywane lub ktoś zrobił nawet 200 km na ciepłej nawierzchni czyli temperatura na zewnątrz była powyżej 15 st. Celsjusza to wierz mi, że lamele zostały uszkodzone i taka opona to dyskwalifikacja, nie nadaje się do użytkowania.

 

Wiekszych glupot dawno nie czytałem

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony raczej wykluczam. Teraz stało się to na letnich ze średniej półki (nówki) , wcześniejszy uślizg na zimówkach michelin. Zbieżność i kąty w zeszłym roku zostały skorygowane.

Sprawdzę czujnik abs bo nic innego do głowy mi nie przychodzi

 

za wolno moim zdaniem jechałeś aby nastąpił taki poślizg, czujniki/systemy nie są TU winne, raczej obarczałbym za to opony (mimo wszystko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaczynałeś przyspieszać przed poślizgiem? Co masz pod maską? Mam dwa (sprawne) e46, w kopciuchu mam dsc, natomiast w 328i asc i niestety trzeba uważać przy asc, opony mam świeże i z bieżnikiem 90%+ a zimą (coti ts850) trzeba bardzo uważać (w kopciuchu na tych samych oponach z dsc można jechać duuużo szybciej), natomiast na letnich (pirelli p zero nero gt, tył 255/35/18) jak jest lekko wilgotna droga, początek deszczu to też trzeba bardzo uważać z gazem w łukach. Tu nie ma ratunku jak w przypadku dsc (działa to rewelacyjnie i polecam mniej doświadczonym kierowcom) i żadnej pomoc od systemu nie otrzymasz, jedynie jak ruszasz to zdusi go trochę a już podczas jazdy jesteś zdany na siebie, więc polecam nie oszczędzać na oponach :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to trochę wygląda na zaspawany dyfer :lol: długo masz te autko od dawna takie cuda się dzieją? No i pozostaje kwestia jak maniek pisał jaki silnik i co uczyniles tuż przed poślizgiem.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam 9 lat. Generalnie to tylko 2 razy miałem taki uślizg - raz zimą na prostej zaczęło mi rzucać tyłem w lewo i prawo przy może 60 km/h no i teraz, na lekko wilgotnej powierzchni.

Przed uślizgiem delikatnie odpuściłem gaz bo zbliżałem się do auta i nic więcej.

Silnik 2.0d 136km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie sprawdz tylne zawieszenie prawie pewne źle ustawiona zbieżność .Najlepiej to sprawdzić najeżdżając jednym kołem na pomalowany asfalt np pasy dla pieszych , jeżeli podczas przejeżdżania poczujesz że tył lekko myszkuje to tylne zawieszenie do roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mechanik sprawdził i był błąd czujnika ABS. Czujnik wymieniony. Czy to mogło być powodem uślizgu?

Moim zdaniem nie bo masz ASC a ten system tylko działa podczas ruszania z miejsca. Masz cos z zawieszeniem albo z dyfrem bo przy takiej predkosci auto nie powinno tracic przyczepności. Chyba ze na lodzie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedź do mechanika na ocenę stanu zawieszenia i jak będzie ok to zrób geometrię.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdził i był błąd czujnika ABS. Czujnik wymieniony. Czy to mogło być powodem uślizgu?

Moim zdaniem tak. Mógł to spowodować ABS, pod warunkiem, że wcisnąłeś hamulec.

Tak z ciekawości, który czujnik ABS wymieniłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.