Skocz do zawartości

Silnik B48 opinie, awarie, problemy


wehyr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie denerwuje Was w tym silniku, że na trybie comfort przy niskich prędkościach ( 50 - 80 ) auto zrzuca biegi na tyle daleko, że jedziemy na obrotach oscylujących przy 1000obr ? Aż budą zaczyną trząść prawie jak się lekko gaz dodaje. Muszę jeździć na sport.


430i GC 2019 xDrive 8AT, na 99% z OPF

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czasami się zdarza. Zazwyczaj bo dłuższej, spokojnej jeździe. Albo redukuję bieg łopatką, albo na krótko depczę pedał gazu i sam zbija jeden bieg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,


Produkcja 10.2017, przy 39 000 km musiałem dolać ok 700ml płynu do chłodnicy, po przejechaniu 2500 km stan sie utrzymuje, oprócz tego, żadnych problemów, olej p-wszy raz przy 21 000km następnie po 15 000 km. Spalanie w mieście ok.9 litrów, autostrada 120/130 km/h ok.7 litrów, 160 km/h ok.9 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ciekawe czy już ktos zrobił 50tysiecy + km....

Wydaje się że to jednorazowa wpadka....

Może ten silnik za słaby do tej kubatury...

Za mocno wysilony...

 


Powiem tak , serwisuje wszystkie Policyjne 3-jki na Dolnym Śląsku , niektóre z mają już grubo ponad 120-150 tys km i zero problemów ,a jak wiece lekko nie maja te auta :wink:


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś miał problem z lekkim falowanie obrotów (bieg jałowy) na ciepłym silniku + drżenie z silnika?

Objaw jak tutaj (inne auto, ale zachowanie na obrotomierzu mam takie samo):



Nie dzieje się to cały czas, tylko kilka sekund, a po pewnym czasie ponownie.

Czy macie pomysły co może być nie tak?


Mój silnik: 320i B48, przebieg: 42 tyś ,manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał problem z lekkim falowanie obrotów (bieg jałowy) na ciepłym silniku + drżenie z silnika?

Objaw jak tutaj (inne auto, ale zachowanie na obrotomierzu mam takie samo):



Nie dzieje się to cały czas, tylko kilka sekund, a po pewnym czasie ponownie.

Czy macie pomysły co może być nie tak?


Mój silnik: 320i B48, przebieg: 42 tyś ,manual.

Ja bym zaczął od rzeczy prostych: sprawdzić przy wyłączonej klimatyzacji oraz obroty odczytane pod jakimś kompem diagnostycznym, a nie z licznika.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od rzeczy prostych: sprawdzić przy wyłączonej klimatyzacji oraz obroty odczytane pod jakimś kompem diagnostycznym, a nie z licznika.

Falujące obroty i wibracje na postoju są z wyłączoną klimatyzacją, wyłączonym nawiewem (i radiem).

Jestem już umówiony w ASO, ale wiecie jak to jest z ASO - pewnie będą chcieli wymieniać każdą część po kolei :( :cry: ...

Dlatego chciałem się poradzić, bo być może ktoś już spotkał się z podobnym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może świece się skończyły przebieg akurat.

 

Świece wymienione - i niestety to nie to :(


ASO poprosiło o pojawienie się jak problem będzie widoczny i albo zignorowali to na jeździe próbnej albo problem nie wystąpił. A mi akurat po wyjeździe od nich problem się pojawił :( (ale za późno było na powrót).


Czy tam już ten wątek - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=324532

ale po im mam co raz większe przemyślenia, żeby temat odpuścić ... bo i tak to nic nie da :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Póki co cała gama silników benzynowych b48 nie ma większych bolączek....

Oczywiście mozna wymienić olej od nowości przy 30tysiacach km a potem przy 60 i może być koniec motoru, dodatkowo włączyć auto i but w podłogę, potem od razu zgasić to i może do pierwszej wymiany nie do jeździć...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Może świece się skończyły przebieg akurat.

