Skocz do zawartości

[N47] Olej w gniazdach wtrysków


daamiann88

Rekomendowane odpowiedzi

Poprzedni właściciel auta oddał je do warsztatu na wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Auto było suche jak kupowałem, wróciłem do domu, zrobiłem jakieś 800 kilometrów. Teraz przy czyszczeniu plastików pod maską, zdjąłem pokrywę silnika i zauważyłem dość dużo oleju w gniazdach wtryskiwaczy, w każdym, zalane po sama górę.


Teraz moje pytanie. Czy olej może wyciekać spod śrub którymi odkręcona jest pokrywa zaworów? Czy jedyna opcja to wyciek spod wtrysku? Uszkodzona miedziana uszczelka lub nawet jej brak?

Odme wykluczam, bo jej okolice są suchutkie.


Auto nie pokazuje błędów, spod maski nie dymi. Komputer pokazuje stan oleju na full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , coś poszło nie tak z tą wymianą uszczelki pod pokrywą zaworów , jak wszystko jest poprawnie zamontowane to olej nie przedostaje się do gniazd wtrysków ,

tu masz komplet uszczelek gdzie występują uszczelki pod gniazda zaworów , może te małe nie zostały wymienione i puszczają olej

http://bmwcentrum.pl/zestaw-uszczelek-pokrywy-zaworow-n47-n47s-bmw-e60-e61-e81-e82-x3-e83-x1-e84-e87-e88-e90-e91-e92-e93,id4803.html

Ps. Jak nie słyszysz cykania z pod wtrysku to miedziane uszczelki są ok , one nie mają nic wspólnego z dostawaniem się oleju do gniazda wtrysku :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, czyściłem to wacikami kosmetycznymi, czorne jak smoła ;)

Rozebrałem, dokręciłem śruby, delikatnie z wyczuciem, wyczyściłem i złożyłem. Teraz trzeba trochę pojeździć i zobaczyć co się będzie działo.

Bo spod tych śrub raczej niemożliwe by ciekło?

Najprędzej spod wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też miałem podobny problem ale w jednym gnieździe wtrysku, okazało się że mechanik przy składaniu silnika po wymianie rozrządu zapomniał założyć jednej małej uszczelki od gniazda wtrysku i dlatego olej wypływał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, chciałbym się zająć sam tym tematem. Jest się czego bać? Wtryski chyba powinny wyjść lekko? Jesli były niedawno wyciągane, a w dodatku wokół nich cieknie olej? Jak się je wyciąga? Po prostu załapać i ciągnąć do góry? Czy może trzeba obkrecić o ileś stopni i dopiero, albo wykręcić?

Drugie pytanie to uszczelka dekla, jeśli jest nowa to kupować kolejna czy zakładać tą co jest?


Miedziane podkładki/uszczelki pod wtryski kupiłem Boscha, i mam cicha nadzieję, że to przez ich brak lub złe założenie przez mechanika powoduje wycieki oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdyby problemem były miedziane podkładki to nie było by tam oleju tylko ewentualnie ropa.


Ps: Pamiętaj aby każdy wtryskiwacz wrócił na swoją pozycję bo inaczej musiał byś je kodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo tak, pisali o tym koledzy wyżej, moje przeoczenie... Ale jak już będę miał nowe to założę, nie zaszkodzi ;)



Czyli zostają dwie opcje?

Albo pękła pokrywa?

Albo źle założyli uszczelki wtrysków?


Czy jeszcze coś zostaje do sprawdzenia?


EDIT: Możliwa jest za duża ilość oleju w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyczyściłem wszystko na glanc. Przejechałem może z 15km i oto efekt:


klyfne3nsmjr_t.jpg

Gniazdo wtrysku czyste... ale okolice jak na zdjęciach. Zebrałem na wacik, to co się tam zebrało, jasno czarne.


Teraz, jedyne co zostaje to wężyki przelewowe? Rozebrałem, ale jest tam jedynie oring. Możliwe, że po wymianie zaczął puszczać? Można dokupić sam oring? Albo ten plastik/trójnik który nachodzi na szary bolec wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej , na tym zdjęciu nie bardzo widzę ale czy ta szara podstawa przelewu wtrysku jest mokra od ropy ?

Te oringi raczej się nie uszkadzają

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szara podstawa wtrysku wyglada na sucha. Bardziej mokre jest łączenie z tym trójnikiem przelewu nad ta podstawa.

Jeśli nawet źle założyli uszczelkę wtrysku, to może wracać przelewem ropa z olejem?

Dzisiaj rano zauważyłem już spadek poziomu oleju. Z maxa, przez 2 tygodnie kręcenia się po mieście, spadło o jakieś 1/8 (tak na oko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli ropa to miedziane podkładki pod wtryski, jeśli olej to uszczelka pod pokrywą zaworów, w obydwóch przypadkach musisz zdemontować wtryski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.