Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Skoro producent twierdzi, że zakres szerokości felgi to 9-11", oznacza to, że oponę założysz, będziesz miał co najwyżej słabszą ochronę rantów felgi ze względu na jej szerokość.
Opublikowano
WItam,

CHciałbym Was zapytać o jedną rzecz, w swoim X5 posiadam letnie koła 20'' przód 275 tył 305, szerokość felg to 9'' oraz 10,5'' chciałem kupić opony Michelin na zimę te które posiadają homologacje, czy ktoś z Was zakładał na oryginalne felgi opony o szerokości 275 na przód i tył?

Wg wszystkich kalkulatorów rozmiarów opony do szerokości felgi Opony 275/45 r20 pasują na felgi o szerokości 9''-11'' (zalecana szerokość to 10'')

przeczytałem wątek i uprzedzam hejterów ;) stać mnie na zakup kół ale nie lubię takich zagrywek ze strony producentów ograniczających mój wybór - tu i tak ze względów gwarancji jestem skazany na opony homologowane...


Z ciekawości napisałem również maila z takim zapytaniem do Michelin :)

 

To nie jest pytanie do Michelin, ale raczej do Serwisu BMW. :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jak masz różnej szerokości felgi to nie zakładasz różnych opon.

Jednakowe felgi jednakowe opony. Nie ma tu nad czym myśleć.

A założyć możesz i opony homologowane na skodę, ale nie o to chyba chodzi :cool2:

Opublikowano
WItam,

CHciałbym Was zapytać o jedną rzecz, w swoim X5 posiadam letnie koła 20'' przód 275 tył 305, szerokość felg to 9'' oraz 10,5'' chciałem kupić opony Michelin na zimę te które posiadają homologacje, czy ktoś z Was zakładał na oryginalne felgi opony o szerokości 275 na przód i tył?

Wg wszystkich kalkulatorów rozmiarów opony do szerokości felgi Opony 275/45 r20 pasują na felgi o szerokości 9''-11'' (zalecana szerokość to 10'')

przeczytałem wątek i uprzedzam hejterów ;) stać mnie na zakup kół ale nie lubię takich zagrywek ze strony producentów ograniczających mój wybór - tu i tak ze względów gwarancji jestem skazany na opony homologowane...


Z ciekawości napisałem również maila z takim zapytaniem do Michelin :)

 

Miałem podobne rozterki i w moim przypadku skończyło się to zakupem 2 dodatkowych felg 9'' na zimę w ASO z myślą o przekładaniu opon tylko na przednim zestawie felg (ostatecznie na lato mam 22'').


W ASO mówiono mi to co Tobie, że powinna być o tej samej szerokości. I tutaj jest tradycyjny problem, czy może to być podstawą jakiś komplikacji przy wypadku/szkodzie.


Na pewno opona na szerszej feldze będzie się inaczej układać - nie wiem czy będzie to na tyle istotne, żeby miało wpływ na napęd 4x4.

Opublikowano
Jak spojrzysz w ETK to widać, że letnie opony w rozmiarze 20" są różnej szerokości na przód 275 i tył 305 tak jak piszesz. Natomiast zimowe opony są w jednym rozmiarze (4 szt.) - 275.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Wracając do łańcuchów śniegowych to polecam tekstylne firmy AutoSock. Nie trzeba taszczyć ze sobą cieżkich i dużych stalowych bo można te leciutkie tekstylne, które do tego łatwo założyć. Policja w Austrii je uznaje - sprawdzone. Co prawda nie jeździłem na nich jeszcze ale spełniają wszystkie wymogi prawne posiadania łańcuchów w europie. Nie reklamuje produktu, piszę jako ciekawostkę bo może nie wiecie o jego istnieniu ;]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
O extra, nie wiedziałem o istnieniu tekstylnych. Sprawdzę czy są w jakiejś wypożyczalni i sprawdzę jak za tydzień do Livigno będę jechać to dam potem znać :cool2:
Opublikowano
O extra, nie wiedziałem o istnieniu tekstylnych. Sprawdzę czy są w jakiejś wypożyczalni i sprawdzę jak za tydzień do Livigno będę jechać to dam potem znać :cool2:

 

A po co ci łańcuchy do Livigno. Byłem z 10 razy i nigdy nie sprawdzali. Raz faktycznie założyłem jak w nocy przed wyjazdem napadało 50cm śniegu ale to było w Pasku z napędem na przód. Faktycznie w zakrętach w Szwajcarii byłem szybszy ale na prostych dochodzi mnie ludzie bez łańcuchów. No i straciłem trochę czas na demontowanie na granicy z Austria. Od kiedy mam auta z napędem na 4 koła nie miałem żadnych problemów z jada tam niezależnie od warunków.

Opublikowano
O extra, nie wiedziałem o istnieniu tekstylnych. Sprawdzę czy są w jakiejś wypożyczalni i sprawdzę jak za tydzień do Livigno będę jechać to dam potem znać :cool2:

 

A po co ci łańcuchy do Livigno. Byłem z 10 razy i nigdy nie sprawdzali. Raz faktycznie założyłem jak w nocy przed wyjazdem napadało 50cm śniegu ale to było w Pasku z napędem na przód. Faktycznie w zakrętach w Szwajcarii byłem szybszy ale na prostych dochodzi mnie ludzie bez łańcuchów. No i straciłem trochę czas na demontowanie na granicy z Austria. Od kiedy mam auta z napędem na 4 koła nie miałem żadnych problemów z jada tam niezależnie od warunków.

 

Raz mi się zdarzyło, że weryfikowali i kazali nałożyć łańcuchy inaczej nie wypuszczą z Livigno. Warunki były wtedy rzeczywiście ciężkie. Sypało kilka dni z rzędu po 50-70 cm. Tunel zamknięty a w stronę przełęczy wypuszczali partiami po przejechaniu spychaczy:-)

Pozdrawiam


Maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.