 

Świece wymienione - i niestety to nie to :(


ASO poprosiło o pojawienie się jak problem będzie widoczny i albo zignorowali to na jeździe próbnej albo problem nie wystąpił. A mi akurat po wyjeździe od nich problem się pojawił :( (ale za późno było na powrót).


Czy tam już ten wątek - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=324532

ale po im mam co raz większe przemyślenia, żeby temat odpuścić ... bo i tak to nic nie da :mad2:

 


Cześć, mam ten sam problem wprawdzie w Mini ale silnik się zgadza.... nowe świece, nowe poduszki, a problem dalej wyczuwalny na biegu jałowym bez obciążenia klimatyzacją. Dodatkowo jazda nie jest płynna, odpuszczanie gazu (nie za każdym razem) powoduje niewielkie szarpnięcie. Irytuje to jak cholera.

Czy udało Ci się znaleźć rozwiązanie?


Pozdr, Kuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może świece się skończyły przebieg akurat.

 

Świece wymienione - i niestety to nie to :(


ASO poprosiło o pojawienie się jak problem będzie widoczny i albo zignorowali to na jeździe próbnej albo problem nie wystąpił. A mi akurat po wyjeździe od nich problem się pojawił :( (ale za późno było na powrót).


Czy tam już ten wątek - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=324532

ale po im mam co raz większe przemyślenia, żeby temat odpuścić ... bo i tak to nic nie da :mad2:

 


Cześć, mam ten sam problem wprawdzie w Mini ale silnik się zgadza.... nowe świece, nowe poduszki, a problem dalej wyczuwalny na biegu jałowym bez obciążenia klimatyzacją. Dodatkowo jazda nie jest płynna, odpuszczanie gazu (nie za każdym razem) powoduje niewielkie szarpnięcie. Irytuje to jak cholera.

Czy udało Ci się znaleźć rozwiązanie?


Pozdr, Kuba.

 

Wiesz co, uspokoiło się ... i nie wiem czego to była przyczyna ... obstawiam paliwo (bo jak tankowałem na innej stacji, to wydawało mi się ok), wyciek spod pokrywy zaworów, który również był. Ostatecznie olej Mobil 05W50 - ale teraz to już strzelam. Po prostu przestałem na zwracać uwagę.


PS. A jak z ruszaniem po bardzo długiej jeździe? Masz szarpanie podczas ruszania ... bo wtedy dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wiesz co, uspokoiło się ... i nie wiem czego to była przyczyna ... obstawiam paliwo (bo jak tankowałem na innej stacji, to wydawało mi się ok), wyciek spod pokrywy zaworów, który również był. Ostatecznie olej Mobil 05W50 - ale teraz to już strzelam. Po prostu przestałem na zwracać uwagę.


PS. A jak z ruszaniem po bardzo długiej jeździe? Masz szarpanie podczas ruszania ... bo wtedy dwumasa.

 


Wiesz, że możesz mieć rację... na zimnym jest ok natomiast jak się rozgrzeje to ruszając bez gazu na półsprzęgle trochę telepie. Nie brałem dwumasy pod uwagę ze względu na przebieg auta w granicach 70k km, zwłaszcza w benzynie. Miałem wiele diesli czy to m47 czy m57 z dużo większymi przebiegami i nic z DKZ się nie działo. :(

Trochę słabo to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 330i z początku 2018 r. i do dzisiaj 51 tys. - jak na razie wszystko ok. Chociaż podczas przeglądu przy 23 tys (po 2 latach) też dolewali płynu chłodniczego. Drugi wymiana oleju już ok 41 tys i niedługo kolejna, choć w marcu oddaje auto:) Silnik to najmocniejszy punkt auta - szybki, chętny do wysokich obrotów i całkiem oszczędny (średnio z dynamicznej pozamiejskiej jazdy 8,4 l)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, że możesz mieć rację... na zimnym jest ok natomiast jak się rozgrzeje to ruszając bez gazu na półsprzęgle trochę telepie. Nie brałem dwumasy pod uwagę ze względu na przebieg auta w granicach 70k km, zwłaszcza w benzynie. Miałem wiele diesli czy to m47 czy m57 z dużo większymi przebiegami i nic z DKZ się nie działo. :(

Trochę słabo to wygląda.

 

Miałem takie szarpanie po rozgrzaniu silnika (zwłaszcza na trasie). ASO wymieniła kompletne sprzęgło i zadzwoniła do centrali czy to podpada pod gwarancję. A tam kazali jeszcze wymienić dwumasę :lol: i uznali gwarancję.

Problem zniknął ale po kolejnych 40kkm zaczyna wracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, że możesz mieć rację... na zimnym jest ok natomiast jak się rozgrzeje to ruszając bez gazu na półsprzęgle trochę telepie. Nie brałem dwumasy pod uwagę ze względu na przebieg auta w granicach 70k km, zwłaszcza w benzynie. Miałem wiele diesli czy to m47 czy m57 z dużo większymi przebiegami i nic z DKZ się nie działo. :(

Trochę słabo to wygląda.

 

Miałem takie szarpanie po rozgrzaniu silnika (zwłaszcza na trasie). ASO wymieniła kompletne sprzęgło i zadzwoniła do centrali czy to podpada pod gwarancję. A tam kazali jeszcze wymienić dwumasę :lol: i uznali gwarancję.

Problem zniknął ale po kolejnych 40kkm zaczyna wracać.

 

Domyślam się, że problem dotyczy sprzęgła więc niestety prawdopodobnie będę musiał to wymienić.

Mniemam również, że skoro po kolejnych 40kkm problem wraca to oznacza wadę fabryczną części. Teraz pytanie czy jest sens ładować 3000 pln w komplet sprzęgła, czy próbować rozwiązać temat w jakiś sposób z BMW. Czy istnieją na to jakiekolwiek szanse jeśli auto jest po fabrycznej gwarancji? Mam jedynie pakiet Mini Next bo nie jestem właścicielem od nowości, a auto kupiłem używkę z salonu. Tylko ten pakiet nie uwzględnia w żaden sposób partycypowania w kosztach wymiany sprzęgła.


Więc będąc po gwarancji jestem chyba zostawiony sam sobie i to będzie mój koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło to pikuś z ceną dwumasy....

Zbadaj sprawę, bo może dwumasę można podciągnąć jako element silnika, a nie sprzęgła.... ciekawe, np, tutaj dwumasa jest elementem kategorii silnik:

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-3/f30-limousine/320i-ece-neutralna/silnik

zawsze to jakiś punkt zaczepienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło to pikuś z ceną dwumasy....

Zbadaj sprawę, bo może dwumasę można podciągnąć jako element silnika, a nie sprzęgła.... ciekawe, np, tutaj dwumasa jest elementem kategorii silnik:

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-3/f30-limousine/320i-ece-neutralna/silnik

zawsze to jakiś punkt zaczepienia ;)

 


Komplet sprzęgło + dwumas LUK'a kosztuje 3000 pln. Skoro część OEM BMW ledwo wytrzymuje taki śmieszny przebieg to jaki jest sens przepłacać 2x. W ASO samo sprzęgło (które mam ok) kosztuje 3000 to wyjdzie na jedno. Poza tym ktoś wcześniej napisał, że po 40kkm ponownie pojawiają się objawy po wymianie gwarancyjnej więc to mega ostra lipa.


Wątpię abym cokolwiek uzyskał od BMW, a te objawy zacząłem czuć przy ok 68kkm czyli chwilę po fabrycznej gwarancji. Przy 75000 wymieniłem wszystkie poduchy bo przez myśl mi nawet inna możliwość nie przeszła.

Cóż, człowiek uczy się całe życie, zwłaszcza na błędach. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.